Jvc Dla-hd350/750 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 36 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 717
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Ifølge AVS Forum så er de vist skrevet advarsel om statiske bilder på JVC 350/750 i manualen.Er dette noen har erfaring med? Har tenkt og bruke den på PS 3 og X Box så de er kansje ett dårlig valg.
    Ja det står noe om at man ikke skal ha et stillbilde stående på over lengre tid men jeg har aldri hatt noe problem med dette og har brukt både PS3 og Xbox på HD1 som jeg hadde tidligere og på HD750 som jeg har nå.
    Mvh bigtor

Newcomer Benjajon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Ifølge AVS Forum så er de vist skrevet advarsel om statiske bilder på JVC 350/750 i manualen.Er dette noen har erfaring med? Har tenkt og bruke den på PS 3 og X Box så de er kansje ett dårlig valg.
    Med statiske bilder, og eventuell "innbrenning", vil jeg tro at det dreier seg om å bruke prosjektoren til å vise stillbilder mange timer i strekk, eksempelvis reklame og annet. Til dette bruket finnes det nok bedre prosjektorer, men at det skulle være et problem å bruke 350/750 på PS3 og Xbox er nok i høyeste grad overdrevet. Tvert imot, disse projektorene burde vel være midt i blinken til dette bruket..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at både 350 og 750 har steget med 10k nå. Bestilte heldigvis i riktig tid8)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benjajon
    Med statiske bilder, og eventuell "innbrenning", vil jeg tro at det dreier seg om å bruke prosjektoren til å vise stillbilder mange timer i strekk, eksempelvis reklame og annet. Til dette bruket finnes det nok bedre prosjektorer, men at det skulle være et problem å bruke 350/750 på PS3 og Xbox er nok i høyeste grad overdrevet. Tvert imot, disse projektorene burde vel være midt i blinken til dette bruket..
    Enig. Vi snakker nok her om statiske bilde over veldig lang tid, for det vil jo påvirke både paneler og palariseringsfilterne i projektoren. Den eneste projektorteknologien som overlever typisk reklameskilt bruk, er DLp. I hjemmekino sammenheng er nok dette av null betydning. Produsenten må vel bare forsikre seg i forhold til feil bruk av produktet vil jeg tro, derav advarselen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ser at både 350 og 750 har steget med 10k nå. Bestilte heldigvis i riktig tid8)
    Slik jeg trodde kom til å skje, glad min står trygt på plass ivertfall

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hentet min HD750 hos Gorm som har hatt den noen dager for kalibrering.
    Han har kalibrert fargetemperaturen i THX modus og en kalibrering helt fra bunnen av i User1. Og hva kan jeg si WOW!! Det ble veldig mye bedre, den ble mer detaljert, mye mer dybdefølese i bildet, sortnivået ble bedre pluss bedre detaljer i det sorte, den ble også mer lyssterk og selvfølgelig fargene er mye mer naturlige. Sammenlignet med den kalibrerte THX modus er det som om man fjærner et slør foran lerretet når man går over i user modus. Alt i alt her jeg fått en ny projektor tilbake fra Jessheim.:grin:

Tusen takk til Gorm for at han gadd å ta på seg jobben og kaibrere nok en HD750.8-)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til neste utgave av Hjemmekino!

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bitt meg merke i DLA HD 750 og tror den vil bli en perfekt match med min Pioneer BDP LX-91 og Krell EVO 707. Synd den har steget med 10k .. shit happens

Jeg har et spørsmål: HDMI-kabel: hva anbefaler d'herrer? Strekket vil være < 6.0 meter.

mvh
    JackX

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med seks meter kabelstrekk spiller det liten rolle hvilken HDMI-kabel du velger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Da har jeg hentet min HD750 hos Gorm som har hatt den noen dager for kalibrering.
    Han har kalibrert fargetemperaturen i THX modus og en kalibrering helt fra bunnen av i User1. Og hva kan jeg si WOW!! Det ble veldig mye bedre, den ble mer detaljert, mye mer dybdefølese i bildet, sortnivået ble bedre pluss bedre detaljer i det sorte, den ble også mer lyssterk og selvfølgelig fargene er mye mer naturlige. Sammenlignet med den kalibrerte THX modus er det som om man fjærner et slør foran lerretet når man går over i user modus. Alt i alt her jeg fått en ny projektor tilbake fra Jessheim.:grin:

Tusen takk til Gorm for at han gadd å ta på seg jobben og kaibrere nok en HD750.8-)
    Ja det er stor forskjell på THX modus og det Gorm legger inn på bruker modus så gratulerer med ny projektor;-)
    Mvh bigtor

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja det er stor forskjell på THX modus og det Gorm legger inn på bruker modus så gratulerer med ny projektor;-)
    Takk for det, har hatt den siden uka før jul. Men jeg fikk jo en helt ny i dag også...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med kalibrert 750 Andreas21! Morsomt at det endelig har dukket opp en projektor som lar seg, etter mye om og men ser det ut til, kalibrere på et skikkelig vis... Krever nok imidlertid en hel del erfaring og temmelig presist måleutstyr for å få det til skikkelig.

Jeg skal snart prøve meg litt med på min HD350, men manglende CMS gjør nok at det kan bli litt vanskelig å få til skikkelig. Uansett blir det spennende å tukle litt mer - kalibrering er virkelig et veldig spennende tema jeg gleder meg til å lære meg mer om!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD750 har faktisk ikke et fungerende CMS, det er heller bare en funksjon som ligger der "til pynt". For å kalibrere HD750 skikkelig (og den blir sykt bra), må man ta i bruk alle ludo-triks, da inkludert "liksom-CMS", servicemenyen, hovedmenyen, samt individuell gamma-justering.

Jeg tør vedde på at det ikke finnes mer enn en håndfull HD750 som er like gode som Andreas sin. Slik dybdefølelse i bildet har jeg ikke sett annet enn fra en svært godt kalibrert Avielo Spectra, og selv den må se seg slått i mørke scener. Bigtor skal få en liten etterkalibrering neste gang jeg er i Bergen, for tilgang til servicemenyen gjorde virkelig underverker.

Normalt har jeg ikke tid til slike "kalibreringsjobber". Grunnen til at jeg i det hele tatt tok på meg å kalibrere disse to projektorene, er at det ga meg tilgang til HD750 som testobjekter. JVC har forståelig nok prioritert kundene fremfor test-objekter, og da er fantastisk flott at karer som bigtor og Andreas21 kunne stille sine til disposisjon.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...hvor mye av dette er tilgjengelig på HD350en da, vet du det? Hvordan får jeg aksess til servicemenyen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett HD350, så jeg aner ikke hva som ligger av muligheter der. Det du kan prøve er å justere ned fargemetningen i hovedmenyen (kan begynne med -20 kanskje), og samtidig dra ned kantrasten relativt mye. Kontrasten må neg såpass at du gjennvinner normalt fargerom ved 100% rødt og blått (grønn vil fortsatt være noe oversaturert). Du vil miste en del lysstyrke (og dermed kontrast), men det kan være verd det med tanke på fargegjengivelse. Jeg ville uansett ikke begitt meg ut på dette uten å ha god kontroll på alle parametre først, for når du senker fargemetningen blir fargegjengivelsen fort ulineær gjennom gråskalaen. Dette kan det kompenseres for via individuell gammajustering, men også denne er et lite ******* å jobbe med på JVC-projektorene. Grunnen til det er at om jeg f.eks senker rød gamma ved 40 IRE, ja så øker projektoren like gjerne gamma ved 30 og 50 IRE. :roll: Dermed blir man sittende en halv natt bare med gammajusteringen. Har man ikke korrekt gammakurve i bakhodet når en holder på med individuell gamma, ender man fort opp med en gammakurve som ødelegger bildeopplevelsen fullstendig. Det er ytterst viktig å være 100% sikker på hva man driver med her. Måleutstyr som gir "dansende målinger" kan du også bare glemme, for det vil ikke bli presist nok i mørke områder. Andreas har samme lerret som meg, så jeg kunne kalibrere hans med MicroSpec'en, og da jobbet jeg med fjellstødige målinger fra 5 IRE. Gamma kurven, samt fargenøytraliteten helt ned til 5 IRE, er grunnen til den fantastisk bildedybden jeg endte opp med.

Service-menyen når du ved å trykke piltastene; opp, ned, høyre, venstre, samt avslutte med OK. Dette må gjøres svært raskt, så du må sikkert øve noen ganger før du får det til.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal eterhvert bryne meg på HD750 jeg også, og jeg ser at det helt sikkert kan ta en god stund for å få det til skikkelig.

Når det gjelder HD350, er jeg 99% sikker på at den ikke har så mange usteringsmuligheter, selv ikke i servicemenyen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker for grundig innføring Gorm. Nå som HD350 ligger på veil. 45.000 er det jo desto merkeligere at ikke CMS medfølger da, men sånn er det vel bare... Jeg får prøve å knote litt.

Er helt enig med deg at "dansende" målinger fra f.eks. Chrome5 kan gjøre det vanskeligere å kalibrere projektorer på dette nivået, så det spørs om en må opp på Klein K10 eller MicroSpec for å kalibrere en HD750 på et tiltrekkelig vis rent utstyrsmessig, så må en som du også sier ha en veldig god porsjon erfaring.

Uansett skal jeg i det minste gjøre et helhjertet forsøkt på HD350en!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klein K10 er i realiteten bare en Chroma 5 med påmontert linse (for bedre lysfølsomhet, ikke nøyaktighet), så da ville jeg definitivt heller gått for MicroSpec.

Når det gjelder HD350, så er vel den helt uten interesse i dagens marked, med tanke på at den koster det samme som VW80.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å gå veldig nøye inn på dette, er det selvsagt IKKE tilfelle. Chroma 5 er produsert av X-rite, mens K-10 er produsert av Klein. Dette er HELT forskjellige instrumenter, og nøayktigheten er ikke engang på samme planet. Jeg vet at Cliff Plavin sier dette, men hver gang han blir spurt om å dokumentere sine påstander, blir det stille. Dersom C5en skal sammenlignes med et annet instrument, må det være X-rite Hubble/Sencore OTC1000, som er produsert av samme produsent. K10en er et helt annet instrument.

Dersom du vil diskutere dette videre kan vi ta et via telefon eller PM, bare ikke kom med påstaner som ikke holder vann

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Klein K10 er i realiteten bare en Chroma 5 med påmontert linse (for bedre lysfølsomhet, ikke nøyaktighet), så da ville jeg definitivt heller gått for MicroSpec.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...på treffet i slutten av februar vil vi jo ha både K10 og MicroSpec tilgjengelig, så da kan vi jo sjekke i praksis hvor ulike de måler... Jeg tror nok heller ikke en probe til 65.000 kan sammenlignes med en til 4000, men nå er jeg ingen ekspert på dette uansett... Vi får uansett ikke spore av tråden helt, poenget er jo at en trenger en presis probe for å kalibrere HD750 ettersom det er svært små nyansert som skiller "klinten" fra "hveten" av hva sluttresultat angår!

Side 17 av 36 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •