Epson EH-TW5000 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 46 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 902
    Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok takker for input :-D

Leser mye på siden Projector Reviews: LCD Projectors, Screens, DLP Video and Home Theater, synes testene han gjør virker veldig grundige og utfyllende.. Er kommet omtaler av Mitsubishi og Panasonic sine nye modeller som ser meget lovende ut.

Men håper på at Epson kommer til å imponere enda mer !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW5000 ferdig produksjonseksemplar blir nok virkelig bra. Det som er synd og gjør at jeg mest sannsynlig nå beveger meg vekk fra LCD projectorer er dust blobs. Jeg har nå hatt støv problemer på begge mine LCD projectorer og det ser ikke ut til at vi får se LCD med lukket lysbane nå heller, kanskje aldri. Min første LCD Hitachi TX10 fikk støv på panelene, min nåverende Epson TW700 har litt støv innvendig på linsene. Det går jo selvfølgelig an å sende dem på service eller åpne dem opp selv, men jeg synes egentlig det er uakseptabelt med slike problem på så dyre projectorer. Nå som SXRD har kommet ned i denne prisklassen så tror jeg at jeg går dit.

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt noe mer spesifikt om pris og slippdato på denne?

Korrekt meg gjerne hvis jeg tar feil her, men jeg syns jeg så at på Electro World-messa hadde AVshop priset denne til ca 30000,-. Noe som er betydelig stivere enn først indikert

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvis du sjekker verdien på den Norske krona, så kan du vel neppe forvente at prisen holdes stabil. Projektorene prises jo i Euro, og Euroen er jo blitt vesentlig dyrere siden prisen på 25K ble offentliggjort. Alt av importerte varer blir nok dyrere i en periode nå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, stabil pris er jo en ting... Men akkurat nå står jo 1EUR i 8.901NOK. Det tilsier jo at 3000EUR er 26 708NOK. Altså ikke veldig langt i fra tidligere annonserte priser. Egentlig er det jo mye nærmere anslått pris nå - rent valuttakursmessig sett- enn for tre måneder siden, da 1EUR gikk for ca 7NOK. Noe som da ville gitt en pris på ca 21000Nkr.

Så jeg har ikke helt tro på at utsalgsprisen "blindt" følger kursen.

Men det skal bli spennende å se når den endelig er på markedet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når det er? Begynner å bli utålmodig.... Ville ha kinoen ferdig før jul.

I verste fall, Tw2000 regnes fremdeles for å være den beste LCD prosjektoren, eller?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    I verste fall, Tw2000 regnes fremdeles for å være den beste LCD prosjektoren, eller?
    Det kommer nesten litt an på hvem du spør, har jeg fått inntrykk av. Mitsubishi HC7000 og Panasonic AE3000 er jo helt nye og vistnok ganske så gode. Men Tw2000 er i visst (nesten??) helt der oppe med de nyeste fra de andre produsentene. Virker som Epson ligger et "teknologisteg" forran rsten.

Jeg snuser forøverig på TW2000 selv og er det noen som vet hva som skjer med dagens modeller - tw700, tw980, tw1000, tw2000 - når de nye modellene kommer på markedet? Skal de selges parallelt eller skal de ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal ha ny PJ til jul, er det noe vits å vente?

Skal ha projektor til jul, å nå står valget mellom denne og Sony HW10, Sony er på lager, epson sin er det ikke n oe konkret i forhold til, skrives jo at den kommer, men all erfaring tilsier at dette er rein bløff for å holde på potensielle kjøpere, Hva trur dere?

Kanskje Epsons representant her kan komme med noe konkret også?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvis epson legger seg på 30k så kommer vel folk flest til å gå for jvc siden det ikke er så stor forskjell på prisen da.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson er vel generelt flinke til å tilpasse seg markedet, så vi vil nok se en fornuftig priset TW5000 tenker jeg. Spørsmålet jeg er mer opptatt av, er heller når den blir tilgjengelig. Noen ny status Dag Inge?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennendeå høre, kommer det ikke noe mer ikveld spørs det om det ikke bestilles en HW10 mot dagens slutt, det er opp til Epson ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sverige opererer de med levering i Uke 50 nuh.

Pris: 29990 SEK = 25 950,35 NOK
    DigiCom.nu - digitalkameror, videokameror, systemkameror, TV, video, DVD m.m.

Og Pris: 32990 SEK = 28 546,25 NOK
    Epson*EH-TW5000 - Hembiobutiken.se

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk telefon fra forhandler i dag om at TW5000 kan leveres om 7 dager i Norge. Pris litt i underkant av 30 lapper. Hm...Får handle blomster til kona og håpe at hun gir meg tillatelse til å droppe TW2000 kjøpet og satse på TW5000. Synd at jeg bare har forhåndsinntrykket til Gorm fra besøket hos Epson å basere den avgjørelsen på.

Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det visste vi jo igrunnen egentlig.. uke2 i desember var jo det de sa sååå..
    spørsmålet er bare hvilken nettbutikk/butikk bestilles d fra!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk telefon fra forhandler i dag om at TW5000 kan leveres om 7 dager i Norge. Pris litt i underkant av 30 lapper. Hm...Får handle blomster til kona og håpe at hun gir meg tillatelse til å droppe TW2000 kjøpet og satse på TW5000. Synd at jeg bare har forhåndsinntrykket til Gorm fra besøket hos Epson å basere den avgjørelsen på.
    Det er jo mulig å vente litt da, til synspunktene fra produksjonsenhetene foreligger. Jeg ville uansett aldri kjøpt en projektor "usett". Kanskje har du en helt annen oppfattelse enn meg, på hva en god projektor skal være? Uansett er det skummelt å ta inntrykkene fra en pre-produksjons modell for fakta.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet, men jeg er en utålmodig person

Ingen test av denne i nye Hjemmekino da?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk også nysgjerrig på TW5000. Driver jo og bygger en liten, dedikert hjemmekino nå, og det hadde vært greit om denne kom før jul, synes jeg, selv om det skulle gjenstå enkeltdetaljer i rommet innen den kommer. Så har jeg noe å gjøre i romjula... ;-)

Var vel TW2000 jeg hadde siktet meg inn på i utgangspunktet, men nå når TW5000 kommer, så er det et mer aktuelt valg, spesielt siden de neppe havner spesielt langt fra hverandre i pris (med forbehold om at det ikke blir noe sjokksalg på TW2000 med det første).

Edit: Ser jo at AVshop har droppet prisen på TW2000 nå, mens TW5000 får en litt høyere introduksjonspris enn jeg tidligere har antatt (sikkert på grunn av valutakurser og slikt). Nå ble ikke valget så enkelt lenger...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske enkelt i mitt hode. Når svenskene selger den billigere, ja da er veien til Sverige rimelig kort (spesielt for deg). Jeg tipper at prisen i norge vil være markedstilpasset når projektoren dukker opp.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper vel projectoren først, og så kjøper du det antall blomster som skal til etterpå for å blidgjøre henne igjen.

Er rimelig sikker på at hvis du liker bildet på TW2000 så blir du nok ikke skuffet over bildet på TW5000.
    Produsentene pleier å holde seg innen for "rammene" i hvert fall fra en generasjon til en annen.

TW 2000 er fortsatt en meget bra projector som jeg har sett ganske mye på, det eneste den mangler er noe skarphet og dynamikk.

Produsent rep.
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tw5000

Hei,

Vi har dessverre fått en liten utsettelse på levering av TW5000 og TW3000 serien. EDet virker nå lite sansynlig at vi kan love at denne vil ligge under juletreet hos veldig mange. Jeg venter på endelig bekreftelse, men foreløpig ser det ut som de vil komme tidligst i romjulen.

Når det gjelder priser på våre og andres produkter vil dere nok oppleve høyere priser enn forventet. I utgangspunktet er alle priser på projektorer basert på JPY eller USD. € kurser er egenlig bare en mellomregning. Det vanligste er å prise produktene i € inn til Norge, men noen prises også i NOK eller USD. Uansett er det forskjellen mellom JPY/USD og NOK som er viktigst. Her har utviklingen ikke vært hyggelig siden august.

De som følger med har kanskje observert produkter som har gått vesentlig opp i pris den siste tiden.

Jeg vet at mange av dere venter på vesentlige prisfall på 1080P, men når valutakursene gir oss opptil 30% dårligere priser her i landet, må det nødvendigvis slå negativt ut på prisene. Markedet får foreløpig ikke hele denne prisveksten fordi de fleste produsenter setter opp prisene mindre enn valutaendringen skulle tilsi og håper finansmarkedene vil normalisere seg noe.

Side 5 av 46 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •