Jvc Dla-hd350/750 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 36 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 717
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg skal legge ut alle måledata fra samtlige av de projektorene vi kalibrerer opp fra treffet - bare å vente i spenning! Dessverre kan som nevnt ikke kalibreringen vi benytter oss av kopiereres, men en ser jo i det minste hva vi klarer å presse ut av de ulike modellene. Spesielt interessant er jo CIE-diagrammet selvsagt, ettersom gråskala og gamma ser ut til å være temmelig bra på disse med relativt enkle grep...

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spørsmål angående JVC 750: OSDet fra min Onkyo 905 vises ikke ved avspilling av 1080/24P materiale, kun ved 60Hz.

Fault or feature?

Noe jeg har oversett? (har rota bort manualen i baksetet på ferrarien )

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 905'en som ikke klarer å legge OSD på 24hz materiale?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Er det 905'en som ikke klarer å legge OSD på 24hz materiale?
    Yep, kanskje det heller er 905 jeg bør gå nærmere etter i sømmene?

Edit. 2 sekunder med google viser at det er 905 som er synderen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, 905 klarer å legge OSD på 24P materiale. Jeg får opp volumet når jeg spiller av 1080p24 fra min S550 BD spiller. Jeg har oppgradert firmware på 905 en gang.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehh, det du mener da, er vel at en 905 med oppgradert firmware fikser 24p, og at de uten tydeligvis ikke fikser det? Størstedelen av den firmware oppgraderingen dreide seg vel også om OSD, om jeg ikke husker feil?

Har du oppgradert firmware i din 905 Wes?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men verden er stadig i forandring.

Oppdaterte min sist i juni og bruker nå følgende:

1. SR8051/08214A
    2. SR8052/07518A
    3. SR8053/07820B

jeg bruker forøvrig også en S550 (HDMI passthru i Onkyoen).

Dette hører vel strengt tatt inn under noe annet enn i en projektor tråd sorry!

- Wes

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg skal legge ut alle måledata fra samtlige av de projektorene vi kalibrerer opp fra treffet - bare å vente i spenning! Dessverre kan som nevnt ikke kalibreringen vi benytter oss av kopiereres, men en ser jo i det minste hva vi klarer å presse ut av de ulike modellene. Spesielt interessant er jo CIE-diagrammet selvsagt, ettersom gråskala og gamma ser ut til å være temmelig bra på disse med relativt enkle grep...

Hei Lygren..
    Lurte litt på hva er grunnen at `kalibreringen ikke kan kopieres`???
    Jeg leste sisste test av 750 i Hjemmekino...
    Og lurer litt på hvorfor jvc ikke selger et produkt som er så opptimalisert
    som mulig.... Slik dere kalibrerte den!!!
    Når noen bruker så mye penger på en prosjektor, så vil man jo at den skal fungere optimalt og ikke ha et rød-gult kjær i thx modus... over hele bildet!!!
    håper på et positivt svar.....he he

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delta-Hd
    Hei Lygren..
    Lurte litt på hva er grunnen at `kalibreringen ikke kan kopieres`???
    Jeg leste sisste test av 750 i Hjemmekino...
    Og lurer litt på hvorfor jvc ikke selger et produkt som er så opptimalisert
    som mulig.... Slik dere kalibrerte den!!!
    Når noen bruker så mye penger på en prosjektor, så vil man jo at den skal fungere optimalt og ikke ha et rød-gult kjær i thx modus... over hele bildet!!!
    håper på et positivt svar.....he he
    Grunnen til at man ikke kan kopiere verdier andre bruker, er at alle projektorene har individuelle forskjeller. I noen tilfeller kan man muligens få et greit bilde med å benytte verdier andre har kommet frem til, men det vil aldri bli helt riktig.

Vi er mange som lurer på hvorfor kalibrering fra fabrikken ikke er bedre, men det hele går nok på at det vil koste såpass mye at projektorene vil bli for dyre. Det er forøvrig ikke bare JVC som ikke gjør en "god nok jobb", og de aller fleste projektorer som er i salg har godt av en kalibrering.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil faktisk påstå at det er rimelig god sjans for at resultatet blir verre enn orginalen ved å kopiere andres innstillinger.

Noen produsenter ( projection design og Infocus ) kalibrerer sine projectorer før de sender dem ut, men de er i fåtall.

Grunnen til at det blir avvik fra eksemplar til eksemplar er toleransene på komponentene som brukes, noen hundre komponenter med 2% avvik hver blir litt til slutt.

Men, det burde ikke være så veldig vanskelig å automatisere en slik kalibrering på en fabrikk all den tid man har til gang til servicemenyer og kalibreringsverktøy. Men, det hadde nok dratt opp prisen med noen tusen her i Norge.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...poenget er jo videre at projektorer også kalibreres opp mot et spesifikt rom/lerret for å yte optimalt, så det blir aldri 100% riktig fra fabrikk selv om de "kalibrerer"... Når en legger til større avvik i kilden er det rett og slett slik at en må ty til en måleprobe og (gratis) software om en ønsker å optimalisere skikkelig. Les under "Kalibrering/Tweaking"-forumet, Delta-HD, der finner du bl.a. en tråd opprettet av Henning som beskriver at det faktisk ikke trenger å koste skjorta for "probe-kalibrering", noe jeg så absolutt hadde anbefalt at du vurderer om det er HD750 (eller 350) som står på menyen!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...poenget er jo videre at projektorer også kalibreres opp mot et spesifikt rom/lerret for å yte optimalt, så det blir aldri 100% riktig fra fabrikk selv om de "kalibrerer"... Når en legger til større avvik i kilden er det rett og slett slik at en må ty til en måleprobe og (gratis) software om en ønsker å optimalisere skikkelig. Les under "Kalibrering/Tweaking"-forumet, Delta-HD, der finner du bl.a. en tråd opprettet av Henning som beskriver at det faktisk ikke trenger å koste skjorta for "probe-kalibrering", noe jeg så absolutt hadde anbefalt at du vurderer om det er HD750 (eller 350) som står på menyen!
    Tja, en gråskalakalibrering er ikke romavhengig der blir jo det målt på foran linsa og det som er aktuell for 350en, skal man fargekalibrere som man sikkert bør gjøre på 750 så er jo dette en formidabel jobb(ca 15-20 timer) og ikke helt enkel om noen skal komme til deg for så og tilbringe så lang tid.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Tja, en gråskalakalibrering er ikke romavhengig der blir jo det målt på foran linsa og det som er aktuell for 350en, skal man fargekalibrere som man sikkert bør gjøre på 750 så er jo dette en formidabel jobb(ca 15-20 timer) og ikke helt enkel om noen skal komme til deg for så og tilbringe så lang tid.
    Både gråskala og fargegjengivelse er romavhengig. Husk at selv om du kalibrerer med sensoren rettet mot linsen på projektoren, er det blidet reflektert fra lerretet du ser.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi ett eksempel på hvordan rommet påvirker gråskala-kalibreringen når du måler fra linsen? Min påstand er at det eneste som må korrigeres i forhold til rommet er brightness. Alle andre deler av kalibreringen kan gjøres i et hvilket som helst mørkt rom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kan du gi ett eksempel på hvordan rommet påvirker gråskala-kalibreringen når du måler fra linsen? Min påstand er at det eneste som må korrigeres i forhold til rommet er brightness. Alle andre deler av kalibreringen kan gjøres i et hvilket som helst mørkt rom.
    Mitt poeng er at en gråskalakalibrering IKKE kan gjøres med sensoren rettet mot linsen i de tilfellene man har noen annet enn "nøytrale" vegger, og ønsker 100% korrekt D65 hvitpunkt. Det vil si vegger med en fargenøytral grå/hvit maling.

Jeg tror kanskje det er en misforståelse her, og den er mulignes min, og jeg mener selvsagt ikke at rommet påvirker gråskalamålingene man gjør når sensoren er rettet mot linsen på projektoren. Jeg baserte mitt utsagn på dette sitatet, som egentlig ikke er helt lett å forstå.

Tja, en gråskalakalibrering er ikke romavhengig der blir jo det målt på foran linsa

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er nok mye mulig du har rett i at det primært er brightness (og kontrast) som påvirkes, Gorm, der har du mer erfaring enn hva jeg har... Progressive Labs mener imidlertid at rommets refleksjoner potensielt har påvirkning på fargemålinger også, men det er kanskje såpass begrenset at det under normale omsendigheter kan ses helt bort fra...

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Både gråskala og fargegjengivelse er romavhengig. Husk at selv om du kalibrerer med sensoren rettet mot linsen på projektoren, er det blidet reflektert fra lerretet du ser.
    Jeg skal være forsiktig og være for påstålig da du kan dette dette bedre en meg , men jeg vil da mene at rommet bør være veldig lyst om det skal kunne påvirke det meget kraftige lyset som kommer ut av linsa.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Mitt poeng er at en gråskalakalibrering IKKE kan gjøres med sensoren rettet mot linsen i de tilfellene man har noen annet enn "nøytrale" vegger, og ønsker 100% korrekt D65 hvitpunkt. Det vil si vegger med en fargenøytral grå/hvit maling.

Jeg tror kanskje det er en misforståelse her, og den er mulignes min, og jeg mener selvsagt ikke at rommet påvirker gråskalamålingene man gjør når sensoren er rettet mot linsen på projektoren. Jeg baserte mitt utsagn på dette sitatet, som egentlig ikke er helt lett å forstå.
    Mulig jeg uttalte meg uklart, men som nevnt i svaret mitt over prøver jeg og si at det meget kraftige lyset ut fra linsa ikke vil bli påvirket av rommet om ikke det er veldig lyst. Gråskala kalibrering trodde jeg utelukkende ble målt mot linsa.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være forsiktig og være for påstålig da du kan dette dette bedre en meg , men jeg vil da mene at rommet bør være veldig lyst om det skal kunne påvirke det meget kraftige lyset som kommer ut av linsa.
    Mulig jeg uttalte meg uklart, men som nevnt i svaret mitt over prøver jeg og si at det meget kraftige lyset ut fra linsa ikke vil bli påvirket av rommet om ikke det er veldig lyst. Gråskala kalibrering trodde jeg utelukkende ble målt mot linsa.
    Jeg tror det er en misforståelse her.. Jeg mener ikke at rommet påvirker målingene når man retter sensoren direkte mot linsen på projektoren. Men jeg tolket nok det hele litt feil, og trodde du mente at rommet ikke hadde noen innvirkning på målingene, uavhengig av hvordan sensoren plasseres. Når sensoren rettes mot lerretet vil det i mange rom ikke være noe problem å dokumentere at rommet kan påvirke.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nitro, gråskala, som alle øvrige parametere, kalibreres optimalt sett mot lerretet, det er tross alt DET du faktisk ser, ikke det som kommer ut av linsa... Har en et 100% nøytralt rom og lerret kan en sikkert kalibrere ut fra linsa, men det gjelder vel de aller færreste av oss skulle en tro...

Side 21 av 36 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •