Jvc Dla-hd350/750 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 36 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 717
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Satte opp 350'en for klargjøring til demo igår.
    Har nå sett på 750'en i ett par uker og etter en runde med Avatar og Ringenes Herre på 350'en så er jeg ganske overrasket over at jeg ikke synes forskjellen er noe særlig i det hele tatt.
    Dynamikken og helheten i bildet når man ser på film er jo veldig bra på den 350'en jeg har.
    Kan det være at jeg har fått en "390" utgave for å si det sånn av 350 samme som 990 som egentlig er en god 950 plukket ut fra smalebåndet? Føler jeg sitter mellom barken og veden her.

Får høre hva han som kommer imorgen synes også. Hmm, passe forvirret nå ja.
    Skjønner problemstillingen din. Har fortsatt min gode gamle JVC HD100 - jeg kjøpte HD750 da den kom, men etter noen sammenligninger følte jeg at forskjellen for meg ikke var vesentlig. Jeg har ekstern CMS til min HD100.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brukt mesteparten av dagen på å koble opp hjemmekinoen, og for ikke mange minuttene siden var tiden komme for å starte opp maskineriet.

Har kjøpt en 750 som har ligget i esken siden den kom, men den nekter å slå seg på! Når jeg startet den for første gang åpnet linse-dekselet seg og så skjedde det ingenting mer, har følgene signal på lamper:

Warning: Rød
    Lamp: Blinkende oransje (blinker 3 ganger i intervall)
    Standby: Rød

Ingenting skjer, og jeg får ikke til å slå av projektoren heller, må ta ut strømmen. Linse-dekselet lukker seg heller ikke. Tror butikken jeg kjøpte den hos skal være glad de ikke har åpent akkurat nå for jeg har noe så %#"$" my sinne innabords akkurat nå..

Noen her som kan noe med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    har brukt mesteparten av dagen på å koble opp hjemmekinoen, og for ikke mange minuttene siden var tiden komme for å starte opp maskineriet.

Har kjøpt en 750 som har ligget i esken siden den kom, men den nekter å slå seg på! Når jeg startet den for første gang åpnet linse-dekselet seg og så skjedde det ingenting mer, har følgene signal på lamper:

Warning: Rød
    Lamp: Blinkende oransje (blinker 3 ganger i intervall)
    Standby: Rød

Ingenting skjer, og jeg får ikke til å slå av projektoren heller, må ta ut strømmen. Linse-dekselet lukker seg heller ikke. Tror butikken jeg kjøpte den hos skal være glad de ikke har åpent akkurat nå for jeg har noe så %#"$" my sinne innabords akkurat nå..

Noen her som kan noe med dette?
    Hvis den lyser konstant rød og blinker 3 ganger orange så er det noe feil på enten lampen eller linsedekselet.

Den som jeg har måtte også byttes da lens-shift ikke virket på den. Heldigvis så var den kjøpt i nærområdet så det var bare å reise tilbake til butikken og bytte den.

Du må nok levere den tilbake og få det fikset, skal jo gå på garantien så lenge den ikke er brukt. Kjipt når sånt skjer, men det er ikke første og heller ikke siste gang vi får ett mandags produkt.

Men før du leverer den tilbake så kan du jo prøve det som står her på side 47.

http://resources.jvc.com/Resources/00/01/14/48.PDF

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å se om du finner noe her
    AVS Forum

Der er det mange som har god peiling. Var der jeg lærte meg hvordan man egentlig skal kalibrere en 750 slik at den nå er endel hakk bedre enn 350'en jeg hadde.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest gjennom manualen flere ganger, men klarer ikke å finne ut særlig av det. Har sett på den oversikten over feilmeldinger også, men finner ingen som forklarer mitt problem (altså 3 lys hvor 2 lyser rødt og 1 blinker orange).

Synes dette er veldig merkelig da den har gjennomgått full kalibrering før den ble sendt til meg.. Testet strømkontakten som projektoren kobles til (helt nyoppusset) bare for å sjekke at den virket, og den er selvsagt feilfri.

Tror de skal være glade for at jeg ikke bor i nærheten jeg :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å ta ut lampen å sette den inn igjen, kan jo være det er dårlig kontakt der.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok prøve det før jeg sender den tilbake.. Men får ta en telefon til de som solgte den før jeg gjør noe mer, kan desverre veldig lite om dette da dette er min første projektor.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på telefonen allerde klokken 0900 i dag, men de har fortsatt ikke klart å gi meg noen form for tilbakemelding (og nå har de gått for dagen), må si jeg er imponert.. Fikk et tips om å passe på at projektoren fikk nok kjøling (at den ikke stod i et varmt rom), men det vet jo faktisk også jeg som ikke har særlig kunnskap om dette..

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....dobbelpost...

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når klokken tikket mot kveld bestemte jeg meg for å plukke ut pæren for å prøve å montere den på nytt, tror dere sannelig ikke boksen våknet til liv!? ..Joa!..

Men nå sitter jeg her å klør meg i hodet da jeg sliter med noen innstillinger:
    Får en grusom bue nederst på bildet, og har ikke funnet noen måte å gjevne den ut på.

Projektoren er takmontert, kasteavstand på rundt 3,3m, og jeg har et kurvet 106" DreamScreen lerret.

Hva har jeg gjort feil/oversett?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke buet lerret ment for å bruke med anamorfisk linse? Har du kjøpt en 2.35:1 linse?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det kan godt hende.. har ingen anamorfisk linse, men trenger man det selv på 16:9 lerret? kan godt være øynene mine som spiller meg et puss, men vil da vitterlig tro den buen også ville vært på et standard lerret... hmm

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Jo, det kan godt hende.. har ingen anamorfisk linse, men trenger man det selv på 16:9 lerret? kan godt være øynene mine som spiller meg et puss, men vil da vitterlig tro den buen også ville vært på et standard lerret... hmm
    På bildene så ser det ut som det buete lerrete som er feilen. Lerrete er nærmere projektoren i kantene enn ett flatt lerret derfor blir bildet mindre i kantene..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    På bildene så ser det ut som det buete lerrete som er feilen. Lerrete er nærmere projektoren i kantene enn ett flatt lerret derfor blir bildet mindre i kantene..
    RC Forums: Curved Screens

Her er en tråd i et annet forum hvor det diskuteres. Ser ut som at de kommer frem til at 16x9 buet ikke har hensikt og lager mer problemer..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du må zoome lenger ut, slik at at du får litt av bildet på nedre siden på utsiden av rammen. Velouren vil uansett ta seg av det lille som havner utenfor på en effektiv måte. Når det gjelder kurvet vs. ikke-kurvet er vel ikke denne tråden egnet til en slik diskusjon, men det foreligger flere tråder rundt emnet under "Lerret"-forumet allerede, opprett eventuelt en ny!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere har påpekt allerede, dette er prisen du må betale for å velge kurvet lerret. Projektoren er jo tross alt konstruert for å projisere til et flatt lerret. Alle "normale" hjemmekino-projektorer har forøvrig optikk konstruert for flatt lerret.
    Som Lygren nevner; du blir pent nødt til å overshoote lerretet litt, med påfølgende tap av "kantinformasjon" i topp og bunn. Vær glad du ikke skal bruke den til tekstbehandling (koblet til PC) ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bra ikke bra, kjøpte det lerretet som jeg ble anbefalt av selger jeg :S

Ble ikke nevt noe om at man trenger ekstrautstyr for å få dette til å fungere optimalt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvilket ekstrautstyr er det du tenker på? En anamorfisk linse? Du bruker uansett ikke en slik linse på et 16:9-lerret, kun på 2.35:1-lerreter. De buede 16:9-lerretene er relativt svakt buet, nettopp som følge av at en ikke bruker en ekstra linse mot disse, mens 2.35:1-lerretene normalt har større bue, som reduserer noe av den effekten av den uskarpheten som introduseres ved bruk av den anamorfiske linsen.

I alle tilfelle; lerretsdiskusjonen er det fint om du tar i ny tråd, denne tråden omhandler HD350/750. Takker!

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men da lærte jeg det også lygren!

Skal ikke stille mer spøsmål om dette, takk for all hjelp folkens.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MOD EDIT: vennligst forhold tråden til tema.

Side 32 av 36 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •