Jvc Dla-hd350/750 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 36 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 717
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg er til dels enig med Lygren her. Løsningen er ikke interpolering, i hvert fall ikke før teknoligien er veldig mye bedre. Jeg skulle heller sett at filmindustrien forkastet steinalder-standarden 24fps. 50p eller 60p hadde vært et mye bedre utgangspunkt. 100p hadde selvsagt vært ønskelig, men båndbredden ville gjort dagens utstyr fullstendig ubrukelig dessverre.

EDIT: Men det er jo fortsatt merkelig at JVC har droppet interpolering som en option, med tanke på at andre produsenter har byttet til Reon prosessor nettopp for å kunne tilby dette?
    Er enig i det, di skulle ha lagt det inn som en option. På noen filmer så kunne jeg ha foretrukket å hatt denne muligheten.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nissen var og leverte noe på døren i dag :-)
    Mvh bigtor

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stas!!!
    Venter på tilbakemeldinger nå.....og fler bilder:-D

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer din heldiggris!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Nissen var og leverte noe på døren i dag :-)
    Gratulerer! Samme nisse var hos meg med pakke også! :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, har fått tatt en liten titt på den i dag sammen med Per Johnny, og førsteinntrykket er jo bra da... THX-modus ser ut til å funke veldig overbevisende, og sortnivået, selv med helt ny pære, er jo fabelaktig...

Vi rakk ikke gjøre noen målinger grunnet diverse, men har du noen målinger til oss er vi veldig takknemlige for det Per Johnny!

Ellers har jeg nå fått HD350 på plass i egen kino også, og skal foreta en liten grunnkalibrering av denne nå og poste litt hvilke målinger og inntrykk jeg har av denne etter kalibrering!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se hva jeg får tid til. Klarte å låse meg ute fra bilen, så det tok litt tid å få den opp igjen. :roll:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennede å høre om det egentlig blir noen stor oppgradering fra HD100 med Radiance til HD750
    Går ut fra at du fortsatt kommer til å bruke Radiance Per Johnny?

At det blir et lite hopp fra HD1 til HD750 tar jeg nesten for gitt.

Gratulerer både til Bigtor og Per Johnny :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner snart å grine for det viser seg at en liten bryter er falt av rett innenfor lampedekselet og derfor får jeg ikke starte den :-(snakk om nedtur...
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **** så kjipt, blir det jul uten 750 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Blir spennede å høre om det egentlig blir noen stor oppgradering fra HD100 med Radiance til HD750
    Går ut fra at du fortsatt kommer til å bruke Radiance Per Johnny?

At det blir et lite hopp fra HD1 til HD750 tar jeg nesten for gitt.

Gratulerer både til Bigtor og Per Johnny :-D
    Jeg håper å kunne beholde Radiance, men økonomien kan gjøre det nødvending å se på det.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    **** så kjipt, blir det jul uten 750 da?
    Ja ikke vet jeg men håper JVC kan ordne noe ganske kjapt.
    Mvh bigtor

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min i går og jeg må si at jeg er imponert! Den er et ganske stort løft i forhold til HD100/BW3. Den er skarpere, har bedre sortnivå, "perfekte" farger i THX mode, den bråker mindre, har sterkere lysstyrke, komplett motorisert, lyse hjørner er et ikke tema, min har "perfekt konvergens osv, osv...

Skal bruke min i THX mode en stund for så å prøve å få den kalibrert for å se om det er noe å forbedre. Alt i alt er dette den perfekte projektor??
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har holdt på å kalibrere min 350 ett par kvelder nå. Har fått så og si perfekt D65 skala fra 20 ire til 90 ire, gamma har jevn linje på 2.2. Men så var det mengden med farger da, for å få trekanten lik som den er på CIE kartet så må jeg stille fargene til -45 noe som er veldig lite -50 er lavest. Kan dette stemme?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke allverdens imponert over THX-modus, for det hadde et varmt slør over bildet i høye nivåer (lyse områder). Det er fullt mulig å kalibrere projektoren veldig bra, men det er en svært vanskelig projektor å kalibrere. THX-modus er ikke mulig å fargekalibrere, så ønskes perfekt gråskala, må en starte helt fra bunnen med et alt for stort fargerom. Hvis en skal justere med fargerommet via CMS er det svært viktig å starte ut med en av bruker-modusene når det gjelder fargetemperatur. Dette er eneste måten å komme i mål med fargerommet på. Kontrasten må også vesentlig ned, og det må også fargemetningen i hovedmenyen. Gjør en ikke det først, er det ikke mulig å senke grønn, cyan og gult til noe som minner om BT709 fargerom. Jeg brukte en hel natt på å komme i mål med denne projektoren, og det er nok den tøffeste utfordringen jeg har støtt på i kalibreringssammenheng (gitt ønsket om korrekt fargerom).
    Belønningen var heldigvis større enn innsatsen, for fargegjengivelsen endte opp helt nøytral (kanskje litt tynn øverst mot 100 prosent lysstyrke), og dybdefølelse og detaljering var mye bedre enn THX-modus. On/off kontrasten i THX-modus målte jeg til 31.800:1 med irisen i posisjon 5. Etter min egen kalibrering stemte fargene mye bedre, samt at kontrasten (med irisen i samme posisjon) målte 45.750:1. Delta-avviket endte opp under 1,5, og fargetemperaturen er tilnærmet perfekt (målt fra 10 til 100 IRE, med 5 IRE stepp)

Skåret i gleden her, er at det er svært vanskelig å få til fargerommet, og samtidig beholde korrekt intensitet i primær og sekundærfargene. Jeg fikk det til å stemme nesten 100% (målt via ProgressiveLabs C-5), men som nevnt, det gikk med uhorvelig mye tid. Sånn sett er det en øvelse som ikke frister til gjentakelse. Jeg håper BigTor blir fornøyd med resultatet, selv om korrekt fargegjengivelse nok fordrer litt tilvenning. ;-)
    Jeg takker så mye for lånet BigTor, det var storsinnet av deg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Oj av meg!... Koblet opp HD350en mot min nyervervede Optoma HD3000 videoprosessor... FANTASTISK! Jeg må nok si jeg foretrekker VXP fremfor HQV gitt, mulig det er bittelitt mindre flyt (? har ikke sett noe til det så langt, bare en kommentar jeg har hørt fra andre!), men støyreduksjonen, og den generelle bildeprosesseringen er rett og slett til å dette i gulvet av... Hvis en samtidig har sett hva HD3000 går for om dagen er det ingen tvil om at denne kan være en god investering til en HQV-basert projektor som mangler støyreduksjon av HD-signaler (som jeg personlig mener er et absolutt must)...

Hadde jo en Sony HW10 frem til i dag, og må jo bare erkjenne at forskjellen opp mot HD350 er som natt og dag. EKSTREMT sortnivå og dynamikk, er jo bare helt drøyt! Spesielt kommer jo dette til sin rett i en batcave som min, det må jo sies da...

Skal få tatt noen målinger med min Chrome5-probe senere i kveld tenker jeg, og snarlig får jeg også en Eye-One Pro jeg tenker ta noen målinger med...

Førstescenen i Narna - Prince Caspian er bare så enormt rå, full av detaljer og bare skikkelig "Hi-End" følelse! Blir nesten blikk mørkt til tider, får virkelig "CRT-feelen" til tider. Er spent på hvordan Dark Knight blir på dette oppsettet!

Deler for øvrig dine inntrykk, Andreas21, og tror jo også at jeg skal komme meg et godt stykke også uten en skikkelig CMS på min 350 selv om jeg jo ser at HD750 er tweakerens drømmemaskin. Mulig jeg kan bruke HD3000-prosessoren til å kompensere noe for manglende CMS i projektoren, men må sette meg litt mer inn i prosessorens muligheter først.

Ser samtidig at THX-modusen på HD750 så veldig bra ut, er jo helt klart en fordel å ha en slik justering tilgjengelig. Samtidig må jeg jo si at jeg er superfornøyd med min HD350 så langt, til prisen ser den virkelig ut til å være et kupp selv om selvsagt HD750 er enda hakket vassere.

Da er det bare å fortsette å tweake og måle - uansett er inntrykket så langt enda kraftig forsterket i positiv retning fra første inntrykk!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Oj, det var imponerende lesning Gorm! Takker så mye for dine inntrykk! Så du føler at CMSen funker som den skal og bør? Har lest at folk har litt varierende inntrykk av funksjonaliteten, men at den, som du sier, kan fungere greit om en virkelig bruker tid på moroa.

Jeg må for øvrig si at jeg misunner deg proben din da, spare spare spare, er som du sier, en blir nesten litt "idiot" når en først har dratt seg på dette kalibreringskjøret, spesielt når en ser hvor godt resultatet faktisk kan bli på dagens projektorer! Stemmer det at den har over 2000 målepunkter!?! (vi trenger ikke dra tråden helt bort fra tema, det stemmer jo sikkert, måtte bare understreke min misunnelse med litt specs, min har nemlig 3! )...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøkkelen er å starte med en av "bruker-fargemodusene". Siden disse holde en fargetemperatur på ca 11.000 kelvin, så vil jeg tro at de fleste nok foretrekker å starte opp med 6500K. Gjør de det, er det derimot ikke mulig å korrigere fargerommet mot noe som i det hele tatt minner om balanserte farger. For de som ikke har jobbet mye med slikt tidligere, vil jeg anbefale å bare bruke THX-modus, for med denne projektoren må en ha lommene fulle av "gamle knep" for å komme i mål.

Selv måtte jeg ta en telefon til AK i kampens hete, for jeg holdt på å gi opp hele CMS'en. Etter en liten "pepp-talk", brettet jeg atter opp ermene, og Cathrine så ikke noe til meg før neste morgen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg var ikke allverdens imponert over THX-modus, for det hadde et varmt slør over bildet i høye nivåer (lyse områder). Det er fullt mulig å kalibrere projektoren veldig bra, men det er en svært vanskelig projektor å kalibrere. THX-modus er ikke mulig å fargekalibrere, så ønskes perfekt gråskala, må en starte helt fra bunnen med et alt for stort fargerom. Hvis en skal justere med fargerommet via CMS er det svært viktig å starte ut med en av bruker-modusene når det gjelder fargetemperatur. Dette er eneste måten å komme i mål med fargerommet på. Kontrasten må også vesentlig ned, og det må også fargemetningen i hovedmenyen. Gjør en ikke det først, er det ikke mulig å senke grønn, cyan og gult til noe som minner om BT709 fargerom. Jeg brukte en hel natt på å komme i mål med denne projektoren, og det er nok den tøffeste utfordringen jeg har støtt på i kalibreringssammenheng (gitt ønsket om korrekt fargerom).
    Belønningen var heldigvis større enn innsatsen, for fargegjengivelsen endte opp helt nøytral (kanskje litt tynn øverst mot 100 prosent lysstyrke), og dybdefølelse og detaljering var mye bedre enn THX-modus. On/off kontrasten i THX-modus målte jeg til 31.800:1 med irisen i posisjon 5. Etter min egen kalibrering stemte fargene mye bedre, samt at kontrasten (med irisen i samme posisjon) målte 45.750:1. Delta-avviket endte opp under 1,5, og fargetemperaturen er tilnærmet perfekt (målt fra 10 til 100 IRE, med 5 IRE stepp)

Skåret i gleden her, er at det er svært vanskelig å få til fargerommet, og samtidig beholde korrekt intensitet i primær og sekundærfargene. Jeg fikk det til å stemme nesten 100% (målt via ProgressiveLabs C-5), men som nevnt, det gikk med uhorvelig mye tid. Sånn sett er det en øvelse som ikke frister til gjentakelse. Jeg håper BigTor blir fornøyd med resultatet, selv om korrekt fargegjengivelse nok fordrer litt tilvenning. ;-)
    Jeg takker så mye for lånet BigTor, det var storsinnet av deg.
    Jeg får se først om jeg får den igang Gorm før jeg uttaler meg om bilde på den og om jeg liker fargegjengivelsen på den;-) og vil samtidig takke deg Gorm for at du kalibrerte den for meg men som sagt så sliter jeg med å fa den til å starte på grunn av en liten plastbryter som ikke vil spille på lag:-(
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plastbryteren er en mikrobryter som stenger av projektoren når baklokket åpnes, og projektoren var faktisk "dead on arrival" på grunn av denne. Etter å ha lest bruksanvisningen, og kommet frem til at alle de tente lampene indikerte at lokket ikke var lukket, skrudde jeg det opp. Etter å ha påsett at lokket faktisk traff "bryteren" satte jeg det på plass, og til alt hell startet projektoren som den skulle.
    Mikrobryteren er tydeligvis en svakhet (eller ikke motert skikkelig), for når BigTor skulle starte den, var problemet tilbake. Dessverre hadde da deler av bryteren fallt av, og etter hva jeg forstår får du den fortsatt ikke til å sitte/fungere BigTor? Vi får ringe JVC i morgen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 10 av 36 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •