Epson EH-TW5000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 46 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 902
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kan se ut som vi får en ny situasjon hvor TW5000 vil ligge i prisklasse(25K) med HC7000 og AE3000 mens VW80 vil ligge i prisklassen til HD350(40K). Toppoppgjøret ligger hos HD750 og VW200 i klassen fra 55K+.

Alikevel virker det som om TW5000 kan komme farlig nær konkurentene i klassene over slik TW2000 var en klar konkurent til både VW60 og HD1.

Ren synsing fra min side, men altså slik jeg ser det ut fra tidlige antydninger og sparsomme opplysninger.
    Å sammenligne TW2000 og VW60 opp mot HD1 er uforståelig for meg da jeg synes at den er i en annen klasse og om TW5000 kommer farlig nær konkurentene får vi vente og se men jeg tror ikke den kommer opp samme klasse som JVC sine.
    Mvh bigtor

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Å sammenligne TW2000 og VW60 opp mot HD1 er uforståelig for meg, da jeg synes at den er i en annen klasse. Om TW5000 kommer farlig nær konkurentene får vi vente og se, men jeg tror ikke den kommer opp samme klasse som JVC sine.
    Vel, det er jo ikke akkurat uventet. ;-)

Hvis en kikker litt rundt på de fora (WWW) som driver aktivt med projektortesting, så vil en nok finne at flertalet foretrekker TW2000 over HD1. Det er jo ikke bare dynamikk i mørke scener som er viktig for filmopplevelsen, korrekte farger og bildeskarphet er også viktige parametre. Pris er også et viktig moment, og her går Epson rett i strupen på konkurrentene.

Med tanke på ryktene om at HD350 ikke har CMS (håper det ikke medfører riktighet), så tror jeg nok TW5000 kommer til å bli et mer atraktivt produkt blant entusiastene. HD750 blir sikkert en ny referanse, men den kommer også til å koste godt over det dobbelt av prisen på TW5000.

Uansett blir jo dette bare antagelser, for mye kan skje før disse produtene når markedet. Time will show.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Å sammenligne TW2000 og VW60 opp mot HD1 er uforståelig for meg da jeg synes at den er i en annen klasse og om TW5000 kommer farlig nær konkurentene får vi vente og se men jeg tror ikke den kommer opp samme klasse som JVC sine.
    Det er mye som er uforståelig i projektorverdenen. Som .feks å hevde at PTA-E1000 er skarp ;-)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Vel, det er jo ikke akkurat uventet. ;-)

Hvis en kikker litt rundt på de fora (WWW) som driver aktivt med projektortesting, så vil en nok finne at flertalet foretrekker TW2000 over HD1. Det er jo ikke bare dynamikk i mørke scener som er viktig for filmopplevelsen, korrekte farger og bildeskarphet er også viktige parametre. Pris er også et viktig moment, og her går Epson rett i strupen på konkurrentene.

Med tanke på ryktene om at HD350 ikke har CMS (håper det ikke medfører riktighet), så tror jeg nok TW5000 kommer til å bli et mer atraktivt produkt blant entusiastene. HD750 blir sikkert en ny referanse, men den kommer også til å koste godt over det dobbelt av prisen på TW5000.

Uansett blir jo dette bare antagelser, for mye kan skje før disse produtene når markedet. Time will show.
    Vel ditt svar er vel heller ikke uventet;-)Og det som gjør at jeg ikke forstår hvorfor noen foretrekker TW2000 eller for den sak skyld VW60 går jo på helheten i bilde både sortnivå bildeskarphet og ikke minst dybdefølelsen som ikke TW2000 er i nærheten av...synes jeg.
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror nok igjen mye har med preferanser å gjøre, der samtlige teknologier har sine definitive styrker og svakheter. Jeg ser ikke den store fordelen med millimeterkorrekte farger når fargene tross alt på D-ILA og SXRD er på det nivået de faktisk er, men har full respekt for andre som gjør det. Et annet viktig poeng hvis en først skal sammenligne opp mot JVCs modeller er selvsagt at bruk av iris forstyrrer både gammastabilitet og generell gråskala, noe Epson er gode til å korrigere, men langt fra perfekt. Dette gjelder selvsagt ikke kun Epson, men samtlige irisbaserte løsninger.

Uansett er det jo lite poeng å diskutere TW5000 opp mot D-ILA, for de befinner seg jo i to helt forskjellige prisklasser. Det blir mer naturlig å sammenligne opp mot Sonys HW10, diverse DLPer og andre LCDer som Mitsubishi HC7000. Blant disse er TW5000 en utrolig sterk kandidat og sannsynligheten for at den tar over favorittstempelet til TW2000 er selvsagt stor...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sjanser for at TW5000 kan bli tilgjengelig i Norge (hvertfall en visning på Økern) i løpet av september?

Regner med at den er i vanlig salg i god tid før jul.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi skal vente og se hvor bra TW5000 blir før vi konkluderer med noenting. Det er umulig å basere noe på uttalelser fra andre, spesielt siden det ikke foreligger noen ferdig produksjonsmodell.

Spennende blir det uansett

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at de er relativt begeistret de også ja. Selv om det også her er snakk om en tidlig pre-modell
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen dårlig attest når de skriver
    Opposite the predecessor TW2000 almost everything is strongly improved
    :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, dette ser usedvanlig lovende ut gitt... Spørs om ikke Epson beholder ledertrøye innen LCD og dermed stadfester posisjonen som "mellomklassens" mester atter igjen. Noen mener jo også at denne LCD-projektoren banker dertil langt mer kostbare projektorer grunnet bedre fargekorrekthet, og hvis/når sortnivået også er på plass i enda større grad skal en ikke se bort fra at den også spiser godt av markedet et godt stykke inn i "hi-end"-leiren...

Blir spennende å se en endelig produksjonsmodell under optimale forhold!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest intressante er dynamikken i bildet for min del.

LCD projectorene har blitt bra på det aller meste bortsett fra dynamikk, men kanskje denne generasjonen kan gjøre noe med dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du da på ansi-kontrast?

DLP-ene vil fortsatt råde grunnen så lenge det er mye lys i bildet, ala ansi-kontrast (sjakkbrett). Men så fort du kommer over i mørke scener, så vil nok TW5000 (og alt fra JVC så klart) være alle DLP-projektorer fullstendig overlegen når det gjelder kontrast/dynamikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet noen releasedato på denne projektoren enda? Eller er det fortsatt ca. desember? Hjemmekinorommet er straks ferdig, så det begynner å klø i fingrene. Tenkte jeg skulle holde ut med plasmaen til denne kommer. ;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Tenker du da på ansi-kontrast?

DLP-ene vil fortsatt råde grunnen så lenge det er mye lys i bildet, ala ansi-kontrast (sjakkbrett). Men så fort du kommer over i mørke scener, så vil nok TW5000 (og alt fra JVC så klart) være alle DLP-projektorer fullstendig overlegen når det gjelder kontrast/dynamikk.
    Tidligere når jeg sammenliknet LCD og DLP projectorer så var alltid DLP totalt overlegne i scener med mye mørke og noe lys.
    For eksepmel den "berømte" scenen i the rock hvor de kommer opp av kloakken inne i dusjen.
    Så fort det begynte å skinne i vannet og LCD projectorene åpnet irisen så ble bildet flatt som en pannekake.

Det er det jeg mener med dynamikk i bildet.
    Det er vel også det man måler når man måler ansi kontrast ja.

Dette har jo alltid vært DLP og D-ILA projectorenes store fortrinn og det kan virke som om dette fortsatt gjelder selv om noen mener at Epson har kommet ett langt sted videre med denne generasjonen.

Når får du ett eksemplar til test Gorm?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Tidligere når jeg sammenliknet LCD og DLP projectorer så var alltid DLP totalt overlegne i scener med mye mørke og noe lys.
    For eksepmel den "berømte" scenen i the rock hvor de kommer opp av kloakken inne i dusjen.
    Så fort det begynte å skinne i vannet og LCD projectorene åpnet irisen så ble bildet flatt som en pannekake.
    Dette er scener som D-Ila teknologien er overlegent alt annet. Nye LCD projektorer, og spesielt da TW5000, er minst på høyde med gode DLP-er. Andre LCD-projektorer (HC7000, AE3000) vil også gjøre en god figur.

Det er det jeg mener med dynamikk i bildet.
    Det er vel også det man måler når man måler ansi kontrast ja.
    Ansi kontrast måles kun med 4x4 sjakkbrettmøster (50% APL), og representerer således kun scener/bilder som ineholder 50% lys. Dersom man bruker programer som regner ut gjennomsnittlig lys i de forskjellige scenene, ser man at dette faktisk er veldig lyse scener.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det AK svarer her. Når det gjelder testeksemplar, så aner jeg ikke. Epson priterer vanligvis EISA-bladene, så jeg regner med å få den i god tid før den er kommersielt tilgjengelig. Kanskje Dag Inge vet mer?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det kommet noe nærmere informasjon om når denne vil bli å finne i butikkene? Er veldig sugen på å få oppgradert nå som det har begynt å bli skikkelig kinovær på kveldene og har ikke veldig lyst på en tw2000 når jeg vet denne er rett rundt hjørnet.

Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

Solgte nylig min PE8720 for å kjøpe en FullHD prosjektor.
    Tenkte også på en TW2000, men venter lett til Desember med å handle dersom TW5000 kommer til å legge seg på rundt 26000.. :-D Ikke minst dersom støynivået på den nye er blitt senket til såpass som 22dB!!

Sammen med en STR-DA5400ES og Popcorn Hour A-110 så blir nok dette bra saker !

Newcomer Holmis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med Epson på fredag og de sa at prisen ville bli 25 000,- og den var klar for salg i desember.

Jeg gleder meg til jul i år

Side 2 av 46 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •