Offisiell tråd for Benq PE7800 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 33 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 657
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    en software/firmware oppgradering er ingen grunn til å ikke kjøpe. vanlig det å komme med oppgraderinger etterhvert. uansett så er det bare å koble til pc'en med bnc. funker også via dvi, men litt problem med 1:1 pixelmapping.
    Spørsmålet er om det kun er en firware oppgradering som skal til for å løse dette problemet helt. Sannsynligvis kan det løses med en slik oppgradering, men det betyr ikke at BenQ kommer til å lage/tilby en slik en. Jeg har surfet litt rundt på BenQ sine sider og er ikke overbevist over deres produktoppfølging. Prøv et søk etter firmware oppgraderinger til BenQ prosjektorer på support sidene deres. Der kommer det opp sørgelig lite. Kjipt å gå å vente på noe som aldri kommer. Det virker som om de kun konsenterer seg om å få nye produkter på markedet (= og tjene mer penger...) Håper jeg tar feil.

Newcomer Deaftone sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er prisforskjellen imellom BenQ7800 og BenQ8700??

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drøye 10k, veil. pris 8700 er vel 30.5k eller noe.

Mvh

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.
    Selv om jeg ikke ble helt klok ops: på om min DVD kunne tilkobles med component video til projen? Antar at svaret var positivt? Jeg skal meget trolig kun bruke den til DVD-film og TV sendinger, derfor falt valget på denne modellen, og garantien virker jo bra. Det blir så uendelig mye med ledninger med PC, og er allerede lei av ledningsstrekk etter å ha satt opp lydanlegget mitt med receiver og en masse med høytalerledning bak reoler, skap og annet.

Hvis jeg skjønner det riktig er PE7800 en ny niodell så det er vel lite sannsynlig med enda en ny modell med en gang? Derimot så kommer vel de andre med nye modeller så prisene blir vel bare lavere når konkurransen hardner.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den kan kobles til 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.
    Da blire nok en slik en tror jeg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Hvis jeg skjønner det riktig er PE7800 en ny niodell så det er vel lite sannsynlig med enda en ny nodell med en gang? Derimot så kommer vel de andre med nye modeller så prisene blir vel bare lavere når konkurransen hardner.
    Pressemeldingen om lanseringen av PE7800 kom i midten av februar. Noen måneder etter var den i butikker. Noenlunde ny modell ja. Kommer sikkert ikke ny før om et år eller noe. Går likevel og bekymrer meg for en PE7800mk2 eller noe slikt... Jaja.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen raportere om regnbuer på denne? Mer/ mindre enn andre? Leste i en tråd at man mente det var mer på denne enn H30.

Mvh

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kan noen raportere om regnbuer på denne? Mer/ mindre enn andre? Leste i en tråd at man mente det var mer på denne enn H30.

Mvh
    Du ble nok feilinformert :wink:

Bidda

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    Teknisk sett skal det vel være mindre regnbuer på 7800 enn H30, men jeg har aldri sett bildet på en så jeg kan ikke verifisere dette...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, var derfor jeg stusset litt. Tok det for gitt at det var mindre regnbuer på denne.

Mvh

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    Hvor leste du dette?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM

Mvh
    Hvor leste du dette?
    Vedkommende ble feil informert av en som blandet sammen 6100 og 7800. Missforståelsen er ryddet av veien.

Bidda

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7800 og videoprossessor

Hei, Jeg må få klarhet i noe ang 7800'en, da jeg har blitt interessert i denne. I L&B no 6-7 sier dem at denne ikke har Sil 504 videoprossessor, mens det er noen her som påstår det, hva stemmer?
    Betyr det at prossessoren i 7800 idag ikke er god nok, slik at en er avhengig av en feks dvd spiller med videoprossessor og i tilfelle hvilken, har tenkt å bruke en dvd opptager slik at jeg kan få digital kabeltv gjennom denne og opp til projektoren. Har sett at philips dvdr 90 har en Faroudja2300, men hva har panasonic og hvor god er denne?. Pioneer har jo ikke komponent ut på noen dvd opptagere og det utelukker vel disse som signalkilde til projektor.
    Dere har sikkert noen formeninger om dette.

mvh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 7800 og videoprossessor

Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    Hei, Jeg må få klarhet i noe ang 7800'en, da jeg har blitt interessert i denne. I L&B no 6-7 sier dem at denne ikke har Sil 504 videoprossessor, mens det er noen her som påstår det, hva stemmer?
    Betyr det at prossessoren i 7800 idag ikke er god nok, slik at en er avhengig av en feks dvd spiller med videoprossessor og i tilfelle hvilken, har tenkt å bruke en dvd opptager slik at jeg kan få digital kabeltv gjennom denne og opp til projektoren. Har sett at philips dvdr 90 har en Faroudja2300, men hva har panasonic og hvor god er denne?. Pioneer har jo ikke komponent ut på noen dvd opptagere og det utelukker vel disse som signalkilde til projektor.
    Dere har sikkert noen formeninger om dette.mvh
    Velkommen thil forumet, bflemmin.

Er interessert i samme løsning på kildesiden, har i dag (ikke ukjent) PB6100. :lol:

mvh
    Bidda

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh
    Hei. Har også fått interesse for 7800 og leste også dette i L&B. Der står det også at videoprosessoren faller igjennom i forhold til Sil504 og Faroudjas FLI2300. Kan ikke fatte dette da det er/skal være samme prosessor i 8700 og 7800. Jeg leste en annen post på et annet nordisk forum hvor en hadde sendt mail til BenQ og forhørt seg om dette, og han fikk til svar at det satt en Sil504 i begge. Hvor L&B har fått dette fra skulle vært morro og visst...

mvh

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Frøy

mvh
    Hei. Har også fått interesse for 7800 og leste også dette i L&B. Der står det også at videoprosessoren faller igjennom i forhold til Sil504 og Faroudjas FLI2300. Kan ikke fatte dette da det er/skal være samme prosessor i 8700 og 7800. Jeg leste en annen post på et annet nordisk forum hvor en hadde sendt mail til BenQ og forhørt seg om dette, og han fikk til svar at det satt en Sil504 i begge. Hvor L&B har fått dette fra skulle vært morro og visst...

mvh
    Kanskje Lyd og Bilde tar feil. Det ville ikke vært først gang.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi nå sier at det står en Sil504 i 7800'en, er denne så god at det ikke er nødvendig med progresiv utg på dvd spilleren, fordi projektoren gjør en like god jobb. litt interessant siden det kun er panasonic av dvd opptagerene med harddisk som har komponent ut og prog scan.

mvh

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Siden det har vært litt motstridende informasjon om dette har det nå kommet bekreftelse fra BenQ om at pe7800 bruker SiL504.Robert-
    Jeg refererer også til dette (i tilfelle noen ikke har lest hele tråden). Dette har vært oppe til diskusjon før...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at en som har 7800 mener at H/K DVD-22'en hans har dårligere deinterlacer enn projektoren. Selv fant jeg at Pioneer 868 hadde bedre deinterlacer.

Robert-

Side 9 av 33 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •