Offisiell tråd for Benq PE7800 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 33 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 657
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dinja
    Vurderer sterkt å kjøpe meg en BenQ7800. Problemet er lite rom uten mulighet for å plassere proj'en oppunder taket. Tenkte derfor å snu den slik at den istedet kaster bildet oppover.
    Stemmer det at hvis jeg setter den på en hylle rett over hodet(med betjeningsknappene vendt oppover), kan jeg enkelt snu bildet i oppsettet?
    Det bør gå bra det ja. Bildet er standard riktig slik du har tenkt å sette den. De aller aller fleste projektorer kan man både snu bildet opp ned og speilvende det..

(By the way. Testet bare fort og gæli med DVI fra PC-en, og fikk ikke bildet. Sannsynligvis var bare innstillingene fra PC-en fucket, men det var nå litt rart at det ikke kom noe bilde. Nå er projektoren hengt opp, og får ikke testet noe mer uten å kjøpe en lang DVI-kabel.. Det skal vel ikke være noe problem å kjøre DVI fra PC?)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at hvis jeg setter den på en hylle rett over hodet(med betjeningsknappene vendt oppover), kan jeg enkelt snu bildet i oppsettet?
    Ehh, nei. Hvis du setter den på en hylle over hodet ditt (stående på føttene), får du bildet helt oppe ved/i taket (med mindre du ødelegger bildet med keystone).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dessverre ikke hjelpe deg når det gjelder DVI fra PC. Håper det er andre som kan trå til her.

Tenkte jeg bare skulle stille et spørsmål til vedr. plassering av 7800; Proj'en blir plassert ca. 3,2m fra lerret. Satser altså på plassering slik at den kaster bildet oppover. Vet ikke hva offset'n er på 7800, men hva tror du blir avstanden fra linsa og opp til underkant av bildet (og også opp til overkant av bildet) på 3,2m avstand?? Det er nemlig ikke høyt under taket.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dessverre ikke hjelpe deg når det gjelder DVI fra PC. Håper det er andre som kan trå til her.

Tenkte jeg bare skulle stille et spørsmål til vedr. plassering av 7800; Proj'en blir plassert ca. 3,2m fra lerret. Satser altså på plassering slik at den kaster bildet oppover. Vet ikke hva offset'n er på 7800, men hva tror du blir avstanden fra linsa og opp til underkant av bildet (og også opp til overkant av bildet) på 3,2m avstand?? Det er nemlig ikke høyt under taket.
    Offset er 0,12*bredden av bildet. Gå i den første posten i tråden, på projectorcentral og beregn bildet der.
    Hos meg er bildet ca 205 bredt, og offsett blir da ca 25 cm (det er bredden på bildet - ikke bare avstand som har noe å si når du skal regne ut offset, pga. zoom. Hos meg står projektor ca 4m unna lerretet, men det kan jo varieres som nevnt med zoom).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Tar også hensyn til svaret fra Hi-Fil som jeg så litt sent..

Kanskje noen andre kan hjelpe vedr. spørsmålet ditt om tilkobling fra PC via DVI?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Tar også hensyn til svaret fra Hi-Fil som jeg så litt sent..

Kanskje noen andre kan hjelpe vedr. spørsmålet ditt om tilkobling fra PC via DVI?
    Er ikke så nøye med DVI-spørsmålet. Finner sikkert ut av det når jeg får somlet meg til å kjøpe kabel.

Men som Hi-Fil er inne på så blir det litt dumt å montere projektor over hodet, da bildet (nederste bildekant) da vil komme i størrelsesorden 20-40 cm over hodet ditt (avhengig av hvor stort bilde du vil ha). Å ha den snudd rett over hodehøyde vil vel heller ikke være noe særlig, da kommer bildet kanskje ned på gulvet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig som du sier. Tror likevel jeg slår fra meg denne tanken, og heller plasserer proj'en lenger frem. Da kan jeg montere den helt oppunder taket, men avstanden linse-lerret blir da ikke mer enn ca. 2,80m. Jeg sitter selv ca. 3m unna lerretet.
    Får vurdere hvor lite bilde jeg aksepterer, om jeg evt. blir tvunget over på en proj. med mer short throw.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er en oppfølger til 7800 på gang? 7800+ eller 7810?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det kan bli 7700 som tar over for 7800.

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...highlight=7700

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ser ut til at det kan bli 7700 som tar over for 7800.

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...highlight=7700
    Så du mener at Matterhorn er på vei ut?
    :?:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at Matterhorn er på vei ut?
    Ikke nødvendigvis, men mulig. Kanskje HI-FIL kan fortelle mer om dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se sånn ut, for det virker som om 7700 blir 1280x720.

Hvem vil vel ha 576p, hvis 720p er billigere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem vil vel ha 576p, hvis 720p er billigere.
    Robertaas

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje Matterhorn prises ned i budsjett-segmentet? Det er jo lov å håpe...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare supert at 7700 kommer med 1280x720. Men i så fall kan den vel like gjerne være en etterfølger til 8700?
    At den er billigere er også supert. Men da kan man jo også tenke seg en "6700", eller noe, med 1024x576 som vil etterfølge 7800? 8700 kom på markedet en god stund før 7800.

Jeg lurer på om det finnes signaler på at Matterhorn vil fases ut i fra TI sin side? Eller er antagelsen om at 7700 skal avløse 7800 tatt helt ut av løse lufta?
    PD satser jo fortsatt på "ny" Matterhorn med ZeroFive mk2.

Modellbetegnelsen er jo litt underlig uansett i og med lavere nummer enn både 7800 og 8700.

Mitt poeng er egentlig at jeg ikke ser noen logikk i antagelsen/spekulasjonen om at 7700 skal være en etterfølger til 7800.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    En liten diggresjon bare.. Projectiondesigns hoved forretningsområde er IKKE hjemmekinoprojektorer, så jeg måtte bare humre litt når jeg leste PD satser...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    En liten diggresjon bare.. Projectiondesigns hoved forretningsområde er IKKE hjemmekinoprojektorer, så jeg måtte bare humre litt når jeg leste PD satser...
    Hva er det du mener? At PD driver med Hjemmekino kun som en adspredelse? Da tror jeg du er ute og sykler. PD leker ikke butikk. Det er ikke få kroner som har gått med til utvikling av ModelOne og ZeroFive.
    Man får ikke frem slike produkter uten å satse.
    Selv om hjemmekino kanskje ikke er hovedsatsningsområdet, er det definitivt et satsningsområde.

PD skrev:
    Fredrikstad, 09.09.2004, projectiondesign as setter ned prisene på de populære hjemmkinomodellene Action! model one mk II og model zero five mk II. De nye prisene blir henholdsvis kr 39.900,- og kr 29.900,-, begge inklusive moms.

Prisreduksjonen kommer i forbindelse med åpning av nytt kontor i Sverige, og tilhørende direktesalgsavdeling for hjemmekinoproduktene, slik modellen har vært i Norge siden introduksjonen av Action! serien sommeren 2003. Økende markedsetterspørsel har resultert i et høyere antall solgte enheter, og samtidig øket konkurranse er hovedårsakene til at prisene justeres.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du mener? At PD driver med Hjemmekino kun som en adspredelse? Da tror jeg du er ute og sykler. PD leker ikke butikk. Det er ikke få kroner som har gått med til utvikling av ModelOne og ZeroFive.
    Man får ikke frem slike produkter uten å satse.
    Selv om hjemmekino kanskje ikke er hovedsatsningsområdet, er det definitivt et satsningsområde.
    Ja det har vel etterhvert blitt et satsningsområder, OK. Jeg har snakket med Anders en god del og vært der 2 ganger, så det jeg sier ikke tatt fra luften. Fakta er at det var en håndfull hjemmekinoentusiaster som fikk lov å utvikle sin interresse på jobben, og Anders fortalte dette, og at profesjonelle produkter var det de "egentlig" drev med. Hjemmekinobiten ble et lite eventyr, men tviler på at salget av disse er en betydelig del av omsetningen..
    Det er (var?) bare en bitteliten bit av selskapet, selv om det har tatt helt av. Sikkert overaskende for PD også, og dermed satser de nå mer på det enn opprinnelig planlagt.

Selvsagt unner jeg de dette eventyret, det er morro at en Norsk bedrift lager de beste hjemmekinoprojektorene! Ville bare påpeke (for de som ikke er klar over det) at PD ikke er der de er nå pga. hjemmekinoprodukter..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare supert at 7700 kommer med 1280x720. Men i så fall kan den vel like gjerne være en etterfølger til 8700?
    At den er billigere er også supert. Men da kan man jo også tenke seg en "6700", eller noe, med 1024x576 som vil etterfølge 7800? 8700 kom på markedet en god stund før 7800.

Jeg lurer på om det finnes signaler på at Matterhorn vil fases ut i fra TI sin side? Eller er antagelsen om at 7700 skal avløse 7800 tatt helt ut av løse lufta?

Modellbetegnelsen er jo litt underlig uansett i og med lavere nummer enn både 7800 og 8700.

Mitt poeng er egentlig at jeg ikke ser noen logikk i antagelsen/spekulasjonen om at 7700 skal være en etterfølger til 7800.
    7700 blir presentert som en "entry model" for hjemmekino, det vil jo si billigste hjemmekinomodell i programmet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syns jeg infoen som hittils er sluppet på 7700 er litt for god til å være sann. Tror jeg vil se den, før jeg kjøper alt som er sagt om den. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 19 av 33 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •