Forskjell på gammel og ny PJ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på gammel og ny PJ???

Har en gammel BenQ PE7700 (720p) projektor som jeg er fornøyd med, men som klart ikke bringer det skarpeste bildet til duken... Har alltid lyst på en ny 1080p men i den forbindelse har jeg et enkelt spørsmål:

Hvor mye bedre bilde har en 20k 1080p projektor i dag mot min 4år gamle 17k 720p projektor?

Finnes det noen visuelle tester eller "bilder" på nett som synliggjør forskjellen?
    Hva er kvalitetsforbedringen på:
    a) Blu-Ray via PS3
    b)DVD og
    c) Digital TV (Parabol, ikke HD)?

Noen som kan rettlede, synligjøre, vise til eller overbevise her? (Regner med at ting blir bedre, men hvor mye bedre???)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannskelig å svare på. Jeg har hatt en 720 projector som var vesentlig bedre enn den 1080en jeg oppgraderte til (PE8720/W9000). I forhold til PE7700 vil nok de fleste 1080 projectorene gi deg ett løft, men enkelte vesentlig mer enn andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg har også lurt på dette her da jeg også har en 7700.(er veldig fornøyd)
    men det du skall være klar over er at bilde behandlinga av sd signaler(ikke progresivebilder s-video/komponent) på 7700 er helt forferdlig dårlig ble kritisert for dette når den kom ut. men bildene fra blu-ray fra ps3 og hd fra pc over hdmi er skarpe og fine.fleste som har hvert hjemme oss meg og sett har blitt overrasket hvor skarpe og fine bildene er på hd.
    kjøpte receiver med og bilde behandling og sender bildene ut over hdmi, bildene fra parabol ble over raskende bra forhold til når jeg sendte dem direkte til 7700 med s-video
    med full hd projektor har jeg forstått at sd signaler ikke blir så mye bedre.men det kommer sikkert litt and på prosessoren som behandler bildene.
    med det er vell på hd man virkelig ser forskjell.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgradert fra 7700 til W10000 i fjor, og det var lett verdt pengene ($3300) jeg betalte for den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgraderte fra 7700 til 8720 for halvannet år siden og er så fornøyd nå at jeg ikke tar sjansen på oppgradeiring til 1080p-projektor. Ville muligens fått noe bedre bilde fra HD-kilder, men er mer usikker på SD-materiale, hvor jeg fortsatt er imponert over hva 8720 leverer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Jeg oppgraderte fra 7700 til 8720 for halvannet år siden og er så fornøyd nå at jeg ikke tar sjansen på oppgradeiring til 1080p-projektor. Ville muligens fått noe bedre bilde fra HD-kilder, men er mer usikker på SD-materiale, hvor jeg fortsatt er imponert over hva 8720 leverer.
    Jeg la merke til kampanjen til BenQ på denne 8720 saken ett år eller to tilbake. Men da var jeg fersk eier og ikke klar for å bytte.

Skal en ha en 8720 nå, er vel de å regne som klenodier og har bruktpris over nypris ;-)

Egentlig synd de ikke finnes en mulighet for å sammenligne nye og gamle modeller på noe vis, uten å måtte deponere på en, og det er vel i praksis kun elkjøp som gir denne muligheten, og der flommer det jo over av pj's... jada!

hmm... (klør seg i hodet)

Edit: Og SD-materiale (parabol og dvd) suger på PJ'n min...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg synes ikke at bilde fra dvd suger akurat. men det kommer sikker and på flere ting.hva bruker du til over føring av av bilde hdmi / s-video / kompnent?
    for dvd fra ps3 og (hdmi 720p) ut eller min denon 2910 dvd spiller (hdmi 720p) gir som regel skarpe fine bilder kommer litt and på kvaliteten på dvden.
    det kommer også and på også ossen 7700 er kalibrert.
    enig i att s-video og kompositt på 7700 ikke blir bra.
    nyere projektorer i dag har mye bedre bildebrikker så bildene på sd matriale blir nokk en del bedre en det du har i dag vis du har kun mulig het til kjøre komposit eller s-video

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hei
    jeg synes ikke at bilde fra dvd suger akurat. men det kommer sikker and på flere ting.hva bruker du til over føring av av bilde hdmi / s-video / kompnent?
    for dvd fra ps3 og (hdmi 720p) ut eller min denon 2910 dvd spiller (hdmi 720p) gir som regel skarpe fine bilder kommer litt and på kvaliteten på dvden.
    det kommer også and på også ossen 7700 er kalibrert.
    enig i att s-video og kompositt på 7700 ikke blir bra.
    nyere projektorer i dag har mye bedre bildebrikker så bildene på sd matriale blir nokk en del bedre en det du har i dag vis du har kun mulig het til kjøre komposit eller s-video
    Kjører alt over hdmi via Yamaha RX-V3800 med hdmi til PE7700. Denne er kaliberert etter beste evne med DVE. Neida, DVD suger ikke, men det gjør SD fra parabol.

Så, kanskje det er like mye verdt å investere i en DVDO som ny PJ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    trenger vell ikke skalerer når du har Yamaha RX-V3800 med hdmi.
    kan jo være noe og hente på en DVDO .sikker noen glupe hoder her inne som har testet det og.
    jeg har en onkyo 875 som jeg har koblet parabol inn i med s-video og lat 875 skalere bilde og ut over hdmi.selvfølgelig blir det ikke helt dvd men over raskende bra.spesielt nrk .tv2.tvn
    er vell ikke lett og få det så mye bedre .kvaliteten på sendingene er vell det som begrenser her.
    det beste er vell en hd tuner .tv-Norge skall jo snart begynne en egen hd kanal .spørs hva man ser på parabolen da

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig blir det ikke helt dvd men over raskende bra.spesielt nrk .tv2.tvn
    er vell ikke lett og få det så mye bedre .kvaliteten på sendingene er vell det som begrenser her.
    det beste er vell en hd tuner .tv-Norge skall jo snart begynne en egen hd kanal .spørs hva man ser på parabolen da
    Enig i at noen kanaler er bedre enn andre. TV3 f.eks suger noe sinnsykt, men det har vel mer med båndbredde på signalet (over satelitt for meg).

Men, ikke fornøyd allikevel... hmm igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også satelitt.abonemang fra canal digital.
    hvordan har du kobblet parabol tuneren på Yamaha RX-V3800 ?.
    eller har du hd tuner.lurer litt på og kjøpe hd tuner med hdmi og hvor bra det blir i på sd signaler i forhold og bruke s-video via receiveren.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også satelitt.abonemang fra canal digital.
    hvordan har du kobblet parabol tuneren på Yamaha RX-V3800 ?.
    eller har du hd tuner.lurer litt på og kjøpe hd tuner med hdmi og hvor bra det blir i på sd signaler i forhold og bruke s-video via receiveren.
    HD tuner og HDMI - SD blir ikke noe mye bedre, men før hadde jeg Strong 8700 med Scart RGB -> Komponent overgang... Har aldri kjørt s-video, minimum rgb scart...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •