Bruktkjøp: Dyr "gammel" vs. billigere ny?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktkjøp: Dyr "gammel" vs. billigere ny?

Hei. Tenkte å kjøpe brukt pj. Noen innspill på om det lønner seg å kjøpe en 3-4 år gammel som var av de bedre da eller å kjøpe en grei nyere modell.
    Ser at prismessig brukt må jeg gi omtrent det samme for en som kostet 15k før som for en som fortsatt er i salg og ligger på ca 6k ny. Er de nye så mye bedre at det lønner seg? Skal brukes til film og lysbildefremv.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele kommer ann på hvor mye du har tenkt å bruke. Dersom du har tenkt å bruke 15-20K, bør du aldri vurdere noe annet enn å kjøpe nytt.
    Dersom prisklassen er under 10K, kan det være lurt å kikke litt på bruktmarkedet, og spesielt kan BenQ 8720 være en het kandidat.

Når det gjelder alder på projektor, er 3-4 år dessverre aaalt for gammelt til å vurdere.... Med dagens utvikling er produktene rimelig utdaterte etter 2 år, men high-end projektorene kan holde seg litt lenger.

Hvilke lysforhold har du ? Størrelse på lerret ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om å bruke maks 4k på en brukt. Har ikke store krav egentlig. Tenker på noe I klasse med f.eks. Panasonic sine pt-ae 500/700 pj, ser at de går fort unna brukt. selv om 500'n begynner å dra på åra ( ?)
    Men det må vel finnes mer å velge i. Stemmer det at Epson har modeller som er gode både til stillbilde og film. tar mye bilder og lager fremvisninger på dvd, m musikk osv.
    Kan også nevne at jeg har maks 3 meter til lerret der den skal stå, i kjeller'n (les: mørkt rom). Ser ut til at jeg får lite bilde med en del pj'er da?

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å kjøpe gamle projekterer i den prisklassen er at det gjerne ikke er så mye å gå på på pæra og en ny koster, om du fortsatt få tak i, nesten like mye som u gav for projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. kan kanskje stemme det, men jeg ser at en del sier at pære har ganske få timer. kan man stole på dette? er det bare å resette timetelleren, og dermed aner du ikke hvor mange timer den har gått?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagis
    .. kan kanskje stemme det, men jeg ser at en del sier at pære har ganske få timer. kan man stole på dette? er det bare å resette timetelleren, og dermed aner du ikke hvor mange timer den har gått?
    Jeg tror ikke det er mange som jukser med dette. Hvertfall ikke på avtorget!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det hele kommer ann på hvor mye du har tenkt å bruke. Dersom du har tenkt å bruke 15-20K, bør du aldri vurdere noe annet enn å kjøpe nytt.
    Dersom prisklassen er under 10K, kan det være lurt å kikke litt på bruktmarkedet, og spesielt kan BenQ 8720 være en het kandidat.

Når det gjelder alder på projektor, er 3-4 år dessverre aaalt for gammelt til å vurdere.... Med dagens utvikling er produktene rimelig utdaterte etter 2 år, men high-end projektorene kan holde seg litt lenger.

Hvilke lysforhold har du ? Størrelse på lerret ?
    Hei.har kikka og lest litt de siste dagene.
    Et litt mer konkret eksempel: brukt Pana pt-ae 900 selges på finn. Ny Benq w500 el optoma hd 65 koster litt over 1000 mer nye... er disse 3 like bra, eller ikke? Evt hvor mye bedre?
    Hva m ny Acer hd 530 el Optoma hd700x som bare koster mellom noen hundre mindre enn Pana og får helt greie kritikker? Får jeg bedre brukt pj til den prisen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •