Epson EH-TW5000 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 46 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 902
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Skulle spille på PS3'en i går og fant ut at projektoren ikke støttet 1080p ???
    Projektoren støtter 1080P så her er det nok et annet problem. Hvordan har du koblet? Med HDMI så kan det være kabelen som har problemer med båndbredden. Dobbelt så mange bits i 1080P 50/60 som 1080i.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle spille på PS3'en i går og fant ut at projektoren ikke støttet 1080p ???
    1080i funket greit.
    Det er vel noen instillinger på PS3 eller TW-5000 som løser dette.

Hadde ikke tid til å teste noe da minsten var alt for opptatt med å få spilt Little Big Planet :-)
    TW-5000 støtter definitivt 1080P, så her må det være noen innstillinger som ikke er helt korrekt satt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Projektoren støtter 1080P så her er det nok et annet problem. Hvordan har du koblet? Med HDMI så kan det være kabelen som har problemer med båndbredden. Dobbelt så mange bits i 1080P 50/60 som 1080i.
    Håper ikke det er kabelen, den ligger nemlig gjemt bak taklistene.
    Har brukt samme kabelen fra PS3'en til AE-2000 projektor og dette
    har fungert greit på 1080P.
    Da må det være at Epson'en er mer kresen på signalene, og det
    er jo ikke utenkelig. Kabelen er 15m lang og av typen billig...

Skal se om jeg får tid i kveld til å teste litt mer, kan jo være noen innstillinger også.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte av signal kilde

Leser at flere er misfornøyde også etter oppdatering av firmware. Jeg er strålende fornøyd med prosjektoren og sliter ikke med uskarphet som mange refererer til. Iris bråker en del men det største problemet mitt er at det gå så lang tid for å bytte kilde. Jeg skal endre innstillingene på Xbox360 men bildet kommer ikke frem i løpet av de 30 sekundene som har til rådighet for å bekrefte om de nye innstillingene er OK eller ikke. Selv i oppstart av film (virker som om det varierer mellom SD og HD i trailere/meny) så er store deler av oppstarten svart. Når jeg skal se på bonus materiale (SD) på en BD film, så må jeg sette filmen på pause og vente på at bildet skal komme frem ellers går jeg glipp av de første 20-50 sekundene.

Vet noen om det finnes en firmware oppdatering som kun fikser dette og ikke noe annet? Er som sagt strålende fornøyd med prosjektor og bilde og vil ikke oppleve at tiden på skifte mellom signal blir kortere men at noe annet kjipt dukker opp...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke det er kabelen, den ligger nemlig gjemt bak taklistene.
    Har brukt samme kabelen fra PS3'en til AE-2000 projektor og dette
    har fungert greit på 1080P.
    Da må det være at Epson'en er mer kresen på signalene, og det
    er jo ikke utenkelig. Kabelen er 15m lang og av typen billig...

Skal se om jeg får tid i kveld til å teste litt mer, kan jo være noen innstillinger også.
    Lykke til, sjekk at alle kontakter sitter godt. Får du bilde ved 1080 24P (det har omtrent samme bånbredde som 1080i).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    Vet noen om det finnes en firmware oppdatering som kun fikser dette og ikke noe annet? Er som sagt strålende fornøyd med prosjektor og bilde og vil ikke oppleve at tiden på skifte mellom signal blir kortere men at noe annet kjipt dukker opp...
    Hvilken FW har du nå? Jeg hadde 1.05, og opplever tiden som betydelig kortere med 1.09, men ikke lynrask. 30 sekunder har jeg likevel aldri opplevd med 1.09. Maks 5-10 sekunder, kanskje.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen er 15m lang og av typen billig...
    15m er et temmelig langt strekk i HDMI-sammenheng. Ikke utenkelig at det kan være kabelen. Ser at selv Supra (som leverer kvalitetskabler) kun garanterer 1080p opptil 10 meter på sin HDMI-kabel i AVshop.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    15m er et temmelig langt strekk i HDMI-sammenheng. Ikke utenkelig at det kan være kabelen. Ser at selv Supra (som leverer kvalitetskabler) kun garanterer 1080p opptil 10 meter på sin HDMI-kabel i AVshop.
    Har fått testet nå.
    Det er OK med kort kabel så det er en av faktorene som gir utslag.
    Man kan jo også si at det er projektoren fordi 15meteren fungerte greit mellom PS3 og AE-2000 i 1080p.

Fikk kjørt opp 1080p i 60Hz fra HTPCen med 15meteren og det fungerte OK, så det er tydelig at det er forskjell i alle ledd her og ikke bare kablene.

Tror ikke jeg kommer til å gjøre så mye med dette, men hvis jeg skal prøve noe så blir det vel med en annen kabel. Blir nok billigst det. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det da er HDCP som feiler? HTPC-en bruker vel kanskje ikke dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Kanskje det da er HDCP som feiler? HTPC-en bruker vel kanskje ikke dette?

Det kan jo være det.
    Er ikke sikker på om den kjører HDCP ut fra HTPC'n.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Supra som er ca 13mtr lang, den har jeg kappet og loddet på en DVI kontakt igjen for så bruke en DVI/HDMI konverter igjen.

Dette er gjordt for å få kabelen igjenom rør i taket og er da skjult.

Dette funker på alle 1080p formatene :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har bestilt epson 5000 holder på og lage ei hylle til den lurer på om det er noen som kan fortelle meg avstand frå senter linse til høyre eller venste kant?.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra manualen (som du finner på Epson's hjemmeside ;-) )

Epson EH-TW5000-fig-tw5000-2-jpg

Epson EH-TW5000-fig-tw5000-jpg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takker og bukker, vart lei av og vente epson 3500 så tok og bestilte tw 5000 med kalibrering håper att dei ekstra kronene for 5000 gir mye løft i kvalitet.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvordan er denne i forhold til tw1000? Tenker hovedsaklig på sortnivået.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Hei, hvordan er denne i forhold til tw1000? Tenker hovedsaklig på sortnivået.
    Stor forskjell. ;-)

Seriøst, så var jo tw1000 bra da den kom, men det har jo gått et par produktgenerasjoner siden tw1000, så TW5000 er vesentlig bedre på kontrast. TW5000 har muligens en kraftigere lampe (husker ikke lysstyrkespek og målinger av denne for TW1000), så det er mulig at med samme lerretstørrelse så er det mulig at det hvite er mer intenst, noe som gir økt kontrast og dynamikk, mens det absolutte sortnivået ikke er så mye mindre sort, selv om det opplevde sortnivået er bedre.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Er langt ifra fornøyd med sortnivået på tw1000(gråaktig, selv uten lys), og om forskjellen ikke er all verden der, så kanskje jeg må prøve meg på et annet merke.

Men takker for svar!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ehm, vet ikke om roffe gjorde det klart; forskjellen mellom en TW1000 og 5000 er ENORM... TW5000 har svært godt sortnivå, og leverer samtidig godt med detaljering i mørke scener. Skal du velge noe annet i samme "klasse" kan du vurdere f.eks. Sony HW15.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det vel jeg som tolket litt feil

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Da var det vel jeg som tolket litt feil
    Det er vel heller jeg som har lite erfaring med TW1000, tenker jeg. ;-)

Poenget mitt er uansett at TW5000 er en lyssterk projektor (ikke bare er den angitt til 1600 ANSI lumen, men tester har vist at den lever opp til denne lysstyrken også). Jeg bruker nok et lerret som er i grenseland mot å være for lite på denne, nemlig ca 81 tommer (eller 180cm bredt). På et helt sort bilde vil man fortsatt se at dette er grått, men så snart det dukker opp andre, lysere ting i bildet, så er det kontrasten som styrer hvordan vi opplever sortnivået.

Har du et større lerret enn dette, så vil sortnivået også bli bedre. Det lønner seg også å velge et grått lerret som er relativt mørkt (i den grad grå lerreter finnes i ulike gråtoner). Likevel mener jeg kontrasten er det viktigste for det opplevde sortnivået, uansett.
    Og på TW5000 er denne som lygren sier ENORMT mye bedre enn på TW1000. Jeg har jo forsøkt å kjøre lampen i high-modus på min TW5000, og selv om sortnivået sikkert blir lysere, så oppleves det faktisk ikke slik, for kontrasten til de lyssterke partiene i bildet er så formidabel at øyet fortsatt oppfatter sort som sort. Selv på mitt lille lerret er det faktisk moro å kjøre lampen i high-modus, for lysutbyttet blir så ekstremt rått og man får en opplevd dynamikk i bildet som kan blende skikkelig.

Jeg har ikke opplevd en slik intensitetsdynamikk i bildet på noen annen LCD-projektor enn TW5000 (inkludert diverse tidligere Epson-modeller).

Dette kan man også få en indikasjon på om man titter på kalkulatoren på projectorcentral.com, men den har en svakhet i at den ikke viser forskjellen mellom high og low lamp modus.

Side 42 av 46 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •