Panasonic AE3000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Godt spørsmål Captain! Er også i AE3000 modus...

Men vil ikke full zoom på 2,35:1 gi deg svarte sørgerander over og under, selv om den kan vise 2,35:1? For brikken er vel 16:9 (eller bortimot)....

Mulig dette ble OT ref. deres OT...
    Full zoom vil gi sorte render (eller felter) men disse er det vanlig å maskere bort på lerretet og vil da være nærmest usynlige.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk fremdeles ikke klokere.
    Betegnelsen 21*9 betyr vel at bildet får samme høyde som 16*9 matriale, men altså bredere.
    21*9 er 2.33:1 akkurat som 16*9 = 1.77:1 (rett meg hvis jeg tar feil her)
    Kjører dem bildet smalere er det ikke ekte 21*9 / 2.35:1 lenger.
    Jeg forventer samme høyde på bildet hvis dem kaller det for 21*9 modus.
    Ble skikkelig rotete forklart, det er en grunn til at jeg ikke jobber som lærer

Altså, hvis dem kjører smalere bilde men litt bredere, så blir det jo litt feil og kalle det 21*9 modus.
    21*9 "modus" har jeg jo på en måte allerede i min AE2000. Bare at bildet blir smalere, men med samme bredde som 16*9 matriale.

Og jeg så da for meg at eneste måten AE3000 kan klare og zoome seg inn til 21*9 var og sette den opp lengst mulig unna lerret med minimum zoom, for deretter og zoome inn og stille fokus. Og så husker projektoren innstillingene fra minmum zoom til max zoom. eller fra 16*9 til 21*9 om man vil.
    Men hvis den klarer og zoome seg inn til 21*9 selv om jeg setter den nærmest mulig lerret/max zoom er det jo bare perfekt.
    Må den stå på min. zoom for å klare 21*9 så er jeg egentlig like langt.
    21:9 blir lite brukt, men Cine4home benytter det stadig, og det er det samme som 2.35:1. Selv om 16:9 og 21:9 begge har 9'ern til felles, betyr ikke det at bildehøyden er lik. Både 16:9 og 21:9 er relative begreper som kun sier noe om bildehøyde vs bildebredde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at AE2000 har sneket seg under 20k, men finner den ikke mange steder. Sanyo Z2000 ser ut til å være mye mer populær, og er under 14k nå. AE2000 har generelt fått litt bedre omtale enn Z2000 såvidt jeg har lest, men neppe verdt prisforskjellen.

Noen som vet om dette vil fortsette med de nye modellene? Regner vel nesten med det hvis ting ikke forandres med tanke på norsk distribusjon?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om dette vil fortsette med de nye modellene? Regner vel nesten med det hvis ting ikke forandres med tanke på norsk distribusjon?
    Det er meget mulig. Sanyo har stort sett alltid ligget litt lavere enn konkurrentene. Hvorfor det er slik, er vanskelig å si, men de har mye med markedstilpasning å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sanyo 2000 er den billigste 1080p i US. Den er flere hundre dollar rimeligere enn de billigste dlp'ene. Så jeg vil ikke kalle prisprofilen deres for så veldig lav. Med tanke på europa altså.
    Mvh
    Oddbjørn

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nyheter om leveringstidspunkt for denne? Pris?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Conclusion

The Panasonic AE3000 will be one of the year's hottest selling projectors. With stunning, natural high-contrast image quality and an impressive array of unique features that don't exist on competing models, Panasonic has established a formidable price/performance proposition that will be hard for others to match.
    Det var jo en uforbeholdent positiv test. I tillegg til ting som har vært nevnt tidligere så virker jo den split screen calibreringsmuligheten ikke så dum.

The AE2000 and its predecessor the AE1000 are the only 1080p projectors we've seen to have absolutely no pixelation at all. On the AE3000, there is a more distinct pixel structure when viewed up close. It is still subtle and completely invisible at normal viewing distances
    Lurte litt på dette de skriver her. Virker jo som de ikke har sett SXRD eller D-ila projektorer. Kan det være at de kun sammenligner med andre LCD projektorer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det var jo en uforbeholdent positiv test. I tillegg til ting som har vært nevnt tidligere så virker jo den split screen calibreringsmuligheten ikke så dum.
    Dersom den fungerer på samme måte som i AE1000 og AE2000, er den ikke verdt å nevne i det heletatt. Vi har vel lov å håpe på at Panasonic har laget et fungerende CMS på AE3000, men det er vel heller tvilsomt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det stilles spørsmålstegn på AVS forum ved verdien av 16:9/2.35:1 autozoom funksjonen til AE3000, siden få 2.35:1 filmer har bildet plassert på samme høyde i 16:9 "rammen"?
    Med andre ord så vil den vertikale plasseringen av bildet forandres littegrann opp eller ned fra film til film, noe som gjør at man allikevel må finjustere manuelt.

Noen med 2.35 lerret som kjenner til omfanget av dette problemet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, hva mener du? 2.35:1-bildet er da plassert i midten av 16:9-framen, og zoomer en inn skal det jo ikke være behov for noe innstillinger utover dette? Det er sikkert korrekt det du sier, men jeg er bare litt tett til tider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis er problemet at det varierer fra film til film hvor i "midten" de er plassert:

"This is not only a different AR problem (that we all know about) its a different position problem, as I said not all 2.35 films are placed exactly in the same postion on the 16x9 frame, some are higher some are lower. The memory will not remember all the numerous postions of the 2.35 postions. Do the test and see with your own eyes if you dont believe me. Again the memory will not fix the huge variations of the 2.35 position."

EDIT:
    Enda ett innlegg som kanskje forklarer det litt bedre:

"What Im saying here is dont think your image will perfectly fit your 2.35 masking like it always does on a 16x9 screen. It just cant without a number of small adjustments, I dont think the rate will be as good as 99% either, it might be close 80% of the time. Mostly small manual adjustments will still be neccesary if your a perfectionist whos into presentation."

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    OK, forstår. Det stemmer jo det de sier her, men problemet er jo lett å eliminere ved å skyte bildet noe utenfor ramma. Med en velourdekket ramme, som jo er et must på 2.35:1, vil det være et svært begrenset problem.

2.35:1-formatet er jo langt fra perfekt fra dato, men hvis dette så langt er eneste kritiske punkt for funksjonaliteten på AE3000 synes jeg denne virker lovende sett opp mot en avansert linseløsning...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test her også

Panasonic PT-AE3000U Projector Review

Var ikke så veldig imponert da den ikke klarer å ta tw2000 på sortnivået.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Test her også

Panasonic PT-AE3000U Projector Review

Var ikke så veldig imponert da den ikke klarer å ta tw2000 på sortnivået.
    Han skryter jo svært av sortnivået her, så kan ikke helt skjønne at det er så dårlig at det utelukker den?
    Totalt sett er jo anmeldelsen svært så positiv, så jeg tror dette kan være et meget interressant alternativ for mange med 2.35:1 ambisjoner.

"Excellent color and overall image quality, after calibration. Most folks looking primarily for movie watching will find it an excellent fit. An extremely watchable picture, that impresses
    Extremely good black level performance"

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Han skryter jo svært av sortnivået her, så kan ikke helt skjønne at det er så dårlig at det utelukker den?
    Totalt sett er jo anmeldelsen svært så positiv, så jeg tror dette kan være et meget interressant alternativ for mange med 2.35:1 ambisjoner.

"Excellent color and overall image quality, after calibration. Most folks looking primarily for movie watching will find it an excellent fit. An extremely watchable picture, that impresses
    Extremely good black level performance"
    Men "Extremely good black level performance" har TW2000 også ifølge tester, bare litt bedre enn AE3000. Så skal bli spenndende å se hva di har skviset ut av TW5000 og hvordan prisnivået vil egentlig ligge i forhold til AE3000.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •