Epson EH-TW5000 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 46 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 902
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen her inne som har oppgradert sin TW-5000, evt. forsøkt en nyere enhet enn de som ble levert med 1.05 FW-versjonen?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har FW1.09 kommet, men han på avsforum har blitt bedt om ikke å legge den ut på forumet. Får høre med Epson om de kan sende oss direkte.

As for FW 1.09 and the Frame Interpolation improvement, I want to set an expectation, it is only an improvement.
    Frame Interpolation generally works best when viewing high definition content such as Blu-Ray discs with scenes that contain a lot of action. Setting Frame Interpolation to LOW can make the action appear smoother. Frame Interpolation is generally not necessary for optimizing the image quality of most recorded video and broadcast content. So, we recommend that Frame Interpolation remain OFF in most cases.

So, when should you set Frame Interpolation to NORMAL or HIGH? When playing video games, the action tends to be much smoother when the Frame Interpolation is set to NORMAL or HIGH.
    Just FYI - I recently tested an updated 7500 UB with a Sony PS3 and NBA07 (a true 1080p Game) - the game play looks so much better with FI set to Normal or High rather then LOW or off.

Please be aware that installing 1.09 will reset Settings and total lamp hours to 0. Make sure to get the current settings and lamp hours before you perform the update. It also incorporates improvements built into FW 1.05/1.06/1.07/1.08.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket nettopp med Epson kundesupport. De sier at i Europa er det bestemt at firmwareoppgradering ikke kan utføres av sluttbruker. Må gå via serviceavdeling, altså Infocare.

Litt dumt dette, siden det kun er snakk om en firmwareoppgradering. Vi oppgraderer jo pc, dvdspiller, etc. regelmessig selv. Livet hadde vært litt vanskeligere for alle parter hvis man måtte sende inn utstyr hver gang en ny oppdatering kom.

Fint om f.eks. Dag Inge fra Epson kunne komme med en kommentar vedrørende dette.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo virke som dette med gråskalajusteringen (RGB Offset) ikke får noen fiks... Om dette stemmer er det vel bare å sende inn. *sukk* TW-5000 er jo til å leve med innenfor de kalibreringsmarginene som er der nå også, men det er synd at den ikke kan kalibreres like godt som forgjengeren.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, virker som det meste dreier seg om FI og iris. Det er vel omtrent samme panel som på TW2000, så meget rart om det ikke kan fikses.

At vi ikke kan oppdatere firmware selv i Europa blir for dumt. Som Balijoka sier så oppdaterer vi firmware/programvare på mange dingser selv om dagen, så om man er komfortabel og ønsker det så burde det være helt greit. Kan forstå det hvis det på noen måte er mulig å gjøre pj totalt ubrukelig, men prossessen virket meget grei da jeg oppgraderte til FW108. Hadde strømmen gått underveis så tipper jeg det er en bootloader som i det minste setter pj mottaklig for ny flashing.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke bare en FW-oppgradering. Det med fokusen er vel en HW-problematikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    ......prossessen virket meget grei da jeg oppgraderte til FW108.
    Har du sjekket med Epson om oppgraderingen din har gått utover garantien?
    Jeg vil være sikker på at garantien forsatt gjelder før jeg gjør noe som helst på egenhånd.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer med de første TW5000 som kom ja. Alle de andre trenger bare ny FW, som tar 2 uker på verksted pluss jobben med nedpakking og transport til/fra posten, eller 4 min om man gjør det selv...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balijoka
    Har du sjekket med Epson om oppgraderingen din har gått utover garantien?
    Jeg vil være sikker på at garantien forsatt gjelder før jeg gjør noe som helst på egenhånd.
    Skal levere den for HW fiks, og nevner ikke FW i det hele tatt. Tviler på at det blir et tema, men om det skulle bli det så mener jeg at mitt er på det tørre. FW var fra Epson sentralt, var merket med TW5000 og alt gikk 100% korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er linken til den nyeste FW :-D
    Ref. avsforum.com

Index of /Epson6500UB

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Har du lagt inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Takk!

Har du lagt inn?
    Mangler nullmodemkabel :evil: . Skal prøve i morgen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nullmodemkabel fra ClasOhlson
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør man om PCen ikke har RS232-terminering (min bærbare har tydeligvis ikke det...)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hva gjør man om PCen ikke har RS232-terminering (min bærbare har tydeligvis ikke det...)
    Du kan bruke en USB til RS232 konverter. Eksempelvis en slik som dette: Komplett.no - SDM USB Serial Port Adapter

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du kan bruke en USB til RS232 konverter. Eksempelvis en slik som dette: Komplett.no - SDM USB Serial Port Adapter
    Oj... den var ny i 1.09. I FW-oppgraderingsmanualen for FW 1.08 sto nemlig følgende:

Required:
    • PC computer running Windows 98SE / Me / 2000 / XP
    • RS232 Null modem serial cable: Important Note: DO NOT USE A USB-TO-RS-232 ADAPTER OR CONVERTER CABLE
    • Firmware files
    • IDOL 2.0.1 firmware uploader utility

Verden går tydeligvis fremover. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker expresskort med RS232 til min bærbare pc. Er på vei til Clasohlson nå og kommer med en tilbakemelding i løpet av kvelden.

Jeg spurte Epson om det var mulig å ta med PJ til Infocare og vente mens dem oppdaterte firmwaren (tar jo bare noen minutter), men dette var visst ikke mulig på grunn av diverse årsaker:evil:

Når det gjelder oppdatering av firwaren av sluttbruker, hva er det Epson Norge tror? At vi er dummere enn amerikanerne? Epson vil heller betale regningen til Infocare, enn å spare pengene og heller la oss oppgradere selv. Blir litt provosert av det sneversynte supportsystemet.

Hva med fremtidige oppdateringer? Mener Epson Norge at det bør være greit for oss entusiaster å være 1-2 uker uten projektor hver gang det kommer en ny oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører nå med 1.09 :-D
    Frame Interpolation funksjonen har blitt merkbart forbedret. En god projektor har blitt enda bedre.

Måtte rekalibrere etter oppgraderingen.
    Det er fremdeles store hopp i Offsett. Resultatet ser dere under.

Vedlegg 49617

Fikk til følgende deltaE-verdier:

IRE deltaE
    10 4,3
    20 3,9
    30 2,6
    40 1,1
    50 1,9
    60 1,2
    70 0,3
    80 0,9
    90 0,7
    100 1,6

Balijoka

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tja, ser ut som en rett og slett foreløpig må leve med noe feil i gråskalaen på denne saken? Jeg har sendt inn min på service nå, så jeg får nå se hva de foretar seg av reparasjoner. Fokus og 1.09 antar jeg er en selvfølge, men hvis hoppene i offset fremdeles er til stede vil det jo uansett ikke være den helt store forbedringen...

Igjen vil jeg uansett understreke at jeg synes bildene og resultatet jeg fikk servert fra denne etter kalibrering var svært bra. Litt "rusk" nederst i gråskalaen, men husk at jeg fikk til et såpass godt fargerom i samma slengen at resultatet uansett var svært godt...

...jeg venter uansett i spenning på å få projektoren i retur!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg venter uansett i spenning på å få projektoren i retur!
    Det gjør jeg også, for jeg er spent på hvordan disse fiksene fungerer i praksis også.

Side 26 av 46 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •