Offisiell tråd for Action! model one mkII - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 498
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du er 100% sikker på at det ikke er kilden, har du nok et problem med din projector.

Har aldri sett noe slikt på min i hvertfall.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med både kompositt og s-video via forskjellige kabler fra ps2, HK dvd25 og osd'en fra en HK avr7500. Alle med samme resultat.

Får vel ta en telefon til proj.design etter nyttår og få avtalt service på den.

Mvh
    Per S.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Projectiondesign idag, og fikk beskjed om at en
    Wide angel linse kostet 6000,- ekstra.
    De sa at det var en 1:1 linse, og at en ikke kunne zoome med den.

Betyr det at på en avstand på 2,9 meter fra linse til lerret,
    så blir bredden på bilde 2,9 meter, og at det ikke kan bli mindre enn det?
    Feks om jeg skal ha 2 meter lerret, så må den flyttes lenger ut i taket,
    2 meter fra lerretet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PD mk2 problem med dvi inngang,kjent problem?

Hei.
    Jeg har problem med dvi inngangen på projektoren(mk2),jeg har en Pioneer 868 dvd spiller og en Nordost Wyrewizard HDMI kabel som jeg har kjøpt på HifiCentere.Jeg får ingenting bilde på lerret,dvd spilleren finner ikke projektoren.Jeg har testet dvd spilleren og kabelen på min Lg plasma,det funka utmerket men gang.
    Er dette et kjent problem?
    Noen andre som har vert borti dette her?

Mvh
    Johansen

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ett kjempeproblem når spilleren var ny, men du har kanskje en gammel spiller?

Newcomer JohnKK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører selv HDMI->DVI ifra 868 til PD MkII.
    Jeg har ingen problemer med dette.

Dog, om jeg kjører HDMI-HDMI til AX2'en ifra 868 og HDMI-DVI ifra forsterkeren så får jeg "flikking" i bildet. Her menes at det virker som om bilde kilden forsvinner og kommer igjen.

Går jeg tilbake til DVD-PJ kobling opphører problemet helt.

Skal bytte kabelen ifra DVD til Rec, og se om dette hjelper.

Er det noen som vet om signaølet blir forringet/svakere ut av rec'en ifht dvd spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK men hvilken kabel bruker du,og hvor gammel er spilleren din? Min er vel ca 1 år gammel.

Newcomer JohnKK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål :-)

Kjører 10m HDMI->DVI (levert ifra jotec.no) og 2m HDMI->HDMI (Elkjøp)

Spilleren er nok 1/2-1 år (kjøpt demo brukt ifra Komplett.no)

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Og der smallt det gitt....

Satt og kikket på kampen mellom united og wolves, man kan trygt si at den endte med ett smell... :-( Hørte bare et smell, og dermed ble alt svart.

Projectoren har ikke gått mere enn ca. 80 timer, og den ble kjøpt i november, så det skal ikke være noe problem med garanti tror jeg.

Får vel ta en telefon til Projdesign imorgen å høre hva de sier.

Men kvelden er iallefall ødelagt.... :-(

Per S.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering

Stiv pris på oppgradering fra mkII til mkIII ....

Hvis du kjøpte en mkII i tilbudsperioden (undrekant av 20 laken) , så må du ut med 16.000 for oppgradering til mkIII.
    Hvis du derimot kjøpte en mkI for en stund siden som du har oppgradert til mkII , vil en mkIII oppgradering/versjon koste kun 6000,-

De kan å ta seg betalt gitt,lurer på om jeg da får med et nytt par hvite hansker til 16.000 ?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er latterlig!

Skal det at PD tilbyr kundene sine å oppgradere projectorene sine bli noe negativt nå?

Hvor mange andre projector produsenter gjør det samme?

Hvis du kjøper en Infocus i dag, hvor mye tror du ikke det vil koste deg å oppgradere den?

JO du må selge den du har og kjøpe en ny en.

For oss som verdsetter kvalitet er dette en unik måte å få oppgradert utstyret på, hvis du synes dette er så ille burde du brukt studielånet ditt på en LCD projector i steden.

Det at oppgraderingskostnaden kan virke noe høy skyldes at de selger mkII så billig i utgangspunktet, og så gir de kunden anledning til å få toppmodellen mkIII når de får lyst eller råd.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DeVeDe
    Stiv pris på oppgradering fra mkII til mkIII ....

Hvis du kjøpte en mkII i tilbudsperioden (undrekant av 20 laken) , så må du ut med 16.000 for oppgradering til mkIII.
    Hvis du derimot kjøpte en mkI for en stund siden som du har oppgradert til mkII , vil en mkIII oppgradering/versjon koste kun 6000,-

De kan å ta seg betalt gitt,lurer på om jeg da får med et nytt par hvite hansker til 16.000 ?
    Det med tilbudspris kontra oppgraderingspris ble det helt klart opplyst om i salgskampanjen, såvidt jeg husker. Å komme i ettertid å forlange det du ga avkall på ved å velge tilbudsprisen, bare fordi du har ombestemt deg, blir litt barnslig i mine øyne.

Tilbudet var der for å tømme et overskuddslager av mkII, og PD fikk lite fortjeneste på det salget i forhold til dem som ga full pris. At PD yter en service i forhold til å oppgradere til nærmest kostpris for dem som ga fullpris er jo flott. Der har de jo hentet inn litt fortjeneste allerede, en fortjeneste som de som har valgt tilbudspris ikke har gitt til PD, og da skjønner jeg godt at PD henter inn den fortjenesten på oppgraderingen.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vist ny firmware om 2-3 uker, med realcolor. Kostet vist 1375,- hvis man vil kalibrere projektoren optimalt for dette..

Prisen på en pære til Action! model one er kr. 3.990,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det med tilbudspris kontra oppgraderingspris ble det helt klart opplyst om i salgskampanjen, såvidt jeg husker. Å komme i ettertid å forlange det du ga avkall på ved å velge tilbudsprisen, bare fordi du har ombestemt deg, blir litt barnslig i mine øyne.

Tilbudet var der for å tømme et overskuddslager av mkII, og PD fikk lite fortjeneste på det salget i forhold til dem som ga full pris. At PD yter en service i forhold til å oppgradere til nærmest kostpris for dem som ga fullpris er jo flott. Der har de jo hentet inn litt fortjeneste allerede, en fortjeneste som de som har valgt tilbudspris ikke har gitt til PD, og da skjønner jeg godt at PD henter inn den fortjenesten på oppgraderingen.
    Jeg fikk ikke "helt klart opplyst" om oppgraderingspris ved min henvendelse til PD.Spurte spesielt om dette selv og fikk høre at dette kostet 10.000,-
    Er fullstendig klar over at PD ikke serverer billigprodukter ,og dessverre koster norsk kvalitet endel.Pris-politikken til PD er likevel litt snodig.Og gi kunder en tilbudspris på selve projektoren hvor en forholdsvis liten oppgradering koster nesten like mye virker merkelig.Den nærmest eneste merkbare forandringen er 4000:1 vs 3000:1 , i tillegg er det vel en noe bedre coating på DMDèn.
    Forbedringer er det , men å heve tallet fra II til III er unødvendig.Kunne vært mere på sin plass å sette inn et nytt versjons nr på mkII til en rimligere pris.
    Konseptet til PD med mulighet for oppgradering er genialt.Men de bør tenke på prisene.Kanskje spesielt oppgraderings-prisene.
    Du sa "tømme et overskuddslager" ???, merkelig .Jeg måtte vente mange uker på min fordi den måtte produseres først.Hva er da overskuddslager ? en haug med bestykka kretskort og andre deler som kunne vært brukt på en langt heftigere oppgradert mkIII ?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den DLP-brikken som er i bruk i PD mkII er ikke i bruk i mkIII. DLP-brikken er den enkeltdelen av projektoren som koster mest.

Prispolitikken for oppgradering er egentlig veldig grei: Det er ikke en fastpris. Oppgraderingen koster prisdifferansen mellom det du har betalt for produktet så langt og ordinær pris for produktet du oppgraderer til. Det er jo helt naturlig, og faktisk fortsatt en fordel.

Ellers ville jo PD være i den situasjonen at pris for MKII+oppgradering ville være lavere enn prisen for MKIII. Altså ville PD få mindre penger for noe som koster dem mer i arbeid. Det ville jo være temmelig uholdbart siden ingen ville kjøpt MKIII, hvis de fikk MKII+oppgradering billigere. Jeg synes tilbudet om oppgradering til samme samlet pris som ny modell er enormt bra, for det er ingen tvil om at det representerer merarbeid for PD i forhold til å selge en flunkende ny mkIII.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er en service som PD tilbyr oss som kun gir fordeler for kunden og ikke for dem.

Har selv benyttet mag av dette og oppgradert min både til mkII og mkIII og nå skal jeg snart sende den inn for en 3. oppgradering til ny software og 1:1 linse.

Fantastisk service som rettferdigjør prisene de tar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe & Arendal ;

Joda,...jeg er vel ikke vrangere enn at jeg er tildels enig med dere begge.
    Regner nok med som sikkert at jeg selv om ikke så lenge, vil sende min mkII til oppgradering.Tror heller ikke all verdens tårer vil renne når kontoèn tømmes for 16 lapper.Penga skal jo sirkulere.
    Det snakkes om at PD kan ta en kalibering (D65?) hvis man ønsker til en drøy tusenlapp.Kan noen gi meg mer kjøtt på beinet her ? Gjøres det ikke en automatisk sjekk/kalibering allrede ved oppgradering ?

Et siste spørsmål ; Er en Denon 3910 et klokt valg mot mkII (mkIII) ?

:grin:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sender en mkII inn til oppgradering til mkIII så får du D65 kalibreringen på kjøpet, hvis ikke så må de ha en svært dårlig dag på jobben.

Både 2910 og 3910 er veldig bra på denne projectoren, men 3910 har en kraftig konkurrent i Pioneer 939 og marantz 7600 da prisen er nesten den samme.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    ......Pioneer 939 og marantz 7600 da prisen er nesten den samme.
    Vi mener vel Pioneer 989 vel...;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0