Jvc Dla-hd350/750 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 36 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 717
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...husk også at du kan ha vært uheldig med konvergensen på TW2000en, og mer heldig på HD350en, noe som fører til bedre skarphet. Uansett er det jo som du sier ingen tvil om at linsa på HD350 / 760en er av høyere kvalitet enn på TW2000, så jeg betviler jo ikke dine obersvasjoner, bare legger til at det på 3-chips-teknologi varierer litt fra enhet til enhet.

Når det gjelder å skyte fra hofta er vi vel mange her inne som må si oss skyldig i det til tider, så der har du utvilsomt et poeng...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Er vel det samme som på user til 350, måtte vel ned i -90 før det begynte å bli bra.
    Hvordan ser Gamma'en ut da?

Prøvde å justere en del på Gain/Offset i går da jeg endelig skjønte at det lå under Color Temperatureops:

Måtte veldig ned på blått jeg også for å få til en nogenlunde kurve, men da var Gamma helt på trynet når jeg var ferdig.
    Det spriker voldsomt under 20% IRE også.

Kunne du være snill å notere ned innstilingene du har på Gain/Offset her så jeg har noe å ta utgangspunkt i Roffy?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Godt at du fant ut av det. Dumt at projektoren skal få skylda for noe den ikke kan skyldes på egentlig. Også derfor jeg mener mange skyter litt vel kjapt fra hofta ved problemer på et nettforum (no offence intended..) ;-)
    Var egentlig ikke noe problem sånn sett, det var kun kontrast og sortnivå som måtte justeres litt. Når jeg tok ny måling med proben så hadde ikke noe annet forandret seg noe spesielt, vel fikk justert gammakurven enda ett hakk bedre når jeg først satt igang. Synes forresten den gamma justeringen er ett mareritt å bruke.
    Men uansett så er det det første bilde produktet jeg har vært borti som har vært så spot on på sortnivå og kontrast med fabrikk innstillingene som denne projektoren, måtte faktisk justere brightness til +1 for å få den helt på håret. Har aldri justert sortnivået på pluss siden før 8)

Projektoren er ett kupp til den prisen, ok 35k er endel penger i disse trange tider, men skulle jeg ha kjøpt ny projektor til 20-25k så hadde jeg heller funnet en måte å skaffet 10k ekstra for å få en jvc, for bildet er helt vanvittig bra.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder å skyte fra hofta er vi vel mange her inne som må si oss skyldig i det til tider, så der har du utvilsomt et poeng...
    De som skyter fra hofta er en ting, personlig synes jeg at det er langt verre med de som skyter laaangt bak mål. Entusiasme og litt kjappe utspill er ikke så ille som de som virkelig legger breisia til uten nnoen forutsettninger.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hvordan ser Gamma'en ut da?

Prøvde å justere en del på Gain/Offset i går da jeg endelig skjønte at det lå under Color Temperatureops:

Måtte veldig ned på blått jeg også for å få til en nogenlunde kurve, men da var Gamma helt på trynet når jeg var ferdig.
    Det spriker voldsomt under 20% IRE også.

Kunne du være snill å notere ned innstilingene du har på Gain/Offset her så jeg har noe å ta utgangspunkt i Roffy?
    OK Mister

Mode cinema1
    colortemp Custom

RGain -5
    GGain -47
    BGain -102

ROff -3
    GOff -2
    BOff -3

Gamma
    Kopier A kurven og lim inn i en user setting.
    Verdiene mine er:

5% = 48
    10% = 100
    15% = 155
    20% = 203
    30% = 296
    40% = 404
    50% = 508
    60% = 603
    70% = 709
    80% = 809
    90% = 922
    95% = 975

Contrast = 0
    Brightness = +1
    Color = -7
    Lens AP = 2
    Tint = 0

Sånn, så får du se hvordan dine målinger blir med dette.
    Så må du ikke bry deg om det som er under 20ire for det blir aldri jevnt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Avielo Spectra er vel den skarpeste projektoren jeg har sett, men 350en er ikke sååå langt unna. Den er mye skarpere enn TW2000, som også er 3-chips.
    Da er nok akkurat det eksemplaret veldig bra, for de jeg har sett har stort sett hatt en halv piksel avvik i alle retninger. Det "golden-sample" du har fått tak i må du ta godt vare på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så må du ikke bry deg om det som er under 20ire for det blir aldri jevnt.
    Det stemmer ikke, det blir helt strøkent. Problemet er måleutstyret, som tydeligvis ikke er lineært i lave verdier.

Her er gråskalaen hentet fra BigTor's HD750:

Som du kan se har jeg et maksimalt avvik på under 2%. Det er i blått, ved 10 IRE
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøken gråskala det der..

@Roffy

Jeg er usikker på hvilket måleutstyr du har, men de fleste probene kan måle ved 10% stimulering på de fleste projektorene. For å få det til å proben settes veldig nerme objektivet på projektoren. På den måten blir det tilstrekkelig lys også i nedre del av gråskalaen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det også viktig å minne om at proben må ha filter, og at den må være kalibret i forhold til filteret. Har du målt direkte fra linsen hele tiden Roffy, eller måler du refleksjon fra lerretet?

Bare så det er nevnt, målingen jeg postet er gjort med C-5, og den var plassert ca 2 meter unna linsen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da er det også viktig å minne om at proben må ha filter, og at den må være kalibret i forhold til filteret. Har du målt direkte fra linsen hele tiden Roffy, eller måler du refleksjon fra lerretet?

Bare så det er nevnt, målingen jeg postet er gjort med C-5, og den var plassert ca 2 meter unna linsen.
    Foretrekker du å måle rett mot linsa?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm

Jeg måler fra lerrete, ca 20 cm på skrått med en i1 LT probe. Min er like linær som den du viser der, men er vondt å ta 10 step måling for å vise resultatet, den går litt opp og ned (danser) så jeg justerer etter kontinuerlig måling på di forskjellige ire verdiene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Foretrekker du å måle rett mot linsa?
    Å måle fra linsa vil alltid være å foretrekke når man skal evaluere ytelsen til en projektor. Skal man kalibrere et system, må lerretet tas med i beregningen, og man må måle refleksjonen fra lerretet.

Jeg måler fra lerrete, ca 20 cm på skrått med en i1 LT probe.
    Det forklarer at du ikke får noen fornuftige målinger under 20% stimulering. Skal du få nøyaktiger målinger fra lerretet ved så lave lysmengder kreves MYE dyrere måleutstyr.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Å måle fra linsa vil alltid være å foretrekke når man skal evaluere ytelsen til en projektor. Skal man kalibrere et system, må lerretet tas med i beregningen, og man må måle refleksjonen fra lerretet.

Det forklarer at du ikke får noen fornuftige målinger under 20% stimulering. Skal du få nøyaktiger målinger fra lerretet ved så lave lysmengder kreves MYE dyrere måleutstyr.
    Ja, det er jo utstyret som ikke er bra nok for det, men jeg vil ikke legge mer penger i det. Synes det blir bra nok til å leve med.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir helt sikkert veldig bra Dersom man har en korrekt gråskala fra 20-100% ligger man godt ann.

Ja, det er jo utstyret som ikke er bra nok for det, men jeg vil ikke legge mer penger i det. Synes det blir bra nok til å leve med.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessboxer
    Fikk en hd750 inn dørene her i dag.
    Regner ikke med å få sett så mye på den før helgen, men må si jeg gleder meg veldig.
    Gratla!!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil først rette en stor takk til proff hjelp med kalibrering fra Roffy over telefon:-D

Begynte først med hans innstillinger, og så hjalp han meg med å dra i riktig retning og RGB ble meget bra etter min mening.

Her er resultatene før og etter:

RGB før:

Jvc Dla-hd350/750-081220_rgb_before-jpg

RGB etter:

Jvc Dla-hd350/750-081220_rgb_after-jpg

Gamma før (meget bra):

Jvc Dla-hd350/750-081220_gamma_before-jpg

Gamma etter (ikke fullt så bra, men skal jobbe litt med det):

Jvc Dla-hd350/750-081220_gamma_after-jpg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ser veldig bra ut Mor10... Jeg skal snart får lekt meg litt med gamma jeg også snart. Moro å kalibrere når utgangspunktet er så bra som det er... Hvilket måleutstyr bruker du?

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppfordring:

Fint om man kjapt kan nevne hvorvidt det er 350 eller 750 man omtaler i sin post, så slipper man å lete tilbake i tråden for å finne ut av slike små, men viktige detaljer.

Takk

- Wes

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ser veldig bra ut Mor10... Jeg skal snart får lekt meg litt med gamma jeg også snart. Moro å kalibrere når utgangspunktet er så bra som det er... Hvilket måleutstyr bruker du?
    Han bruker den samme som meg, en i1 LT. Det er en 350 wes.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve meg på litt Gamma etterhvert jeg også.

Vil Gamma ha innvirkning på RGB levels? Hentet jo egentlig innstillingene fra Gamma A når jeg begynte, men utgangspunktet var jo bedre. Hmmm, må nok ned og sjekke litt.

Side 14 av 36 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •