Valg av pj

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Valg av pj

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av pj

Jeg sliter litt med valget av pj. Har nettopp bygd nytt hus og laget dedikert hjemmekino rom (7.5x4.5x2.45). Har lenge siklet på IN82 men blir nok å slite med monteringen uten å bruke keystone. Har et Adeo rammelerret på 136". Hdmi kablene ligger skjult i taket og har "fastlåst" pj avstanden til 6.1m. Pj budsjettet helst under 30k. Noen forslag?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson Tw 2000 er jo meget bra.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville venta til etter Cedia med å ta noen besluttning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nylig og fikk demo av Epson TW2000 hos Avshop, og jeg ble svært imponert. Den bør være en av kandidatene du bør sjekke ut...

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger. Epson er nok en meget god pj men har ikke sett den live. I utgangspunkte er nok DLP førstevalg, men er vel ingen på markede med lensshift til en fornuftig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis
    Takk for tilbakemeldinger. Epson er nok en meget god pj men har ikke sett den live. I utgangspunkte er nok DLP førstevalg, men er vel ingen på markede med lensshift til en fornuftig pris.
    Jeg har hatt Tw2000 i 6mnd nå. Har sett utrolig mye film siden jeg fikk den. Både Blu-ray, vanlig dvd, serier på avi fil. Jeg er kjempefornøyd med denne. Bildet er helt utrolig bra..... Tw2000 anbefales på det sterkeste.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om førstevalget ditt er DLP bør du velge det, og heller være kreativ når det gjelder plassering av projektoren. Mange har vertikal shift, men de færreste har horisontal. For under 30K kjenner jeg ikke til noen.

Det er store forskjeller mellom teknologiene, så å bytte fra en teknologi til en annen, kan fort by på skuffelser. Du bør uansett se projektoren selv før du kjøper. Om 3 chipperne er noe alternativ, er som fler andre her sier, TW2000 ett godt valg. 2 uker før Cedia ville jeg uansett aldri kjøpt noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Om førstevalget ditt er DLP bør du velge det, og heller være kreativ når det gjelder plassering av projektoren. Mange har vertikal shift, men de færreste har horisontal. For under 30K kjenner jeg ikke til noen.

Det er store forskjeller mellom teknologiene, så å bytte fra en teknologi til en annen, kan fort by på skuffelser. Du bør uansett se projektoren selv før du kjøper. Om 3 chipperne er noe alternativ, er som fler andre her sier, TW2000 ett godt valg. 2 uker før Cedia ville jeg uansett aldri kjøpt noe.
    Hei Ballis,

Hva forventer du skal skje i forbindelse med CEDIA? Kan vi forvente at prisene på f.eks X10, W5000, TW2000 etc vil falle fordi det kommer noe nytt og når vil det få effekt? Kommer det som vises på CEDIA på markedet umiddelbart, eller tar det kanskje 3-6 måneder? Grunnen til at jeg spør er at jeg i likhet med mange andre sitter og vurderer å kjøpe min første projektor nå i høst. Det vil jo hele tiden komme noe bedre og så spørs det jo hvor lenge man skal vente. Hvis man allerede har en ok projektor kan det sikkert være nyttig å se hva som kommer, men jeg er lei av å vente og vil ha projektor NÅ:-D

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den som intet våger...

Er nok ingen vits i å vente på noen messer eller nyheter fra noen plass, om du ikke som mange andre ventere alltid venter på noe bedre og billigere...

Er nok vanskelig å finne DLP med riktige specs, er den samme grunnen til at jeg nok en gang valgte LCD, selv om jeg egentlig vil ha DLP...Men Lotto gevinsten lar vente på seg...

Har selv stor tro på IN82, men som sagt må den jo passe med rommet.

TW2000 er meget god, har selv klokket inn 400 timer på min og er meget fornøyd. Selv om Kontrasten i mørke scener ikke stiller i samme klasse som DLP.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt med valget av pj. Har nettopp bygd nytt hus og laget dedikert hjemmekino rom (7.5x4.5x2.45). Har lenge siklet på IN82 men blir nok å slite med monteringen uten å bruke keystone. Har et Adeo rammelerret på 136". Hdmi kablene ligger skjult i taket og har "fastlåst" pj avstanden til 6.1m. Pj budsjettet helst under 30k. Noen forslag?
    Kan man bruke DLP, så er vel BenQ W5000 er vel en mulig kandidat her. Den har motorisert vertical lens shift osv, og prismessig er det vel også en ganske god kandidat. :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mizuno
    Hei Ballis,

Hva forventer du skal skje i forbindelse med CEDIA? Kan vi forvente at prisene på f.eks X10, W5000, TW2000 etc vil falle fordi det kommer noe nytt og når vil det få effekt? Kommer det som vises på CEDIA på markedet umiddelbart, eller tar det kanskje 3-6 måneder?
    Noe kommer relativt umiddelbart, men mye kommer om 3-4 mnd. Prisene på gamle modeller faller til dels kraftig, bare se på BenQ W10000 som falt fra 55.000 til 17.000 i fjor. Vil du ha projector fort kjøper du nå naturligvis, men etter min mening er det å kaste penga ut av vinduet å kjøpe noe nå som koster halv pris om 3-4 mnd.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Noe kommer relativt umiddelbart, men mye kommer om 3-4 mnd. Prisene på gamle modeller faller til dels kraftig, bare se på BenQ W10000 som falt fra 55.000 til 17.000 i fjor. Vil du ha projector fort kjøper du nå naturligvis, men etter min mening er det å kaste penga ut av vinduet å kjøpe noe nå som koster halv pris om 3-4 mnd.
    Nå har kanskje BenQ vært litt spesielle når det gjelder prisreduksjon på modeller som har kommet seg inn på markedet. PE8720 var vel den første (som jeg husker i alle fall) der prisen droppet radikalt etter div Projektor tester der den fikk gode anbefalinger på tross av at den var priset i High End prisnivået. Det gjorde vel sitt til at salget skikelig tok av når den plutselig ble priset mere folkelig.

Det samme gjalt vel som du er inne på Ballis for W10000. Når det gjelder W5000, så er vel den i utgangspunktet ganske så folkelig priset alerede, og tviler på at den vil kunne få en halvering av dagens pris på ca 13000,- (ref. Avshop.no) om 4 måneder osv, men noe lavere vil den kanskje kunne komme. W20000 vil kanskje kunne også få en liten prisreduksjon etter hvert, men det er vel om regel vanskelig å spå riktig om fremtiden, selv om man har noen refarings tall å kunne gå ut i fra.

En ting er sikkert med projektor markedet, og det er at hvis man kan vente, så vil produktene bli billige og bedre, men det er vel sånn at den som venter på slike prisreduksjoner, faktisk ikke får nyte godt av hjemmekino opplevelser, men bare går rundt å venter.......
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    En ting er sikkert med projektor markedet, og det er at hvis man kan vente, så vil produktene bli billige og bedre, men det er vel sånn at den som venter på slike prisreduksjoner, faktisk ikke får nyte godt av hjemmekino opplevelser, men bare går rundt å venter.......
    Og mens man har gått og ventet så har man lest så mye om de nye modellene som kommer at man har mye lyst på å vente på de i stede :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar! Tw2000 er en pj jeg vurderer seriøst. Bare synd den ikke selges her i tromsø. Hadde gjort saken 10 ganger lettere. Men vises jo her på forumet at folket er meget fornøyd.
    Har egentlig ikke så kjempetravelt med å kjøpe,da jeg har enda 1 etasje igjen å innrede.Med pj kjøp nå så vet jeg hva som skjer Så blir nok å drøye til Cedia har vært, men å vente 3-4 mnd på nyheter er vel uaktuelt. Da må det isåfall komme en DLP som er plasseringsvennlig.Hva er forresten deres mening på bruk av keystone. Bannlyst eller greit ved kun småe justeringer.

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bannlyst! :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planar har jo laget en plasseringsvennlig DLP, vi får håpe de får konkurranse på dette området. Denne er forøvrig vissnok noe av det råeste du får kjøpt, men den koster rundt 60.000 svenske. Så vidt jeg vet får du den ikke i Norge.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale alle som vurderer å kjøpe projektor nå, men har mulighet til å vente 1mnd, å vente til IFA og Cedia er ferdig. Ikke fordi det nødvendigvis kommer nye produkter helt umiddelbart, men fordi annonseringen av nye produkter kan senke prisene litt på eksisterende produkter.
    Nermere jul vil nok flere av produsentene ha (de) nye produkter(ene) klare.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann alle!! Valget ble en X10 infocus.
    Dette fordi jeg føler utviklingen på dette område går fort, så
    om 1-2 år kan man bytte ut pj uten å ha dårlig samvittighet.Er egentli storfornøyd med denne.
    Eneste jeg så langt ser er svartnivået.Kunne sikkert vært bedre, men til 13K så er dette et røverkjøp.
    Monteringen gikk bra. Måtte bruke keystone men kun minimalt( denne hypen om keystone tror jeg er veldigt overdrevet).
    Takker for alle svar!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •