Hjelp!! Infocus X10 eller Benq W5000?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderer som første innleggsskriver også X10 og W5000 og har forsøkt å få en demo av begge. Fikk sett på en X10 som var satt opp med et XScreen lerret. Nå lurer jeg egentlig på om jeg fikk det inntrykket jeg burde og om XScreen er med på å gi et annet bilde enn det jeg vil få på f.eks et grått Dreamscreen?

Jeg var ikke veldig imponert, uten å ha noe annet å sammenligne med, men det kan jo også skyldes at jeg fikk se en litt eldre og dårlig dvd...

Synes det var en del støy fra X10'en i normalmodus, men det var helt ok i økonomimodus.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme dilemma. Jeg flytter nå å får et loft uten vinduer til disposisjon . Så vil tro det vil bli omtrent 100% lyskontroll (har tenkt å dekke vegger og tak med svart filt el å mørkt teppe på gulvet.

Jeg blir førstegangs projektor eier å setter taket på ca 25k (inkludert lerret).

Har lest opp og ned her på forumet å har funnet ut at BenQ w5000 er mye projektor for pengene.

Her er en handleliste jeg ser for meg;

1. BENQ W5000 DLP-projektor Full-HD (9J.05Q77.B1E)

2. DreamScreen V3 BrightWhite WideFrame ProCurve 16:9 230cm/ 106" (765-5-106)

3. DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3 1080P hvit 10,0m (DSUFC-10M0)

Pris for alt; ca 19k

Oppsettet skal brukes til ps3-spilling 33%, bd-avspilling (samsung 1500) 33% og hd-dekoder TV 33%.

Hadde satt stor pris på innspill og tips.

Mvh Nybegynner i PJ

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madcow
    Er i samme dilemma. Jeg flytter nå å får et loft uten vinduer til disposisjon . Så vil tro det vil bli omtrent 100% lyskontroll (har tenkt å dekke vegger og tak med svart filt el å mørkt teppe på gulvet.

Jeg blir førstegangs projektor eier å setter taket på ca 25k (inkludert lerret).

Har lest opp og ned her på forumet å har funnet ut at BenQ w5000 er mye projektor for pengene.

Her er en handleliste jeg ser for meg;

1. BENQ W5000 DLP-projektor Full-HD (9J.05Q77.B1E)

2. DreamScreen V3 BrightWhite WideFrame ProCurve 16:9 230cm/ 106" (765-5-106)

3. DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3 1080P hvit 10,0m (DSUFC-10M0)

Pris for alt; ca 19k

Oppsettet skal brukes til ps3-spilling 33%, bd-avspilling (samsung 1500) 33% og hd-dekoder TV 33%.

Hadde satt stor pris på innspill og tips.

Mvh Nybegynner i PJ
    Dette høres bra ut, men jeg ville ikke gått for kurvet lerret

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Dette høres bra ut, men jeg ville ikke gått for kurvet lerret
    Takk for svar!

Kan du utdype det? Er ny med PJ så det hadde vært fint å fått vite grunnen.

Å så ser jeg noen som kjøper "dynaGrey" lerret, altså grått. Er dette viktig hvis man har god lyskontroll?

Håper på flere svar på hvor fornuftig/bra det oppsettet jeg har sett for meg over.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madcow
    Takk for svar!

Kan du utdype det? Er ny med PJ så det hadde vært fint å fått vite grunnen.

Å så ser jeg noen som kjøper "dynaGrey" lerret, altså grått. Er dette viktig hvis man har god lyskontroll?

Håper på flere svar på hvor fornuftig/bra det oppsettet jeg har sett for meg over.
    Les litt herhttp://avforum.no/forum/lerret/72373...-procurve.html

Jeg synes fortsatt grått lerret er bedre pga sortnivå. Jeg har svart svart svart rom:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Jeg synes fortsatt grått lerret er bedre pga sortnivå. Jeg har svart svart svart rom:-D
    Ok, ty. Så du annbefaler altså et flatt grått lerret.
    Hvordan blir det da med de andre fargene som hvit,rød ol. ?
    Å hvordan blir det med kalibrering?

Ser du har utstyret i orden, så virker som du har god peil :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman kardon
    Har selv sett litt på disse, det som i grove trekk kom frem av testen i Hjemmekino nr.6 er:

Benq w5000 kan ikke plaseres over eller under bilde,
    den skal også være dårlig kalibrert fra fabrikk og vanskelig å kalibrere.

X10 har dårlig sort nivå, noe som heller ikke er så hyggelig, mangler også lens shift, denne skal være lite plaserings vennlig.
    Kom det fram av testen at X10 har dårlig sortnivå, eller dårligere sortnivå enn W5000....?

Hadde bestemt meg for X10, for så å vingle til W5000. Nå er jeg usikker igjen fordi det virker som om BenQ sliter med å lage PJ-er som har verkstedfobi.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tolker man egentlig dette? Bredden på lerret er 215. Jeg står forholdsvis fritt til å plassere PJ hvor jeg vil. Rommet er 6,5m langt. Hvor er det mest ideelt å plassere PJ?

Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino sin test slo fast at x10 hadde dårligere sortnivå enn w5000, men allikevel det nest beste sortnivået.
    Mvh
    Oddbjørn

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Jeg har lest testen engang i tiden. Det jeg lurer på er om det er dårlig sortnivå på X10...? Det var det som var nevnt over her.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, hvis et produkt fungerer som det gjør er vel ikke en firmwareoppdatering å regne som en garantisak, men mer en frivillig greie folk selv velger å gjøre. Samtidig, retter en firmware en reell defekt ved produktet skal det selvsagt dekkes gratis med mindre det er enkelt tilgjengelig via nettet. En kan f.eks. liksom ikke troppe opp med en iPhone og kreve garantireparasjon hvis en ny, selv essensiell, firmware er tilgjengelig...
    Litt sent svar men hvorfor skriver du dette da du vet at det har vært mye problemer med BenQ når det gjelder software??? samme sa du om pæregaranti og avshop!!! la nå noe komme kunden tilgode da mann

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    projectorreviews har sagt rett ut at sortnivå ikke er x10 sin styrke, men de liker den godt uansett. Hjemmekino sitt review var mer positivt da de rangerte sortnivået bedre enn panasonic 2000, sanyo 2000 og optoma hd800x.
    Mvh
    Oddbjørn

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den Oddy. Valget blir ikke lettere merker jeg....

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Arrgh, jeg føler med deg da jeg er i samme situasjonen for øyeblikket. Klarer ikke og bestemme hva jeg skal kjøpe.
    Er du ikke fornøyd med Epsonen? Skulle likt å hatt W5000 men mangler noen cm. for å få bildet til å passe til mitt 100" lerret.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt hode finnes det ingen tvil, med mindre en skal bruke projektoren i et veldig lyst rom. Gitt at den har siste firmware, er W5000 i en helt annen divisjon enn X10. Jeg har kalibrert projektoren til Homecinema (W5000 med 2.01 firmware), og den var bare utrolig bra i forhold til før oppdateringen. Det beste av alt, etter oppdateringen var den nesten strøken rett ut av esken. Det eneste en strengt tatt måtte justere var lysstyrke og kontrast, og det fikser en jo lett uten måleutstyr. Fargetemperaturen lå stabilt på 6800 kelvin gjennom hele gråskalaen, og det er så og si perfekt. Forskjellen på 6500 og 6800 er så liten at ingen ser forskjellen om man ikke har en referanse å forholde seg til (vel, Joe Kane ville nok kanskje sett forskjellen).
    X10 er også god fabrikkalibrert, men den har ikke noe som minner om sortnivå. "Lysegråttnivå" er vel det tetteste en kommer på sort. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Er du ikke fornøyd med Epsonen? Skulle likt å hatt W5000 men mangler noen cm. for å få bildet til å passe til mitt 100" lerret.

Jo er meget fornøyd med mitt kjøp av Epson TW 2000 Men var veldig usikker på hva jeg skulle kjøpe da. Men fikk en god pris på Epson så da var det gjort

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I mitt hode finnes det ingen tvil, med mindre en skal bruke projektoren i et veldig lyst rom. Gitt at den har siste firmware, er W5000 i en helt annen divisjon enn X10. Jeg har kalibrert projektoren til Homecinema (W5000 med 2.01 firmware), og den var bare utrolig bra i forhold til før oppdateringen. Det beste av alt, etter oppdateringen var den nesten strøken rett ut av esken. Det eneste en strengt tatt måtte justere var lysstyrke og kontrast, og det fikser en jo lett uten måleutstyr. Fargetemperaturen lå stabilt på 6800 kelvin gjennom hele gråskalaen, og det er så og si perfekt. Forskjellen på 6500 og 6800 er så liten at ingen ser forskjellen om man ikke har en referanse å forholde seg til (vel, Joe Kane ville nok kanskje sett forskjellen).
    X10 er også god fabrikkalibrert, men den har ikke noe som minner om sortnivå. "Lysegråttnivå" er vel det tetteste en kommer på sort. ;-)
    Jeg vil gjerne få tatt en beslutning og står fortsatt mellom X10 og W5000. Har sett X10, men ikke W5000. Etter nyheten og info om firmware oppgradering heller jeg til W5000, men er bekymret for om den passer i rommet mitt; stue med lyse vegger. Avstanden blir ca 3,5 meter på et 77" grått lerret. Gorm, hva er et veldig lyst rom? Er et rom med lyse vegger, men hvor alt annet lys er rimelig fraværende, et veldig lyst rom? Vil gjerne at sort skal være tilnærmet sort og ikke lysegrått, men et lyst rom krever vel bra lysstyrke fra projektoren...

Plasseringsmessig kommer en W5000 ganske langt ned over sitteplassen, men til gjengjeld virker den å støye mindre en X10, så det er mulig det blir omtrent det samme som en X10 nærmere taket. Takhøyden er ca 240 og en W5000 må sikkert 60-70 cm ned.

W5000 eller X10?

Takk

Hilsen
    Forvirret vingle-petter

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg bruker et grått lerret på 92" og pj henger 4,5m unna,da er zoomen på minimum så tror det går greit på 3,5m.
    Jeg har en gul/sand aktig farge på tapet,lys panel i tak. Kan stenge all lys utenfra og har svarte gardiner på siden av lerret. Var litt skuffet først men etter den siste firmware versionen så er den bare helt rå.
    Har kun kalibrert den etter de innstillingene jeg fikk av en på nettet som har ifs kalibrert sin.Han har samme lerret og nesten samme farge i rommet som meg.det er sikkert ikke perfekt men er ihvertfall kjempe fornøyd så langt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, hva er et veldig lyst rom? Er et rom med lyse vegger, men hvor alt annet lys er rimelig fraværende, et veldig lyst rom? Vil gjerne at sort skal være tilnærmet sort og ikke lysegrått, men et lyst rom krever vel bra lysstyrke fra projektoren...
    Rom med hvite vegger/tak definerer jeg som veldig lyse ja, hvis det i tillegg er innslipp av lys fra utsiden, definerer jeg det som "uegnet". ;-)

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm

Rom med hvite vegger/tak definerer jeg som veldig lyse ja, hvis det i tillegg er innslipp av lys fra utsiden, definerer jeg det som "uegnet". ;-)

Det tolker jeg som uegnet for W5000;-) Sikkert også for projektorer generelt hvis man stiller høye krav til bildegjengivelse. Skal se om jeg får testet minst en av dem hjemme. Ellers får det jaggu bare være til jeg får et dedikert rom om 4-5 år...

Takk for svar

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •