Epson EH-TW5000 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 46 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 902
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begynner å bli lei ventingen, vurdere bare å gi opp hele Epson (kreve penger tilbake), og velge en annen prosjektor.

Så hva kan matche denne kjekke saken som tar så lang tid å få tilbake.

Min kino er med 5x vinduer og lyse gule vegger og lyst tak, med andre ord så greier jeg ikke 100% lys kontroll før det er mørkt ute, men da kanskje 90% lyskontroll på gr.a. dem lyse veggene og det lyse taket. Så hvilke andre prosjektorer kan match TW5000? Og som ikke har problemer som denne har.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativer til TW-5000?

Jeg synes jo Sonys VPL-HW10 er en meget kapabel projektor, bare pass på at den ikke kan monteres rett mot bakveggen i rommet på grunn av kjølingen, her skal den ha en del klaring. Vet heller ikke om den har like mange innstillingsmuligheter for kalibrering. Ellers har du jo JVC DLA-HD350, som jeg ser kan fås for en hyggelig penge nå.

Såvidt meg bekjent er det ingen LCD-baserte projektorer som matcher TW5000 på kontrast/lystrykk.

For meg, med mine begrensninger ift. plassering, pris og teknologibegrensninger (kan ikke ha DLP), så var det ikke mange alternativer til EH-TW5000, faktisk kun Epsons egen TW2000, men den var en utgående modell, og lite aktuelt å satse på. EH-TW5000 er vel også når alt kommer til alt bedre enn TW2000. Jeg har til nå ikke vurdert å bytte ut TW5000 fordi jeg ikke har noen alternativer som er akseptable for meg. Nå må jeg bare få kalibrert den igjen, så får vi se. Om det blir bra, så er den absolutt mer enn bra nok for meg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ W5000 er høyst kapabel (spesielt til prisen) hvis en tåler DLP, og et alternativ til TW5000

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    BenQ W5000 er høyst kapabel (spesielt til prisen) hvis en tåler DLP, og et alternativ til TW5000
    Jeg har ikke vurdert DLP, siden jeg er følsom for RGB-flimmeret, og har også kamerater som er det. Men det er riktig at det finnes en mengde riktig gode DLP-projektorer.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. fokusvandring, så er projektoren nå etter service mye bedre på dette, men det er ikke 100% borte. Likevel opplever jeg at de gangene jeg nå sjekker fokus (ved å hente opp projektorens meny), så er det ofte filmen som har større svakheter enn projektoren. Og da må vel målet sies å være nådd.

Så Bolt i går, og det var en udelt positiv opplevelse bildemessig.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Begynner å bli lei ventingen, vurdere bare å gi opp hele Epson (kreve penger tilbake), og velge en annen prosjektor.
    Hvor lenge har du ventet nå, zx300?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvor lenge har du ventet nå, zx300?
    Vet ikke hva som er normalt, men jeg har ventet 7-8uker nå. Er vel litt for utolmodig jeg???

Når jeg attpå til leser dere er ikke 100% fornøyd hjelper ikke det heller:-(

Edit:
    leverte den inn i uke 27, mener det var en tirsdag.

Tingen og er vel at det ikke er bedre prosjektor til meg og min Lyse hjemmekino???
    Så da står jeg med Tw5000 valget.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva som er normalt, men jeg har ventet 7-8uker nå. Er vel litt for utolmodig jeg???
    Nei, nå bør du ringe både Epson og Infocare og høre hvordan det går. Ikke ta noen bortforklaringer for god fisk, de skal:

1. Vite hvor den er.
    2. Ha en god forklaring på hvorfor det har tatt så lang tid (vi er flere som fikk den igjen etter 4-5 uker)
    3. Gi deg projektoren fiks og ferdig tilbake i løpet av en uke, eller så synes jeg du kan forlange et flunkende nytt eksemplar. Alle grenser for "reparasjon innen rimelig tid" er overskredet her, og da bør du ha ditt på det tørre for å forlange en helt ny en.

Du er ikke utålmodig når de ved innlevering sa ca 2 uker, og det snart har gått 2 måneder.

Hold en høflig, men bestemt tone, så blir du tatt seriøst.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå bør du ringe både Epson og Infocare og høre hvordan det går. Ikke ta noen bortforklaringer for god fisk, de skal:

1. Vite hvor den er.
    2. Ha en god forklaring på hvorfor det har tatt så lang tid (vi er flere som fikk den igjen etter 4-5 uker)
    3. Gi deg projektoren fiks og ferdig tilbake i løpet av en uke, eller så synes jeg du kan forlange et flunkende nytt eksemplar. Alle grenser for "reparasjon innen rimelig tid" er overskredet her, og da bør du ha ditt på det tørre for å forlange en helt ny en.

Du er ikke utålmodig når de ved innlevering sa ca 2 uker, og det snart har gått 2 måneder.

Hold en høflig, men bestemt tone, så blir du tatt seriøst.
    Og hvem i såfall kan jeg forlange en ny av da?
    MEN dem hoster vel opp en overhalt(les sleden) til meg når jeg klager til dem...
    MEN imorgen skal jeg ringe dem

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvem i såfall kan jeg forlange en ny av da?
    MEN dem hoster vel opp en overhalt(les sleden) til meg når jeg klager til dem...
    MEN imorgen skal jeg ringe dem
    Ringte dem igår. Og dem mente og at det hadde tatt for lang tid. Ble enige om å vente en uke til. Så får man se da.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte dem igår. Og dem mente og at det hadde tatt for lang tid. Ble enige om å vente en uke til. Så får man se da.
    Du er alt for snill!

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson eh-tw3000 i forhold til tw5000?

Det er dårlig med offesiell tråd for tw3000 sett i forhod til tw5000, hvorfor?? Da mitt hjemmekinoprosjekt skulle ha en koneakseptfaktor ble vegger lys gul nesten hvit og tak hvitt matt. Jeg snakket med Avshop om dette. Fikk inntrykk av at en tw5000 ville bli markant i sortnivået tatt lysforhold i betrakning. De mente at en tw3000 ville bli mer riktig i forhold til rommet.

Så var det det med kalibrering da? Er det to vidt forskjellige ting på tw5000 og tw3000?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...en TW5000 vil uansett gi bedre sortnivå enn en TW3000, selv med lyse vegger såfremt du har noenlunde kontroll på strølyset (dvs. lamper, lys utenfra (!) o.l.)...

Når det gjelder kalibrering er systemene på TW3000 og TW5000 helt identiske (full CMS), men fargerommet sitter bedre på TW5000 fra fabrikk.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Timion: Har du en del lys på i rommet, så kommer ikke TW5000s formidable kontrast til sin rett. Men med full lyskontroll og kun "stearinlys"-styrke på evt. smålys i rommet, så vil det være mer "smell" i kontrasten på TW5000 enn noen annen LCD-basert projektor av i dag.
    I min hjemmekino har jeg full lyskontroll, men har ofte på noen dimbare spotter bak i rommet på aller laveste nivå. Dette er ikke nok til at jeg kaster synlig skygge på lerretet, og da kommer også TW5000 til sin rett. Det trenger ikke være stup mørkt for at TW5000 skal vise hva den kan, men nesten...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du vite hvor i systemet DIN projektor befinner seg nå? Det er jo et minstekrav. Ellers ville jeg nok ymtet frampå om at en ny er på sin plass.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du vite hvor i systemet DIN projektor befinner seg nå? Det er jo et minstekrav. Ellers ville jeg nok ymtet frampå om at en ny er på sin plass.
    Tja, dem sente prosjektoren til Frankrike(Paris) etter en stund, så fikk dem BARE linsa tilbake, uten resten. Så hadde dem mailet til dem der nede(ikke jeg), og da skulee dem sende opp igjen resten av prosjektoren. Men sånn ellers i systemet vet jeg ikke noe. Men får se om 6dager, har det ikke skjedd noe da, så får jeg gå til forhandleren og si at han får bestille en ny. For jeg tror TW5000 er det beste for meg(men fyttikatta for en smell i den Sonys VPL-HW10, var hos en kompis igår og satt en slik opp).
    Så har countdown to 24.08.0 :-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle like å vite hvorfor Epson insisterer på service i Frankrike. Esken min, som var meget pent behandlet og inneholdt alle originale pappdeler for å beskytte kom tilbake i en tilstand som så ut som den hadde vært slept gatelangs fra Norge til Frankrike. Og inni esken var de aller fleste pappdelene erstattet med noen uformelige, plastovertrekte, isoporlignende plater. Men de har tydeligvis beskyttet projektoren, så da skal jeg ikke være så kresen på esken. Men synes ikke dette vitner om at alle på veien har behandlet ting med respekt, akkurat.

Det vitner heller ikke om god kontroll når man returnerer linse istedenfor projektor. Tilliten min til serviceapparatet til Epson er ikke akkurat den beste om dagen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle like å vite hvorfor Epson insisterer på service i Frankrike. Esken min, som var meget pent behandlet og inneholdt alle originale pappdeler for å beskytte kom tilbake i en tilstand som så ut som den hadde vært slept gatelangs fra Norge til Frankrike. Og inni esken var de aller fleste pappdelene erstattet med noen uformelige, plastovertrekte, isoporlignende plater. Men de har tydeligvis beskyttet projektoren, så da skal jeg ikke være så kresen på esken. Men synes ikke dette vitner om at alle på veien har behandlet ting med respekt, akkurat.

Det vitner heller ikke om god kontroll når man returnerer linse istedenfor projektor. Tilliten min til serviceapparatet til Epson er ikke akkurat den beste om dagen.
    Slik jeg ble forklart(av forhandler), så er det likt for alle land, om du hadde hvert i Danmark, Tyskland eller Spania og skulle ha den inn på reperasjon så var faren veldig stor om at den ble sendt til Paris(service folkene kan nesten gjøre lite og ingenting her i Norge og andre land).
    Må til Paris for bagateler.

Hadde man visst dette før man kjøpte denne kjekke tingen, så hadde det kanskje vært et annet kjøpt???

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener da at jeg har hørt at InfoCare utfører ganske kompliserte servicer i Norge på andre projektorer, men nok om det.

Nå er projektoren kalibrert, og jeg er nok en gang imponert over bildet. Dessverre er jeg ikke helt kvitt fargeuniformitetsfeilene, og de er synlige om man ser etter dem i lyse scener på film. Heller ikke fokusvandringen er helt borte... Men det er faktisk meget stor forskjell på kalibrert og ukalibrert projektor. Mye mere nyanser og den virkelig store HD-dybden i bildet etter kalibrering. Herlig! :-)

Men jeg er blitt nysgjerrig på hva som har blitt gjort med projektoren ut over å bytte FW, så jeg skal kontakte Epson eller InfoCare for å finne ut av det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - "Pappa, er det mer rødt nå?"

Allerede ved oppstart av Bolt-filmen kom denne kommentaren fra datteren min på 10. Dette var det første barna tittet på etter kalibrering.

Og selvfølgelig hadde hun helt rett, for utgangspunktet så slik ut:

Men jeg lurer litt, for dette er et såpass stort gap mellom grønt og rødt at jeg måtte senke kontrasten og grønn gain mye og nesten makse ut på rød gain for å få til dette.

Side 35 av 46 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •