Offisiell tråd for Action! model one mkII - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 498
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I hvilke utenlandske tester anbefales Action 1.0 eller 0.5 over andre tilsvarende modeller?

Robert-

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... de klager jo også på fargetemperatur? Trodde dette var noe action var spesielt gode på?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvilke utenlandske tester anbefales Action 1.0 eller 0.5 over andre tilsvarende modeller?
    Jeg vet at den er rost opp i skyene i en italiensk test, der ble den sammenlignet med Sim HT300, som er en skikkelig High End DLP. Husker ikke mere detaljer desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor:

Regnbuene forsvinner etter et par øl, eller annen type regnbuemedisin...

:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnbuene forsvinner etter et par øl, eller annen type regnbuemedisin...
    '

He he he det kan jag skriva under på att de gör! 8)

Jag gillar den här projektorn mer och mer men har nog lagt 10 timmar på kalibreringar (Avia DVE och THX Optimiser) för att få den som jag vill...Och är nära nu!

Fortfarande problem med "whitecrush" men tydligen ska det släppas en ny mjukvara som ska hjälpa mot detta..

Daniel

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro med svenskeskryt og . Ser du bruker skjermet strømkabel til projektoren? Hvilken grunn er det..ser du merkbare forskjeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du bruker skjermet strømkabel til projektoren? Hvilken grunn er det..ser du merkbare forskjeller?
    Har haft problem tidigare med störningar av brus i min anläggning och då besluatde jag att använda skärmat i hela systemet samt med nätfilter..

Så kanske ingen större skillnad men bättre "safe than sorry" 8)

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående regnbuer;

dette er diskutert inngående tidligere; http://www.avforum.no/forum/viewtopi...light=#6741081

Selvom jeg har skrevet dette selv er det vel greit å trekke slutningen at man ikke uten videre kan si at en projektor har mer regnbuer enn en annen med mindre man har nøyaktig samme forutsetninger, altså samme kilde, duk, rom, materiale, etc. På messen i helgen hadde vi et ekstremt mørklagt rom med sorte vegger, Stewart GrayHawk duk og diverse kontrastrikt materiale. En typisk "regnbuefelle", men ihvertfall supert for å vise mulig kontrast, og for de som ikke er plaget av regnbuer i det hele tatt; en gigantisk dynamisk opplevelse med noen av de vanskeligste scenene man kan tenke seg; masser av mørke detaljscener kombinert med lyse innslag. Litt annerledes enn Finding Nemo, for å si det mildt.

For den som måtte ønske å vite det; projektoren viste 638 ANSI lumens, og målte 3434:1 i kontrast slik den var kalibrert. Ihvertfall langt fra 2000 ANSI for den som måtte tenke i de baner.. (hvilket faktisk er helt umulig med både zero five og model one). Når det er sagt, det finnes et godt utvalg utenlandske tester med gode resultater, for den som måtte ønske å se det.

mvh,
    AndersL

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom jeg har skrevet dette selv er det vel greit å trekke slutningen at man ikke uten videre kan si at en projektor har mer regnbuer enn en annen med mindre man har nøyaktig samme forutsetninger, altså samme kilde, duk, rom, materiale, etc.
    som på symposiumet.. Av de jeg har hørt omtale regnbuene der, har action vært den mest utsatte. men det er vel et kompromiss for den ekstremt gode kontrasten(for den er rå!)?

For den som måtte ønske å vite det; projektoren viste 638 ANSI lumens, og målte 3434:1 i kontrast slik den var kalibrert.
    Var det ANSI kontrast også? gode tall uansett... jeg får da at det var ~0,19 lumens i sort, kan dette stemme? hva er det da det kommer av at jeg ser de sorte feltene oppe og nede så godt?

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan iallefall skrive under på at det var noe av det beste (hvis ikke det beste) bildet jeg har sett.
    Men hvis Gladiatoren var HD versjon så er ikke det så rart.
    Synes også det var rart alle viste frem Istid, der er det jo bare...hvitt..
    Ble vanskelig og trekke noen paraleller imellom alle projektorene ut ifra den filmen.

Når er det Model 3 kommer ? Spesifikasjonene lover iallefall godt, oppgradering av software via TCP/IP, hvorfor har ingen tenkt på dette før :roll:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ellers har Projectiondesign helt fra de viste sin prototype på forumets første shoot-out vist seg å være mer plaget med regnbuer enn andre projektorer med tilsvarende chipper

Robert-
    Det er jo ikke så rart at folk oppfatter det slik. Fakta er jo at på grunn av at PD har optimalisert rommet for maks kontrast, så ser man lettere regnbuer. PD har det desidert beste kontrastnivået (har hatt det hvert år de har vært på messen). Hjemme i egen stue er det vel ikke mange av oss som kler rommet med sort stoff.
    Var det noen som så regnbuer på standen til DVD&Hjemmekino? Jeg fikk tilbakemeldinger hele helgen på at folk så regnbuer i rommet til PD, men at de ikke kunne se regnbuer i vårt (litt lysere) rom. Samme projektor var jo i bruk i begge rom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor står det om denne? Model 3 altså

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil har f.eks kledd sitt rom hjenme med rosa skjorter - det gir IKKE så god kontrast. Men blir jo veldig koselig der da

mvh,
    AndersL

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Kan iallefall skrive under på at det var noe av det beste (hvis ikke det beste) bildet jeg har sett.
    Men hvis Gladiatoren var HD versjon så er ikke det så rart.
    Synes også det var rart alle viste frem Istid, der er det jo bare...hvitt..
    Ble vanskelig og trekke noen paraleller imellom alle projektorene ut ifra den filmen.

Når er det Model 3 kommer ? Spesifikasjonene lover iallefall godt, oppgradering av software via TCP/IP, hvorfor har ingen tenkt på dette før :roll:
    Det er vel ikke så rart å forstå hvorfor noen bruker Istid og Nemo til demo?

Dette er filmer som ser bra ut uansett, og for den jevne besøkende ser dette imponerende ut. Hvis PD ville, kunne de ha brukt slike filmer og imponert 90% av de besøkende, men da hadde vi klaget over at de ikke brukte vanskeligere materiale :wink:

Det er om å bruke Yellow som demomusikk.
    Det er ikke så vanskelig å få bra bass, men hvem hører på sånn musikk når de er over 20 år?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil har f.eks kledd sitt rom hjenme med rosa skjorter - det gir IKKE så god kontrast. Men blir jo veldig koselig der da
    Han planlegger også å pålegge folk som skal besøke hjemmekinoen sin å ha rosa skjorte slik at de passer inn

Var det noen som så regnbuer på standen til DVD&Hjemmekino? Jeg fikk tilbakemeldinger hele helgen på at folk så regnbuer i rommet til PD, men at de ikke kunne se regnbuer i vårt (litt lysere) rom. Samme projektor var jo i bruk i begge rom.
    Jeg så regnbuer i begge rommene hvor Action var, men det var ikke så plagsomt at det hadde hindret meg å kjøpe en Action. Jeg vil allikevel tro at projektoren PD selv demonstrerte HD med hadde mye høyere oppfattet kontrast enn den Dvd og hjemmekino viste. Det er ikke mye lys som skal til for at kontrastnivået raser nedover. (Blir dårligere)

AndersL: Hvordan har det seg at Faroudija FLI 2310 chippen ikke klarer å skalere skikkelig fra 1080i til 720P ? Jeg trodde den var tilpasset et amerikansk marked hvor jo 1080i er godt brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndersL: Hvordan har det seg at Faroudija FLI 2310 chippen ikke klarer å skalere skikkelig fra 1080i til 720P ? Jeg trodde den var tilpasset et amerikansk marked hvor jo 1080i er godt brukt.

Samt mitt problem med överstyrdhet i högdagrar (whitecrush)?
    Får inte bort detta.. tappar info i ljusa scener.. speciellt vid TV bild..
    Hyfsat bra vid DVD.

Är detta något som nya mjukvaran ska fixa?

Mvh
    Daniel

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest tester og omtaler av AMO hadde jeg temmelig store forventninger før messa. Kort fortalt: jeg kom, så, opplevde en forbilledlig imøtekommende representant for PD, og..... Vel, faktisk ble dette en liten nedtur for min del. For det første: regnbuer kan være usannsynlig vakre, men ikke på en pj til 40tusen. Men viktigst: er dette virkelig benchmark'en på sortnivå for DLP-pj'er? Jeg får bare ta inn over meg at mange her mener at AMO gruset alt av pj'er på messa. Utifra hva jeg selv så, ville nok desverre ikke denne ha ligget øverst på lista mi ihvertfall. Jeg kunne fortsatt dette med å hinte om "Keiserens nye klær", men til det er respekten for alle dere som har skapt mine høye forventninger alt for stor :wink:

En positiv overraskelse må jeg i rettferdighetens navn ta med. Ifølge PD kan man bruke speil for å øke kasteavstanden, og dermed oppnå tilstrekkelig stort bilde i et lite rom. Det kunne vært interessant å høre om andre her har generelle erfaringer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men viktigst: er dette virkelig benchmark'en på sortnivå for DLP-pj'er? Jeg får bare ta inn over meg at mange her mener at AMO gruset alt av pj'er på messa. Utifra hva jeg selv så, ville nok desverre ikke denne ha ligget øverst på lista mi ihvertfall.
    Jag håller med.. Hade gärna sett att de "flyttat ner" kontrastnivå till mer åt svart och lite mindre tryck i de ljusa pariterna då de överstyr hos mig hela tiden.. 8)
    Kontrast siffror ska man ta lite med en nypa salt då det beror på inom vilket område de jobbar... högt upp med en stark "vit" nivå eller djupt ner mot svart!

Men jag är väldigt nyfiken på den nya mjukvaran Anders L!... :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Etter å ha lest tester og omtaler av AMO hadde jeg temmelig store forventninger før messa. Kort fortalt: jeg kom, så, opplevde en forbilledlig imøtekommende representant for PD, og..... Vel, faktisk ble dette en liten nedtur for min del. For det første: regnbuer kan være usannsynlig vakre, men ikke på en pj til 40tusen. Men viktigst: er dette virkelig benchmark'en på sortnivå for DLP-pj'er? Jeg får bare ta inn over meg at mange her mener at AMO gruset alt av pj'er på messa. Utifra hva jeg selv så, ville nok desverre ikke denne ha ligget øverst på lista mi ihvertfall. Jeg kunne fortsatt dette med å hinte om "Keiserens nye klær", men til det er respekten for alle dere som har skapt mine høye forventninger alt for stor :wink:

En positiv overraskelse må jeg i rettferdighetens navn ta med. Ifølge PD kan man bruke speil for å øke kasteavstanden, og dermed oppnå tilstrekkelig stort bilde i et lite rom. Det kunne vært interessant å høre om andre her har generelle erfaringer med dette.
    Jeg bruker speil i min hjemmekino.
    Hvis du følger linken under ser du noen dårlige bilder.

Det var også en reportasje i forrige utgave av Hjemmekino spesial hvis du har dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tänkte skriva lite positiv saker med min MK11a eftersom jag mest har klagat kanske det verkar som :wink:

Jag jämför med min förra Sharp XV-Z10000,XV-Z201 och diverse andra.

Direkt ur kartongen var jag grymt besviken!.. tyckte verkligen bilden var usel..dåliga färger,taskig skärpa,Whitecrush.. MEN.....
    Efter jag justerat allt med AVIA DVE och THX optimiser så fick jag en mkt trevlig bild med ett enormt tryck i.... känns lite som plasma tryck i bilden..

Det jag verkligen gillar med denna projektor nu efter haft tid att gå igenom allt i några veckor är.

1.Färgerna.... (efter justering)
    2.Trycket i bilden
    3.Deinterlacern från Faroudja... min Tv bild blir grymt bra jämfört med Sharpen.
    4.Kvaliteten på projektorn.. direkt när man lyfte upp den ur kartongen kändes den verkligen stabilt byggd.
    5.Hyggligt bra svärta med mkt bra grådetaljer.
    6.Supporten av PD är mkt bra tycker jag.... verkar som de verkligen lyssnar på köparna.... detta värdesätter jag VÄLDIGT högt... BRA GJORT!

Det enda negativa jag har igentligen är att jag har som sagt tidigare problem med min "whitecrush" annars är jag nöjd med denna projektorn.

Visst finns det önskemål som tex.

Lägre fläktljud
    Bättre svärta

Men utöver dessa kan jag faktiskt inte komma på något jag skulle vilja ändra på denna projektor.

Jag har haft en hel del projektorer under årens lopp och är mkt kräsen när det gäller bild och byggkvalitet.

Så kort och gott

Bra jobbat alla på PD ni har till och med fått min fru nöjd!!!

Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •