Epson EH-TW5000 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 46 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 902
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ser ut som du har fått den aller siste 1.11 firmwaren. :-)
    Ok, så det er det jeg har:-) kjente ikke igjen.
    Men jeg trodde at en slettet timetelleren og da, når man oppdaterte FW. Eller gjør en ikke det.

Lure på hva oppdateringene er for noe.

På den lappen som var med i esken(etter reprasjon), sto det at det var byttet deler. Ikke hva som er byttet, eller er gjort.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ok, så det er det jeg har:-) kjente ikke igjen.
    Men jeg trodde at en slettet timetelleren og da, når man oppdaterte FW. Eller gjør en ikke det.

Lure på hva oppdateringene er for noe.

På den lappen som var med i esken(etter reprasjon), sto det at det var byttet deler. Ikke hva som er byttet, eller er gjort.
    Nei, de gjorde ikke det hos meg heller. Tydelig at de ikke har byttet lampen.

Jeg lurer også fortsatt på hva som er gjort. Jeg fikk vite enda mindre enn deg. Tydelig at de ikke forteller slikt i detalj.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Her er bildene mine også. Synes det er alt for mye konvergens. Jeg har egentlig ikke visst om dette fenomenet på LCD, bare irritert meg over at bildet ikke ble så bra som jeg hadde ventet til denne prisen. Men jeg har nettopp hatt projektor til service i Frankrike, dog ikke for dette...

Jeg mener også at dette ser ut som en god grunn til å reklamere til Epson når jeg sammenlikner med Balijokas bilder , men hva sier dere proffer ? Har vi en god sak ?
    Synes ikke dette var så ille, eller kanskje bildene ikke forteller den fulle sannheten?

Verdt å vite at man sjelden (eller aldri?) får en LCD projektor med perfekt konvergens. Avvik med <1 piksel regnes som normalt.
    Jeg har alltid hatt avvik på tidligere projektorer, men det har ikke vært synlig fra normal sitteavstand. Det gikk heller ikke utover bildekvaliteten.

Balijoka

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jo denne konvergensen eller hva det nå er, er forferdelig. Regner med at en "rute" er flere pixler, og at dette unektelig vil påvirke hele bildet.

Kunne en av dere andre som IKKE har dette fenomenet sende samme bildet som meg, slik at jeg kan se om dette er normalt eller reklamasjonsgrunn...?

Men det er ingen som svarte på spørsmålet....ER DETTE REKLAMASJONSGRUNN ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jo denne konvergensen eller hva det nå er, er forferdelig. Regner med at en "rute" er flere pixler, og at dette unektelig vil påvirke hele bildet.

Kunne en av dere andre som IKKE har dette fenomenet sende samme bildet som meg, slik at jeg kan se om dette er normalt eller reklamasjonsgrunn...?

Men det er ingen som svarte på spørsmålet....ER DETTE REKLAMASJONSGRUNN ?
    Som sagt, er konvergens helt vanlig på LCD projektorer. Om det er reklamasjon kommer an på graden av det. Hvis det er synlig fra vanlig sitteavstand, er det absolutt grunn til å klage. I mitt tilfelle er det synlig fra ca. 3,5m på et 90" lerret.

Men, ut fra bildene du har tatt, er det vanskelig å se om det er noe problem. Hvis du ønsker å ta opp problemet med Epson, bør du ha bedre bilder å vise til. Du bør ta bilder av menyen og av "display position" i "pattern" menyen på projektoren.

Edit: Det som ikke er synlig på bildene, er at fargene i tillegg "blør" 2-3 piksler. Klarer ikke å fange det opp med kamera.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sjekke konvergensen (både vertikal og horisontal) kan dere bruke testbildene her:

Convergence Testing Photo Gallery by J. Vincent at pbase.com

Som Roffe skrev er det veldig lett å blandet dårlig konvergens med fargebrytningsfeil. Resultatet kan se tilsynelatende likt ut, men skyldes to forskjellige fenomener.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på hva du mener med "en rute", men i bilder tatt med vanlig digitalkamera er hver piksel i LCD-mønsteret godt synlig som en lysende prikk, siden moderne digitalkameraer har en oppløsning som er vesentlig høyere enn oppløsningen på projektoren.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    For å sjekke konvergensen (både vertikal og horisontal) kan dere bruke testbildene her:

Convergence Testing Photo Gallery by J. Vincent at pbase.com

Som Roffe skrev er det veldig lett å blandet dårlig konvergens med fargebrytningsfeil. Resultatet kan se tilsynelatende likt ut, men skyldes to forskjellige fenomener.
    Skulle gjerne hatt slike bilder tilgjengelig på en testplate, siden jeg ikke har HDMI-utgang på mine PCer. Noen som vet om det finnes slike testplater, evt. om det kan brennes? Jeg har fra før brent denne:
    AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum
    ... som benytter AVCHD, og det fungerer helt fint på min BD-spiller. Men har ikke sett de ovennevnte pattern-bildene på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hva rutinene til Epson er ved fargebrytningsfeil?
    Rep eller bytting?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balijoka
    Er det noen som vet hva rutinene til Epson er ved fargebrytningsfeil?
    Rep eller bytting?
    Jeg tror det er en vurderingssak fra tilfelle til tilfelle. Noe avvik fra det perfekte regnes nok som normalt, så det kommer vel an på hvor ille det er. Men sammenfaller dette med en rekke andre avvik, så stiller saken seg annerledes, tror jeg.
    Var for øvrig inne på avsforum.com, og det er også en del løpende servicesaker som diskuteres der. Enkelte har byttet projektoren tre ganger, eller mer.
    Felles for de fleste er imidlertid at Epson virkelig legger seg i selen for å få fornøyde kunder. Så det er bare å stå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den skjulte menyen og fw versjon

Hvordan finne ut hvilke FW version jeg har?

Vet det skal ligge en "how to do" her inne, men finner den ikke :-(
    Meny holdes inne i minst 5 sek, innen 4 sekunder må så hele følgende sekvens trykkes;
    ESC to ganger, så pil til høyre og så pil til venstre.

FW versjonen er de tre siste sifferene i den lange alfanumeriske strengen.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arek
    Meny holdes inne i minst 5 sek, innen 4 sekunder må så hele følgende sekvens trykkes;
    ESC to ganger, så pil til høyre og så pil til venstre.

FW versjonen er de tre siste sifferene i den lange alfanumeriske strengen.
    Ja, så det(la ut bilde og -> 6th September 2009 22:49).

Trodde man kunne gjøre dette ifra fj.kontr. men fikk ikke det til der.
    Så gjorde jeg det på prosj. og da gikk det med en gang.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så det(la ut bilde og -> 6th September 2009 22:49).

Trodde man kunne gjøre dette ifra fj.kontr. men fikk ikke det til der.
    Så gjorde jeg det på prosj. og da gikk det med en gang.
    Jeg har alltid gjort dette fra fjernkontrollen. Funker som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid gjort dette fra fjernkontrollen. Funker som bare det.
    På det første eksemplaret mitt funket det ikke fra fjernkontrollen, men på det nye går det greit. Tydelig at det er avvik fra eksemplarer.

Balijoka

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, folkens.

I dag ankom endelig ny projektor til meg. Jeg skal ikke gå inn på feilene med den gamle, siden den hørte til første batch som kom til Norge. Den batchen burde etter min mening vært tilbakekalt fra Epson først som sist og vært erstattet med nye projektorer (det har vært mange som ikke har vært fornøyd, selv etter å ha hatt den inne på langvarig service).

Etter noen timer med kalibrering si at jeg kommer til å beholde dette nye eksemplaret. Det virker som Epson endelig har fått kontroll på kvaliteten.

Her er det som er bra:

* Fargeuniformiteten er meget bra til LCD å være. Nesten ikke noe fargestikk å se i grå bilder, selv om man leter.
    * Irisen forstyrrer lite, knatringen er lav og mindre ivrig enn med første FW.
    * Det virker som det er minimalt med avvik i panelkonvergens.
    * Jeg har ikke sett noe til fokusvandring (men dette kan det være litt tidlig å bedømme, siden jeg neppe har fått til full oppvarming/nedkjøling ennå etter skarpstillingen under oppsett av projektoren).

Det er fortsatt ikke en 100% perfekt projektor, men de småtingene som gjenstår er ikke distraherende ved filmvisning. Jeg synes jeg ser en tendens til fargebrytningsfeil i linsen ved lens shift, men da må jeg kjøre testbilder. Sitter og ser X-men Origins: Wolverine nå, og der er dette ikke synlig fra sweet spot.
    Ellers er det fortsatt slik at rødt brenner ut ved 100 IRE i low lamp modus (har ikke forsøkt å gråskalakalibrere med lampen i high modus). Offset-justeringen har fortsatt de samme hoppene som før... men er dette egentlig synlig i annet enn rene testbilder når det er kalibrert best mulig innenfor begrensningene? Jeg synes ikke det.

Jeg planlegger uansett å beholde denne. Det er ser meget bra ut etter gråskalakalibrering, og ingen av tingene som er mindre enn perfekt distraherer eller irriterer i forhold til realismen ved det å se en film.

Endelig.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Får vel kanskje stikke innom en dag da.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Høres bra ut. Får vel kanskje stikke innom en dag da.
    Det må vel ordne seg en av dagene. :-D

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny projektor roffe. Har fortsatt ikke gjort noe med min fra første batch. Hva må til for å bytte til ny?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Grattis med ny projektor roffe. Har fortsatt ikke gjort noe med min fra første batch. Hva må til for å bytte til ny?
    Takker! :-)

For min del: En måneds mislykket service for å rette fokusproblemene og bytte FW, der resultatet var en projektor som fortsatt hadde fokusvandringsproblemer og i tillegg hadde fått ekstreme fargeuniformitetsfeil og feil i panelkonvergens. Da hjelper det ikke at de hadde klart å oppgradere FW. Esken hadde fått mye juling på vei til og/eller fra service, så jeg tror nok min gamle projektor rett og slett var blitt ristet rundt for mye på veien og hadde tatt skade av det.

Selve byttet var en historie for seg (har nok en gang vært uten projektor i langt over en måned), men siden jeg kjøpte gjennom litt utradisjonelle kanaler (var hifiskribent da den ble kjøpt), så blir min sak litt for spesiell til å være representativ for den nettbutikken som fungerte som Epsons logistikkpartner. Enden på visa var at jeg fikk pengene tilbake og nå har kjøpt nytt eksemplar fra AVshop.

Tror uansett du må be om service først om du skal utbedre feil. Dersom du har graverende feil har de rett til å forsøke å utbedre dem først. Vær også klar over at du ikke kan vente uendelig på service. Du har en plikt til å melde fra om feil til dem du kjøpte dem fra så snart du oppdager dem. Går det for lang tid kan du miste en del av rettighetene du har i følge kjøpsloven.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, folkens.

I dag ankom endelig ny projektor til meg. Jeg skal ikke gå inn på feilene med den gamle, siden den hørte til første batch som kom til Norge. Den batchen burde etter min mening vært tilbakekalt fra Epson først som sist og vært erstattet med nye projektorer (det har vært mange som ikke har vært fornøyd, selv etter å ha hatt den inne på langvarig service).

Etter noen timer med kalibrering si at jeg kommer til å beholde dette nye eksemplaret. Det virker som Epson endelig har fått kontroll på kvaliteten.

Her er det som er bra:

* Fargeuniformiteten er meget bra til LCD å være. Nesten ikke noe fargestikk å se i grå bilder, selv om man leter.
    * Irisen forstyrrer lite, knatringen er lav og mindre ivrig enn med første FW.
    * Det virker som det er minimalt med avvik i panelkonvergens.
    * Jeg har ikke sett noe til fokusvandring (men dette kan det være litt tidlig å bedømme, siden jeg neppe har fått til full oppvarming/nedkjøling ennå etter skarpstillingen under oppsett av projektoren).

Det er fortsatt ikke en 100% perfekt projektor, men de småtingene som gjenstår er ikke distraherende ved filmvisning. Jeg synes jeg ser en tendens til fargebrytningsfeil i linsen ved lens shift, men da må jeg kjøre testbilder. Sitter og ser X-men Origins: Wolverine nå, og der er dette ikke synlig fra sweet spot.
    Ellers er det fortsatt slik at rødt brenner ut ved 100 IRE i low lamp modus (har ikke forsøkt å gråskalakalibrere med lampen i high modus). Offset-justeringen har fortsatt de samme hoppene som før... men er dette egentlig synlig i annet enn rene testbilder når det er kalibrert best mulig innenfor begrensningene? Jeg synes ikke det.

Jeg planlegger uansett å beholde denne. Det er ser meget bra ut etter gråskalakalibrering, og ingen av tingene som er mindre enn perfekt distraherer eller irriterer i forhold til realismen ved det å se en film.

Endelig.
    Gratulerer med ny PJ.
    Det høres bra ut det du sier om den siste batchen av TW-5000.

Jeg venter på min TW-5000 som skal etter planen komme idag. :-)
    Hadde en AE-2000 med MYE problemer og til slutt fikk jeg levert den tilbake.

Har du forresten noen tips ang. hvilke fargemodus som gir beste farger?
    Jeg har ikke noe kalibreringsverktøy enda.

Lykke til! :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 39 av 46 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •