Epson EH-TW5000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 46 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 902
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    TW 2000 er fortsatt en meget bra projector som jeg har sett ganske mye på, det eneste den mangler er noe skarphet og dynamikk.
    Hva sammenligner du med her? Vet jo du stiller ganske strenge krav til kvaliteten. :-)

Siden det tydeligvis vil ta litt tid før TW5000 kommer, så er det fristende å gå for TW2000, selv om det er en utgående modell.

Jeg for min del finner ingen gode alternativer til TW2000/TW5000. Jeg kan ikke ha DLP, Sonys SXRD-modeller er for store (og krever utluft bakover som gjør at de ikke kan plasseres nær veggen) og da skrumper utvalget drastisk inn for min del om man skal i samme prisklasse, ønsker gode kontrasttall/sortnivå og trenger zoom og lens shift-fleksibilieten.

Men dette er jo litt off topic i tråden. Kinoen min er under bygging og det står fortsatt minst et par ukers arbeid igjen. Får se hva som skjer i markedet når jeg føler behovet for en projektor er nær. :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg for min del finner ingen gode alternativer til TW2000/TW5000
    Pana AE3000 er en god kandidat, det samme er HC7000 >IMHO

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Arendal nevner at han savner dynamikk ved TW2000, så er neppe AE3000 eller HC7000 verd å vurdere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når Arendal nevner at han savner dynamikk ved TW2000, så er neppe AE3000 eller HC7000 verd å vurdere.
    Greit å vite. :-) For meg bekrefter det at jeg sikter i riktig retning.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må man huske på at jeg er skikkelig bilde geek;-)

Når jeg sier at TW2000 mangler dynamikk så er det i sammenlikning med DLP projectorer som er ekstremt dynamiske og skarpe ( i hvertfall Avielo ).

Av LCD projectorer så er TW2000 min favoritt og det jeg så av TW5000 på Electroworld vier at Epson fortsetter i samme spor.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har ikke sett TW2000 og AE3000 samtidig, men jeg har sett TW5000 og AE3000 samtidig.
    TW5000 var klart bedre enn AE3000, men ser for meg at differansen på TW2000 og AE3000 ikke er så stor (da ser jeg bort fra korrekt fargerom men tenker mer på sortnivå, skarphet og kontrast).
    Vil en ha dynamikk så er det vel D-ila som gjelder (evt DLP)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå må man huske på at jeg er skikkelig bilde geek;-)

Når jeg sier at TW2000 mangler dynamikk så er det i sammenlikning med DLP projectorer som er ekstremt dynamiske og skarpe ( i hvertfall Avielo ).

Av LCD projectorer så er TW2000 min favoritt og det jeg så av TW5000 på Electroworld vier at Epson fortsetter i samme spor.
    Var vel det jeg trodde. Så lenge jeg ikke kan ha DLP på grunn av RGB-flimmer, så må jeg nok velge vekk dynamikken du snakker om her.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ytre mål på TW5000?

Hmmm... Ser at Epson med sitt nye chassis har øket størrelsen en del.

Dere som har sett begge projektorer "live", virker TW5000 som en vesentlig større projektor enn TW2000?

Det er nesten så jeg vurderer TW2000 igjen nå med mine begrensninger på plass.

Mål TW-5000 (DxWxH)
    Hos Epson.com (UK): Dimensions 360 x 450 x 145 mm
    Hos AVshop: Dimensjoner 390 x 450 x 145 mm

Mål TW-2000 (avshop)
    Hos AVshop, EXCLUDE FEET 406mm(W) x 310mm(D) x 124mm(H)
    Hos AVshop, MAXIMUM DIMENSION 406mm(W) x 353mm(D) x 143mm(H)
    Hos Epson.com (UK): Dimensions 310 x 406 x 124 mm

Noen som vet om målene til TW5000 tilsvarer Maximum dimension eller Exclude Feet-målene på TW2000?
    Er TW5000 39 eller 36 cm dyp?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Inge
    Hei,

Vi har dessverre fått en liten utsettelse på levering av TW5000 og TW3000 serien. EDet virker nå lite sansynlig at vi kan love at denne vil ligge under juletreet hos veldig mange. Jeg venter på endelig bekreftelse, men foreløpig ser det ut som de vil komme tidligst i romjulen.

Når det gjelder priser på våre og andres produkter vil dere nok oppleve høyere priser enn forventet. I utgangspunktet er alle priser på projektorer basert på JPY eller USD. € kurser er egenlig bare en mellomregning. Det vanligste er å prise produktene i € inn til Norge, men noen prises også i NOK eller USD. Uansett er det forskjellen mellom JPY/USD og NOK som er viktigst. Her har utviklingen ikke vært hyggelig siden august.

De som følger med har kanskje observert produkter som har gått vesentlig opp i pris den siste tiden.

Jeg vet at mange av dere venter på vesentlige prisfall på 1080P, men når valutakursene gir oss opptil 30% dårligere priser her i landet, må det nødvendigvis slå negativt ut på prisene. Markedet får foreløpig ikke hele denne prisveksten fordi de fleste produsenter setter opp prisene mindre enn valutaendringen skulle tilsi og håper finansmarkedene vil normalisere seg noe.
    Det hadde vel (som tidligere insinuert), vært mere sjokkerende om den had kommet til antatt dato, enn om den ikke gjorde det...
    Og ja jeg ser den antatt, men hvorfor har alltid (99% av tilefellene) produsentene en dato som de aldri (99% av tilefellene) klarer å overholde?

-Thomas

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Thomas
    Det hadde vel (som tidligere insinuert), vært mere sjokkerende om den had kommet til antatt dato, enn om den ikke gjorde det...
    Og ja jeg ser den antatt, men hvorfor har alltid (99% av tilefellene) produsentene en dato som de aldri (99% av tilefellene) klarer å overholde?

-Thomas
    Jeg tror dette kommer av produksjonskapasitet. Når verdensmarkedet skal mettes, så får nok de største markedene mye av leveransene til å begynne med, tipper jeg. Det er vel mer et logistikkmessig problem enn et utviklingsproblem at deler av verden får enkelte produkter noe senere enn andre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dere som har sett begge projektorer "live", virker TW5000 som en vesentlig større projektor enn TW2000?
    Nei, den virker absolutt ikke større. Men har ikke målt dem kun en betraktning. TW2000 virker større på grunn av formen på chassis/linse.
    Jeg ville trodd at TW5000 er litt bredere men omtrent like dyp.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    26999,- for denne er lavere enn hva jeg forventet.

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1652

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Vil en ha dynamikk så er det vel D-ila som gjelder (evt DLP)
    Dynamikk i en batcave? Har en ikke veldig god kontroll på lyset i rommet, er vel lysstyrken i en prosjektor vel så viktig for å få bra dynamikk? Der glimrer Epson til med 1600 ANSI lumens, mens JVC D-ila ligger vel på rundt 800-900 ANSI....

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dynamikk i en batcave? Har en ikke veldig god kontroll på lyset i rommet, er vel lysstyrken i en prosjektor vel så viktig for å få bra dynamikk? Der glimrer Epson til med 1600 ANSI lumens, mens JVC D-ila ligger vel på rundt 800-900 ANSI....
    Man bruker normalt sett ikke 1600-modusen på Epson til hjemmekinobruk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som at denne projektoren seiler opp som favoritten i mitt projektorkjøp nå.
    Har veldig lyst på et kurvet lerret på 92" og lurer på om det er noe som taler for eller imot med kurvet lerret på TW-5000?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manual på TW3800/5000

Ser at iris fortsatt er låst når xvColor er valgt. Ellers er vel "Det hvite lerret" en ny modus.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nei, den virker absolutt ikke større. Men har ikke målt dem kun en betraktning. TW2000 virker større på grunn av formen på chassis/linse.
    Jeg ville trodd at TW5000 er litt bredere men omtrent like dyp.
    Jeg har snakket litt med godt informerte kilder som har sett både TW2000 og TW5000 fysisk, og de sier helt klart at TW5000 har et vesentlig større chassis (noe som også reflekteres i spesifikasjonene). Linsen kan jo av bildene se større ut på TW2000, men den er faktisk basert på samme optikk eksternt. Intern optikk i TW5000 er nyutviklet, mens den på TW2000 nærmest var uendret fra TW700. Det ligger nok en del kvalitetsforbedringer for TW5000 her. Tipper også at det noe større chassiset er med på å forbedre støynivået med de oppgitte 2dB fra 24db på TW2000 til 22dB på TW5000. Ellers har Epson beholdt prinsippet med utblåsning av varm luft foran, slik at projektoren tåler å plasseres relativt nær veggen bak.

Jeg har nå gått med tommestokken i min nye hjemmekino og funnet ut at jeg har plass til TW5000, og da blir det nok den... ;-) Så er det bare å smøre seg med litt av magnumpakken med tålmodighetskrem. :-D

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også gått for TW5000 istedenfor TW2000, mye siden de har endret chassi faktisk. Det må jo være til det bedre, med bedre egenskaper.

Interessant det du sier om nyutviklet linse, da linsa på TW2000 vel ble gitt skylda for at den var litt soft.

Bra du har plass roffe, for jeg har måtte lage meg plass. Knerta et nytt stort hull midt i bakveggen Blir bedre der uansett, for da trengs nesten ikke lens shift.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor mange cm er det fra venstresiden på projektoren til center av linsa?

.og hvordan påvirker lens-shift bildet gjennom en optisk linse?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 6 av 46 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste