Kjøp av min første prosjektør.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av min første prosjektør.

Spørsmålene er mange.

Grunnen til at jeg ønsker en prosjektor er av møbleringsmessige årsaker.

Slik er rommet møblert. Som dere ser er hele høyre langvegg dekket av skap (som jeg bruker), og kan følgelig ikke dekkes til av en tv/reol o.l.

Avstand fra langvegg til langvegg er 3.5m, og planen er en tak/veggmontert prosjektør over sofa og et lerret på høyre langvegg. Med et lerret her kan skapene benyttes uhindret. Det er forøvrig et rom i en gammel bygård og høyt under taket (3m+).

Siden jeg ser meg nødt til å benytte en prosjektør er det interessant å høre de største ulempene ved dagens prosjektører. Hvordan er det med levetid på pærene? Hvor mye må man regne med å punge ut?

Grunnet den gunstige dollarkursen, planlegger jeg å kjøpe via USA og en kompis der som kan sende videre. Har noen erfaring med å kjøpe fra utlandet? Er det noe jeg bør passe på?
    Jeg er klar over at jeg mister den norske reklamasjonsretten, men jeg vil tro de fleste produsentene har (minst) ett års garanti?

Så kommer det store spørsmålet; _Hvilken_ PJ skal jeg velge?
    Jeg planlegger å benytte en Apple TV som mediasenter for musikk, bilder, video etc. Da denne kun leverer 720p, og jeg ikke har noen planer om å skaffe meg Blu-Ray/PS3 med det første, føler jeg at jeg ikke har behov for 1080p. Hva mener dere? Er det fryktelig dumt av meg å ikke velge en 1080? Hvor stor prisforskjell snakker vi i såfall mellom en 720 og en 1080?

Og så var det pris. Som sagt tenker jeg å kjøpe fra USA og sparer endel der.
    Med prisavslaget dette innebærer, ønsker jeg å bruke et sted mellom 5.000 og 10.000 + lerret.

Ja, dette får være nok for nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formenininger om dette?

- Øystein.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du skal bruke 720p så kan du jo se etter optoma hd70/hd65 eller benq 8720 på brukt markedet. Søk på forumet, du må også sjekke avstand og størrelse til lerret om dette passer med projektor. Blir kanskje litt kort avstand for benq 8720.

Les litt rundt på projektor-delen av forumet, står masse der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •