Offisiell tråd for Action! model one mkII - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 498
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roffe
    Tror ikke PD har hevdet dette selv, med mindre det har kommet spesifikasjoner nå (i løpet av den siste uka).
    Det stemmer ikke helt Roffe, for i dokumentasjonen jeg fikk oversendt fra PD, stor det svart på hvitt at kontrasten ved implementering av iris øker med cirka 70 prosent. Men det er ikke foretatt noen gjennomsnittsmåling enda, kun noen få projektorer. Kontrastnivået kan være ganske forskjellig på hver enkelt projektor, slik at man foretar en "gjennomsnittsmåling". Jeg får vite mer om offisielle målinger på mandag.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder scenen vi brukte som referanse på gult, så var jeg ute på jordene her oppe i dag for å se hvordan gulfargen på denne engen i Ringenes Herre ser ut i virkeligheten. Da viste det seg at fargen på blomstene heller mer mot "sennepsgul" enn ren gul, og at det da er Action som viser fargene riktig og ikke 7205. Selvsagt er det mulig å tweake fargene litt bedre enn det de var når jeg hadde besøk forrige helg. Jeg syns også at gresset ser mer ekte ut fra Action.
    For øvrig syns jeg det beste bildet produseres når jeg kjører HTPC via VGA. Skal snart sette igang ny HTPC prosjekt, men har valgt å vente til PCI ekspress er tilgjengelig både på hovedkort og grafikkort.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Når det gjelder scenen vi brukte som referanse på gult, så var jeg ute på jordene her oppe i dag for å se hvordan gulfargen på denne engen i Ringenes Herre ser ut i virkeligheten.
    Wow! Har du DEN SAMME ENGEN som ble brukt i Ringenes Herre der oppe i området rundt Gardermoen?

Spøk til side: Jeg er enig i at det var forskjeller i fargebalansen. Hva som var mest ekte er det vanskelig å si, men jeg synes ikke at rødfargen var 100% likt innstilt på de to projektorene. Jeg synes både ansikter og gule blomster var hakket mer rødlig på PD enn på Infocus. Men bevares: Dette er detaljer man ikke ville tenkt over i det hele tatt dersom man ikke hadde gjort AB-testing slik vi gjorde, og det er mulig at dette som sagt bare dreier seg om smak og en bitteliten justering av rødfargen...
    Er enig i at grønnfargen var en tanke for mettet på Infocus, og at gresset var mer naturlig på PD.

Og forresten: Raps-åkrene her nede i Østfold er HELT gule.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er blandingen med jet-fuel som gjør rapsen sennepsgul her opp da. 8)
    Jeg tok med et plastdeksel jeg har (som er helt gult) og sammenliknet, det var da rapsblomstene så tydelig mer sennepsgule ut.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig syns jeg det beste bildet produseres når jeg kjører HTPC via VGA.
    Er det i sammenlikning med 868 og DV8400?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sammenlignet alle kilder jeg har prøvd. Grunnen til at jeg skrev det, er at jeg syns bildet er bedre med VGA enn DVI fra samme kilde (HTPC).
    Ikke har jeg brukt noen dårlig DVI kabel heller. Det er toppmodellen til Monster (DVI 500) som koster rundt 4 tusen veiledende. Må også nevne at jeg ikke har hatt noen sync-problemer i det hele tatt. Action sluker ALT av signaler.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sammenlignet alle kilder jeg har prøvd. Grunnen til at jeg skrev det, er at jeg syns bildet er bedre med VGA enn DVI fra samme kilde (HTPC).
    Ikke har jeg brukt noen dårlig DVI kabel heller. Det er toppmodellen til Monster (DVI 500) som koster rundt 4 tusen veiledende. Må også nevne at jeg ikke har hatt noen sync-problemer i det hele tatt. Action sluker ALT av signaler.
    Jeg grubler nemlig litt over valg av spiller evt. ny htpc, men er det snakk om nyanser eller er det betydelige forskjeller?
    Hadde egenlig sett ut 868 som første valg over htpc p.g.a sacd, dvd-audio og brukervennlighet. :roll:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om regnbuer

Jeg har forresten glemt å nevne noe jeg oppfatter som en generell ulempe med DLP-projektorer:

Jo høyere kontrast i bevegelige bilder, desto lettere er det å se regnbuer. Her var det ingen nevneverdig forskjell mellom 7205 og model one. Men når ting var stilt optimalt i forhold til sortnivå og kontrast var det tydelige regnbuer. Dette til tross for at fargehjulet på disse projektorene er raskere enn på tidligere generasjoner. Det gjør dessverre at de som svært følsomme for regnbuer nok vil oppfatte oppgraderingen med iris på model one og dermed økt kontrast som en forverring av regnbueeffekten.

For oss som ser det, men ikke lar oss irritere av det, så er fremdeles model one mkII et steg framover. Sortnivået gir en dybdefølelse som man ikke har sett tidligere på digitale projektorer. Meget bra, ProjectionDesign!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tco
    Jeg grubler nemlig litt over valg av spiller evt. ny htpc, men er det snakk om nyanser eller er det betydelige forskjeller?
    Hadde egenlig sett ut 868 som første valg over htpc p.g.a sacd, dvd-audio og brukervennlighet. :roll:
    Det er snakk om nyanser ja, DVI fra DV8400 er veldig bra så jeg hadde ikke investert i HTPC for den lille oppgraderingen alene. Skal en spille av HD materiale derimot er det ikke mange andre muligheter enn PC.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tackar för recensionen, precis vad jag behövde läsa ;-)

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jfinneru eller Hi-Fil:

Prøvde dere 868 mot Action One?
    Hvis så hvordan var bilde på 868 vs DV8400?

Støy nivå? Er vifte hastigheten på Action konstant eller varierende?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke prøvd 868 mot action nei. den er hengt opp i taket med kabelsjuler, så det ble dessverre litt for tungvindt å få skrudd ut kablene.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når ting var stilt optimalt i forhold til sortnivå og kontrast var det tydelige regnbuer.
    :jfinneru

Hvordan synes du det var med regnbuer?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke følsom for regnbuer, så jeg så ingen. roffe ser regnbuer på en skyfri solrik dag :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    er ikke følsom for regnbuer, så jeg så ingen. roffe ser regnbuer på en skyfri solrik dag :wink:
    :lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått trålet gjennom noen filmer i følge med PD's nye vidunder, og kan bare si at jeg er svært imponert. Kontrastnivået er såpass bra at det tok litt tid å venne seg til. Fargene er etter min mening meget korrekte, og fargedybden er meget god. Tanken på å gå tilbake til projektor med dårligere kontrastnivå igjen er vanskelig. Viftestøyen på Ation er på samme nivå som min gamle X1, mens fargehjulet kun høres ved oppstart av projektoren. Bildet er imidlertid så bra at den lille viftestøyen er glemt så fort projektoren har varmet opp og bildet dukker opp på lerretet. Pixler er det ikke mulig å se på 1 ganger lerretets bredde i sitteavstand.

Både frøken Hi-Fil og jeg, er rimelig klare for å beholde dette lille vidunderet.
    Nå skal jeg fyre opp HTPC'n med "Need for Speed Underground", noe jeg har store forventninger til i denne oppløsningen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min "nye" mkII ligger hjemme og venter på meg.

Er litt spent ja.

Jeg sendte projectoren på tirsdag og i dag fredag fikk jeg den på døra, fantastisk service fra PD

Nå håper jeg at både jeg og fruen ser forskjell, spesielt fruen :wink:
    hun hadde litt probemer med å forstå hvorfor vi skulle betale 6K for å "reparere" noe som virket.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Arendal.
    Jeg er spent på å høre hva du syns. Jeg sitter fremdeles og måper over de store kontrastforskjellene. Kast inn Underworld i DVD spilleren og fortell oss hva du syns. Venter i spenning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Underworld dessverre, men må visst kjøpe denne nå :wink:

Jeg er veldig imponert over bildet.
    Det har blitt enda mer trøkk i bildet, samtidig som det er mer stabilt.
    Det er ikke så mye som en eneste liten sukkermaur å se :lol:

Jeg har sett på de vanlige test scenene i LOTR og det som imponerte meg mest er de aller mørkeste delene, for eksempel når de 4 hobbittene møtes i åkeren og det blir mørkt. Har aldri sett skogen og tåka så detaljert før.
    Det som er av feil i bildet tilskriver jeg DVD spilleren og DVD formatet.

Jeg skulle gjerne prøvd " verdens beste " DVD spiller en gang for å sett om det var mye å gå på i forhold til DVD formatet.

De spillerene jeg har sammenliknet med min DVD 25 har ikke imponert så voldsomt. Har blandt annet sammeliknet med Denon DVD 2900 og det var ikke mye å bytte på.

Jeg kjører interlaced med Supra komponentkabel forresten.
    Pojectoren gir et bedre bilde med interlaced kontra progressivt.

Jeg har forsøkt meg frem med DVE men ender opp med fabrikkinnstillingene, de er rett og slett så bra som jeg kan få det.

Dessverre så er ikke panoreringene blitt noe bedre, ikke det at de var dårlige i utgangspunktet, men den er nok ikke verdensmester i den disiplinen.

Jeg innbiller meg at menyene har endret seg littegrann, men jeg kan ikke si det for sikkert, kan være hukommelsen min spiller meg ett puss.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med oppgraderingen, jeg skal se noen filmer i helga ( det er drittvær i Arendal ) og så får vi se om førsteinntrykket holder seg. Det som er helt sikkert er at i forhold til innkjøpsprisen er det verdt pengene. Takk til PD som har en så god kundeservice.

Har noen sett en offisiell spec på mkII?

Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •