Epson EH-TW5000 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 46 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 902
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kommentaren angående stabil måling ved 10% var ikke ment som kritikk til ditt måleutstyr eller lerret. Den var snarere ment som en "forklaring" på hvorfor vi sjelden ser slike stabile målinger publisert der ute på WWW. 99 prosent av alle publiserte målinger spriker jo kraftig ved 10%. Hadde flere utnyttet drahjelpen av mindre bildeflate og høy gain på lerretet, ville vi oftere sett stabile måliger av fargetemperatur ved lave nivåer. Det er jo tross alt ikke mange "testere" der ute som sitter på så godt måleutsyr som deg Lygren. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, begynner å bli glad i Microspeccen, jeg...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    kommentaren angående stabil måling ved 10% var ikke ment som kritikk til ditt måleutstyr eller lerret. Den var snarere ment som en "forklaring" på hvorfor vi sjelden ser slike stabile målinger publisert der ute på WWW. 99 prosent av alle publiserte målinger spriker jo kraftig ved 10%. Hadde flere utnyttet drahjelpen av mindre bildeflate og høy gain på lerretet, ville vi oftere sett stabile måliger av fargetemperatur ved lave nivåer. Det er jo tross alt ikke mange "testere" der ute som sitter på så godt måleutsyr som deg Lygren. :-D
    Ja, vil vel tro at billige forbrukersensorer sliter ved både 10 og 20%. Men de hjelper jo likevel til med å oppnå bedre bilde.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er naturligvis en stor fordel å ha godt måleutstyr, men i den mørkeste enden er det faktisk ikke så vanskelig å å "eyballe" gråskalaen, forutsatt at man har litt erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra73
    Leverte min hos infocare i kongsvinger i går. Gikk inn på infocare.no nå for å sjekke status på servicen, og der stod det forventet ferdig 19/6-09 kl. 1600. Hvis dette viser seg å stemme så må det kunne kalles lynservice... Oppdatering følger
    Hei Terra73
    Har du fått din TW5000 tilbake?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balijoka
    Hei Terra73
    Har du fått din TW5000 tilbake?
    Og... hvordan får man påloggingsinfo til infocare.no ? Min er innlevert med Posten, og all kommunikasjon jeg har hatt har gått med Epson.

Edit: Glem det. Ringte Infocare og fikk god hjelp der.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen begynner å ramle på den å nå..hyggelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektoren ble sendt til Frankrike. Det stemte derfor ikke det som stod opplyst under servicehistorikk om svært kort serviceopphold. Håpet på en hentelapp i posten i dag etter en uke med regnfyllt ferie, men den gang ei.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra73
    Prosjektoren ble sendt til Frankrike. Det stemte derfor ikke det som stod opplyst under servicehistorikk om svært kort serviceopphold. Håpet på en hentelapp i posten i dag etter en uke med regnfyllt ferie, men den gang ei.
    Sending til Frankrike er standard prosedyre nå. Det utføres ikke service på TW5000 i Norge. Jeg fikk telefon med tilbud om en overhalt swap-unit, altså ingen ny enhet,for et par dager siden. Jeg avslo av flere grunner, men ønsker man å være raskt oppe igjen så tror jeg nok de overhalte swap-enhetene holder god standard. Epson ønsker ikke å få ting i retur to ganger, så jeg regner med at swap-enhetene er kvalitetssikret godt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Skikkelig vrang fyr du, Roffe... Vi får vel kanskje prøve å peile tråden inn på teknisk tema uansett, blir litt mye servicefokus her nå...

Jeg har nettopp sett "Outlander" nå, og bemerket meg at irisen knitrer en del i de mørke, stille scenene med flammer som setter den i høygir... Fremdeles ikke noe STORT issue, men synes det er merkelig at de ikke har fått noe mer bukt med knitringen...

Ellers er det godt med dynamikk, men sortnivået er ikke på det nivået JEG klarer å leve med på sikt (vel, jeg klarer jo ikke å leve med noe "på sikt", så ikke noe å bry som om for de fleste... ), selv om det er på nivå eller noe bedre enn HW10... Det er fremdeles et godt stykke unna HD350/750, for å si det slik! Skal snart bytte ut til lysegrå duk (har hvit i dag), så det vil nok hjelpe litt også.

Fargene er fremdeles fantastiske da, sitter som en skudd. På mellommørke scener synes jeg også den gjør det spesielt godt, mon tro hva denne saken måler på ANSI-kontrast? Er ikke på nivå med DLP, det er greit nok, men tipper det er bedre enn D-ILA og SXRDer flest...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en tråd for denne prosjektoren på dette forum, ville det vært meningsløst å ikke kunne ta opp disse temaene (service) som tross alt er veldig i vinden for denne modellen. Det ville vært vanskelig, samt uoversiktelig, å ha en ny tråd på et hvert issue. Dette er min mening, og jeg finner det ryddig med en tråd under denne overskriften. Hadde kanskje vært mere nyttig med en egen kalibreringstråd, da jeg tror mindretallet av leserne (de færreste poster i mengder) har egne prober som de bruker i timesvis.

Et forslag når det gjelder kalibrering, skriv opp dataene dere bruker. Selv har jeg kopiert data fra utenlandske fora med meget (visuelt) vellykket resultat. Og ja, jeg er klar over at dette vil være individuelt opp i mot rom, lysforhold, lerret etc. Men det er gøy å prøve seg fram.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Skikkelig vrang fyr du, Roffe... Vi får vel kanskje prøve å peile tråden inn på teknisk tema uansett, blir litt mye servicefokus her nå...
    Vrang? Nei, det synes jeg ikke. Jeg har en projektor som skal være en toppmodell i produsentens produktserie. Klart jeg forventer at jeg skal ha et produkt som oppfører seg som en toppmodell. Jeg har levert inn et eksemplar i ekstremt strøken stand. Den har ikke vært flyttet på, den har vært i et rom det ikke har vært røket i. Jeg vet nøyaktig hvor mange timer den har på baken. Jeg kan ikke forestille meg at noe annet eksemplar har vært behandlet finere enn mitt eksemplar. Like fint, ja, men ikke finere. Det går ikke an.

Er det da vrangt å ikke ville ha en swap-modell som jeg ikke vet hvordan har vært behandlet?

Denne modellen har hatt en rekke barnesykdommer. Det er ganske mange eksemplarer her som må inn på service. Da synes jeg det absolutt er innenfor emnet hvordan disse enhetene oppfører seg før og etter service, samt hva som gjøres i løpet av service og hvor lang tid det tar. Vi snakker ikke om enkelttilfeller her. Hadde dette vært en produksjonsbatch biler, så hadde man tatt dette på rutinemessig service. Siden det ikke er noen rutinemessig service på projektorer, så er det klart at servicenivået også er vesentlig. Når Epson sier det tar to uker, og ingen har rapportert å få projektoren tilbake på så kort tid, så er det klart at dette er interessant for mer enn den det gjelder, siden det som sagt er mange dette gjelder.

Når Epson har fikset feilene på de tidlige produksjonsseriene, så er det kanskje på tide å forlate servicepraten, men jeg er en av dem som har denne inne til service og inntil jeg har en TW5000 uten barnesykdommer vel plassert i hjemmekinoen, så er dette det viktigste for meg når det gjelder teknisk diskusjon rundt TW5000.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ellers er det godt med dynamikk, men sortnivået er ikke på det nivået JEG klarer å leve med på sikt (vel, jeg klarer jo ikke å leve med noe "på sikt", så ikke noe å bry som om for de fleste... ), selv om det er på nivå eller noe bedre enn HW10... Det er fremdeles et godt stykke unna HD350/750, for å si det slik! Skal snart bytte ut til lysegrå duk (har hvit i dag), så det vil nok hjelpe litt også.
    Sortnivå er vanskelig. Jeg synes heller ikke sortnivået er perfekt, men det er det beste jeg har sett fra noen LCD, og med den kraftige lysstyrken så er opplevd kontrast svært god, selv om svart ikke er helt svart.
    Jeg er for øvrig overbevist om at hvit duk ikke er veien å gå med TW5000. Med mindre man har skikkelig digert lerret er TW5000 rett og slett så lyssterk at den trives bedre på et grått lerret.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lygren
    mon tro hva denne saken måler på ANSI-kontrast? Er ikke på nivå med DLP, det er greit nok, men tipper det er bedre enn D-ILA og SXRDer flest...?
    Jeg rakk aldri å måle den TW5Ken jeg hadde til test, men etter det jeg har forstått, er ikke panelene videre endret fra forrige modell D7. Sanyo Z3000 ligger på ca 300:1, noe jeg tror vil gjelde for TW5000 også. Det er forøvrig vesentlig mer enn DiLA og SXRD.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...når det gjelder service har jeg jo selv tatt det opp i denne tråden, det jeg bare håper er at vi ikke KUN diskuterer dette... Samtidig er jo i det minste RESULTATET av servicen relevant i denne tekniske tråden, og det er der vi bør holde fokus også. Får jo håpe dere får projektorene i retur relativt snarlig da, slik at dere kan kan beskrive hvor fornøyd dere til syvende og sist blir!

Når det gjelder å oppgi data skal jeg snart ta en ny runde på egen projektor (avventer ny, grå duk...), og vil da legge ut de dataene jeg ender opp med...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått tilbake projektoren sin?

Balijoka

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte min ca 16/6. Fremdeles ikke fått noe i retur.
    Så du må nok beregne 1 mnd + for å få utbedret. Hvis nå ferien begynner i frankrike må du beregne 2 mnd sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Jeg sendte min ca 16/6. Fremdeles ikke fått noe i retur.
    Så du må nok beregne 1 mnd + for å få utbedret. Hvis nå ferien begynner i frankrike må du beregne 2 mnd sikkert.
    Hva i h......
    16/6?

Jeg har heller ikke klart å få noe som helst status på min. Frankrike svarer ikke på forespørslene fra InfoCare.
    Dette er ikke holdbart, Epson. Skjerp dere. Jeg forventer gull i retur

Og vi nærmer vel oss lansering av ny modell.......

Balijoka

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nå gått over en mnd med min også. Ingenting i retur. Er det noen som kan rapportere å ha fått projektor tilbake fra service?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ting skjer, så skjer de tilsynelatende raskt. Fikk melding i dag tidlig om at nå skal visst projektoren min ha returnert fra Frankrike, og Infocare skal visstnok utføre en kontroll av servicen før den sendes videre til meg igjen. Det er jo lov å håpe at jeg har den i neste uke.

Side 32 av 46 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •