Jvc Dla-hd350/750 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 36 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 717
    Newcomer GooseBumpAudio sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Man kan ikke justere farger via firmware oppdatering, da samtlige enheter har forskjellige utgangspunkt. Hadde man gjort det, måtte alle projektorene inn til ny kalibrering (det har neppe JVC råd til). Siste firmware til HD750 gjorde ingen ting med selve fargekalibreringen i projektoren, annet enn å sette den tilbake til det som var default fra fabrikk. Det de endret er hvordan projektoren reagerer på input i CMS-menyen, da spesielt forholdet metning/lysstyrke.
    Du får unnskylde min uvitenhet, men jeg ønsker bare å ha det helt klart for meg her... :-D

Vil det si at ved å benytte samme innstillinger på de vanlig tilgjengelige menyene på min HD750 så vil projektoren min være kalibrert riktig igjen?

Eller er det slik at ting må gjøres om igjen / likt under servicemenyen også?
    (Jeg husker egentlig ikke hva som måtte gjøres i service menyen lenger...)

Christer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg husker så var ikke verdiene på hvitbalansen lik når den ble kalibrert igjen. Muligens jeg tar feil men tror blå gain måtte trekkes endel mer ned.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om servicemenyen er uendret etter ny firmware er jeg ikke sikker på. Det kommer an på om det ligger en underliggende meny med fabrikk kalibrering? Uansett må projektoren kalibreres på nytt, for alle endringer gjort i CMS-menyen vil uansett bli slettet. Det positive er, at etter oppgradering kan projektoren kalibreres til et bedre resultat enn det du har i dag. :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GooseBumpAudio
    Du får unnskylde min uvitenhet, men jeg ønsker bare å ha det helt klart for meg her... :-D

Vil det si at ved å benytte samme innstillinger på de vanlig tilgjengelige menyene på min HD750 så vil projektoren min være kalibrert riktig igjen?

Eller er det slik at ting må gjøres om igjen / likt under servicemenyen også?
    (Jeg husker egentlig ikke hva som måtte gjøres i service menyen lenger...)

Christer
    All justering som er gjort i CMS-menyen må gjøres på nytt, for etter oppdateringen vil justering der ha en helt annen påvirkning på fargerommet enn det det har på projektoren din i dag. Det er ingen vei utenom en ny kalibrering av projektoren etter at firmware er oppdatert. Med mindre du ser deg fornøyd med fabrikk kalibreringen da (garantert ulineær gråskala).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Såvidt jeg husker så var ikke verdiene på hvitbalansen lik når den ble kalibrert igjen. Muligens jeg tar feil men tror blå gain måtte trekkes endel mer ned.
    Hvis intensiteten på en av primærfargene endres, vil man alltid har et nytt utgangspunkt for gråskala kalibrering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis intensiteten på en av primærfargene endres, vil man alltid har et nytt utgangspunkt for gråskala kalibrering.
    Ja, men som du sier resultatet av en ny kalibrering nå ble meget mye bedre, så ganske bra forskjell på bildet før fw oppdatering og etter.

Newcomer GooseBumpAudio sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om servicemenyen er uendret etter ny firmware er jeg ikke sikker på. Det kommer an på om det ligger en underliggende meny med fabrikk kalibrering? Uansett må projektoren kalibreres på nytt, for alle endringer gjort i CMS-menyen vil uansett bli slettet. Det positive er, at etter oppgradering kan projektoren kalibreres til et bedre resultat enn det du har i dag. :-)

Et bedre resultat...
    Det høres jo ikke så gæli ut det da? :-D

Edit: Ble så fokusert på at det skulle bli BEDRE, så jeg glemte rett og slett og takke for bra svar. :-)

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg er to problemer med min HD350. Noen som kjenner til dette:

PJ har en avstand fra Linse til lerret på ca 2,8m og lerretstørrelse på 92" 16:9. Ved 16:9 bilde er det en klar tønneform på bildet. Tipper hvert hjørne skulle vært omkring 1 cm lengre ut fra senteret i bildet. Når jeg viser bilder some er 2,35:1 så er dette nesten borte. Skyldes dette bare linsen om ikke gir optimalt bilde når PJ zoomer så mye ut?

Det andre er at lens-shift funksjonen ser ut til å ha tatt kvelden. Finnes det noen "reset" løsning e.l. eller kan jeg anta at det er en motor som er "gone"?

Jeg vil helst ikke sende inn PJ'en, men har kanskje ikke noe valg...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Hmmm, jeg er to problemer med min HD350. Noen som kjenner til dette:

PJ har en avstand fra Linse til lerret på ca 2,8m og lerretstørrelse på 92" 16:9. Ved 16:9 bilde er det en klar tønneform på bildet. Tipper hvert hjørne skulle vært omkring 1 cm lengre ut fra senteret i bildet. Når jeg viser bilder some er 2,35:1 så er dette nesten borte. Skyldes dette bare linsen om ikke gir optimalt bilde når PJ zoomer så mye ut?

Det andre er at lens-shift funksjonen ser ut til å ha tatt kvelden. Finnes det noen "reset" løsning e.l. eller kan jeg anta at det er en motor som er "gone"?

Jeg vil helst ikke sende inn PJ'en, men har kanskje ikke noe valg...
    Min er heller ikke helt firkantet, er jo veldig lite "tønneform" da så 1 cm hørtes litt mye ut.
    Bare å zoome litt inn slik at hjørnene treffer den sorte kanten av bildet.

Når det gjelder lens shift så er det ett kjent problem på 350/750 at det ikke virker fra dag en eller det kan ta kveld etter en stund, er vel noe feil med tannhjulene slik at de låser seg. Så du må nok bite i det sure eplet og levere den inn.

Er det forresten i alle retninger lens shiften ikke virker? Hører du motorene prøver å flytte linsa?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Min er heller ikke helt firkantet, er jo veldig lite "tønneform" da så 1 cm hørtes litt mye ut.
    Bare å zoome litt inn slik at hjørnene treffer den sorte kanten av bildet.

Når det gjelder lens shift så er det ett kjent problem på 350/750 at det ikke virker fra dag en eller det kan ta kveld etter en stund, er vel noe feil med tannhjulene slik at de låser seg. Så du må nok bite i det sure eplet og levere den inn.

Er det forresten i alle retninger lens shiften ikke virker? Hører du motorene prøver å flytte linsa?
    Takk for det! Levere inn, ok, det er vel ikke noen vei utenom. Hører ikke noe til motorene lenger...

Jeg skal prøve å zoome ut litt til for å se om det blir irriterende når noe av bildet treffer ramma - kanskje det er bedre enn at det er litt "åpent" i hjørnene.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lens shift problemer.

Er de noen som vet hva som har vært problemet med de prosjectorer som har feil på lens shift og eller zoom og fokus? Hvar inne på Cine4Home sin hjemmesider og fant test med bilder og komentar på tysk. På bilde ser både lens shift og fokus zoom løsningene ut til og være solide saker og ut fra min veldig begrensede tysk kunnskaper så mener jeg og lese att den får skryt for bygge kvalitet på dette område og sjenerelt.Etter all skriving om dette tidligere har jeg nesten vert redd for og bruke disse funksjoner, de er jeg ikke lenger.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: forøvrig er det ikke nok med firmware eller kalibrering for å korrigere HD350, den vil også trenge utskiftning av fargefiltre i engine.
    Jag förstår inte riktigt denna kommentaren.

På projector reviews säger dom:

Here's what we ended up with in measuring the grayscale.

20 IRE: 6553K (very dark gray)
    30 IRE: 6489K (dark gray)
    40 IRE: 6538K
    50 IRE: 6695K (medium gray)
    60 IRE: 6595K
    70 IRE: 6582K
    80 IRE: 6544K (light gray)
    90 IRE: 6470K
    100 IRE: 6472K (white)

Now that's pretty impressive, with a range of only 225K from 20 to 100 IRE! It is, by the way, even slightly better than we were able to get out of the RS20

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At gråskala'en er korrekt har jo ingen ting med oversatureringen å gjøre! Det er ingen kunst å sette fargetemperaturen korrekt på HD350, det er fargemetningen som er problemet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag förstår inte.

Om gråskalan är korrekt, hur kan det då fortfarande vara översaturerat?

Alltså, ok om man t.ex har en korrekt grå och sen höjjer röd +20 så blir det gråa rött. Men höjjer man blå och grön lika mycket så får man fortfarande grått men med för mycket saturering?
    Men isåfall, när man nu har en fin gråskala, kan man inte då sänka samtliga färger lika många snäpp för att få mer korrekt saturering?

Går det att förklara enkelt för mig?

Jag undrar också vad som blir fel i bilden av detta, alltså, om man gör så bra man kan, vad är det fortfarande som är fel i bilden på en 350?
    Och är det lika för alla 350?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Griffin
    Jag förstår inte.

Om gråskalan är korrekt, hur kan det då fortfarande vara översaturerat?

Alltså, ok om man t.ex har en korrekt grå och sen höjjer röd +20 så blir det gråa rött. Men höjjer man blå och grön lika mycket så får man fortfarande grått men med för mycket saturering?
    Men isåfall, när man nu har en fin gråskala, kan man inte då sänka samtliga färger lika många snäpp för att få mer korrekt saturering?

Går det att förklara enkelt för mig?

Jag undrar också vad som blir fel i bilden av detta, alltså, om man gör så bra man kan, vad är det fortfarande som är fel i bilden på en 350?
    Och är det lika för alla 350?
    Fargemetning - Wikipedia

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gråskala eller fargetemperatur har ingenting med fargemettning å gjøre. Det er bare for å justere om man har ett varmt eller kaldt bilde (Kelvin)
    Har 350'en selv og det er grønn/gult som er mest oversaturert på disse. Gress og planter vil få litt kraftigere farger og hudtonen på personer kan i noen lyssettinger ha ett lite gulskjær. Men det er ikke så galt som man skulle tro det skulle vært når man ser på målingene av fargene på den.

Jeg har satt fargene på -10 og synes bildet er helt greit til å leve med. Klart jeg kunne godt hatt 750'en når jeg kjøpte min, men med en prisforskjell på langt over 20k den gang så syntes jeg ikke forskjellen var stor nok til å forsvare prisforskjellen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag accepterar att det inte går att göra något åt det, men förstår fortfarande inte varför man inte bara kan sänka grönt om man har för mycket grönt

Det finns justering för grönt. När jag höjjer den så blir bilden mer grön, och om jag sänker den så blir bilden mindre grön.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke CMS så du kan ikke gjøre noe med hver enkelt farge. Du må ikke blande hvitbalansen med fargejusteringer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Griffin
    Jag accepterar att det inte går att göra något åt det, men förstår fortfarande inte varför man inte bara kan sänka grönt om man har för mycket grönt

Det finns justering för grönt. När jag höjjer den så blir bilden mer grön, och om jag sänker den så blir bilden mindre grön.
    Poenget er at referansepunktet for grønt i produksjonen av filmmaterialet er "tynnere" (har lavere metning, ikke lysstyrke) enn det HD350 gjengir. Har du noen gang sett et CIE-diagram? Her angis metningen i fargen, ikke lysstyrken (som du refererer til med tanke på gråskala)

Her ser du en typisk måling av fargerommet på HD350. Det heltrukne triangelet er altså referansepunktene for BT709 (HDTV-standarden), mens det ytterste stiplede er målt fargerom:

Resultatet er at alt som inneholder rødt og grønt i filmene gjengis med mye kraftigere farge enn det skulle hatt. Typisk eksempel; selv engelskmenn har rødmusset ansikt, og gresset ser utrolig "friskt" ut (ser ut som plast).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok då förstår jag.

Men vad är den streckade triangeln innuti den heldragna triangeln?

Side 27 av 36 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •