Epson EH-TW5000 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 46 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 902
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er siste version av firmware til Epson TW5000?

Og hvor kan jeg få lastet den ned?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet pære, og har fått meg en rosa / lilla strek nederst i bilde. Hva kan være grunnen for det?

Alt skal være like før jeg byttet pæra. Har tatt en reset der alt har gått til "0", uten at det har hjulpet :-(

Har testet med å bytte hdmi kabel, og byttet ifra Denon surround forst. til rett ifra Sony PS3 til prosjektoren, uten det heller har hjulpet :-(

Så hva kan jeg gjøre?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser man hvilke version FW jeg har her?

Husker dårligt, har en gang vist det, men leser ikke det ut her jeg ihvertfall :-(

EDIT:
    Det er vel 1.11 firmware jeg har?

Anyway vil prøve å legge den inn på ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også rosa nederst i bildet, men hadde i tillegg blått øverst (dette når projektor hang i taket). Mest synlig når bildet var hvitt. Måtte ta kontakt med Epson, som sendte DHL for å hente projektoren og sende til verksted i England.

Hvis du må gjøre det samme, håper jeg det går bedre for deg. Da jeg sendte den inn i august hadde Epson nye rutiner for service, og jeg tror ikke de var blitt testet før.
    Pakken lå leeenge hos tollen i England og det endte opp med å ta 1 måned før jeg fikk tilbake projektoren. I tillegg har jeg nå fått regning på 3000kr fra Tollpost for import av projektoren, som jeg nå venter på at Epson ordner opp i.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stonedog
    Jeg fikk også rosa nederst i bildet, men hadde i tillegg blått øverst (dette når projektor hang i taket). Mest synlig når bildet var hvitt. Måtte ta kontakt med Epson, som sendte DHL for å hente projektoren og sende til verksted i England.

Hvis du må gjøre det samme, håper jeg det går bedre for deg. Da jeg sendte den inn i august hadde Epson nye rutiner for service, og jeg tror ikke de var blitt testet før.
    Pakken lå leeenge hos tollen i England og det endte opp med å ta 1 måned før jeg fikk tilbake projektoren. I tillegg har jeg nå fått regning på 3000kr fra Tollpost for import av projektoren, som jeg nå venter på at Epson ordner opp i.
    Gjør jeg det, så gjør jeg det via Resonans, der jeg kjøpte den ifra(i Stavanger). Men da vil jeg jo være uten PJ :-(

Greie info å vite

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    EDIT:
    Det er vel 1.11 firmware jeg har?

Anyway vil prøve å legge den inn på ny.
    Har en Epson EH-TW4400 og det ser ut som jeg har firmware V1.0 faktisk.

Hvordan planlegger du å "legge den inn på ny"? Eventuelt kan disse lastes ned & oppdateres på egenhånd?

Sliter med å finne firmware release history på det aller meste innen Epson projektorer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvor man kan laste ned firware ifra til TW5000?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du laster ikke ned og installerer dette selv. Det oppgraderes som regel i forbindelse med service.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og apropos service:

Jeg fikk et problem med min rundt juletider som bare ble verre og verre. En rødlig stripe nederst i bildet, som også andre har rapportert om.

(Ikke så veldig) lang historie kort:
    Etter å ha gjennomført litt innledende mailutveksling ble det beslutttet å sende inn til service.
    Litt knotete booking hos DHL, men ellers smertefri henting og transport. DHL Express-frakt til Storbritannia.
    2 dager på service.
    DHL Expressfrakt tilbake.
    Den ble hentet mandag og returnert fredag. Sweet!

Konklusjon:
    Meget bra oppfølging fra Epson Norge.
    Meget rask service og frakt.
    Meget bra bilde på returnert projektor. Lampen er ny, så jeg har fått over 400 timer ekstra, kan man si.
    Ikke samme projektor i retur (annet serienummer).

Rent bortsett fra at man ikke ble opplyst i forkant at man ikke kunne regne med samme eksemplar i retur, og at linsedekselet i plast manglet, så er denne serviceopplevelsen eksemplarisk.

Vil vel si at serviceapparatet til Epson (heldigvis) fremstår som friskmeldt.

Sånn ellers ang. den projektoren jeg nå har i hus (min tredje EH-TW5000): FW er nå oppe i 1.12. Opplever gråskalakalibrering som like knotete som før. Ser ut som fokusvandringen er minimal. En tanke svak panelkonvergens, men absolutt til å leve med. Meget god fargeuniformitet til å være LCD.

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt slik rosa strek nederst på bildet med min 5500. Sendte den inn til Epson for rep. Noen som har fått tilbakemelding på hva det er? Har ikke fått svar enda.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Jeg har også hatt slik rosa strek nederst på bildet med min 5500. Sendte den inn til Epson for rep. Noen som har fått tilbakemelding på hva det er? Har ikke fått svar enda.
    Jeg har heller ikke lest noe om hva det er. Da jeg fikk "min" tilbake fra service, så viser det seg jo at det er en annen projektor, og da får man heller ikke noen historikk på hva som var galt i forhold til hva som er fikset.

Dette er noe Epson gjør rutinemessig (å rullere projektorer som kommer inn til service med projektorer som er ferdig på service) fordi det gir en raskere behandling.

Hvor lang tid har det gått fra du sendte den inn? Dersom det er en relativt ny projektor, så er det ikke sikkert at "rulleringsbufferen" er så stor, og da kan man sikkert regne med lengre behandlingstid. Etter at jeg hadde min på reklamasjonsservice, så ble det ihvertfall klart at frakten ikke skal ta vesentlig tid, selv om servicesenteret er i UK.

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette er noe Epson gjør rutinemessig (å rullere projektorer som kommer inn til service med projektorer som er ferdig på service) fordi det gir en raskere behandling.

Hvor lang tid har det gått fra du sendte den inn? Dersom det er en relativt ny projektor, så er det ikke sikkert at "rulleringsbufferen" er så stor, og da kan man sikkert regne med lengre behandlingstid. Etter at jeg hadde min på reklamasjonsservice, så ble det ihvertfall klart at frakten ikke skal ta vesentlig tid, selv om servicesenteret er i UK.
    Dette syns jeg var forbanna tåpelig. Greit nok at man får den raskere tilbake men jeg vil ha mitt eget produkt. Nå har jeg fått en annen sin maskin tilbake. Jeg betalte jo for å få Avshop til å prof kalibrere den... instillingene på den nye maskinenen er jo helt anderledes en mine egne... Skal jeg ringe inn å forlange 2 lapper for ny kalibrering? Ville heller venta 3 uker for min egen maskin !

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Dette syns jeg var forbanna tåpelig. Greit nok at man får den raskere tilbake men jeg vil ha mitt eget produkt. Nå har jeg fått en annen sin maskin tilbake. Jeg betalte jo for å få Avshop til å prof kalibrere den... instillingene på den nye maskinenen er jo helt anderledes en mine egne... Skal jeg ringe inn å forlange 2 lapper for ny kalibrering? Ville heller venta 3 uker for min egen maskin !
    Det med proffkalibreringen er jo synd, men sannsynligvis ville de uansett:

1. Oppgradert firmware (som nullstiller innstillinger)
    2. Byttet ut deler av eller hele den optiske motoren ved denne feilen.

Begge deler vil sannsynligvis kreve ny kalibrering, selv om du hadde fått samme projektor tilbake. Du får ta en prat med AVshop ang. denne kalibreringsproblematikken ved service.

Ellers kan det jo hende at noen er villig til å hjelpe deg med kalibrering hjemme hos deg. Det er jo uansett det ideelle, for da får man med evt. fargestikk i lerretet og slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll til denne projektoren

Hei,

Jeg har greid å rote bort fjernkontrollen under flytting. Vet dere hvor jeg kan få tak i denne(modellnummeret?). Tok kontakt med epson, men fyren jeg snakket med var litt borte. Er det noen universal fjernkontroller som anbefales og som er fullt kompatibel med Eh-tw5000?

hilsen
    quan

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke en hvilken som helt av Epsons fjernkontroller i TWxxxxx serien. Modellnummeret på den jeg har i hånden akkurat nå, er 150015100 (til TW5500)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fargefeil

Knall, da har jeg også ett spørsmål til. Når vet man om pæren begynner å bli gåen? Jeg får en sentral fargefeil midt på lerretet(litt sånn gulaktig i alle scener). Er dette en software feil, eller bør jeg bare skifte til en ny pære?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quan
    Knall, da har jeg også ett spørsmål til. Når vet man om pæren begynner å bli gåen? Jeg får en sentral fargefeil midt på lerretet(litt sånn gulaktig i alle scener). Er dette en software feil, eller bør jeg bare skifte til en ny pære?
    Det er neppe en SW-feil. Har du mulighet til å ta bilde av dette fenomenet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres mer ut som en feil (skade) på et filter inne i engine. Her hjelper det neppe å bytte pære.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fargefeil

ja jeg tror nok det høres fornuftig ut. En pære som blir sliten vil mer sannsynlig en lavere lysstyrke. Her er det lokalisert ganske sentralt. Fargefilter feil hørtes dyrt ut. Får kanskje vurdere å kjøpe en ny en i stedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utvidet HDMI videoområde

Mulig at jeg er litt sent ute, men til alle som kjører video fra PC eller MAC til projektoren anbefaler jeg å sette HDMi video området til utvidet. Da får man sykt mye mere detaljer i mørke scener! Tok meg to år å oppdage dette:???:

Side 45 av 46 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •