Epson EH-TW5000 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 46 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 902
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Marginale forskjeller i focus fra kald til driftsvarm er det på stort sett alle projektorer, og jeg kan ikke si jeg opplever TW2000 noe værre enn andre på det området?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fokusendringen på min TW-2000 er så liten at jeg egentlig ikke har sett på det som noe problem. Har ikke tenkt noe særlig over det før det ble nevnt i denne tråden.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan vi kanskje konkludere med at fokusendringer på TW-2000 som følge av varierende varme er noe som forekommer, men at det ikke er noe stort problem.

Så kan vi vende tilbake til emnet for tråden, som er Epson EH-TW5000, ikke TW-2000, eller hva? ;-)

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må tidvis justere ganske mye på TW5000, så spørsmålet er om det er en designfeil på det nye chassiet/fokusring. Bruker ikke linsedeksel. Skal følge med fremover, kan jo hende noe må "sette seg" litt.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om denne linken er opp, men her er der ihvertfall en test
    Oversatt ifra tysk til engelsk ifra babelfish

Oversettelsesresultat for http://www.cine4home.de/news/TW5000/TW5000Preview.ht

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det tatt en bestilling/kjøp av en TW5000 :-)
    Ankomst tid i begynnelsen av neste mnd.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Da var det tatt en bestilling/kjøp av en TW5000 :-)
    Ankomst tid i begynnelsen av neste mnd.
    Jeg har også inne en bestilling, og den er også forskjøvet på dato (skulle opprinnelig kommet denne uken), så det er tydelig at de får inn et nytt parti i månedsskiftet.

Gleder meg. :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg har også inne en bestilling, og den er også forskjøvet på dato (skulle opprinnelig kommet denne uken), så det er tydelig at de får inn et nytt parti i månedsskiftet.

Gleder meg. :-D
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Hvordan er ditt rom som TW5000 skal stå i? Hvilke lerret har du? Jeg har GrandView 106" Greyvision.
    Jeg har et rom med et par vinduer i, som jeg bleder med rulle gardiner. Har ca 1,7lux lys i rommet(på dagstid med rulle gardiner rullet ned), så det blir spennende å se hvordan det blir.
    Har og lyse gul aktig vegger.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Hvordan er ditt rom som TW5000 skal stå i? Hvilke lerret har du? Jeg har GrandView 106" Greyvision.
    Jeg har et rom med et par vinduer i, som jeg bleder med rulle gardiner. Har ca 1,7lux lys i rommet(på dagstid med rulle gardiner rullet ned), så det blir spennende å se hvordan det blir.
    Har og lyse gul aktig vegger.
    Er under bygging. Tråd her:
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...r-bygging.html
    Lerretet blir et DIY rammespent Dreamscreen Dynagrey-lerret på 180cm bredde.
    Har 99% lyskontroll.
    Garantert Eco-modus på så lite lerret. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Må tidvis justere ganske mye på TW5000, så spørsmålet er om det er en designfeil på det nye chassiet/fokusring. Bruker ikke linsedeksel. Skal følge med fremover, kan jo hende noe må "sette seg" litt.
    Min TW5000 er også noe ut av fokus de første 5-10 min. Etter det merker jeg ikke stort til det.

"Art" omtaler dette på bloggen sin:
    The Art of Home Theater Projectors » Blog Archive » Another issue? Epson Home Cinema 6500UB de-focusing

.. og så litt senere her:
    The Art of Home Theater Projectors » Blog Archive » Epson 6500UB, 6100, TW5000, PLV-Z3000 de-focusing

Masse diskusjoner om dette på avsforum, og bloggen er også referert der.

Andre tanker om min TW-5000 etter en uke:
    Fortsatt fantastisk bilde.

FI ser veldig kult ut, men det blir for magisk. Filmene ser rett og slett feil ut. I tillegg så fungerer det ikke spesielt bra (rykk og napp). Fungerer ikke med små objekter, fotballer blinker og blir borte i et halvt sekund osv. Kan kanskje brukes til noen sportsendinger.. Skisport går nok også ut, sliter voldsomt med hvit tekst over snø.

Konvergens, ser at pixler ikke matcher helt, men umulig å se fra sitteposisjon. Ca. 2 meter / 200cm lerret. Ser rundt på forumene at dette er et veldig vanlig fenomen (problem?) med 3lcd projectorer. Ikke noen grunn alene for å sende den inn for min del, men definitivt noe jeg vil påpeke hvis den trenger service senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt oppløftende nyheter

Projector]Projector News News

"We've been taking a close look at the Epson 6500 UB and the Epson 6100 in preparation for reviews of these two models. We delayed the reviews because of a phenomenon we identified first on the 6500 UB. The issue is that the projector tends to go out of focus over the first 30 minutes of viewing time. If it is sharply focused after initial start up, it will slowly lose its precise focus as it warms up, evidently due to heat expansion in the light engine. When we refocus it after about 30 minutes, it will then remain in focus for the duration of the viewing session.

The loss of focus is not radical, but it is noticeable when watching HD material from Blu-ray in particular. After the first half hour of viewing, a Blu-ray movie being played in 1080p begins to look more like a very clean upscaled DVD... still very watchable, but with a bit of the fine detail lost. Since this happens slowly over the course of half an hour, it is easy to overlook it. Many users might not even notice it. However, the focus issue becomes more apparent when we call up the menu after thirty minutes-the graphic menu is obviously softer than it was when the viewing session began.

We called in a second 6500 UB from a later shipment to see if this was isolated just to our first test unit. We found the same results on the second 6500 UB. It is also happening on our 6100 as well.

We have been discussing all this with Epson. They have been studying the problem, and have been running their own tests on multiple units internally. As of this afternoon, they have reported that they initially saw the same thing we did. However, after multiple power up and power down cycles, they say the projector will stabilize, and that the issue will be resolved. They have likened it to a break-in period on a new vehicle. If this is the case, it will be good news.

Based on this latest feedback, we will continue to test our units here and put them through multiple power up/down cycles to see if we can get them to stabilize as Epson thinks they will. We will report more as we learn more. Thanks very much for your patience. "

Nå begynner jeg å glede meg skikkelig, for etter endeløs vingling og timesvis med lesing er det denne jeg skal ha. Regner med at det blir handling til uka!!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har merket mindre til focusproblemet de siste dagene, så har tro på at problemet vil forsvinne helt.

Ellers fikk jeg måleprobe i går, noe som viste seg å være svært spennede Har kun målt litt i HD modus, og på adeo greyline i "batcave" måtte fargetemp justeres ned til 6000k. Fargeintensiteten var veldig bra, men fargerommet måtte justeres endel. (Oversaturert bortsett fra magenta, blå var heller ikke så ille) Slet litt med gamma som la seg på 2, og måtte helt opp i 2.4 på projektor før den nærmet seg referanse på 2.2. Har mye å lære om hvordan innstillinger påvirker hverandre...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange timer har din gått nå akke?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 timer. Justerte litt når jeg skrudde den på i går, og etter 5 min måtte jeg justere igjen. Da holdt den seg riktig resten av kvelden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som måtte være interessert, har jeg akkurat målt litt kontrast på TW5000. Jeg målte de to mest interessante modusene, nemlig xvColor og HD. Disse ble målt både med høy og lav lampespenning.

Resultatene er som følger:

xvColor-modus høy lampespenning: 5.726:1
    xvColor-modus lav lampespenning: 5720:1

HD-modus høy lampespenning og aktivert iris: 39.500:1
    HD-modus lav lampespenning og aktivert iris: 37.420:1

Det er med andre ord gjort et enormt løft i native-kontrast, i forhold til utgående TW2000. Nesten 6K native kontrast er rundt 20 prosent høyere enn jeg hadde turt å håpe på. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke dårlig, var også en del mer en jeg hadde trodd.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og med 1600AL snakker vi jo om markedets mest lyssterke kanon i "privat"-segmentet, og når den også har dette kontrastnivået tror jeg dette kan bli en riktig så populær modell... Spørsmålet er jo selvsagt fremdeles hvor korrekte farger denne kan utvise, men der er jo Epson tradisjonelt veldig sterke, så dette taler jo veldig veldig godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da henger denne i taket, og det virker veldig bra. Hva setter man oppløsningen på dvd spilleren til for å sørge for at prosessoren i prosjektoren gjør bildebehandlingen, progressivt eller interlaced? Ønsker å bypasse mest mulig til prosjektoren slik at bildet blir minst mulig behandlet i dvd spilleren

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra73
    Da henger denne i taket, og det virker veldig bra. Hva setter man oppløsningen på dvd spilleren til for å sørge for at prosessoren i prosjektoren gjør bildebehandlingen, progressivt eller interlaced? Ønsker å bypasse mest mulig til prosjektoren slik at bildet blir minst mulig behandlet i dvd spilleren
    Hvis spilleren din kan sende ut 576i over HDMI, så velger du dette. Hvis spilleren ikke har denne muligheten, får du prøve deg fram mellom 576p (spilleren gjør de-interlacing) og 1080i (spilleren gjør skaleringen). Velg den løsningen som gir deg det skarpeste bilde, med minst artefakter.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    For de som måtte være interessert, har jeg akkurat målt litt kontrast på TW5000. Jeg målte de to mest interessante modusene, nemlig xvColor og HD. Disse ble målt både med høy og lav lampespenning.

Resultatene er som følger:

xvColor-modus høy lampespenning: 5.726:1
    xvColor-modus lav lampespenning: 5720:1

HD-modus høy lampespenning og aktivert iris: 39.500:1
    HD-modus lav lampespenning og aktivert iris: 37.420:1

Det er med andre ord gjort et enormt løft i native-kontrast, i forhold til utgående TW2000. Nesten 6K native kontrast er rundt 20 prosent høyere enn jeg hadde turt å håpe på. :-D
    Fy søren, da er jeg nok bare blitt kresen, for jeg synes fortsatt sortnivået ikke er helt sort... ;-)

Jeg har jo ikke kalibrert noe ennå, men innledende førsteinntrykkstester tyder på at jeg blir godt fornøyd med denne. :-D

Side 12 av 46 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •