Jvc Dla-hd350/750 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 36 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 717
    Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er oppdateringen på plass! Husk at alle CMS innstillinger blir nullstilt når du laster opp den nye firmwaren, så det er bare å begynne på scratch med kalibreringen igjen!

Newcomer GooseBumpAudio sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Da er oppdateringen på plass! Husk at alle CMS innstillinger blir nullstilt når du laster opp den nye firmwaren, så det er bare å begynne på scratch med kalibreringen igjen!
    Om du legger inn de samme verdiene som du hadde i fra før av, vil du da få det samme resultatet, eller vil firmware oppgraderingen gjøre det nødvendig å rekalibrere prosjektoren?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ettersom kalibreringssystemet er endret tipper jeg du må gjøre jobben på nytt, men jeg kan jo ta feil... Nå venter vi i spenning på førstemann ut med oppdatert kalibreringsrapport!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått lekt meg litt med DLA-HD750 etter firmware oppdatering, og kan si at gamuten i THX-modi nå er "spot on". Det vil si at alle primær og sekundærfarger ligger på under dE1 (dE94), noe som er fantastisk bra. I alle andre modi er gamuten enten alt for stor, eller så bærer den litt preg av feil i fargedekoderen. Dog, med en fungerende CMS er det mulig å trylle

Gråskalaen på den enheten jeg har, er ikke veldig bra. Det krever også en del for å få den fin, blandt annet må kontrasten senkes en god del. I dette tilfellet er det grønnt som dipper veldig i toppen, noe som er veldig uvanlig.

Mer detaljer kommer i dybdetesten om en uke eller så.

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag fick hem min begagnade 350 idag.
    Köpte den för 19000:- med 300timmar på lampan.

Den ser ut som ny fjärren ser inte använd ut ens en gång

Väntar på takfästet men har en fråga:
    Hur långt från taket har ni eran projektor?

Jag förstår att det optimala är att ha linsen mitt i duken men jag ska sitta
    exakt under projektorn och vill igentligen inte ha den altför långt ned.
    Någon som har praktisk erfarenhet av vad som sker om den är lite för högt upp?

Hade en barco 808 innan som åkte ner i källaren idag.
    Har igentligen inga höga förväntningar på en digital projektor
    men det ska bli kul att kunna lira guitar hero i 100" 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dilemma

Fikk nå oppgradert en 750 med den nye firmwaren igår. Nå var den lett å kalibrere, alt satt som støpt fra gråskala, fargerom og gamma (brukte en av de preset der som var ganske snorben på 2.2). Så bildet var merkbart mye bedre nå.

Begynner å irritere meg over 350'n nå som de ikke gidder å bry seg om å lage en ny firmware til. Flytte de 16 iris steppene ut fra service menyen til den vanlige kunne de gjort. Fått mer balanse på fargene. En projektor i den prisklassen burde ivertfall i det minste hatt en enkel cms slik at man kunne fått fargene litt mer nøyaktig selv.

Har lyst til å bytte, men synes mellomlegget til 750 blir for stort. Så eneste jeg kunne gjerne gått for var en sony, men lygren nevnte den slet litt med lyse hjørner, så....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Fikk nå oppgradert en 750 med den nye firmwaren igår. Nå var den lett å kalibrere, alt satt som støpt fra gråskala, fargerom og gamma (brukte en av de preset der som var ganske snorben på 2.2). Så bildet var merkbart mye bedre nå.

Begynner å irritere meg over 350'n nå som de ikke gidder å bry seg om å lage en ny firmware til. Flytte de 16 iris steppene ut fra service menyen til den vanlige kunne de gjort. Fått mer balanse på fargene. En projektor i den prisklassen burde ivertfall i det minste hatt en enkel cms slik at man kunne fått fargene litt mer nøyaktig selv.

Har lyst til å bytte, men synes mellomlegget til 750 blir for stort. Så eneste jeg kunne gjerne gått for var en sony, men lygren nevnte den slet litt med lyse hjørner, så....
    Det kommer aldri til å komme en CMS i HD350, selv om jeg er enig i at en såpass dyr projektor burde hatt flere justeringsmuligheter.

Når det gjelder projektorene fra Sony, sliter de ikke nevneverdig med lyse hjørner. Forøvrig kan det være lurt å vente et par-tre måneder og se hva som skjer på projektorfronten

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det kommer aldri til å komme en CMS i HD350, selv om jeg er enig i at en såpass dyr projektor burde hatt flere justeringsmuligheter.

Når det gjelder projektorene fra Sony, sliter de ikke nevneverdig med lyse hjørner. Forøvrig kan det være lurt å vente et par-tre måneder og se hva som skjer på projektorfronten
    Hmm vente noen måneder?? Har lyst på ny nå jeg. Når kan man forvente at nye modellere lanseres?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hmm vente noen måneder?? Har lyst på ny nå jeg. Når kan man forvente at nye modellere lanseres?
    Det gjelder vel hovedsaklig for de som ønsker alternativer til HD350, men med korrekte farger.....
    Ellers er det bare å slå til på en JVC projektor

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neida, cms i 350'en kommer ikke. Men det går vel å dempe grønn og rødfargen litt med en fw oppdatering?

Ellers så er jo 350'n en knall projektor. Men den er litt for dyr.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder vel hovedsaklig for de som ønsker alternativer til HD350, men med korrekte farger.....
    Ellers er det bare å slå til på en JVC projektor
    Går det an å si noe om hvor stor forskjell det er mellom 750 og sony sin 80 modell? Om man f.eks gir 750 9/10 så ville en kunne gi sony...??

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å si noe om hvor stor forskjell det er mellom 750 og sony sin 80 modell? Om man f.eks gir 750 9/10 så ville en kunne gi sony...??
    2/3
    Mvh bigtor

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Neida, cms i 350'en kommer ikke. Men det går vel å dempe grønn og rødfargen litt med en fw oppdatering?

Ellers så er jo 350'n en knall projektor. Men den er litt for dyr.
    Man kan ikke justere farger via firmware oppdatering, da samtlige enheter har forskjellige utgangspunkt. Hadde man gjort det, måtte alle projektorene inn til ny kalibrering (det har neppe JVC råd til). Siste firmware til HD750 gjorde ingen ting med selve fargekalibreringen i projektoren, annet enn å sette den tilbake til det som var default fra fabrikk. Det de endret er hvordan projektoren reagerer på input i CMS-menyen, da spesielt forholdet metning/lysstyrke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Man kan ikke justere farger via firmware oppdatering, da samtlige enheter har forskjellige utgangspunkt. Hadde man gjort det, måtte alle projektorene inn til ny kalibrering (det har neppe JVC råd til). Siste firmware til HD750 gjorde ingen ting med selve fargekalibreringen i projektoren, annet enn å sette den tilbake til det som var default fra fabrikk. Det de endret er hvordan projektoren reagerer på input i CMS-menyen, da spesielt forholdet metning/lysstyrke.
    Skjønner at alle er litt forskjelligge, men det er vel spesielt grønn og rødfargene som er oversaturert på de fleste enheter, går det ikke å gjøre noe med det via fw?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart det går, men ikke uten å rote til fargetemp i samme slengen. Da må som sagt projektorene grunn-kalibreres på nytt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen vil si 11/10, mens andre vil si 8/10. Dette alt avhengig av hva man foretrekker. VW80 har best dynamikk i lyse scener (høyere ansi-kontrast), mens HD750 har best dynamikk i de mørke (høyere on/off kontrast). Noen liker moren, og andre liker datteren. I tillegg kan Sony skilte med bedre bildeprosessering, da spesielt med tanke på støyreduksjon.

Er du sortnivå junkie går du for HD750, vil du ha best mulig dynamikk i den andre enden velger du Sony. Ingen fasit her gitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart det går, men ikke uten å rote til fargetemp i samme slengen. Da må som sagt projektorene grunn-kalibreres på nytt.
    Fargetempraturen kan man jo justere selv, så ser ikke helt problemet med det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten så vil du ikke forstå hva jeg mener, eller så ........ ;-)

Hvis man forandrer utgangspunktene for RGB, så kan resultatet bli at gråskalaen blir bare "surr". Hver enhet er individuelt kalibrert når de forlater samlebåndet, og derfor vil en korrigering gi forskjellige resultater i hver enkelt enhet. Firmware oppdateringen til HD750 rørte ikke ved fabrikk kalibreringen, men bare hvordan CMS påvirker forholdet metning/lysstyrke slik at justeringen gir lineær påvirkning.
    Mener du oppriktig at du tror alle HD350 eiere sitter med måleutstyr og kunnskap til å rette opp feil i gråskalaen? I så tilfelle er jeg glad du ikke er serviceansvarlig hos JVC :-)

EDIT: forøvrig er det ikke nok med firmware eller kalibrering for å korrigere HD350, den vil også trenge utskiftning av fargefiltre i engine.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten så vil du ikke forstå hva jeg mener, eller så ........ ;-)

Hvis man forandrer utgangspunktene for RGB, så kan resultatet bli at gråskalaen blir bare "surr". Hver enhet er individuelt kalibrert når de forlater samlebåndet, og derfor vil en korrigering gi forskjellige resultater i hver enkelt enhet. Firmware oppdateringen til HD750 rørte ikke ved fabrikk kalibreringen, men bare hvordan CMS påvirker forholdet metning/lysstyrke slik at justeringen gir lineær påvirkning.
    Mener du oppriktig at du tror alle HD350 eiere sitter med måleutstyr og kunnskap til å rette opp feil i gråskalaen? I så tilfelle er jeg glad du ikke er serviceansvarlig hos JVC :-)

EDIT: forøvrig er det ikke nok med firmware eller kalibrering for å korrigere HD350, den vil også trenge utskiftning av fargefiltre i engine.
    .....eller så er jeg dum :P Neida..hvis det ikke går med kun fw så er det jo greit. Tanken var at de som hadde interresse og måleutstyr til å kalibrere gråskalaen kunne ha mulighet for å oppdatere den, men slik er det jo ikke så da er den diskusjonen ferdig....endelig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at formuleringen var teit (av meg), men det var ikke i mine tanker at du er dum. Heller at jeg er ufattelig treg til å forklare.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 26 av 36 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •