Offisiell tråd for Benq PE7800 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 33 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 657
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI på 7800

Ser på AVS at det er mange som har problemer med DVI på 8700, er det de samme problemene på 7800?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evt dvi problemer er ved tilkobling av pc. funker fint med en dvd spiller. har prøvd med både pioneer 868 og samsung 935
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel si at den har problemer mot DVI-I.
    Sammen som vi opplevde med 8700+ det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet med sikkerhet at BenQ planlegger en løsning på dette i 7800 (firmware oppgradering) eller om problemet ikke vil bli løst før i neste modell?

Lagt til 26/06-04: Det ble nevnt tidligere i tråden at dette problemet ikke var uløselig og at prosjektoren kan kobles mot en HTPC på en annen måte (enn DVI) med 1280x720 oppløsning. Kan noen utdype/forklare dette? Er ikke helt stødig på alle bildeoverføringsstandardene der ute...

Jeg leste forresten i tråden om BenQ 8700+ (tror jeg) at dette HTPC problemet sannsynligvis vil bli løst i neste modell. Det stod i et utdrag fra en mail fra BenQ om akkurat dette fenomenet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg fikk visst ikke den helt store responsen. Hva vil være den beste måten å koble PE7800 til en HTPC? Hvilke fordeler/ulemper gir dette?

Newcomer nilsjnesse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hmm, jeg fikk visst ikke den helt store responsen. Hva vil være den beste måten å koble PE7800 til en HTPC? Hvilke fordeler/ulemper gir dette?
    Fikk PE7800 i går, koblet den til HTPC'en i natt. Kjører 1024*576 ut ved hjelp av Powerstrip, via DVI, på IKEA Tupplur aka Greyline. Bildet er KJEMPEBRA. Det var så gøy at jeg ikke klarte å legge meg før klokken halv seks i natt.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Fikk PE7800 i går, koblet den til HTPC'en i natt. Kjører 1024*576 ut ved hjelp av Powerstrip, via DVI, på IKEA Tupplur aka Greyline. Bildet er KJEMPEBRA. Det var så gøy at jeg ikke klarte å legge meg før klokken halv seks i natt.
    Velkommen i PE7800 klubben. Flott at du er fornøyd.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hvordan fungerer windows med den oppløsningen?
    bruker du DVI fra PCen eller bruker du VGA-DVI overgangen? Vil det fungere like greit med VGA-DVI?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk PE7800 i går, ........ Det var så gøy at jeg ikke klarte å legge meg før klokken halv seks i natt.
    Been there, done that. :roll:

Robert-

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Hvordan fungerer windows med den oppløsningen?
    bruker du DVI fra PCen eller bruker du VGA-DVI overgangen? Vil det fungere like greit med VGA-DVI?
    Windows fungerer helt uproblematisk i den oppløsningen. Vel, det eneste var at skjedde noe kluss når jeg prøvde å kjøre Visualization-funksjonen i Winamp i fullskjerm, men jeg vet ikke helt hvor sunt det er å sitte å se på det der med 91" bilde i lengden, så det var sikkert like greit.

Bruker DVI ut fra skjermkortet. Fordelen med det er såvidt jeg har forstått at signalet beholdes digitalt hele veien, og man oppnår 1:1 pixel mapping. (Eller få man det med VGA-kabel òg? Jeg har ikke prøvd med noe annet enn DVI.) Har et ganske billig skjermkort, Sapphire 9600SE Atlantis 128MB.

Den ene frustrasjonen: En imponerende haug med kabler oppi Benq-esken, men når de først skulle legge med en DVI-kabel, kunne de vel lagt med en som var lenger enn 2m? Hvor mange er det som har DVD-spilleren mindre enn 2 meter fra projektoren?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ene frustrasjonen: En imponerende haug med kabler oppi Benq-esken, men når de først skulle legge med en DVI-kabel, kunne de vel lagt med en som var lenger enn 2m? Hvor mange er det som har DVD-spilleren mindre enn 2 meter fra projektoren?
    Noen kan vel ha det. Kablene var vel med for:
    -testing
    -bruk i nødsfall
    -fast bruk for de som har kildene nært projektoren

Hvilken lengde forventet du på kablene 5m? 10m? Husk alle har forskjellige krav slik at for de fleste vil uansett hvilke kabler som følger med få feil lengde. Når man først skal betale for kabler man ikke skal bruke så er det vel en fordel at de er korte? :wink:

Robert-

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hvilken lengde forventet du på kablene 5m? 10m? Husk alle har forskjellige krav slik at for de fleste vil uansett hvilke kabler som følger med få feil lengde. Når man først skal betale for kabler man ikke skal bruke så er det vel en fordel at de er korte? :wink:
    Ja, du har jo rett.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Velkommen i PE7800 klubben. Flott at du er fornøyd.
    Jeg synes Groucho Marx sa det best når han sa:
    "I refuse to join any club that would have me as a member!"

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker DVI ut fra skjermkortet. Fordelen med det er såvidt jeg har forstått at signalet beholdes digitalt hele veien, og man oppnår 1:1 pixel mapping. (Eller få man det med VGA-kabel òg? Jeg har ikke prøvd med noe annet enn DVI.) Har et ganske billig skjermkort, Sapphire 9600SE Atlantis 128MB.
    Nei, 1:1 pixelmapping har jeg ikke. Vertikalen stemmer, horisontalen er interpolert. Jeg burde vel lese mer i dokumentasjonen til Powerstrip, men kanskje det er noen som har lur innsikt i innstillingene?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, 1:1 pixelmapping har jeg ikke. Vertikalen stemmer, horisontalen er interpolert.
    Joda, når jeg bare skrudde av keystone forsvant interpoleringen. Nå er det perfekt. Må bare få den montert fast i en høyde så jeg slipper keystone da. Det er vel ikke noe problem å ha den stående opp-ned på en hylle (åpen bak), evt med noen hvitevare-knotter under?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, 1:1 pixelmapping har jeg ikke. Vertikalen stemmer, horisontalen er interpolert.
    Joda, når jeg bare skrudde av keystone forsvant interpoleringen. Nå er det perfekt. Må bare få den montert fast i en høyde så jeg slipper keystone da. Det er vel ikke noe problem å ha den stående opp-ned på en hylle (åpen bak), evt med noen hvitevare-knotter under?
    Du kan med fordel skru den opp/ned under en hylle eller bruke veggfeste (fra Biltema) slik som Dansken har i sitt anlegg. Du vil få bedre tilgang til knapper og mere satbilt feste, samt visuelt penere. Mulig det også er gunstigere mht varmeavgang fra pj'n. Den er jo ikke konstruert for å ligge på ryggen :wink:

Bidda

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne linken er ganske nyttig i forbindelse med BenQ 7800 og legger den derfor her: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10497

Kan være nyttig dersom noen senere leser tråden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første post.

Jeg har også en PE7800, men har store problemer med å få den til å synke korrekt (1:1 pixel mapping) mot en NorthQ 5001 DVD-spiller via DVI. Spilleren er konfigurtert til å sende ut 1024x576 i 50hz (VESA timing verdier), men projektoren rapporterer dette som 60hz. Resultatet blir da antydninger av "tearing/judder" i bildet.

Har ikke noe problemer med å reprodusere spillerens 576p 50 preset (720x576 50hz) vha custom settings (VESA), men dette gir et markant dårligere bilde, da projektoren må skalere horisontalen.

Kan noen bekrefte at det er mulig å synke 1024x576 i 50hz via DVI?
    ..og at projektoren faktisk rapporterer at signalet er 50hz?

Isåfall, hvilke innstillinger fungerer? Leste et innlegg på Avsforum hvor det ble nevnt noe om at BenQ PE8700 kun klarer 1:1 pixel mapping i 50hz ved bruk av såkalt "SMPTE timing" verdier i motsetning til VESA, men jeg har ikke funnet ut hva disse verdiene kan/skal være. Kanskje noe liknende er tilfelle med PE7800?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun testet med 720x576 50hz DVI.

Er du sikker på at spilleren klarer 1024x576 50hz og at den skalerer bedre enn projektoren?

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er du sikker på at spilleren klarer 1024x576 50hz og at den skalerer bedre enn projektoren?

Robert-
    Jeg er temmelig sikker på at spilleren klarer 1024x576 50hz. Det ser ut som andre har problemer med dette også (fra HTPC), ref. prisjakt.nu's forum.

Ang kvaliteten på scaleren i NorthQ 5001 (Sigma Designs 8500) vs PE7800 (SIL 504?): Jeg har sammenlignet 1024x576 i 60hz mot 720x576 i 50hz. I mine øyne er førstnevnte endel skarpere. Legger spesielt merke til dette i scener med mye detaljer, f.eks. oversiktsbilder over byer i filmen "Gladiator".

Side 10 av 33 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •