Feil; Grønt bilde fra xbox360 -> projektor, hilfe bitte? :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil; Grønt bilde fra xbox360 -> projektor, hilfe bitte? :)

Jeg får bare grønt bilde på lerretet når jeg bruker xbox360 og komponentkabler til projektoren. (som for øvrig er en epson EMP tw10h)

det som er litt rart er at menyen på Projektoren kommer i rette farger, mens bildet fra xbox'n i bakgrunn er gjennomgående grønt.
    jeg bruker RGB-kabel fra projektoren som ligger langs veggen og stopper bak xbox'n.
    Deretter har jeg brukt 3stykk (rca) skjøtestykker, og skjøta til xbox-komponent ledninga. skjøtestykkene er bare en liten hul klump, hun-hun som gjør at jeg får festa de 3 han ledningene fra xboxkabelen med de 3 han kablene som går fra projektoren

for ordens skyld står xbox-kabelen på "hd-tv" innstillingen, ikke "tv", og jeg har festa den delen av xbox komponentkabelen med rød grønn og blå tupp til ledningen fra projektoren (som også er en rgb ledning).

syns det er VELDIG rart med denne grønnfargen.

håper på hjelp fra kloke hoder

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde problemer med fargene jeg også, men min bakgrunn ble gul.
    Da var det kabelen som var hovedproblemet, har du prøvd å vrikke litt på endestykket på kabelen. noen ganger det er dårlig kontakt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjalp lite.

prøvde nå å flytte xbox'n inntil projektoren, og bruke rgb kabelen direkte fra xbox til projektor. ingen endring.

brukte så den gule videoledningen fra den andre delen på xbox-komp.kabelen, fikk så fine farger, men ELENDIG kvalitet. vanskelig å se noe som helst, og siden det er så langt fra projektoren i taket og til anlegget mitt ble det med kjip lyd. måtte forresten ha innstillinga på komp kabelen på "tv", (ikke "hd-tv")
    for at det skulle virke.

vil fortsatt ha svar på hvorfor fargen ble grønn, orker ikke myse meg gjennom en film med rævva lyd..:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dere vite hva det var?
    instillingene for input A på PJ var satt på rbg, mens det skulle stå på Component.

hehe.

alltid detaljer som skiller suksess fra fiasko!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •