Panasonic AE3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic AE3000

Avnytt

avforum.com

Spennede sak med ikke minst 2.35:1 implementert på en ny måte.

Hva blir veil pris?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino.no tipper på en pris rundt 25k

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic PT-AE3000
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmmm.... :-D

Når får vi nyss om denne fra IFA?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har valgt å ikke vise AE3000 på IFA. Kvalifisert gjetning sier meg at de i likhet med Sony, sparer seg til Cedia (neste uke).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha undersøkt litt, viser deg set at Panasonic likevel viste AE3000 på IFA. Helt utrolig irriterende å ikke ha fått sett den. Elendig av Panasonic å ikke informere om dette, og vi spurte flere personer i dealer-area, men ingen visste noe om noen projektor demo. Ufattelig !!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Etter å ha undersøkt litt, viser deg set at Panasonic likevel viste AE3000 på IFA. Helt utrolig irriterende å ikke ha fått sett den. Elendig av Panasonic å ikke informere om dette, og vui spurte flere personer i dealer-area, men ingen visste noe om noen projektor demo. Ufattelig !!
    Kan ikke få med seg alt alltid!

Var det kanskje noen andre som sjekker denne tråden som har fått sett den?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er sant, men projektorene var det som var mest interessant for oss.. Arghh !!

Kan ikke få med seg alt alltid!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    What!? Det er bare så pokkers amatørmessig av Panasonic, men den stod vel i dealer-area eller noe som han første karen nevnte da..... Jaja, var jo mye annet spennende der da, men samtidig; denne var det dumt at vi gikk glipp av gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir topp og bunn automatisk masket vekk når enn kjører 2.35:1 modus? Veldig spent på billedkvalitet på denne, gleder meg til å lese anmeldelser... Hadde vært greit å slippe å investere manfoldige tusen i linse i tillegg til bra prosjektor....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I 2.35:1 modus viser projektoren sorte barer opp og nede. De blir ikke fysisk maskert bort, men vil være sorte (sller så mørke projektoren tillater) i mangel på bildeinformasjon.

Cine4home har en liten preview oppe:
    www.cine4home.de (Panasonic PT-AE3000 Test PTAE3000 Panasonic PT AE 3000 Preis IFA )

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjon/Fasit fritt oversatt til norsk av Google:

"Vi gjør vårt korte Konklusjon: Selv den forrige PT-AE2000 var en av henvisning av LCD-projektor leiren. Med avansert teknologi, meget gode farger og et godt bilde plasticity overbeviste han ikke bare oss i vår tid testen, men også mange hjemmekino fans over hele verden.

Med PT-AE3000 Panasonic er faktisk lyktes, og bygge på den sterke bunnen av PT-AE2000 en ny generasjon einzuläuten. Fokus har vært fokus på de kjente svakheter LCD-teknisk: kontrast og skarphet i bevegelse.

Resultatet viser hva det er for øyeblikket teknisk mulig: Både i kontrast og skarphet og bevegelse, PT-AE3000 betydelig økt. I tillegg er det strålende CinemaScope 21:9-modus, som gjennom sin luksus höffentlich mer "ekte wide-screen-skjermer i mange hjemmekino bringer" ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Konklusjon/Fasit fritt oversatt til norsk av Google:

"Vi gjør vårt korte Konklusjon: Selv den forrige PT-AE2000 var en av henvisning av LCD-projektor leiren. Med avansert teknologi, meget gode farger og et godt bilde plasticity overbeviste han ikke bare oss i vår tid testen, men også mange hjemmekino fans over hele verden.

Med PT-AE3000 Panasonic er faktisk lyktes, og bygge på den sterke bunnen av PT-AE2000 en ny generasjon einzuläuten. Fokus har vært fokus på de kjente svakheter LCD-teknisk: kontrast og skarphet i bevegelse.

Resultatet viser hva det er for øyeblikket teknisk mulig: Både i kontrast og skarphet og bevegelse, PT-AE3000 betydelig økt. I tillegg er det strålende CinemaScope 21:9-modus, som gjennom sin luksus höffentlich mer "ekte wide-screen-skjermer i mange hjemmekino bringer" ;-)
    Blanding av svensk og norsk er SVORSK
    Det ovenstående burde ganske passende vært kalt TORSK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer 2.35 modusen?
    Kan jeg kjøre 100" bilde fra ca. 3m avstand (max zoom) og likevel kunne bruke 2.35 modusen?
    Eller må den plasseres med minimal zoom som blir sånn ca. 6,2 meter avstand for å kunne bruke modusen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BIldet vil bli strekt uansett om en er på max eller min zoom. 2.35:1 vil gi et lavere og bredere bilde på samme avstand ift 16/9 (derav den nye betegnelsen 21/9 som illustrerer forskjellen bedre)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk fremdeles ikke klokere.
    Betegnelsen 21*9 betyr vel at bildet får samme høyde som 16*9 matriale, men altså bredere.
    21*9 er 2.33:1 akkurat som 16*9 = 1.77:1 (rett meg hvis jeg tar feil her)
    Kjører dem bildet smalere er det ikke ekte 21*9 / 2.35:1 lenger.
    Jeg forventer samme høyde på bildet hvis dem kaller det for 21*9 modus.
    Ble skikkelig rotete forklart, det er en grunn til at jeg ikke jobber som lærer :-)

Altså, hvis dem kjører smalere bilde men litt bredere, så blir det jo litt feil og kalle det 21*9 modus.
    21*9 "modus" har jeg jo på en måte allerede i min AE2000. Bare at bildet blir smalere, men med samme bredde som 16*9 matriale.

Og jeg så da for meg at eneste måten AE3000 kan klare og zoome seg inn til 21*9 var og sette den opp lengst mulig unna lerret med minimum zoom, for deretter og zoome inn og stille fokus. Og så husker projektoren innstillingene fra minmum zoom til max zoom. eller fra 16*9 til 21*9 om man vil.
    Men hvis den klarer og zoome seg inn til 21*9 selv om jeg setter den nærmest mulig lerret/max zoom er det jo bare perfekt.
    Må den stå på min. zoom for å klare 21*9 så er jeg egentlig like langt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Cpt.Crusoe

Dette blir for O.T. i denne tråden. Sjekke heller ut denne tråden. Leser du den vil du få svar på alt du lurer på.
    Offisiell 2.35:1 tråd
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    @ Cpt.Crusoe

Dette blir for O.T. i denne tråden. Sjekke heller ut denne tråden. Leser du den vil du få svar på alt du lurer på.
    Offisiell 2.35:1 tråd
    :-D
    Er ikke sikker på hvorfor det jeg spør om er OT. Er vel heller kanskje at jeg forklarer litt dårlig og jeg tror vi snakker litt over hverandre :-). Skal prøve litt mer detaljet om hvordan jeg tror AE3000 fungerer.
    Spørsmålet mitt er altså ikke hvordan anamorph og strekk og lignende fungerer, men hvordan AE3000 virker. ( jeg fant ikke noe informasjon i den tråden du linker til om hvordan AE3000 gjør jobben)
    Når det det gjelder forskjell på 1.77 og 2.35 så vil jeg påstå at jeg vet forskjellen. Spesielt siden jeg jobber som kinomaskinist, og vet alt om hvordan ett anamorfisk objektiv strekker bildet ut.
    Det jeg lurer på er hvordan AE3000 fikser dette. Og det burde vel ikke være OT?

Har oppfattet at AE3000 ikke kommer med integrert anamorphobjektiv, ei heller trenger ett ekstra anamorfobjektiv i 2.35 modus. Altså ikke noe hokus pokus med strekk og bytte av linser. Kun zooming, som betyr at ikke hele LCD brikken vil bli benyttet ved 2.35 modus på AE3000. Slik den ville blitt med bruk av ett anamorfisk objektiv. Bildet vil altså zoomes inn slik at de svarte kantene over og under bilde i 16*9 blir borte. (Kommer over og under lerettet)
    Og vips du har ett i bilde i 2.35.

Jeg leste at moduset fungerer slik at AE3000 husker tre forskjellige zoom/fokuseringer som man selv kan stille inn. Slik at man kun ved å trykke på en knapp, så zoomer AE3000 opp bildet og fokuserer. slik at man ved å ha ett lerret i 2.35 dimensjon kan "strekke bildet ut", altså zoome inn slik at bildet er større i høyden enn lerretet uten bruk av en ekstra anamorfotlinse.
    (Altså zoome inn slik at de svarte strekene kommer over og under lerretet) Og det kan man jo gjøre manuelt med de fleste Projektorer der ute. Men ae3000 gjør det altså for deg ved å trykke på en knapp.

Derav mitt spørsmål om det skulle bety at man må sette prosjektoren slik at man faktisk har mulighet til og zoome inn. Eller om det er noe innebygd som gjør at 2.35 modusen fungerer selv om jeg allerede har max zoom.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål Captain! Er også i AE3000 modus...

Men vil ikke full zoom på 2,35:1 gi deg svarte sørgerander over og under, selv om den kan vise 2,35:1? For brikken er vel 16:9 (eller bortimot)....

Mulig dette ble OT ref. deres OT...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Det jeg lurer på er hvordan AE3000 fikser dette. Og det burde vel ikke være OT?
    Her misforsto jeg deg. Beklager. Trodde du lurte på 21/9 ift 16/9. AE3000 er jo definitivt topic

Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Har oppfattet at AE3000 ikke kommer med integrert anamorphobjektiv, ei heller trenger ett ekstra anamorfobjektiv i 2.35 modus.
    Det har ikke jeg oppfattet på samme måten. Alle pj med zoom og lens skift vil kunne lage kvasi 2.35:1 men da med lystap. Jeg forstår det slik at AE3000 strekker bildet stort sett som flere andre pj med strekk (men krever linse). Forskjellen ligger i at en kan ha minne for zoom og fokus slik at en kan ha det med kun et trykk ikke masse justering. Linse slipper en nok ikke unna. Der med vil ditt problem med maks zoom nok ikke løses, tror jeg (understreker at det er med begrenset info)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •