Jvc Dla-hd350/750 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 36 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 717
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, nå har jeg fått "lekt meg litt" mer med HD350, og "pre-kalibration" må jeg virkelig si at dette er et imponerende skue;

1. Lyse hjørner har jeg så langt ikke sett NOE til. Lampa har imidlertid ikke "satt seg", så det kan jo komme senere, men altså så langt ingen antydning, som samsvarer med mine observasjoner av HD750 på IFA-messa tidligere i år (og der hadde pæra fått kjørt seg inn)...

2. Etter å ha rett og slett justert ned "color" litt, roet de pastellaktige fargene seg kraftig, og ting ser mye bedre ut. Det må da være mulig å kalibrere denne på et helt greit vis selv uten CMS?

3. Dynamikken i mørke og mellommørke scener gjør opplevelsen til noe helt ekstraordinært, vanvittig!

4. Prosesseringen ser også veldig god ut, HQV gjør jobben som den skal...

5. Nøyaktige respons på geometri- og fokusinnstillinger gjør den til en lek å sette opp

6. Støynivå er ikke en relevant problemstilling, selv med lampen satt i "high" (som jeg må ty til ettersom duken jeg bruker for øyeblikket sluker for mye lys)

7. MEN - den responderer dårlig på remoten. Nå har jeg en batcave uten reflektende flater eller lerret (molton på veggene/taket, lydtransparent lerret), men at det skal være SÅ ille kan da ikke være vanlig?

...totalt sett mener jeg at denne har ekstremt mange imponerende kvaliteter, og selv om jeg er dønn enig i at JVC burde inkludert CMS, skal jeg ikke avgi endelig "dom" før det er gjort faktisk forsøk i å justere fargene, enten via enheten selv, eller indirekte via f.eks. en videoprosessor eller tilsvarende... HD750 koster tross alt 15.000 mer, det gjør det jo desto mer interessant å se om det lar seg gjøre å "tweake" en HD350 opp i nærheten av denne!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan syns du den står seg opp mot VW80?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, nå har jeg sett VW80 kalibrert på et godt fungerende lerret, og denne stakkeren sliter ukalibrert på et grått lerret der alt for mye lys slipper gjennom, så sammenligningsgrunnlaget er dessverre litt tynt... VW80 var og er en knallprojektor, men den har litt lyse hjørner, ikke noe store greier, men nok til at et surrehue som meg la merke til det (bruker du et 2.35:1-lerret uten linse har det veldig lite å si da...). Utover det vil jeg nok mene at VW80 var hakket skarpere, hadde perfekt konvergens (HD350en har en kvart piksel off på rødt, ingen krise, men en ser det jo litt så nærme jeg sitter lerretet...), flotte farger (med dog kalibrert) og ikke minst en utrolig imponerende prosessering! I tillegg hadde VW80en morsomme "kinofunksjoner" som "black-frame insertion", som jeg i første omgang syntes så litt spesielt ut, men samtidig sikkert er noe som kan være moro på noen type filmer... HD350en på sin side har enda mer dynamikk i scener med blandet innhold (lyse og mørke deler), men ikke nødvendigvis noe særlig bedre sortnivå (men det må jeg selvsagt vente til pæra har satt seg for å kunne vurdere på noe skikkelig vis).

SÅ, VW80 er en flott projektor det også, men mange viktige kvaliteter, mens HD350 på sin side skilter med noen særegenheter den også... HD350 koster i tillegg 15.000 mindre, så jeg vil nok si at den er et svært godt kjøp sånn i utgangspunktet ja - men samtidig si at VW80 allikevel er en veldig veldig god projektor, men burde kanskje kostet typisk 39.990.-, ikke 49.990.- som den ligger på i dag for å bli en litt større volummodell...!

Skakke være enkelt, men i dette segmenter er jo alt VELDIG VELDIG bra blitt da, må jo få sagt det også!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne kan monteres på mange måter ser jeg.
    Mulig den ikke passer hos meg siden jeg må ha linsa 25-30 cm over toppen av lerretet på 4.20 m avstand.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    2. Etter å ha rett og slett justert ned "color" litt, roet de pastellaktige fargene seg kraftig, og ting ser mye bedre ut. Det må da være mulig å kalibrere denne på et helt greit vis selv uten CMS?
    Kan du hente opp et testbilde med en trinnløs gråskala Lygren? På HD1 og HD100 blir nemlig gråskalaen "rotet til kraftig" når fargemetningen reduseres.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har jo stjælt din Get Grey, så det bør jo la seg gjøre... Fant forresten DVEen din også, du fikk beskjed om det (vel, hvor er den nå?!?)?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lygren
    Det er dessverre ikke mulig. Per i dag er det bare en videoprocessor som kan hjelpe til med dette, og det er Lumagen Radiance XD, men da vil HD-750 være et mye bedre valg (og rimeligere).

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kan du hente opp et testbilde med en trinnløs gråskala Lygren? På HD1 og HD100 blir nemlig gråskalaen "rotet til kraftig" når fargemetningen reduseres.
    På min HD1 klarte jeg å korrigere tilbake etter at jeg satte Color litt ned..

Sitat Opprinnelig postet av Lygren
    Jeg har jo stjælt din Get Grey, så det bør jo la seg gjøre... Fant forresten DVEen din også, du fikk beskjed om det (vel, hvor er den nå?!?)?
    Kjeltringer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godt folk

Beklager at jeg ikke har vært inne og svart dere på en stund , har vært litt for mye ute og reist.

Men jeg ville bare avklare noe på HD750 samplen vår og messen (litt sent men dog ).

Vi hadde fått bekreftet at vårt demoeksemplar var på lager i Drammen og at vi ville ha denne klar for demo under Electroworld, dessverre fikk vi beskjed på Tirsdag da vi begynte å pakke til Elektroworld at de overhodet ikke klarte å finne den hos speditøren. Tilbakemeldingen vi fikk tidlig Onsdag da var at denne mest trolig var blitt stjålet.
    Kan ikke beklage det nok , men da var det for sent for oss å klare å få nytt eksemplar fra London da det var engineer sample som var sendt oss.
    Så igjen beklager til de av dere som ville se denne, samt veldig kjedelig for AVshop som jeg hadde lovet å kunne presentere den for dere på messen.

Så til en annen ting , når det gjelder leveringer så håper jeg alle har forståelse for at produkter av denne kaliber ikke skal forlate fabrikk uten at alt , og da mener jeg alt er 100%. Grunnen til en første forsinkelse var rett og slett at de ville implementere en ny firmware som skulle være på plass før produktene ble sendt ut.

Levering:

Selv om det ble bestilt inn litt for lite har vi klart å rette opp veldig mye av dette på vår neste levering av både 350 og 750, hvor det pr dags dato ikke er rapport problemer på leveringene. Men dere må også vite at salget av disse har gått over all forventning ikke bare i Norge , men i Europa også , det gjør at hele linjen må snus rundt. Men det ser som sagt veldig positivt ut pr dags dato, så vi håper at vi kan gi de aller fleste en billedlig god jul, neste levering av 750 skal være oss i hende i uke 50, så da skal vi klare å levere de restordrer vi har pr dags dato.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    neste levering av 750 skal være oss i hende i uke 50, så da skal vi klare å levere de restordrer vi har pr dags dato.
    Da er det noen som gleder seg til tidenes "julegave" tenker jeg. Har tilgang på mye måledata på denne projektoren, og må si jeg er mektig imponert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å poste et par av disse dataene her?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg ikke gjøre, for det vil være et brudd på opphavsretten. På lik linje med at jeg deler en del av mine målinger og erfaringer med andre magasiner i Europa, så får jeg også tilsendt andres målinger. Dette er målinger gjort for (og betalt av) magasinene vi jobber for, og er således ikke min "eiendom". Jeg regner med at alle har forståelse for dette.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noen som gleder seg til tidenes "julegave" tenker jeg. Har tilgang på mye måledata på denne projektoren, og må si jeg er mektig imponert.
    Ja det er lenge siden jeg har gledet meg så mye til å få julegaven og bursdagpresangen min:-) og ut i fra det jeg leser av testene på hd350 så ser jeg virkelig frem til å få hd750 på plass i hjemmekinoen min.
    Mvh bigtor

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det. Kommer disse med i desemberutgaven av Hjemmekino?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino har ikke mottat noen HD750 for test enda, så den kommer hverken i desember eller januar nummeret dessverre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino har ikke mottat noen HD750 for test enda, så den kommer hverken i desember eller januar nummeret dessverre.
    Det har jo vært ymtet om en "shootout" med HD750 i januar eller noe slikt. Er den tenkt i Hjemmekino sine lokaler/regi?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi vurderer et AVforum-treff i januar/februar, og der vil vi trolig legge opp til en liten shootout i tillegg til noen øvrige aktiviteter. Mer info om dette vi komme senere!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...vi vil også prøve å få til en dybdetest av HD750 her på AVforum om ikke så alt for lenge, dette er jo en perfekt kandidat for en slik test.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og jeg skal personlig få tatt en titt på den ved anledning også, og Gorm - hvis du har lyst på en titt i det minste er det jo bare å gi beskjed! Jeg er jo veldig spent selv på hvordan denne karen yter!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet HD350 i noen timer og bildet er helt fantastisk. Måtte justere den endel i forhold til frabrikk innstillingene. Har den i cinemode 1

Farger -20
    Iris mode1 (til pæra har fått kjørt seg inn)
    Brightness -5
    Contrast +15
    Sharpness +30
    Gamma Normal
    6500K Med -5 på rød, 0 på grønt, -5 blått
    Lampe i normal modus

Da ble bildet straks bedre.

Husk å ta vekk di små plast beskyttelsene som er på ir mottaker fremme og bak på projektoren, muligens det som gjør at mange sliter med å få fjernkontrollen til å reagere bedre.

Side 7 av 36 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •