Epson EH-TW5000 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 46 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 902
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: Dette er en teknisk tråd, vennligst opprett en tråd rundt denne projektoren under "Produkt -og prisjakt" for spørsmål rundt forhandler/demo osv. Takker!

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye venting er den i hus Bare synd jeg må jobbe i kveld...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med feedback, er ute etter proj selv og denne er veldig aktuell. Hadde egentlig bestemt meg for hd350 men den, oops, skvatt opp 10 laken innen jeg fikk tommelen ut. Finner ingen reviews av denne på nettet heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en link til en review på 350 :JVC DLA-HD350 Projector Review - 1080p D-ILA review at AVForums.com

er veldig spent på å høre om tw5000 jeg også, tenker det blir neste projektor hvis ikke prisen går over 30k.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk koblet den opp og testet litt i går, og for et bilde! Den virker bra kalibrert rett ut av esken i "HD" fargemodus, og likte denne best, selvom den trekker litt mot rødt. xvColor ble meget blass, til tross for at blu-ray spilleren (sony BD350) støtter dette og det er skrudd på. Min referanse er 35mm (kino) og det skal være mer farger, helt klart. Mulig det er en annen innstilling som står feil, det er jaggu noen på denne

Viftestøy i "low" er for meg et ikke tema, og i "normal" høres den, men det ble uansett for lyst bilde i batcaven!

En rar ting var at uten 24p på blu-ray så ble bildet meget blokkete på bevegelige deler, samt at det så ut som nyhetene. 1080i fra sat (Canal Digital) er veldig bra, og Planet Earth på BBC HD gjorde natta kort.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xvColor er det eneste moduset som gir deg korrekt fargerom. At du opplever det som blasst tyder på at noe er feil, enten med projektoren eller med referansen din. Husk at modusen xvColor (i projektoren)deaktiverer den dynamiske irisen også.
    Om xvColor er aktivert eller ikke i avspilleren har ingen ting å si, for denne modusen på projektoren setter korrekt fargerom i forhold til kildemateriale. Siden det ikke finnes kildemateriale som benytter xvColor, har innstillingen i avspilleren altså ingen påvirkning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    En rar ting var at uten 24p på blu-ray så ble bildet meget blokkete på bevegelige deler, samt at det så ut som nyhetene.
    Jeg har sett at flere har klaget på trøbbel med frame-interpolation i 60Hz modus:

Official epson 6500ub owners thread - Page 17 - AVS Forum

Forhåpentlig er dette noe som kan løses med en firmware-oppgradering etterhvert.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...så det du sier er at irisen må deaktiveres for at projektoren skal angi korrekte farger? Det er jo litt kjipt da?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sier vel heller at uten kalibrering så er xvColor korrekt, men da mister man irisen. Hos meg ble alle som tatt rett ut av "død-snø", men hmm, kanskje HDMI sto i expanded når jeg testa.

Ang. frame-interpolation i 60Hz modus, så blir det vel 50Hz her, men kanskje det er et problem uansett. Eller er alle blu-ray 29,97fps/60Hz?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle blu-ray er "24 hz", med unntak av noen få konserter som ligger lagret som 1080i. De fleste spillere kan konvertere 24 hz til 60hz 1080i/p, men da blir det selvsagt noe hakking uansett hvilken projektor man bruker.
    Kjører du interpolering i projektoren på 24 hz materiale, blir dette omgjort til 96 hz (3 dobling). Sone 1 DVD (NTSC) blir gjengitt som 120 hz (dobling), mens sone 2 DVD (PAL) blir gjengitt som 100 hz (også dobling)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med "korrekt fargerom", er det noe man vil oppleve som noe problem i praksis? Har lest litt i manualen som ligger ute på nettet, og det er jo fullt mulig å kalibrere og lagre egne custom-innstillinger?

Jeg vil jo tro at irisen i praksis nettopp vil ødelegge for hele hensikten med et 100% korrekt fargerom i xvColor, nemlig at bildet skal være i henhold til en gitt referanse som vanskelig lar seg forene med autoiris?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En korrekt implementert iris skal ikke pårvirke fargerommet.

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette med "korrekt fargerom", er det noe man vil oppleve som noe problem i praksis? Har lest litt i manualen som ligger ute på nettet, og det er jo fullt mulig å kalibrere og lagre egne custom-innstillinger?

Jeg vil jo tro at irisen i praksis nettopp vil ødelegge for hele hensikten med et 100% korrekt fargerom i xvColor, nemlig at bildet skal være i henhold til en gitt referanse som vanskelig lar seg forene med autoiris?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan lagre innstillinger i fleng, samt navngi dem. Har du reciver med HDMI switching så vil TW5000 alikevel kjenne igjen de forskjellige komponentene slik at forrige innstilling blir aktivert.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    En korrekt implementert iris skal ikke pårvirke fargerommet.
    Nei, jeg skjønner jo det, jeg også (selv om jeg har kun rudimentær kunnskap om dette sammenlignet med deg og Gorm).

Poenget mitt er vel mer hensikten med xvColor-modusen, om den skal være en slags bildereferanse, og at den dermed også skal være en lysintensitetsreferanse, for å si det slik.

Et vikarierende spørsmål blir jo da om det er mulig å kalibrere en custom-innstilling til å gjengi korrekt fargerom, eller om dette kun er mulig i xvColor. Og et sekundært spørsmål: Dersom 100% korrekt fargerom kun er mulig i xvColor-modus, hvor langt unna det 100% korrekte vil man havne i andre moduser (som har aktivert iris) dersom man kalibrerer etter alle kunstens regler?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x.v. color gir vel kun et større fargerom, ikke nødvendigvis mer korrekt greyscale tracking?

Dessuten er vel ikke x.v. color benyttet på en eneste blu-ray pr. i dag, eller er dette feil?

Samsung LCD: 10-bit vs. 16-bit processing - AVS Forum

Jeg har ihvertfall ikke hatt noe utbytte av x.v. color på min TW-2000 (som også slår av dynamisk iris) i kombinasjon med ps3.

Edit: ser at Gorm allerede har nevnt mangelen på x.v. color kildemateriale.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det burde du ha utbytte av, for xvColor modesen er den eneste du har med korrekt fargerom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg testet dette, så jeg får vel gi det en sjanse til da . Dessverre har Spyder2-proben min fått en sterk dragning mot grønt på sine gamle dager, så jeg får ikke målt noe i øyeblikket..

Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endelig er den her!!
    Var litt av et glis på postmannen da han leverte prosjektor og recieveren.. hehe

Blir nok lite med søvn på meg i natt !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne pj`en i dag

Er ikke noe expert, men jeg synes det er et fantastisk bilde
    Eneste negative jeg har å si så langt er lyden på irisen. Med pj`en i low modus hører man den jobbe ganske godt. Åsså får jeg heller ikke interpoleringen til å virke noe særlig godt, men etter det jeg har forstått er vist dette noe flere sliter med. Håper bare det kommer en firmware eller noe som kan fikse dette.

Har også et spm.
    Hva er egentlig 4-4 Pull-down, og hvordan påvirker dette bildet?
    Fant det i menyen, men får ikke skrudd den på.
    Blu-ray spilleren jeg har er samsung 1500, har det noe med den å gjøre?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Roffe: Du kan jo ta utgangspunkt i en annen modus og kalibrere deg frem til et "perfekt" fargerom da (har ikke testet denne enda, så jeg vet jo ikke om den en gang klarer noe i nærheten av perfekt, men antar jo at det er bra ettersom TW2000 var såpass god), men det krever jo kalibreringsutstyr, ev. et besøk av en gammel venn fra Jessheim-traktene...

Side 10 av 46 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •