Jvc Dla-hd350/750 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 36 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36
Viser resultater 701 til 717 av 717
    Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var også min 750 på plass igjen. Det tok sin tid, men for meg var det viktigere at JVC tok ansvar for reklamasjonen. Har også hørt dette med at "pink-band" problemet skyldes varmgang, men det er i så fall en konstruksjonsfeil. Kjøper sannsynligvis en JVC X55 når den kommer, gleder meg til det.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel du var en av fire heldige Bjørn, etter at JVC hadde sendt avgårde 4 optiske blokker satte de foten ned (min var nummer 5 eller 6 i rekken), I følge sjefen for JVC skandinavia skulle de få vite hvordan man reparerte den optiske blokken på Elektronisk service, det skjedde ikke og i går ble min angivelig sendt til Tyskland for reperasjon der..

Jeg er drit sur men forhandleren jeg kjøpte min av har lånt meg en Sony sak som fungerer utmerket, han holder meg oppdatert så godt han kan men jeg tror virkelig han sliter med JVC.

Kommer tilbake med mer når jeg vet noe....Men hvis det fortsetter sånn blir det ikke noen JVC produkter hjemme hos meg i fremtiden.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skjønner godt at du ble sur, Loffen. Får håpe reparasjon blir 100%. Mulig Elektronisk service ikke har nødvending utstyr for å reparere optikk.

Alltid kjipt med feil på elektronikk, har huset fullt, men faktisk så er feilen på JVC'en det første problemet jeg har hatt. Bør vel nevne at jeg ikke har ting så lenge før jeg "må" ha noe nytt....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er JVC i Japan, veldig lite tillitsvekkende når en produsent ikke vil gi support av relativt dyrt "high end" utstyr spesielt når det er tegn til at det er en konstruksjons feil, det er selvfølgelig flott at JVC Skandinavia prøver så godt de kan men det frister ikke akkurat til og legge 60-70,000 inn i ett nytt produkt fra dem.

Servicetiden er også ett problem, nærmer seg 2 måneder nå...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Problemet mitt er JVC i Japan, veldig lite tillitsvekkende når en produsent ikke vil gi support av relativt dyrt "high end" utstyr spesielt når det er tegn til at det er en konstruksjons feil, det er selvfølgelig flott at JVC Skandinavia prøver så godt de kan men det frister ikke akkurat til og legge 60-70,000 inn i ett nytt produkt fra dem.

Sympati hjelper lite, men du har min fulle....... Skjønner veldig godt hvordan du har det!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker sympati, Takk takk :-D

Som sakt så prøver forhandleren min og følge opp og han er skeptisk til reperasjon av den optiske blokken, han sendte meg ett utdrag av service manualen som begrunnelse, der står det
    "OPTICAL BLOCK ASS'Y(DLA-HD750) PB0065201U9 (Inc. DD PWB, COLOR PROCESSOR PWB) Replace (module)"

Så vi ble enige om og sende den direkte til kalibrering/sjekk hos en ekstern aktør når den kommer fra JVC, er den ikke bra går den tilbake til JVC, er den ok får jeg den tilbake ferdig kalibrert, det tar en uke ekstra men jeg tror det er verdt det.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var endelig HD750'n tilbake fra Tyskland og sjekket, resultatet er at den blir sendt tilbake til JVC :-? Ikke bra med andre ord.

Så får vi vente litt til og se hva JVC sier.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det endelig skjedd noe positivt, fikk en telefon fra forhandleren nå.
    Altså etter sjekken på reperasjonen hadde ikke HD750n Pink band men Yellow band !

Bilder ble sendt til service sjefen hos JVC i Sverige som tok kontakt med JVC Japan, svaret var da at de kunne sende en ny optisk blokk... (Noe som de ikke ville i første omgang, og som var grunnen til at HD750n ble sendt til Tyskland for reperasjon)

Da satte JVC Norge foten ned og sa stopp (Tror nok forhandleren min har vært en plage for JVC Norge ) og sa at de vil gjøre ett ombytte ! Det betyr at jeg vil få en NY X70 (Hvis det er flere igjen) eller en X75 !!!

Så konklusjonen er at forhandler og JVC Norge står bak det de selger og følger opp, JVC Japan er jeg litt skeptisk til men de kan unnskyldes med at de ikke kjenner til Norske garanti og reklamasjons rettigheter.

Uansett, ting tok tid men det ser ut som at det blir en løsning jeg er veldig fornøyd med

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :razz: Det var hyggelig å høre, litt trist at du har måttet stå på så mye. Høres ikke ut som om denne løsningen hadde blitt så god om forhandleren din hadde vært mer tafatt. Det er jo til ettertanke.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt "Den som skriker høyest" osv..

Men jeg tror du har helt rett, hadde HD750n vært kjøpt hos Elkjøp eller lignende tror jeg nok ikke det hadde blitt dette resultatet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at JVC Norge løser saken sammen med forhandleren din

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt det ser ut til at det blir en lykkelig slutt for deg; krysser fingra for at du får deg en x75.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg akkurat beskjed om at X70'n er ferdig kalibrert og "Godkjent" og den blir sendt i morgen

Ikke så farlig at det ikke ble en X75, X70 er en god oppgradering vs HD750, jeg er uansett godt fornøyd med utfallet selv om det tok litt tid.

Så er spørsmålet om jeg skal oppgradere BD spilleren til 3D og kjøpe noen briller 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Noen andre her med HD750 som har fått en rød/rosa vertikal strek på venstre side i bildet? Kan det være degenerering av prisme? Projektoren er litt over 3 år gammel, regner med sånt er reklamasjon.
    En kamerat av meg kjøpte min gamle HD750. Nå har han også fått denne streken

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68

Da denne feilen visstnok sjer runt 1000 til 1200 timer er det da sannsynlig at dette vill sje etter nye 1000 -1200 timer?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Da denne feilen visstnok sjer runt 1000 til 1200 timer er det da sannsynlig at dette vill sje etter nye 1000 -1200 timer?
    En bileier fikk reparert en feil på bilen som ble dekket innenfor reklamasjonsfristen på 5 år. 3 år senere dukket samme feil opp igjen. Bilfirmaet nektet å reparere gratis med henvisning til at reklamasjonstiden var utløpt. Bileier gikk til sak og vant, bilfirma anket 2 ganger, men tapte begge ganger.

Selv om dette gjaldt en bil, må vel konklusjonen være at dersom samme feil dukker opp igjen innen 5 år, skal den utbedres gratis uavhengig av produktets totale alder.

Forøvrig har jeg lest om JVC eiere som har hatt pink band i årevis, det blir visst ikke verre over tid. De maskerer det bort og lever med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøper ein pære til DLA-HD750 på nett ?
    Har bestilt hjå AVshop den 30 JUNI 2013 men dei får ikkje frå JVC.

Helge

Side 36 av 36 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •