Jvc Dla-hd350/750 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 717
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig Roffy, elendig remote! Med unntak av lys i remoten som eneste pluss fremstår den som ekstremt plastikkaktig og dårlig. Mulig det faktum at jeg ikke hadde fjernet plasten foran IR-mottakeren på projektoren er årsaken, men Sony HW10en som jeg har i taket nå reagerer på en helt annen måte, der kan jeg faktisk orientere fjernkontrollen mot det lydtransparente lerretet og få full respons...

Spørs om ikke JVC har regnet med at de fleste kundene har noe fancy-spancy universalgreier gitt!

Gleder meg for øvrig til å motta kalibreringskittet... Nå er ikke det kittet jeg har bestilt av det mest avanserte, så det blir nok til at jeg oppgraderer når jeg har kommet litt "under huden" på kittet jeg har bestilt, men det avhenger jo av hvor nøyaktig jeg føler jeg klarer å få det til med det rimeligste kittet...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har også bestilt X-RITE EYE ONE probe. Så får jeg håpe at enten ak eller henning kan kalibrere den for meg 8)

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner noen til om det har kommet ut noen tester av HD750 ennå?

Jeg finner forsvinnende lite informasjon om denne her ute på webben..

(litt småekkel følelse etter å ha bestilt denne projektoren uten å ha sett en eneste test eller å ha sett den med egne øyne)

- Wes

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...AVforum v. Ak skal få skrevet en dybdetest så snart vi får tak i et eks. Etter hva jeg har sett av denne så lange har du veldig lite å frykte, Wes. Tror neppe JVC gjør noen større negative grep mht ytelsen nå i forkant av lansering som plutselig skulle gjøre denne mindre attraktiv... Et annet poeng er jo at HD350 ser veldig bra ut, og HD750 er jo som kjent enda hakket vassere!

Newcomer GooseBumpAudio sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig...

I kveld skal jeg teste en HD750 hjemme!

Det vil bli "out of the box" instillinger til å begynne med, men regner med at projektoren vil gjøre jobben rimelig godt allikevel. :-D

Demorommet er ikke gjort ferdig enda, men når alt er på plass så hadde jeg et aldri så lite håp om å få hjelp fra en av dere kalibreringseksperter der ute for å få projektoren til å yte optimalt.

Jeg har et stykke arbeid å gjøre før jeg selv kan bli en "kalibreringsekspert", og trenger en dyktig veileder for å komme opp på et høvelig nivå. Noen som kunne tenke seg å hjelpe meg til å bli bedre på dette området? Kanskje et hjemmebesøk for å teste ut projektoren og kalibrere den i eget oppsett hadde vært en interessant måte å gjøre det på?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg forstår og ser at er målt ute er THX modus så nært korrekt en kan komme i dag for noen projektorer ut av boksen. Så vil selvsagt det være forskjell mellom eksemplarer og lyset i pæren endrer seg over tid, men jeg tror likevel du vil komme så nært du kan forvente med det moduset. Bruk den noen hudre timer og så få inn noen med godt måle utstyr (når den er så nær riktig ut of the boks så er det ikke sikkert resultatet blir mer korrekt selv om en justerer med en "billig probe" med sin måle unøyaktighet) for å gjøre siste fin tweaking hvis du ser behov for det.

Det ser ut som du har noe å glede deg til i kveld!

Regner med at du deler både erfaringer og bilder her på forumet :-D

Sitat Opprinnelig postet av GooseBumpAudio
    I kveld skal jeg teste en HD750 hjemme!

Det vil bli "out of the box" instillinger til å begynne med, men regner med at projektoren vil gjøre jobben rimelig godt allikevel. :-D

Demorommet er ikke gjort ferdig enda, men når alt er på plass så hadde jeg et aldri så lite håp om å få hjelp fra en av dere kalibreringseksperter der ute for å få projektoren til å yte optimalt.

Jeg har et stykke arbeid å gjøre før jeg selv kan bli en "kalibreringsekspert", og trenger en dyktig veileder for å komme opp på et høvelig nivå. Noen som kunne tenke seg å hjelpe meg til å bli bedre på dette området? Kanskje et hjemmebesøk for å teste ut projektoren og kalibrere den i eget oppsett hadde vært en interessant måte å gjøre det på?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "THX-modus" ser veldig bra ut, men det er ett lite skår i gleden. Hvis man har en batcave av en hjemmekino, så er det ikke sikkert dette moduset fungerer optimalt. Jeg ser enkelte måler gamma ned mot 2.1 i dette moduset, og etter hva jeg forstår så er det ikke mulig å kalibrere "THX-modus".

PS:Jeg har forsatt ikke sett projektoren selv, så dette er basert på hva andre "projektortestere" har målt og skrevet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    "THX-modus" ser veldig bra ut, men det er ett lite skår i gleden. Hvis man har en batcave av en hjemmekino, så er det ikke sikkert dette moduset fungerer optimalt. Jeg ser enkelte måler gamma ned mot 2.1 i dette moduset, og etter hva jeg forstår så er det ikke mulig å kalibrere "THX-modus".

PS:Jeg har forsatt ikke sett projektoren selv, så dette er basert på hva andre "projektortestere" har målt og skrevet.
    Synn at de ikke har lagt inn mulighet til å velge noen gamma verdier ut over default. Vil jo tro at de fleste som kjøper denne har rimelige gode omgivelser og da burde en hatt valget 2.4 eller 2.5 eller deromkring...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant. Uansett, jeg tar det hele "med en klype salt" enn så lenge. Erfaringsmessig er det mye rart å se der ute, når det gjelder gamma-målinger. Det er flere måter å måle den på, og jeg vet ikke hvilken som ligger til grunn for det som er lagt ut så langt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man har vel fortsatt gamma equalizeren, eller blir den deaktivert i THX-modus?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg fikk inntrykk av ja, altså null påvirkning i THX-modus. Om dette medfører riktighet eller ei, det vet jeg ikke, man har jo lært å ikke stole blindt på rykter i denne bransjen. Uansett, jeg får svar på dette senere i dag (senest i morgen). ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det var det jeg fikk inntrykk av ja, altså null påvirkning i THX-modus. Om dette medfører riktighet eller ei, det vet jeg ikke, man har jo lært å ikke stole blindt på rykter i denne bransjen. Uansett, jeg får svar på dette senere i dag (senest i morgen). ;-)
    Du har nok rett. I 'user manual' for HD750, så står det i fotnote under hver innstillingsfunksjon også gamma - "Cannot set when the Picture Mode” in THX."

Newcomer GooseBumpAudio sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Etter det jeg forstår og ser at er målt ute er THX modus så nært korrekt en kan komme i dag for noen projektorer ut av boksen. Så vil selvsagt det være forskjell mellom eksemplarer og lyset i pæren endrer seg over tid, men jeg tror likevel du vil komme så nært du kan forvente med det moduset. Bruk den noen hudre timer og så få inn noen med godt måle utstyr (når den er så nær riktig ut of the boks så er det ikke sikkert resultatet blir mer korrekt selv om en justerer med en "billig probe" med sin måle unøyaktighet) for å gjøre siste fin tweaking hvis du ser behov for det.

Det ser ut som du har noe å glede deg til i kveld!

Regner med at du deler både erfaringer og bilder her på forumet :-D

Jeg må si at jeg ble meget imponert over hva projektoren fikk til rett ut av boksen!

Før jeg satte den opp, så var jeg noe bekymret for den relativt lave lysstyrken på 900 Lumens, da jeg er vant med en høyere lysstyrke (1100). Den bekymringen forsvant som dugg for solen med en gang projektoren ble slått på. :-D

Det var superenkelt å sette opp projektoren. Det var bare å tasse bort til lerretet og trykke litt på fjernkontrollen, og så var bildet projektert i riktig størrelse midt på lerretet.

Når det gjelder bildet som denne projektoren genererer så ble jeg ikke så rent lite imponert. Det er liksom skarpt og "smooth" samtidig. Likeså var jeg imponert over dybden i bildet. Jeg har aldri sett tilsvarende, og det er nok på grunn av kontrasten som bor i HD750.

De tingene jeg har irritert meg over tidligere på andre projektorer fantes ikke lenger. Tyst var den også. Det føles bare som om alt er slik det skal være, og det er en god følelse. :-D

Mye vil ha mer...
    Det eneste jeg irriterer meg over nå er selve kildematerialet. Begrensningen på 24 bilder pr. sekund MÅ filmbransjen se å få gjort noe med! Ække mulig å leve med slik crap! ;-)

Jeg har ikke fått tatt noen bilder enda, men det kommer. Kvelden i går var egentlig ikke den beste dagen å gjøre testingen på... Min kjære samboer hadde akkurat gjennomført en øyeoperasjon, så jeg måtte styre med unger, lekser, legging osv. osv. men jeg får da litt goodwill til senere da!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GooseBumpAudio

Mye vil ha mer...
    Det eneste jeg irriterer meg over nå er selve kildematerialet. Begrensningen på 24 bilder pr. sekund MÅ filmbransjen se å få gjort noe med! Ække mulig å leve med slik crap! ;-)
    Hmm, det burde ikke være noe problem på HD750 da denne skal fikse dette.
    Håper ikke JVC har gått på en blemme her.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, det burde ikke være noe problem på HD750 da denne skal fikse dette.
    Håper ikke JVC har gått på en blemme her.
    Du har nok misforstått her, Frank. Det er Begrensningen i kildematerialet det er snakk om, ikke at HD-750 ikke takler 24p.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at HD750 takler 24fps.

Det er selvsagt frame interpolation jeg mener, sånn som Sony, Epson, Panasonic og Sanyo har.

Hvis dette fungerer tilfredstillende skal panoreringer være helt glatte.

Det er de i hverfall på min Sony W4500 TV.

Det kan se ut som om både HD 350 og HD 750 mangler dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg vet at HD750 takler 24fps.

Det er selvsagt frame interpolation jeg mener, sånn som Sony, Epson, Panasonic og Sanyo har.

Hvis dette fungerer tilfredstillende skal panoreringer være helt glatte.

Det er de i hverfall på min Sony W4500 TV.

Det kan se ut som om både HD 350 og HD 750 mangler dette?
    Men hvorfor ønsker du frame interpolation på 24Hz materiale? HD-350 og HD-750 gjør begge en framedobbling med 24Hz inn, noe som er mer enn tilstrekkelig. Ytterligere prosessering i form av frame interpolation er etter min mening ikke ønskelig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dette er nok litt smak og behag gitt... Jeg synes bildet fremstår kunstig med frame-interpolation og ville aldri brukt dette. Sony VW80 er jo et godt eksempel på en projektor som tilbyr "ytterpunktene" av hva folk foretrekker mht nettopp dette, der de på den ene siden tilbyr black-frame-insertion som virkelig gir "stakato" bilder ala kinoen (samme prinsippet som på kino, ett av fire helbilder erstattet med et sort bilde), og samtidig leveres de projektoren med et svært effektivt frame-interpolation-system for de som foretrekker dette... I tillegg har de selvsagt vanlig framedobling av 24FPS-signalet.

JVCene stiller jo i så måte litt svakere da, her er det kun "vanlig" framedobling som benyttes, noe undertegnede uansett foretrekker...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt at DERE ikke liker det, men JEG liker det og ville gjerne hatt valget.

Det er derfor synd at JVC har gjort dette valget for meg, i steden for sånn som Sony som lar meg velge selv.

Panasonic har for eksempel valgt å la brukeren velge mellom 2 moduser, 1 med 1 ekstra bilde og en med 2 ekstra bilder, og av selvsagt.

Nå er det ikke sikkert at det er noe problem ( det er ikke det på VW50 ) men det hadde vært fint å hatt valget.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er til dels enig med Lygren her. Løsningen er ikke interpolering, i hvert fall ikke før teknoligien er veldig mye bedre. Jeg skulle heller sett at filmindustrien forkastet steinalder-standarden 24fps. 50p eller 60p hadde vært et mye bedre utgangspunkt. 100p hadde selvsagt vært ønskelig, men båndbredden ville gjort dagens utstyr fullstendig ubrukelig dessverre.

EDIT: Men det er jo fortsatt merkelig at JVC har droppet interpolering som en option, med tanke på at andre produsenter har byttet til Reon prosessor nettopp for å kunne tilby dette?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •