Har Benq PE7700 og et hvitt Sony trekkopp lerret, triks for å bedre sortnivå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Har Benq PE7700 og et hvitt Sony trekkopp lerret, triks for å bedre sortnivå?

Er ute etter bedre sortnivåer, da 2001: A space odessey aldri blir helt bra uten sort-sort. Nå er det selvsagt begrenset hva prosjektoren kan få til, men alle tips mottas med takk!

Har forresten kjøpt et grått filter jeg kan sette foran linsa, så det er vel en ting. Finnes det rom for merkbar forbedring eller må jeg bare vente på at JVC DLA-HD1 går ned til 15% av originalpris om et år eller to?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mørkere lerret, mørkere gråfilter, kalibrering, lyskontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips om hvor jeg kan få tak i et rimelig grått lerret? Lyskontroll og filter har jeg :=)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk prisjaktforumet, sikkert andre som har gått den veien.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier at du har god lyskontroll, mener du da lys utenfra eller reflektert lys fra lerretet (eller begge)

Har du hvitt rom så trenger du hvitt lerret og null filter for ikke å vaske ut bilde helt. Men med ett sort rom så kan nok både ett NDx2 filter og grått lerret fungere. Jeg har heldigvis ett nesten sort rom nå (og pe7700), men bruker likevell ikke filteret jeg har liggende. Har grått lerret dog. Det er desverre ikke så lett å gjøre allt for mye med kontrast\sortnivået på den projektoren (jeg har prøvd mye forskjellig) så beste er nok rettogslett en ny proj.

Edit: Filter forbedrer både sortnivå og on\off kontrast, men ansi kontrasten går ned. Og med filter så ser sortnivået umiddelbart mye bedre ut, men siden allt lys reduseres så venner øyene seg det til det og så forskjellen blir ganske liten (litt hjelper det dog). Derfor droppet jeg filteret.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hvitt rom og hvitt lerret, det får vel duge inntil HDLA1 går ned litt i pris, om et par år går den vel for 5000kr brukt

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en BenQ W10000 i et rom som kan mørklegges, men med lyse vegger. Var greit fornøyd, men etter jeg fikk veggene mørke (spesielt veggen bak sitteplass) så ble det et skikkelig løft i sortnivå, og ikke minst generell bildekvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •