Jvc Dla-hd350/750 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 36 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 717
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Koblet opp Pioneer DVD spilleren min og akkurat samme greia der også, mest detaljer i Enhanced mode på jvc'en.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Racor, dette har ingen ting med standard eller enhanced å gjøre, dette er feiljustert kontrast. Jeg har samme kilde som deg, og vet at de bildene ikke viser sannheten.
    Enten er det en seriøs bugg på Sony'en din, eller så har du justert kontrasten for høyt på det venstre bildet (eventuelt justert deg helt bort på gråskala og saturering). Juster kontrasten riktig (nær 0), og prøv igjen.

EDIT: Vær også oppmerksom på at Sony 550 har en bugg når det er satt til 4:4:4 oppskalering på SD, så der kan den ikke stå om du ønsker korrekt dynamikk og fargerom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gråskala er helt linær på 6500k. Gamma er linær på 2.2. Kontrast står på 0, samme gjør brightness. Nytter ikke hvordan jeg justerer kontrast, detaljene blir borte. Har jo prøvd andre kilder også, samme der også. Eneste er pc som klarer å vise detaljene.

Den står ikke på 4:4:4 men 16-235.

Edit: Nå koblet jeg opp pioneer spilleren på led tv'en min så klarer det å vise litt mer detaljer enn jvc'en i standard mode, men langt fra så mye som når den står i enhanced mode.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det definitivt noe feil på projektoren din.
    Det jeg mente angående å justere seg bort i gråskala var ikke at gråskalaen var feil, men hva du har gjort for å komme til det resultatet du har. Eksempel; øker du lysstyrken for mye i gain-enden, så blir det omtrent det samme som å heve kontrasten. Resultatet er utbrenning i hvitt. Det skal imidlertid være enkelt å korrigere ved å senke kontrasten, men forstår jeg deg rett når jeg tolker at du har utbrenning selv om du senker kontrasten? Det skal i tilfellet ikke være mulig, og tyder på at noe er seriøst galt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er gamma og gråskala på den.

Jeg skal teste dette på ett par 750'er så får vi se på resultatet der.

Husker jeg teste det på en barco 808 som Bjørn Hegelstad hadde kalibrert og den hadde også samme utbrenning i kontrast området.
    Trodde jeg testet det på en 750 også, men er nå ikke 100% sikker på om jeg gjorde det. Så får ta meg en runde til uka.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kalibrerte jeg projektoren i Enhanced mode og jeg kan ikke se at jeg har mistet noe dybde i bildet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alt av detaljer i lyse områder brenner ut i standard mode, så er ikke det spesielt merkelig at du opplever standard mode som like god/bedre. Spørsmålet er jo likevel; hva i all verden er det som skjer i signalkjeden din, og medfører sånn utbrenning i hvitt?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Testet detaljene i det kontrast området med Monster sin ISF plate

Som man ser så vises mye mer detaljer med å bruke 0-255
    Jeg kjenner ikke til denne platen, men det er naturlig å tro at materialet her ikke er kodet med 16-235. De som lager platen står fritt til å gjøre som de vil, og det er godt mulig de faktisk har benyttet 0-255, eller noe midt i mellom.
    Det kan være flere grunner til dette, og jeg har stort sett alltid vært fornøyd med detaljenivået jeg har fått ved å benytte 16-235, men som jeg har nevnt tidligere så må man regne med at absolutt sort og absolutt hvitt ikke nødvendigvis alltid stemmer 100% over ens med 16-235 på alt materiale. Det er mulig Monster/ISF har gardert seg litt her....

Forøvrig er det ingen grunn til at man skulle miste dynamikk selv om man bruker Enhanced vs Normal dersom alt er kalibrert riktig, og med identiske gammakurver.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller aldri testet "kalibreringsplaten" til Monster, så det er selvsagt en mulighet at den er feilkodet. Det ville jo være trist, for det betyr at veldig mange har justert projektorer og TV-apparater til feil referansepunkt i hvitt (kontrast). Er platen da også feilkodet i den andre enden, så vil man nødvendigvis også ende opp med enten dårlig sortnivå eller manglende detaljering i "sort" i filmsammenheng?
    Forøvrig spiller det liten rolle om man har satt enhanced eller standard, så lenge platene er feilkodet. Dersom man benytter enhanced og så justerer brightness og kontrast etter det, så vil man jo sitte igjen med samme problemet med feilkodede plater. Dette med mindre disse settingene justeres individuelt for hver film, noe som ikke er mulig.

Enig i det siste du skriver også AK, men på enheten jeg sitter og tester nå, må jeg altså finkalibrere gammakurven for å få den like god med dynamikkområdet satt til enhanced. Siden det ikke er noe som helst å vinne på dette, så gidder jeg selvsagt ikke å gjøre den jobben. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Monster kalibreringsplaten er feilkodet, så bør den kastes Racor. Har du tilgang til noen testplate som er riktig kodet? For eksempel GetGray, eller testplaten du finner i kalibreringstråden på AVSforum (husker ikke hva den heter i farten).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har heller aldri testet "kalibreringsplaten" til Monster, så det er selvsagt en mulighet at den er feilkodet. Det ville jo være trist, for det betyr at veldig mange har justert projektorer og TV-apparater til feil referansepunkt i hvitt (kontrast). Er platen da også feilkodet i den andre enden, så vil man nødvendigvis også ende opp med enten dårlig sortnivå eller manglende detaljering i "sort" i filmsammenheng?
    Forøvrig spiller det liten rolle om man har satt enhanced eller standard, så lenge platene er feilkodet. Dersom man benytter enhanced og så justerer brightness og kontrast etter det, så vil man jo sitte igjen med samme problemet med feilkodede plater. Dette med mindre disse settingene justeres individuelt for hver film, noe som ikke er mulig.
    Jeg tror nok kanskje ikke den er feilkodet, men kan det være at den blir brukt feil?
    her er forøvrig en omtale:http://www.isf-europe.com/Articles/M...ine_Review.pdf

Enig i det siste du skriver også AK, men på enheten jeg sitter og tester nå, må jeg altså finkalibrere gammakurven for å få den like god med dynamikkområdet satt til enhanced. Siden det ikke er noe som helst å vinne på dette, så gidder jeg selvsagt ikke å gjøre den jobben. ;-)
    Det kan jeg skjønne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Monster kalibreringsplaten er feilkodet, så bør den kastes Racor. Har du tilgang til noen testplate som er riktig kodet? For eksempel GetGray, eller testplaten du finner i kalibreringstråden på AVSforum (husker ikke hva den heter i farten).
    Jeg har testet den opp mot DVE BD og HFCR REC709. Sortnivået stemmer overens med alle og ingen viser sortere enn sort, alle brenner også ut i kontrast nivået slik at man ikke får skille på de to siste hvitsøylene på greyramp uansett hvordan man stiller kontrasten.

Bjørn Hegelstad bruker også Monster sin test plate så det er ingen feil på den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet den opp mot DVE BD og HFCR REC709. Sortnivået stemmer overens med alle og ingen viser sortere enn sort, alle brenner også ut i kontrast nivået slik at man ikke får skille på de to siste hvitsøylene på greyramp uansett hvordan man stiller kontrasten.
    Da synes jeg du skal slutte å bruke de testbildene som du har nevnt tidligere, og heller benytte de tradisjonelle testbildene for lysstyrke og kontrast.

Bjørn Hegelstad bruker også Monster sin test plate så det er ingen feil på den.
    Det er ingen garanti for at platen er riktig, selv om den etter all sansynlighet er ment å være slik den er.

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verkar ju onekligen som att projektorn tolkar insignalen som full och därför måste du köra den i enhanced, inget snack om det.

Frågan är bara om det är fel på din projektor eller din spelare.

Du har inte möjlighet att koppla projektorn till ett ps3 som har sista
    firmware.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet til 3 forskjelligge spillere og det er likt på alle.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Da synes jeg du skal slutte å bruke de testbildene som du har nevnt tidligere, og heller benytte de tradisjonelle testbildene for lysstyrke og kontrast.

Det er ingen garanti for at platen er riktig, selv om den etter all sansynlighet er ment å være slik den er.
    Hva legger du vekt i er en tradisjonell testplate for lysstyrke og kontrast. Duger ikke DVE til det? Selv om det er umulig å få til kontrasten skikkelig på den også.

Klarer dere å få BTB på deres projektorer med projektoren satt til 16-235?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å friste med en 950 eller VW85.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du vekt i er en tradisjonell testplate for lysstyrke og kontrast. Duger ikke DVE til det? Selv om det er umulig å få til kontrasten skikkelig på den også.

Jeg tenker på de "vanlige" testbildene for justering av lysstyrke og kontrast. Getgray har veldig gode testbilder for akkurat dette. Det er lenge siden jeg brukte DVE, så jeg er litt usikker på hvilke testbilder som finnes der.
    Testbildene jeg tenker på er bilde nr.2 og nr.3 her: GetGray Digital Video Calibration DVD Patterns

Når det gjelder BTB og WTW skal skal disse ikke synes når projektoren er satt til 16-235. Videoblack defineres som 16 og videowhite som 235 i et videosignal.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg tenker på de "vanlige" testbildene for justering av lysstyrke og kontrast. Getgray har veldig gode testbilder for akkurat dette. Det er lenge siden jeg brukte DVE, så jeg er litt usikker på hvilke testbilder som finnes der.
    Testbildene jeg tenker på er bilde nr.2 og nr.3 her: GetGray Digital Video Calibration DVD Patterns

Når det gjelder BTB og WTW skal skal disse ikke synes når projektoren er satt til 16-235. Videoblack defineres som 16 og videowhite som 235 i et videosignal.
    Ok, skal teste Getgray.

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Just det, jag klarar det inte med min heller när jag ser på Blueray-disc via ps3.
    Då måste projektorn stå i enhanced.

Stremar jag blueray eller avchd via ps3 så ser jag btb och wtw med projektorn i standard.

Glömde det, jag ser ju inte så ofta på skivor via ps3 för den är lite knäpp
    på att läsa skivor så jag har alla i datorn.

Side 30 av 36 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •