Offisiell tråd for Benq PE7800 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 33 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 657
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det mye lesestoff om PE7800. Blant annet ved tveaking gjennom service menyen...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=459336 :wink:

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt denne et år nå. Har vel gått ca 1500t. er kjempe godt fornøy helt til nå. I det siste har den begynt å klikke slig som en skrev om 8700. Plutselig slår lampen seg av mens vifte og alt går som den fortsatt var på. Det går ikke å slå den av med stand by knappen eller fjernkontrollen. Etter å ha slått den av med hovedbryteren går det ikke an å starte den med en gang. Må vente ca 5min som en annen skrev på forumet her. Jeg mner å ha lest noe om at den begynte å slå sav av med jevne mellomrom når det var på tide med lampeskift. Noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lampen slår seg av

Lampen på min 7800 slår seg av etter 45-90 minutter, mens vifte fortsetter å gå som normalt. Når jeg slår den av med av-knappen på fjernkontrollen, starter normal nedkjølingssekvens. Deretter kan jeg starte prosjektoren, og alt er normalt inntil lampen slår seg av igjen etter litt kortere tid (ca 30 minutter). Service hos BenQ sier jeg bør skifte pære, men den har bare gått 340 timer. Er dette virkelig et tegn på at pæra er gåen, eller skylles det andre ting. Noen med tilsvarende erfaring eller svar på hva jeg bør gjøre? Har noen skrevet om dette tidligere slik som han over mener?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mye støv i projektoren? Overoppheting?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Renset vifter

Jeg har åpnet den og renset viftene så godt jeg har kunnet, men den har ikke blitt noe bedre. Viftene var forøvrig litt vanskelige å komme til. Har du hørt om noen som har løst dette problemet ved å rense viftene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min BenQ 7800 er nå ca 1 år gammel og har gått ca 1700 timer. Jeg synes den støyer mer fra kjøleviften(e) nå enn da den var ny. Men det står jo ikke noe om at disse kan renses i bruksanvisningen. Spesielt støyer de når den nettopp er skrudd på og om det er kjølig i rommet.

Er den noen som har noen erfaring med dette? Og hjelper det i så fall å rengjøre viften(e)? Smøre noe? Bytte vifter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En inspeksjon inni prosjektøren (BenQ 7800) avslørte en vifte på strømforsyningsdelen. Den var stille og gikk pent. Så var det den andre siden av linsa. Der blåser det ut varmluft i fronten og der er det mest støy. Jeg fant der at det står en vifte av tradisjonel type midt inne i prosjektøren som genererer luftstrømmen her. Den var tyst og grei. Men vinkelrett på denne står det en annen vifte av sylindertypen. Denne støyer en del nå (litt mekanisk støy som irriterer). Tipper den er sliten i lagre etc.

a) er det noen som vet hva hensikten med denne spesielle vifta er inni der?
    b) har noen hatt suksess med å få tak i en slik vifte selv noe sted

Vurdere å høre med verkstedet i butikken der jeg kjøpte den om de kan skaffe meg en slik at jeg kan bytte selv. Ser ikke ut som mer enn 1-2 timers jobb. Har bare PJ'en så litt kjedelig å måtte sende den inn og være uten en måneds tid.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interlaced eller progresiv på PE7800

Jeg lurer på om noen kan hjelp meg med dette ? Er litt forvirret.

Fra DVD spilleren min kjører jeg Komponent ut til PJ'en inn på BNC kontaktene med overgangene til RCA. I menyen på spilleren kan jeg velge om jeg vil kjøre ut komponent progresiv, eller komponent interlaced.

Spørsmålet er egentlig, hvilken bør jeg velge ? hva skal være best.
    Jeg syntes at slik som oppsettet er på PJ'en nå, gir komponent interlaced best bilde. Stemmer dette ?

mvh
    Bjørnar

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det avhenger av hvor god bildeprosesseringen/skaleringen i DVD-spilleren er. Dersom DVD-spilleren er i lavere prisklasse, kan det godt tenkes at prosesseringen er bedre i projektoren, og da velger du interlaced ut fra DVD-spiller.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er en Marantz dv6500. Så helt nederste sjiktet er den ikke.

Er den noen spesielle instillinger på PJ'en for dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BenQ7800 Intern vifte

Sitat Opprinnelig postet av oilar
    En inspeksjon inni prosjektøren (BenQ 7800) avslørte en vifte på strømforsyningsdelen. Den var stille og gikk pent. Så var det den andre siden av linsa. Der blåser det ut varmluft i fronten og der er det mest støy. Jeg fant der at det står en vifte av tradisjonel type midt inne i prosjektøren som genererer luftstrømmen her. Den var tyst og grei. Men vinkelrett på denne står det en annen vifte av sylindertypen. Denne støyer en del nå (litt mekanisk støy som irriterer). Tipper den er sliten i lagre etc.

a) er det noen som vet hva hensikten med denne spesielle vifta er inni der?
    b) har noen hatt suksess med å få tak i en slik vifte selv noe sted

Vurdere å høre med verkstedet i butikken der jeg kjøpte den om de kan skaffe meg en slik at jeg kan bytte selv. Ser ikke ut som mer enn 1-2 timers jobb. Har bare PJ'en så litt kjedelig å måtte sende den inn og være uten en måneds tid.
    Er det noen som vet om nettbutikker som selger radialvifter av denne sizen? Har googlet etter slike men har ikke funnet noen butikk så langt som har noe annet enn vanlige PC vifter. Inn eller utland er ikke så nøye...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Åpnet du den opp selv eller fikk du hjelp i butikken?
    Har lyst å åpne opp min men er ikke kyndig iforhold til elektronikk på noen måte. Har skrudd litt i pcer og har lagt merke til at slike vifter like å smale støv. Har hatt pj i nesten 2år no, så kan tenke meg at den e full av drit.

Hvis du eller noen kunne gitt meg noen tips på ka man bør gjøre og ikkje gjøre n år man åpner pe7800 ville det vært helt toppers!( eventuelt peke meg i retning av en tråd eller www hvor andre har gitt tips)

Alek

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg åpnet opp min PE7800 selv ja, men gav opp. Jeg kom et stykke inn i den men så ble det kronglete. Saken er at for å komme til den største vifta som ligger helt i bunnen på PJ'en så må absolutt alt skrus ut. Det ville jeg ikke prøve på siden det fortsatt var garanti.

Skrur du av ramma bakpå kommer du til skruene for hele toppdekslet. Men inni der finner du en lukket strømforsyning med en vifte inni. I tillegg kan du ved å ta ut noen plastikkanaler komme til 2 vifter som står ved pæra. Men vifta i bunnen krever mye mer skruing, og det er den vifta som tar seg av det meste av kjølinga.

Ikke så veldig enkelt med andre ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, høres ikkje ut som noe for meg det der nei. Får bare krysse fingrene å håpe den holder det gående en stund til.
    Kjøpte min på avshop, når tiden for en rens er kommet sender jeg den da til de eller driver ikke de med slikt. Noen som vet om en sjappe i Bergen som kan fikse det?

Alek

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I papirene du fikk med er det et 23------ nr til teknisk support, ta kontakt der når du føler behovet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro du kommer langt med en støvsuger. Hvis du stikker støvsugeren bort til alle åpninger vil du få med det aller meste støvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har støvsugd den før, men har vært usikker på om det kan ha hatt noen effekt. Godt å høre at andre har tro på det og. Alt må jo uansett være bedre enn ingenting.

Alek

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, etter å ha kikket inni min PJ av denne typen så har jeg liten tro på støvsugingen. Med unntak av vifta på powersupply så er det langt fra åpningene inn til viftene. Husk også at det uansett går kraftige luftstrømmer her, spesielt når PJ kjøler seg ned etter at man har slått den av.

Da jeg åpnet min kom jeg meg inn til de 2 viftene ved pæra. Etter ett år og 2000 timers bruk virket de ikke spesielt støvete. Hvordan hovedvifta i bunnen så ut vet jeg ikke.

Men tror uansett ikke støv er noe problem på denne PJ'en i vanlig bruk (min henger under taket da).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Bra Projektor?

Vil noen anbefale denne PJ'en til filmtitting? Får den for 6000 inkl. frakt.

Side 32 av 33 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •