Epson EH-TW5000 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 46 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 902
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er forsatt ikke helt fornøyd, selv om dem har hatt min TW5000 inne på reperasjon(byttet noen plastdeler og FW oppdatering).
    Noen av tingene som uskarp bilde, at fokusen forrandrer seg, tar laaaang tid mellom kanal skifte via Denon 4308(ifra f.eks PC til PS3).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balijoka
    Hei alle sammen!
    Nå er TW5000 returnert og HW10 underveis. Fikk en demo av HW10 i går og jeg ble ganske imponert.

Takker alle for all hjelp og råd gjennom mange interessante TW5000-måneder.

Balijoka
    Rettelse: Det blir en HW15

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som er fornøyd med denne PJèn?
    Er problemene som går igjen virkelig så problematiske at det ødelegger en flott "kino" kveld eller er det bare små nyanser?
    Synes det er greit at en belyser problemene med PJèn men en kan da spørre seg om det virkelig er verdt å kjøpe denne kontra andre produkter.

Sony var ett godt alternativ hadde den vert enklere å plassere.
    Og ny PJ skal inn i huset før jul.. ........

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trapes

Hei,

finnes det innstillinger på TW5000 for å utjeven trapes effekt i bildet?

Merket først problemet når jeg skulle grov kalibrere og skulle justere etter noen rektangler ytterst i bildet

PJ henger i Chief Elite oppheng 20 cm ned fra tak (takhøyde er ca 220cm) og lerret på 3,9 meters avstand. Toppen av lerret er helt oppunder taket og er et 106" 16:9 lerret

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW5000 er en flott projektor, men Epson har slitt litt med diverse problemer. Disse problemene kan du lese om her på forumet, men de skal etter sigende være borte nå. Det vil si at dersom du kjøper en TW5000 i dag så får du en problemfri projektor.

Sitat Opprinnelig postet av totti
    Er problemene som går igjen virkelig så problematiske at det ødelegger en flott "kino" kveld eller er det bare små nyanser?
    Synes det er greit at en belyser problemene med PJèn men en kan da spørre seg om det virkelig er verdt å kjøpe denne kontra andre produkter.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke har nok linseforskyvning (lens-shift) til å korrigere bildet, så finnes det en funksjon som heter "keystone". Dette er elektronisk korrigering av geometrifeil, men det er ikke anbefalt å bruke denne funksjonen da den degraderer bildet relativt mye.

Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    Hei,

Merket først problemet når jeg skulle grov kalibrere og skulle justere etter noen rektangler ytterst i bildet

PJ henger i Chief Elite oppheng 20 cm ned fra tak (takhøyde er ca 220cm) og lerret på 3,9 meters avstand. Toppen av lerret er helt oppunder taket og er et 106" 16:9 lerret

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og jeg må jo bare si at en kalibrert TW5000 er en fryd for øyet; godt lysutbytte - perfekte farger - høy bildedynamikk selv i mørke scener...

Det selv nyeste "revisjon" fremdeles sliter litt med er imidlertid fargeuniformitet. Dette er imidlertid et generelt LCD-problem, men i PRAKSIS er det svært sjelden en ser noe til dette. Fargeuniformitet er altså evnen til å reprodusere samme fargeintensitet/tone over hele bildet...

Alt i alt vil jeg uansett si at TW5000 er en god projektor til prisen!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jo, nå er jeg fornøyd, faktisk.
    Fokusvandringen er nå minimal (er ikke helt sikker på at den er der i det hele tatt, faktisk, men har justert fokus et par ganger etter kalibrering, men da kun bittesmå justeringer).
    Fargeuniformiteten er nå bra til LCD å være (dette var forresten bra på begge enhetene mine, men ble ødelagt på den første da den var på service). Samme med panelkonvergens (bra fra fabrikk, men ble ødelagt i løpet av turen gjennom serviceapparatet). Begge disse tingene tror jeg kan relateres til hardhendt håndtering under frakt, som er hovedgrunnen til at jeg kvier meg veldig for å sende ting på service. Dette er ikke unikt for Epson.
    Skift mellom kilder/oppløsninger/frekvens er fortsatt ikke lynraskt, men bedre enn på den første jeg hadde. Ikke noe problem i praksis, spør du meg.
    Irisen jobber mindre enn før, er fortsatt hørbar, men mer dempet i lyden enn mitt første eksemplar.

Jeg har nå ingen problemer som hindrer meg i å storkose meg med TW5000 på film og har ingen irritasjonsmomenter som distraherer fra filmen.

Sony er forresten ikke spesielt vanskelig å plassere, og er mer fleksibel enn en del andre konkurrenter. Men her har altså Epson fortsatt det lille ekstra som var nødvendig for meg.

Det er ikke til å stikke under en stol at det tydeligvis er litt eksemplarvariasjon ute og går fortsatt. Blir spennende å se hvordan produksjonseksemplarer av den kommende TW5500 arter seg.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    Hei,

Du må justere Chief-opphenget slik at projektoren er i vater, og så bruke lens shift. Får du trapeseffekt betyr det at projektoren ikke skyter presis 90 grader på lerretet.
    I ditt tilfelle skal altså linsen og projektoren (uavhengig av lens shift) "peke" mot et punkt 20 cm ned på lerretet (tilsvarende projektorlinsens avstand fra taket) og så "skrur" man bildet ned til riktig posisjon med lens shift.
    Du skal aldri bruke keystone. Det forringer så mye at du like gjerne kunne brukt en HD ready projektor. Bruk av keystone ødelegger mye av vitsen med å investere i en Full HD-projektor.

Slik du beskriver oppsettet ditt er du godt innenfor Epsons lens shift-område og skal ikke behøve å bruke ødeleggende keystone-justering (justering av trapeseffekt).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God nok?

Jeg er misfornøyd med støy fra iris og vifte, hadde valgt HW10 hvis det ikke var for lysstyrken, bruker pj endel med ambient lys. Brodern har HW10, den er tyst!
    Jeg har skrudd av iris og savner den ikke bildemessig. Sliter også med at det tat laaang tid å få bilde etter kildeskifte eller oppsetts skifte.
    Når jeg først har satt meg ned og ser på film, er jeg veldig fornøyd.

Så vidt jeg har forstått har Epson flyttet produksjonen fra Japan til Kina med denne projektoren, ser ut som om det ikke har vært smertefritt...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arek

Så vidt jeg har forstått har Epson flyttet produksjonen fra Japan til Kina med denne projektoren, ser ut som om det ikke har vært smertefritt...

Hei Are

Alle Epsons projektorer bygges i Kina, og der har de vært bygget i mange år. Fabrikken i Shenzhen ligger bare rett over grensen fra Hong Kong, og er verdens desidert største projektorfabrikk. Fabrikken produserer faktisk over 20% av det totale verdensmarkedet for projektorer (i produksjonsvolum er Epson faktisk større enn de tre neste projektorprodusentene til sammen). 10.000 mennesker har sitt daglige virke på fabrikken, som på sin side måler ca 92.000 kvadratmeter. Den syns på Google maps, for å si det sånn. 90 prosent av arbeidsstokken er jenter under 25, så det var ikke det verste stedet jeg har besøkt. ;-)
    Utviklingsavdeligen for hjemmekinoprojektorer ligger fortsatt i Japan, nærmere bestemt i Matsumoto. LCD panelene produseres også i Japan, i en fabrikk der roboter står for hele produksjonslinjen. Resten av delene produseres på forskjellige steder i Kina, og hovedtyngden på fabrikken i Shenzhen. Epson produserer til og med sine egne lamper på denne fabrikken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det kun har med at man gikk over til nytt chassis å gjøre og at det har vært litt barnesykdommer med produksjonslinjen(e) på det nye chassiset.

Hva slags firmwareversjon har du, arek? Jeg hadde 1.05 før og 1.09 nå. Jeg synes ikke skifttiden er problematisk lenger, men det kommer selvsagt an på hvor kresen du er og hvor mye man vektlegger ting som ikke er noe problem når filmen er i gang.

Når det gjelder viftestøy er den plagsom ved High lamp-modus, men ikke ved Low lamp-modus, synes jeg. Mitt nye eksemplar har også en mer dempet irislyd. Jeg har også for øvrig vært imponert over hvor bra det blir bildemessig også uten autoiris (på begge eksemplarene jeg har prøvd). Men det opplevde kontrastnivået er likevel bedre med irisen på, så jeg har valgt å bruke den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kina

Hmm...
    Trodde kanskje det var derfor det har vært så varierende kvalitet på denne projektoren. Har fulgt med på diverse forum siden den ble sluppet i USA som 6500UB, og det har vært mye feil. Ventet selv med å kjøpe til v1.09 og den nye "builden" kom, men synes fremdeles det er skuffende mye tull.

Bildet er kjempebra, nå som den er kalibrert av deg (Gorm), men alt vart helt grønt ut av esken. Ikke brukandes i det hele tatt. Man burde få nogenlunde bra bilde uten proff kalibrering.
    Irisen hører ut som et lite knuseverk, og ødelegger en del av filmopplevelsen.
    Opplever litt fokusvandring, men det skal visst bli bedre etter 100 tmers drift...

Ser at noen får eksemplarer som er veldig bra, mens mange andre får mandagseksemplarer. Kan virke som om det er mange mandager i Kina for tiden...
    Med en toppmodell fra Epson, hadde jeg forventet en bedre opplevelse, med nogenlunde korrekte farger og jevn god kvalitet på iris og annet.

Jeg kjøpte TW5000 med viten om at disse feilene kunne være til stede, budsjetterte med en full kalibrering, og er relativt fornøyd, med unntak av iris som jeg ikke bruker lengre. Jeg ser en del på sport/tv og bruker PJen mye i opplyst rom, og har i tillegg hvit stue, så lysstyrken er viktig for meg! Men i forhold til en HW15/HW10, som kommer med korrekte farger og er støyfri, så er det kun lysstyrken som taler i Epsons fordel... Og da snakker vi kun lysstyrke i opplyste rom, da HW10/15 vel gir mer lys i "best" modus.

Så jeg er fornøyd, men vil ikke anbefale andre å kjøpe uten å tenke seg godt om, og uansett budsjettere med en full kalibrering.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett budsjettere med en full kalibrering.
    Var det mye som måtte justeres i fargerommet? Jeg opplever min som svært god etter kun å ha gjennomført gråskalakalibrering basert på "Natural"-moduset (også anbefalt av Epson i brukerveiledningen).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Var det mye som måtte justeres i fargerommet? Jeg opplever min som svært god etter kun å ha gjennomført gråskalakalibrering basert på "Natural"-moduset (også anbefalt av Epson i brukerveiledningen).
    Jeg kan veldig lite om kalibrering selv, så dette kan nok Gorm svare bedre på. Her er noen data;

RGB
    offset -12 for R, gain 13 for G, -8 for B
    RHBCMY
    bla -60 saturation for G, -47 for R, - 50 for flere andre.
    + 64 var høyeste på brightness.
    Legger ved screenshots...

Det ble innmari bra etter kalibrering, jeg har nå pirater som ikke er grønne og sjøsyke, og generelt flotte bilder.

En enkel kalibrering burde uansett Epson gjort før PJen forlot fabrikken, og barnesykdommer med støyende iris etter +6mnd, det holder ikke...
    Må spille høyt for å overdøve iris, PJ henger rett over hodet, opp ned. Selv guttefilmer har rolige partier hvor skranglingen fra iris blir irriterende...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er enige, litt for mye fokus vandring, litt for lang tid på bytte ifra pc til ps3, litt uskarpt bilde med pc og text(men det kan vel stilles inn på pc med w7 og gt8800gts skjermkort), og lyden ifra irisen har gjort det slik at jeg har skrudd av irisen. Henger på hode rett over sitte plass hos meg og.

jeg leverte denne inn for å få fikset dette, og når det tar så lang tid som det har gjort for å fikse min så vil jeg ikke levere den inn igjen. Vet ikke hva jeg burde ha gjort.

Kompis av meg har og en Sony HW10, kanon bilde ifra esken. Hos meg så er det Lyse vegger og ikke 100% lys kontroll på dagen, så Epson står vel sterkest. Eller....

Edit:
    føler ikke dem har fikset "problemet" så jeg hadde.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ja er enige, litt for mye fokus vandring, litt for lang tid på bytte ifra pc til ps3, litt uskarpt bilde med pc og text(men det kan vel stilles inn på pc med w7 og gt8800gts skjermkort), og lyden ifra irisen har gjort det slik at jeg har skrudd av irisen. Henger på hode rett over sitte plass hos meg og.

jeg leverte denne inn for å få fikset dette, og når det tar så lang tid som det har gjort for å fikse min så vil jeg ikke levere den inn igjen. Vet ikke hva jeg burde ha gjort.

Kompis av meg har og en Sony HW10, kanon bilde ifra esken. Hos meg så er det Lyse vegger og ikke 100% lys kontroll på dagen, så Epson står vel sterkest. Eller....

Edit:
    føler ikke dem har fikset "problemet" så jeg hadde.
    Har din kun vært på reparasjon? Eller har du fått helt ny? Var din av den første produksjonsbatchen som kom til Norge?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har din kun vært på reparasjon? Eller har du fått helt ny? Var din av den første produksjonsbatchen som kom til Norge?
    Den var vel andre pulje tror jeg, er ikke helt sikker.

Men det kan vel ses ut ifra denne infoen:
    -Serial Number LH8F8Z0494L
    -Date Purchased 21.01.2009

Fikk IKKE ny nei, dem fikset noe greier, mener det var noe plast deler(det sto ikke hvilke deler) og FW oppdateringing.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker jo de skulle fikse fokusvandringen og bytte firmware på min. Jeg var meget misfornøyd etter service da, og det var først med en projektor av nyere produksjonsdato at jeg ble fornøyd. Jeg er slett ikke sikker på at service på de enhetene med fokusvandringsproblemer oppgraderte alt til samme standard som de nyere enhetene, og heller ikke at "fiksen" på fokusvandringsproblemene faktisk ga enheter som var like gode på dette punktet som de nyproduserte av senere dato.

Jeg tror uansett at Epsons kvalitetssikringsavdeling har lært mye det siste året, og at både produksjon og service kommer til å holde høyere standard fremover. Men samtidig ville jeg ikke gi Epson mange serviceforsøk. Praksisen med å bruke 4 uker og mer fordi projektoren sendes via flere ledd for å gjennomføre service i Frankrike er for dårlig og her må Epson bli mye bedre. De er også for dårlige til å beskrive hva som faktisk er gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle spille på PS3'en i går og fant ut at projektoren ikke støttet 1080p ???
    1080i funket greit.
    Det er vel noen instillinger på PS3 eller TW-5000 som løser dette.

Hadde ikke tid til å teste noe da minsten var alt for opptatt med å få spilt Little Big Planet :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 41 av 46 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •