Jvc Dla-hd350/750 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 717
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som det samme som min HD1. Feil i "optisk engine" = kaputt. Jvc har holdt på siden før sommeren med å bestemme seg for om de skal erstatte. Min var under fem år...

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Høres ut som det samme som min HD1. Feil i "optisk engine" = kaputt. Jvc har holdt på siden før sommeren med å bestemme seg for om de skal erstatte. Min var under fem år...
    Sjekket litt på nettet i dag, og ser at det er flere med samme problem. Det er den optiske blokka som er problemet å må skiftes. Kan ikke skjønne annet enn at det er en reklamasjonssak, men ble litt nervøs nå.

Er JVC vanskelig å ha med å gjøre i servicesaker?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om de er vanskelige å ha med å gjøre, men de tar seg gooooood tid :neutral: Personen som har ansvaret har vært sykmeldt fikk jeg opplyst av Elektronikk service som er verkstedet.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel fått et låneprodukt i mellomtiden, det har du krav på. Håper det løser seg for oss begge. Jeg skal selge HD750'en og vurderer å kjøpe enten JVC X70 eller Sony VW95. Setter min lit til at JVC yter den service vi har krav på, ellers er i hvert fall ikke de noe alternativ å kjøpe produkter fra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noe låneprodukt, verkstedet er bare foretrukket av Jvc (ble anbefalt dem av Jvc) ikke selger av pj.
    Har heldigvis fått låne en pj av en annen på forumet.

Håper absolutt at det ordner seg for oss begge. Som du sier er slikt avgjørende for å ha et merke videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dina eventuella krav skall rättas mot butiken du köpte den, förutsatt att du handlade som privatperson.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt søking på nett, så er dette problemet - "pink band" - noe mange har opplevd. Helt klart en svakhet ved projektoren, og gjelder ikke bare min modell. Det er den "optiske blokka" som må skiftes, visstnok en svært dyr del. Uansett, er det ingen tvil om at en slik reparasjon går under reklamasjon. Ellers er det som mackanzocz påpeker, forhandler som i første rekke har ansvar overfor oss som kunder, og der kan du kreve å få et låneprodukt når reparasjon tar lang tid.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enige i påpekningene. Men min pj er kjøpt privat og han hadde den først kjøpte den fra Jvc direkte. Jeg må derfor forholde meg til dem.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja da har min HD750 også fått "Pink band"....

Prisoverslag fra Elektronisk service på reperasjon er 24,200 + Mva :shock:

Det blir vel en diskusjon angående reklamasjon (2 år og 3 mnd fra kjøpsdato) men det er mulig at JVC har en intern garanti ordning, vi får se, den skal leveres inn på fredag.

Oppdatering kommer.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt hos forhandler her i Norge? I så fall har du 5 år reklamasjon. Pink band skyldes feil på en hovedkomponent i projektoren (optical block). Dette er en reklamasjon og en kjent feil på flere JVC modeller.

Min ble kjøpt på AVshop og har vært hos Elektronisk Service i snart 1 måned. De venter på tilbakemelding fra JVC. Har ikke gått på AVShop for å få et låneprodukt, men det melder seg vel noen abstinenser snart, så håper JVC kan få litt fortgang i sakene.

Lykke til.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kjøpt hos norsk JVC forhandler så det er ikke noe problem der.
    De har vært i kontakt med JVC og de sa noe om bytte men jeg aner ikke om det er til en "ny" HD750 eller tilsvarende modell så vi får se, men håper det ikke blir snakk om lang ventetid.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må oppdatere på at Jvc har sagt de dekker reklamasjon på min HD1. De bytter optisk blokk og har bestilt ny fra Japan.
    Tok sykt lang tid og det beklaget de.
    Dette var for fjorten dager siden.

Antyder overoppheting som mulig feil, men det er ikke tilfelle for min da den har stått luftig og kjølig. Er jo også mange som får denne feilen nå............

Har enda ikke fått beskjed fra verkstedet, så med innlevering 30/5 så tar dette sin tid.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må oppdatere på at Jvc har sagt de dekker reklamasjon på min HD1. De bytter optisk blokk og har bestilt ny fra Japan.
    Tok sykt lang tid og det beklaget de.
    Dette var for fjorten dager siden.

Antyder overoppheting som mulig feil, men det er ikke tilfelle for min da den har stått luftig og kjølig. Er jo også mange som får denne feilen nå............

Har enda ikke fått beskjed fra verkstedet, så med innlevering 30/5 så tar dette sin tid.
    Håper de klarer å få ned tia på min, den har vært inne siden 1/8 nå. Det med overoppheting stemmer nok, men det skyldes dårlig konstruksjon. Min henger slik at det er god lufting til alle sider + at luftsirkulering i rommet leder varmeutslippet vekk fra projektor.

Tar en telefon til JVC nå, ble litt blek når jeg hørte du hadde ventet så lenge:???:.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke hørt noe fra verksted så de venter nok på del fra Japan........ Så det er ingen grunn til å tro ting går fort, dessverre.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en hyggelig kar på JVC Norge. Han skulle sjekke nærmere, men sa det skal være deler på vei nå fra Japan. Regner med de ikke går med båt! Vet ikke hvor komplisert det er å skifte en optisk blokk, men håper vi slipper å vente så mye lengre nå.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering på min HD-750, det var selvfølgelig den optiske blokken som var gåen, ny er sendt fra Japan i dag med flyfrakt så det burde skje ting rimelig raskt, jeg vil anta at den er ferdig reparert og returnert om en 2-3 uker.

Kan ikke klage på det, i mitt tilfelle har alt gått problemfritt og ikke noe hassle verken fra JVC eller elektronisk service så langt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk beskjed i dag om at min HD1 er ferdig nå :-D

Altså innlevert 30/5 og ferdig 7/9, litt over tre måneder er vel ikke akkurat imponerende. JVC antydet også overoppheting som skulle skyldes brukerfeil, det ble jeg litt såret av, men de lagde ikke noe problem av det. Hører det er fler som har fått den forklaringen som også har pj fritt og luftig i kjølig rom....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den samme forklaringen, at det var mulig overoppheting..
    Min står montert skjult men med ett eget avsug som starter når projektoren skrus på, det varmeste den har hatt det er 23-24 grader samt at filteret blir rengjort regelmessig.
    Og den har vel ett innebygd overopphetings vern ? så hvis den går for varm er det nok en feilkonstruksjon fra fabrikkens side, nå spiller det jo liten rolle siden JVC dekker det i Norge men jeg ser at flere sliter med garanti i USA,,

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i det du sier Loffen68.

Det vil bare bli ekstra kjedelig for de som faller utenfor garantien etterhvert. Etter hva jeg forstår er den optiske blokka rådyr. Mener jeg har hørt opp mot 30k inkl jobben (korriger meg gjerne om dette ikke stemmer). Noe som betyr at pj er kaputt hvis en skal dekke det selv

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24,200 + Mva på min....
    Hadde det ikke blitt dekket av JVC hadde jeg kjøpt en ny projector, hadde det blitt en JVC igjen ? neppe.
    Men nå som de står bak det de selger vil jeg helt klart vurdere JVC igjen

Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •