Jvc Dla-hd350/750 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 36 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 717
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...JVC sier at den har trolig blitt stjålet under transport fra Japan, men de har jo fått tak i eksemplarer i England nå (av både HD350 og 750!), så her burde jo JVC ABSOLUTT ha klart å ordne noe i tide til messa når de fant ut at den første enheten ikke dukket opp. Det er jo fremdeles ikke for sent, men ha de ikke foretatt seg noe i går er det jo kanskje det allikevel..... Merkelige greier, og samtidig veldig irriterende at ting alltid skal gjøres helt i siste liten slik at en ikke kan beskytte seg mot denne type uforutsatte ting. Det er jo LANGT mellom muligheten til å se denne type projektorer under egnede forhold!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder projectorer så burde det vært en messe i januar når alle høstnyhetene er i salg.
    Det er skjelden noe annet en pre-prod modeller å se, hvis de i det hele tatt er klare med det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært snakket litt om å få til en projektorshootout på nyåret, men det er ikke noe håndfast enda.

Når det gjelder HD750 og Norge, er vi nok dessverre ikke prioritert, og vil således være av de siste som får nye produkter.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

750

Er ikke 350 på messa heller?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det overrasker meg om de ikke hoster opp noe til messa, det finnes jo DLA-RS10U i landet, og meg bekjent er dette samme prosjektor som 350 bare beregnet til proffmarkedet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Helt klart et godt forslag å kjøre et aldri så lite shootout i januar/februar - det skal en ikke se bort fra at det er mulig å få til!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er HD350 på plass, og førsteinntrykkene er klare;

1. Støynivå er et ikke-tema (det visste vi vel, men... )

2. Oppsett er svært fleksibelt, bred lens-shift, der i det minste den vertikale ser ut til å påvirke generell ytelse minimalt...

3. Generell prosessering ser bra ut, foret med et 1080P@24FPS. Bittelitt småhakking i raske panoreringer, men det må en vel kanskje regne med når en benytter 24FPS, selv om det tredobles... Ser uansett veldig bra ut.

4. Farger kan jeg ikke uttale meg om da jeg bruker en grå, lydtransparent duk fra SmX som ikke funker optimalt. Skal bytte til matt-hvit DreamScreen Acoustic HD snarlig... Ser i utgangspunktet veldig bra ut, men med en såpass dårlig duk er det vanskelig å si om litt tilsynelatende oversaturering skyldes duken eller projektoren. Har testet modusene "Cinema 1 og 2" samt "Standard", der "Standard" ser greiest ut foreløpig...

5. Sortnivå... Tja, er jo veldig bra. Spesielt imponerende i de mørke grottescenene i siste Indiana Jones, der en nærmest blendes av lommelykta i mørket. Absolutt sort ser også bra ut, men jeg har ikke helt bestemt meg for om dette er bedre eller tilsvarende HD100. Litt vanskelig å ta slikt på "husken", og pæra må jo nesten også få kjørt seg inn litt før dette kan konkluderes rundt. Generelt vil jeg si at VW80 var et imponerende skue mht sortnivå, er neimen ikke så sikker på at jeg opplever sortnivået spesielt bedre på HD350. Forskjellen ligger vel mer i at HD350 har mer dynamikk enn VW80 med større lyse objekter i bildet samtidig, som nevnte lommelykt. Spørsmålet er jo hvor vesentlig det er...

6. Lyse hjørner har jeg ikke sett noe til, men jeg bruker et 2.35:1-lerret, så jeg må neste zoome litt inn for å teste dette...

For øvrig kan jeg anbefale et kurvet, lydtransparent lerret, der jeg sitter rundt 3 meter unna et lerret på 230cm bredde... Kinofølelsen og innlevelsen er bare helt enorm!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om HD350 er kommet til landet? Og hvor fikk lygren tak i sin denne helgen når ingen andre har den?

Newcomer GooseBumpAudio sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første batchen av HD350 ble shippet ut fra JVC Norge i forrige uke. Og desverre ikke nok enheter til å dekke etterspørselen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, snakket med min forhandler idag, di ventet den inn disse dager, men ingen hadde fått den enda.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folkens, dette er en teknisk tråd, levering osv. må dere nesten ta under "Produkt -og prisjakt", så holder vi innholdet i denne tråden relevant også etter folk har fått levert!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan komme med en tilbakemelding i morgen når jeg har vært å sett på Mor10 sin HD350. Den har hengt i taket der i noen dager....

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke universelle ceiling mounts kan benyttes til HD350/750?

Jeg kunne tenke meg en som henger så høyt som mulig, samt at det skal være lett å kunne ta den opp og ned. Dvs. å ta ned (ut) prosjektoren og sette den på plass igjen. Sort og kvalitet er heller ikke å forakte...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Chief Elite bruker jeg, helt fantastisk bra, har aldri vært borti noe som er i nærheten en gang... Kan justeres alle veier, er DØNN stabil, har mange muligheter mht forlengelsesstenger osv, samt kan demonteres uten å ødelegge projektorens posisjon...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ut til å være skikkelig kvalitet!

Jeg lurte på å velge denne (med lås):
    RPA&#8482 Elite Series Inverted Projector Ceiling Mount with Keyed Locking

Trenger jeg noe mer en "hovedenheten" for å feste den til selve projektoren?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du trenger kun hovedenheten, den bygger da rundt 7cm ned og skrus direkte opp i taket. Når det gjelder å betale mer for en lås på et oppheng som uansett tjuvraddene bare røsker ned fra taket hvis uhellet først er ute vil jeg jo kanskje si at det er litt bortkastet...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... kan hende du har rett.

Jeg har aldri forsøkt, men så for meg at projektoren røk først jeg da, slik at den da ble verdiløs og da kanskje også forlatt (nesten) urørt...? Ønsketenkning kanskje?

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tak feste

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du trenger kun hovedenheten, den bygger da rundt 7cm ned og skrus direkte opp i taket. Når det gjelder å betale mer for en lås på et oppheng som uansett tjuvraddene bare røsker ned fra taket hvis uhellet først er ute vil jeg jo kanskje si at det er litt bortkastet...
    Har du mulighet for og måle vor mange cm de er fra senter på stang til bakkant på prosjektor. Har kjøpt Chief Elite og kunne tenkt meg og montere den opp uten og ha prosjector i hus. Da jeg trenger og montere den så langt bak i rommet som mulig er dette målet viktig. Leste på avs forum at de ventet på en festeplate fra Chief som var beregnet for JVC 350-750 men da er vel ikke dette nødvendig likevell.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lønner seg tydeligvis å legge litt flere kroner i potten, for HD750 virker klart bedre på helt vesentlige punkter. Jeg forstår ikke hvorfor JVC gjør denne generaltabben enda en gang, spesielt etter at de har bevist at de faktisk evner å gjøre det rett (HD750)? At projektoren mangler CMS er greit nok for min del, men når vi vet at HD750 er satt opp med korrekt fargerom fra fabrikk, da blir det utilgivelig. Det spiller liten rolle om fargegjengivelsen "ser bra ut", så lenge det ikke ser realistisk ut (spesielt i denne prisklassen). JVC har noe å lære av Sony, for sistnevnte har i alle fall innsett at korrekt fargerom ikke nødvendigvis kun er ønsket av de få som kjøper toppmodellen.
      • The most disappointing aspect of the HD350 is the lack of a CMS (colour management system) and an accurately set preset out of the box. After all the feedback from the HD1 and HD100, it’s frustrating to see that this is still an issue. Colour accuracy is not all that it could be, yet had these items been added, we would have been looking at a real reference point for the £4k and under market. You don’t need to keep all the best toys for your top end model. It should offer technology that actually costs more, such as a better lens system and higher dynamic range. If you look at competing projectors, you will see many, even budget machines, still offering better colour accuracy control over the £3500 HD350.
      • The addition of THX certification at this price point would have offered something special and set it further apart with an as accurate as possible preset for end users, might we see it on next years entry model?
      • The colour temperature control layout is frustrating and difficult to use. Its 9300k custom setting across the board is not ideal. Maybe offering 5800k, 6400k and 9300k as the starting points for each custom button, plus proper gain controls that go up as well as down, would have been more sensible?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 6 av 36 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •