Epson EH-TW5000 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 46 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 902
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har akkurat bestilt service på min selv, men nå begynner jeg å lure! Hva har enhetene i Frankrike å gjøre?? Leser det meget aktive forumet på AVS, og epson usa deler jo ut bytteprojektorer i hytt & pine, det er vel det som burde gjelde her også? Hva svarer de til at det skal ta så lang tid?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har sendt en mail til Epson direkte nå, så får vi se om de kommer opp med noe vettugt. Det skal jo ikke ta ukesvis å få fikset disse feilene, som jo ikke burde vært der i utgangspunktet - her må Epson se til å rydde opp omgående!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...antar for øvrig forsinkelsen skyldes at de har ventet på bytteprojektorer - og det kan fremdeles være problemet... Vi får avvente å se hva de svarer - uansett må de jo se til å få ordnet opp med min snart, er grenser for tålmodighet også...

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når går prisen ned på denne projektoren da? Hadde håpa den skulle ramle litt jeg...hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilte min idag.

håper på å få den snart.

MOD EDIT: Dette er en teknisk tråd.

noen som vet om nye som sendes ut fortsatt har feilene som er blitt rettet i det siste?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...antar for øvrig forsinkelsen skyldes at de har ventet på bytteprojektorer - og det kan fremdeles være problemet... Vi får avvente å se hva de svarer - uansett må de jo se til å få ordnet opp med min snart, er grenser for tålmodighet også...
    Jeg hadde tenkt å bestille service nå, men med disse erfaringene (tålmodighetsprøvene) tror jeg at jeg skal insistere på bytteprojektor.

Edit: Har sendt Epson support en forespørsel om hvordan vi skal ordne servicen slik at man ikke er uten projektor mer enn et par uker.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo trist for Epson som taper kunder. Har lenge gått og ventet på en utgave som er oppdatert på alle feilene, men har ikke hørt fra de ennå.
    Får vel bare kjøpe Sony istedet, som jeg har kun gode erfaringer fra. Også rep. via Infocare.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt på siden av tråden, men sett i lys av de mindre (firmware?) problemene lurte jeg egentlig på om det er sannsynlig at en arvtager kommer i løpet av året?

Er jo snart et år siden Gorm fikk sine hender på EH-TW5000 første gang.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kanskje litt på siden av tråden, men sett i lys av de mindre (firmware?) problemene lurte jeg egentlig på om det er sannsynlig at en arvtager kommer i løpet av året?

Er jo snart et år siden Gorm fikk sine hender på EH-TW5000 første gang.
    Det kan vel hende, men i så fall setter jeg pengene mine på at den er bygget over samme chassis. Det nye chassiset ligger det jo visstnok en del utviklingstid bak, og det blir neppe byttet ut i en håndvending.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det kan vel hende, men i så fall setter jeg pengene mine på at den er bygget over samme chassis. Det nye chassiset ligger det jo visstnok en del utviklingstid bak, og det blir neppe byttet ut i en håndvending.
    Samme chassis er greit nok. Mende tekniske "utfordringene" kan de godt forbedre før de legger den ut til salgs. Etter hva jeg forstår så er det mangler som er forholdsvis enkle å gjøre noe med? FW, zoom, etc

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Har sendt Epson support en forespørsel om hvordan vi skal ordne servicen slik at man ikke er uten projektor mer enn et par uker.
    Jeg spurte om det samme i april. Da fikk jeg beskjed om at servicen tok maks. 6 dager.

Dette er for dårlig.
    Det er første gang jeg opplever at Epson (Europa) roter det til så fælt. De burde følge på disse forumssidene og se hvilke konsekvenser denne dårlige servicen har.

Projektoren min har nå fått alle bugs som er rapportert, inkl. fokusproblematikken. Den kommer nå etter ca. 30 min. og blir ikke borte før jeg justerer. Neste gang jeg starter opp, er det samme visa om igjen.

Tror det er på tide å banke på døra til Epson;-)

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...har fått svar fra Epson nå, og de beklager det hele på det sterkeste... De leverer jo stort sett produkter av svært høy kvalitet, og såpass mange projektorer som i dette tilfellet måtte fikses var nok litt mer enn de klarte å svelge... "Swap-lageret" var rett og slett helt tomt. De planlegger å ordne opp i dette med det første, og det var også tydeligvis flere swap-enheter på vei, så det er mye mulig dere som levererer inn projektorene nå slipper å måtte vente.

Tommy_sn: alle som selger denne projektoren nå har siste firmware installert samt fix av fokus...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommy_sn: alle som selger denne projektoren nå har siste firmware installert samt fix av fokus...
    Betyr det at de nå er feilfri?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folk med firmware 1.09 har jo allerede kommentert at det fremdeles er store steg under justering av gråskala, men noe bedre får en vel anta at den har blitt...Fokusproblematikken får en jo anta at er fikset da, i det minste er det det som er rapportert av folk. Jeg venter jo selv i spenning for å se hvor godt den nå yter.......

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med en hyggelig representant for kundestøtte hos Epson Norge. Følgende kom ut av samtalen:

* De mener at all service nå skal kunne gjennomføres i løpet av to uker. Lengre servicetider enn dette skal være begrenset til ett kjent tilfelle (maks uflaks, lygren? )
    * Alle fokus- og firmwareoppgraderinger på Epson EH-TW5000 utføres hos servicesenter i Frankrike.
    * Det blir ikke sendt ut bytteprojektorer, man må altså vente. Kunderepresentanten mente at det skal være felles policy for Skandinavia på dette punktet (kan hende det er noen greie forhandlere i Sverige som gir kundene litt ekstra?)
    * Fellesferien i Frankrike er i august, så serviceinnsendinger nå i sommer skal ikke påvirkes av ferieavvikling.

Jeg fikk ingen forklaring på hvorfor man velger å ta service i Frankrike, men regner med at dette har med både kapasitetsutfordringer og en enhetlig kvalitet på slik ekstraordinær service å gjøre (dette er kvalifisert gjetting fra min side). Jeg gjetter også på at de som har ventet lenge har blitt offer for ekstra forsinkelser i forbindelse med at man har byttet servicesenter.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk med firmware 1.09 har jo allerede kommentert at det fremdeles er store steg under justering av gråskala, men noe bedre får en vel anta at den har blitt...Fokusproblematikken får en jo anta at er fikset da, i det minste er det det som er rapportert av folk. Jeg venter jo selv i spenning for å se hvor godt den nå yter.......
    Jeg vil vel tilføye at selv om TW2000 kunne justeres bedre på gråskala, så er justeringens unøyaktighet ikke verre enn at jeg fortsatt er imponert over bildekvaliteten på EH-TW5000 når jeg ser film. Trente øyne med sans for små avvik vil kanskje kunne se forskjeller, men jeg koser meg. For meg er irisknatring i stille passasjer og fokusvandringen de største irritasjonsmomentene, og disse skal jo være fikset med foreliggende serviceoppgraderinger.

Jeg vil si at for praktisk bruk er EH-TW5000 friskmeldt, selv om det er irriterende å ikke kunne justere gråskalaen 100% flat når man sitter der med måleproben.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er irisknatring i stille passasjer og fokusvandringen de største irritasjonsmomentene, og disse skal jo være fikset med foreliggende serviceoppgraderinger.
    Kan si meg enig i at dette kan være irriterende. Men er det ingen hos Epson som kan si at dette ER i orden? Bare SKAL være i orden?
    Det høres ut som det er en hvis tvil bak en "skal være" uttalelse.

Og ja, det er flisespikkeri, men jeg synes det er kjekt å vite før man handler.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balijoka
    Jeg spurte om det samme i april. Da fikk jeg beskjed om at servicen tok maks. 6 dager.

Dette er for dårlig.
    Det er første gang jeg opplever at Epson (Europa) roter det til så fælt. De burde følge på disse forumssidene og se hvilke konsekvenser denne dårlige servicen har.

Projektoren min har nå fått alle bugs som er rapportert, inkl. fokusproblematikken. Den kommer nå etter ca. 30 min. og blir ikke borte før jeg justerer. Neste gang jeg starter opp, er det samme visa om igjen.

Tror det er på tide å banke på døra til Epson;-)
    Og du kjører med FW 1.09? Vil det si at det du rapporterte om forbedring av FI og slikt heller ikke virker lenger?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivind82
    Da er det vel det samme med min, sendte den inn for litt over 3 uker siden.. :evil:
    Har du ikke fått den igjen ennå, du heller?

Side 28 av 46 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •