Misubishi HC7000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er rett ja, men så kan man jo selvsagt diskutere om noen brukere på dette forumet beholder en projektor lenge nok til at en merker noe degradering fra det organiske panelet. Jeg tipper at dette ikke er noe issue, ikke for andre enn Texas Instruments da, som sikkert vet å bruke slikt i sin egen markedsføring. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeppers!

Da henger det en Mitsubishi HC 7000 i taket her! Bestilte i går, og kinoen klar i dag. Førsteintrykket var... Wow! Med påfølgende stooort glis.

Har en Mitsubhish HC5000 fra før (to år gammel nå) 1080p LCD det også. Skal poste litt flere inntrykk etterhvert. Men det har jaggu skjedd ett og annet på en par år.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med overgangen "Mr chips" :-D Husker at jeg var imponert over mye med 5000 da den kom. Det som er helt sikkert er at desigent har gått fra 60 talls skrivemaskincover (5000) til helt rått på 7000. Og mangelen på viftelyd er jo alene et utrolig godt argument for den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med overgangen "Mr chips" :-D Husker at jeg var imponert over mye med 5000 da den kom. Det som er helt sikkert er at desigent har gått fra 60 talls skrivemaskincover (5000) til helt rått på 7000. Og mangelen på viftelyd er jo alene et utrolig godt argument for den.
    HC 7000 er en stor oppgradering fra HC 5000 synes jeg.
    Ligger nå en enkel "test" av HC 7000 på Spillarkivet.no - av entusiaster, for entusiaster
    Direktelink: Mitsubishi HC 7000 Full HD Projektor : Spillarkivet.no - av entusiaster, for entusiaster

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny anmeldelse ute av HC 7000 på Avforums.com: Mitsubishi HC7000 Full HD 1080 LCD projector review review at AVForums.com

From a sleek new design to stunningly good black levels and picture processing that hits the spot without being noticed, this new projector from Mitsubishi gets our highest recommendation. Go see one!
    Relativ hyggelig lesning.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har gjort litt dårlig research på den tekniske biten?
    Jeg syns også at det er rart han gir karakteren "above average" på kontrast/dynamikk, når han tydelig har målt native kontrast til rundt 2000:1? Er det "average" av forrige generasjon fra andre produsenter?
    Ellers er jeg stort sett enig i det meste han skriver. HC7000 er en veldig god projektor, spørmålet blir hvordan den priser seg i forhold til TW2000, samt alle årets nykommere på "LCD-fronten".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    spørmålet blir hvordan den priser seg i forhold til TW2000, samt alle årets nykommere på "LCD-fronten".
    Ligger ikke alle sammen mellom 25 og 28K? (hvertfall AE3000 og TW5000 som er de åpenbare) Det betyr at en ved å trekke fra 10K kan få en SXRD (VW40) eller legge til 10K og få D-ila (HD350)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke VW40 nødvendigvis noen konkurrent til HC7000, så jeg skjønner ikke helt poenget?

Skal en dra analogien videre, så kan jeg jo si at for 20K mindre får du TW420? Den er heller ingen direkte konkurrent til HC7000. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har gjort litt dårlig research på den tekniske biten?
    Jeg syns også at det er rart han gir karakteren "above average" på kontrast/dynamikk, når han tydelig har målt native kontrast til rundt 2000:1? Er det "average" av forrige generasjon fra andre produsenter?
    Ellers er jeg stort sett enig i det meste han skriver. HC7000 er en veldig god projektor, spørmålet blir hvordan den priser seg i forhold til TW2000, samt alle årets nykommere på "LCD-fronten".
    Ser ut som de har forandret en liten detalj i anmeldelsen sin. Det sto at det var D7 paneler, men jeg spurte i forumet deres om det stemte. Nå er det tatt bort så langt jeg kan se.

Ellers Gorm, han mener bildet er best uten iris'n. Og sier at å skru den av ikke går ut over svartnivået omtrent heller (i forumet der sier han det).

Enten er det noe galt med meg, eller projektoren min. Jeg har prøvd dette ganske mye fram og tilbake nå, og med iris'n av blir det sorte ganske mye mere grått. Særlig i mørke scener, nattscener, blir alt liksom flatt også i tillegg til grått. Jeg opplever sortnivået som ganske bedre med iris'n på. Jeg synes heller ikke bruken av den dreper detaljnivået spesielt mye heller.

Jeg er også i den heldig situasjon at jeg overhodet ikke greier å se iris'n nå. På HC 5000 var den åpenbar riktignok. Men her tror jeg faktisk jeg må titte hardt skal jeg se den i jobbe.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At han hevder det ikke utgjør stor forskjell i sortnivå med og uten irisen aktivert får meg til å tro han har gjort testen ute i dagslys? Men på den annen side, da hadde han neppe målt korrekt native-kontrast?

Irisen på HC7000 er det ingen grunn til å deaktivere (med mindre man heter AK, og er overfølsom for dette ;-) ). Den er fullt ut på høyde med de beste, kanskje er det den beste irisløsningen jeg har testet. Jeg så tre hele filmer uten å registrere irisen i det hele tatt. Eneste man ser det på er på underteksten, men undertekst bruker jeg heldigvis sjelden
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke VW40 nødvendigvis noen konkurrent til HC7000, så jeg skjønner ikke helt poenget?

Skal en dra analogien videre, så kan jeg jo si at for 20K mindre får du TW420? Den er heller ingen direkte konkurrent til HC7000. ;-)
    Nuvel.... Poenget var første setningen.
    Ligger ikke alle sammen mellom 25 og 28K? (hvertfall AE3000 og TW5000 som er de åpenbare)
    HC7000 er direkte konkurent til AE3000 og TW5000 og alle ligger i samme prisklasse. Hva en ellers sammenligner med er vel fritt frem, men vil tro at flere tenker som meg og sammenligner litt både opp og ned når en skal kjøpe nytt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, enig i det.
    I dag vil jeg vel si at nærmeste konkurrenter er AE3000 og TW2000. TW5000 drøyer nok en god stund til før den når markedet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At han hevder det ikke utgjør stor forskjell i sortnivå med og uten irisen aktivert får meg til å tro han har gjort testen ute i dagslys? Men på den annen side, da hadde han neppe målt korrekt native-kontrast?

Irisen på HC7000 er det ingen grunn til å deaktivere (med mindre man heter AK, og er overfølsom for dette ;-) ). Den er fullt ut på høyde med de beste, kanskje er det den beste irisløsningen jeg har testet. Jeg så tre hele filmer uten å registrere irisen i det hele tatt. Eneste man ser det på er på underteksten, men undertekst bruker jeg heldigvis sjelden
    Sitat Opprinnelig postet av Han derre testern på avforums.com
    It obviously all depends on how you have set up the projector, what picture modes you are in, and of course what your environment is. We test in a full batcave with no light issues. Plus the projector is set up out of the box to its best possible settings close to the standards, watch material, then calibrated.

Switching off the iris should not have a huge effect as the standard point of the HC700 is great. You talking about washing out leads me to think that its either your room or your set up of the brightness that may be off, if that the result your getting. It doesn't make sense to me that if set up correctly it looks like a really big difference. The iris just opens and closes, it doesn't add any picture settings adjustments, so off the picture should look just as good.

The HC7000 also has a fixed apature and new light path that does more for the black performance than the iris. Indeed the best PJs out there don't use a dynamic iris but an adjustable or fixed apature control that helps with contrast and dynamic range within the image. As I say, all the iris is doing is shifting light balance between frames and that actually effetcs the dynamic range more than having it switched off.
    Så sier han i forumet når jeg sier at iris'n forbedrer sortnivået mitt godt.. Jeg har totalt mørkt rom, med dyp mørkeblå vegger, sort tak. ingen vinduer. Og jeg ser jaggu god forskjell på iris av eller på, og liker virkelig irisen på HC 7000.

Kjører Gamma: Cinema, Color temperature medium, brightness -1, contrast -3, lampe: low. Dream screen V2, greyline.

Men takk Gorm, godt å vite at jeg ikke er totalt gal da

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, enig i det.
    bra

Siden du sier at HC7000 har kanskje den beste irisen på markedet, mener du da funksjon eller lydnivå? HC7000 er vel det nermeste en kommer lydløs pj akkurat nå, så da er det vel ikke "klikke" lyder eller lignende fra iris. Mener noen har klaget på TW2000 ift dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra

Siden du sier at HC7000 har kanskje den beste irisen på markedet, mener du da funksjon eller lydnivå? HC7000 er vel det nermeste en kommer lydløs pj akkurat nå, så da er det vel ikke "klikke" lyder eller lignende fra iris. Mener noen har klaget på TW2000 ift dette.
    Iris'n er totalt lydløs. Det er vifta også mer eller mindre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra

Irisen er lydløs, i motsetning til den i TW2000, men det endrer ikke det faktum at TW2000 har bedre on/off kontrast, samt mulighet for korrekt faregrom. Til gjengjeld oppleves HC7000 skarpere, og har bedre bildeprosessering. TW2000 har i sin tur mindre synlig pikselstruktur. Det er altså plusser og minuser ved dem begge. Når det gjelder viften, så er den tilnærmet lydløs i økonomi-modus. Men er man avhengig av mer lys, ja så bråker også HC7000 som "et lite sagbruk" med fullt trykk på lampen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ellers Gorm, han mener bildet er best uten iris'n. Og sier at å skru den av ikke går ut over svartnivået omtrent heller (i forumet der sier han det).
    Har han egentlig funnet ut hvor irisen aktiveres og deaktiveres?

Irisen på HC7000 er det ingen grunn til å deaktivere (med mindre man heter AK, og er overfølsom for dette ). Den er fullt ut på høyde med de beste, kanskje er det den beste irisløsningen jeg har testet. Jeg så tre hele filmer uten å registrere irisen i det hele tatt. Eneste man ser det på er på underteksten, men undertekst bruker jeg heldigvis sjelden
    Jeg hadde ingen problemer med å se irisen på HC7000, men det er ingen tvil om at den er bra implementert. De aller fleste vil ønske å benytte den

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •