Ny projektor til kino rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor til kino rom

Hei har planer om ny projektor, har laget nytt kinorom som er 100% lyskontrolert alt er svart ,
    vurderer enten en TW2000 eller en HD1 , HD100 blir for dyrt noen som har noen anbefalinger
    på forhånd tusen takk for eventuelle svar

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to du nevner ville jeg gått for HD1 da jeg synes at den har det beste bilde av de.
    Mvh bigtor

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD1 er en fantastisk prosjektor. Anbefales. Har ikke sett den andre riktignok, men jeg er strålende fornøyd..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent til etter IFA, det kan jo for eksempel vise seg å være verd å vente på Epsons arvtaker til TW2000? Den kommer nok ikke på markedet før nærmere nyåret, men den som venter på noe godt,........osv

Forøvig ville jeg valgt TW2000 fremfor både HD1 og HD100, men jeg konstanterer at andre mener annerledes. Det kommer jo helt an på hva du prioriterer i en projektor. Ønsker du maks dynamikk i mørke scener, så går du for JVC. Prioriterer du fargekorrekthet, detaljering i mørke scener, eller maks sortnivå, ja så blir svaret TW2000. Dette er i hvert fall (pr dags dato) min klare 3-chip referanse. Dog, dette er bare min mening. Som du kan se ovenfor, så er det andre som mener noe annet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg også vil legge til er at HD1 har en dybdefølelse i bilde som ikke TW2000 er i nærheten av.
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...må nok også si meg enig med bigtor her. TW2000 er en god projektor, men opp mot HD-1 synes jeg den mangler en del... Samtidig koster den jo halvparten, og til prisen er den en utrolig god projektor, for all del!

Når det gjelder Gorms kommentar rundt fargekorrekthet på TW2000 stemmer jo selvsagt dette, men da er det viktig å understreke av fargene på HD-1 fremstår svært gode for det "utrenede" øye, inkludert mitt. Bittelitt pastellaktig til tider, det gjelder egentlig alle SXRD/D-ILA-projektorer, men absolutt ikke noe du vil sitte å irritere deg over med mindre du ser projektorene side ved side og fokuserer overvektig på denne forskjellen.

HD-1 har en ekstrem dynamikk, og det er nettopp det som skaper 3-dimensjonaliteten du er langt unna på TW2000. Jeg mener for øvrig også at Sonys VW60 og da også garantert kommende VW70 bør tas med i vurderingen. VW60 har mye av HD-1ens egenskaper, men mangler selvsagt det absolutte sortnivået. Samtidig er sømløsheten i bildet og stabiliteten i bevegelsene på VW60 helt fantastisk gode...

Skal ikke være bare enkelt, men du får jo trøste deg med at du i dette tilfellet vurderer markedets beste projektorer der samtlige vil gi deg et stort glis om munnen når kinomørket setter inn...!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •