Jvc Dla-hd350/750 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 36 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 717
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis! Ja, HD350 er en utrolig god projektor, så jeg er spent på hva det lar seg gjøre å få ut av denne selv uten CMS...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg får proben som jeg har bestilt så skal jeg nok klare å tweake den litt bedre. Nå har jeg bare justert den etter noen sener fra king kong som jeg kjenner godt fra før, ganske nøytral i fargene den filmen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi vurderer et AVforum-treff i januar/februar, og der vil vi trolig legge opp til en liten shootout i tillegg til noen øvrige aktiviteter. Mer info om dette vi komme senere!
    Litt OT, men dog.
    Savner at en kunne melde seg på en e-post varslig for slike arrangementer. Har mange hundre abonerte tråder men får ikke alltid med meg ting som legges ut.
    OT slutt

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi vil også prøve å få til en dybdetest av HD750 her på AVforum om ikke så alt for lenge, dette er jo en perfekt kandidat for en slik test.
    "Noen" skal gjøre en ekstra innsats for å få fortgang på en slik test

Jeg er også veldig spent på å etterhvert få leke meg litt med en HD-750. 50K:1 i kontrast og perfekte farger begynner å smake fugl.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy

Farger -20
    Iris mode1 (til pæra har fått kjørt seg inn)
    Brightness -5
    Contrast +15
    Sharpness +30
    Gamma Normal
    6500K Med -5 på rød, 0 på grønt, -5 blått
    Lampe i normal modus

Da ble bildet straks bedre.
    Hvordan har du kommet frem til disse verdiene?

Og vil slike individuelle justeringer kunne overføres til andre eksemplarer av "arten"? Jeg har selv bestilt en slik projektor, og mangler utstyr/kompetanse til å kalibrere skikkelig. Så i timene til lampen har satt seg, og jeg finner noen som kan hjelpe meg med kalibering, kan en slik adopsjon av instillinger være en løsning?

Edit: grunnet en liten krøll ang levering av 350'en, ble anledningen benyttet til å endre bestillingen fra 350 -> 750. Ble litt skremt av alle rapportene om oversaturering.

- Wes

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Hvordan har du kommet frem til disse verdiene?

Og vil slike individuelle justeringer kunne overføres til andre eksemplarer av "arten"? Jeg har selv bestilt en slik projektor, og mangler utstyr/kompetanse til å kalibrere skikkelig. Så i timene til lampen har satt seg, og jeg finner noen som kan hjelpe meg med kalibering, kan en slik adopsjon av instillinger være en løsning?

- Wes
    Som jeg skrev over så har jeg stilt fargene etter diverse sener fra filmer jeg vet hvordan skal se ut deriblant king kong i hd. Kontrast og lysstyrker justerte jeg etter dve, men fargene justerer jeg ikke etter dve for da blir det helt feil med alt for mye farger. Jeg skal ta den skikkelig kalibrering med probe og kalibreringsprogram når jeg får det, men jeg er ganske nærme D65 sånn som det ser ut for meg ivertfall.

Nå har jo du grått lerret og jeg har hvitt, så er det vel forskjellig etter hvordan lyskontrollen i rommet er og hvordan bilde er fra kilden det kommer fra.

Den ene kompisen min har fått kalibrert sin av bjørn hegelstad i stavanger og vi var ganske enig begge to at min var ganske bra sånn som den er innstilt nå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet at du har støre avik i primærfargene nå som du har color på -20?
    Jeg forstår heller ikke så mye av sharpness instillingen.... Du må da få enorme mengdre ghosting med sharpness så høyt ?

Nå har jeg fått testet HD350 i noen timer og bildet er helt fantastisk. Måtte justere den endel i forhold til frabrikk innstillingene. Har den i cinemode 1

Farger -20
    Iris mode1 (til pæra har fått kjørt seg inn)
    Brightness -5
    Contrast +15
    Sharpness +30
    Gamma Normal
    6500K Med -5 på rød, 0 på grønt, -5 blått
    Lampe i normal modus

Da ble bildet straks bedre.

Husk å ta vekk di små plast beskyttelsene som er på ir mottaker fremme og bak på projektoren, muligens det som gjør at mange sliter med å få fjernkontrollen til å reagere bedre.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du vet at du har støre avik i primærfargene nå som du har color på -20?
    Jeg forstår heller ikke så mye av sharpness instillingen.... Du må da få enorme mengdre ghosting med sharpness så høyt ?
    På sharpness så er 0 det laveste og 100 er det høyeste så det vil si 30% sharpness, så det er ikke noe ghosting her.

Idag så brukt jeg avia å kalibrert etter så da ble det -15 på farge og -3 på tint da stemte fargefilteret ganske nær slik det skulle være. Den har jo alt for mye farger når den står på 0, folk så jo ut som di hadde ligget 3 år i solarium.
    Som lygren også sa så måtte han også redusere fargene ganske mye på 350'en.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har byttet ut HD350en med en Sony HW10 midlertidig, og må jo si at selv om fargene ikke var helt på kornet på 350en, er dette en svært god projektor på alle andre fronter, og muligens også på farger når en først får lekt seg litt mer med den... HD750en er mest sannsynlig derfor "drømmemaskinen" uten sidestykke, mens 350en blir litt "fattigmanns"-versjonen, som vi får vri og vrikke på til vi får til et duganes bilde...

Jeg venter på et Calman-kalibreringskit fra USA nå (et enkelt et, anbefalt av Ak), og skal få tatt meg en runde på HD350en, ev. HD750en om jeg får tak i en slik snarlig.

For øvrig, selv om det egentlig ikke er spesielt relevant, er mine initielle inntrykk av HD350 vs. HW10;

- Først og fremst "PUNCH" - der har HD350en med sin enorme on/off-kontrast en vanvittig fordel. HW10 er absolutt grei nok den også, men på mellommørke, og faktisk relativt lyse scener med mørkt innhold, fremstår HD350 som langt mer tredimensjonal

- Bildeprosesseringen er uten tvil bedre på HD350, selv om den absolutt funker greit også på HW10. Noe bedre panoreringsflyt på HD350...

- Lyse hjørner; Sony har fremdeles noe på både HW10 og VW80, mens det ser ut til å være helt fraværende på HD350...

...ellers er absolutt HW10 en vanvittig god projektor i sin klasse. Sortnivået på HW10en er ikke langt unna HD350, men selvsagt, når det dukker opp lyse objekter brillierer jo HD350 også i mørke scener...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan si hvor HD100 ligger i forhold til HD350 ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har ikke nok erfaring med HD350 enda til å mene noe rundt det, men i det minste er de lyse hjørnene fra HD100 borte. Nå må det jo sies at det ikke er noe STORT issue, men i denne klassen er det jo faktisk allikevel et lite poeng...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK ! Da har de forandret dette fra tidligere modeller.

Det er dessverre en gang slik at filterne som følger med testdiskene ikke er veldig nøyaktige, selv om det ser bra ut gjennom filteret. Filteret tar heller ikke høyde for tap av lysstyrke i fargene.

Color-kontrollen fungerer normalt sett ved å chroma, som er en blanding av fargemetning og lysstyrke. Ved å benytte denne kontrollen klarer man gjerne å få ned fargemetningen, men man senker lysstyrken i fargene enda mer. Dette er noe man kun ser dersom man benytter måleinstrumenter.

Dog, det er jo uansett øyet som ser som bestemmer hva som ser bra ut og ikke.

På sharpness så er 0 det laveste og 100 er det høyeste så det vil si 30% sharpness, så det er ikke noe ghosting her.

Idag så brukt jeg avia å kalibrert etter så da ble det -15 på farge og -3 på tint da stemte fargefilteret ganske nær slik det skulle være. Den har jo alt for mye farger når den står på 0, folk så jo ut som di hadde ligget 3 år i solarium.
    Som lygren også sa så måtte han også redusere fargene ganske mye på 350'en.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Lygren,det hjalp litt :-D

Jeg går og snuser litt på Pioneer klonen av HD100,men har satt det litt på vent pga HD350 og HD750,kan vel kanskje bli en pris reduksjon hos Pioneer om en stund ? 8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    OK ! Da har de forandret dette fra tidligere modeller.

Det er dessverre en gang slik at filterne som følger med testdiskene ikke er veldig nøyaktige, selv om det ser bra ut gjennom filteret. Filteret tar heller ikke høyde for tap av lysstyrke i fargene.

Color-kontrollen fungerer normalt sett ved å chroma, som er en blanding av fargemetning og lysstyrke. Ved å benytte denne kontrollen klarer man gjerne å få ned fargemetningen, men man senker lysstyrken i fargene enda mer. Dette er noe man kun ser dersom man benytter måleinstrumenter.

Dog, det er jo uansett øyet som ser som bestemmer hva som ser bra ut og ikke.
    Jada, å kalibrere fargene etter disse filtrene er jo ett stykke unna en skikkelig kalibrering med måleinstrument, men man kan tune seg inn til ett resultat som er til å leve med. Nå er det vel heller fargenøyaktigheten på filmer som varierer så mye og mange er plagsomt ute å kjører på farge siden.

Men jeg er ivertfall kjempe fornøyd med bilde på denne projektoren og kommer sikkert til å gå mange år før jeg bytter til noe annet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ca mange timer må man regne med før at pæra setter seg?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50-100 timer burde gjøre susen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren: Hvilket calman kit har du bestilt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Lygren: Hvilket calman kit har du bestilt?
    Calman Standard med Chroma 5.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme selv, men har ikke hatt tid til så mye kalibrering ennå.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sendt mail til jvc anngående den dårlige fjernkontrollen som følger med, er jo helt elendig spredning av signalet på denne. Heldigvis så har jeg fått programmert min logitech harmony 1000 så den funker utmerket. Men man forventer at man får med en skikkelig fjernkontroll på ett high end produkt, ikke denne simple 100 kroners fjernkontrollen.

Side 8 av 36 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •