Rykter rundt IFA & Cedia

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 101
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rykter rundt IFA & Cedia

Det er vel kanskje på tide med en slik tråd her på AVforum også. Infoen i denne tråden er samlet sammen fra diverse steder på nettet, og stammer ikke fra norske importører.

Ryktene sier at Mitsubishi skal vise frem HC5500, HC6500 og HC7000GT.
    Sony skal muligens vise en VW80, og Epson vil med all sansynligvhet vise TW3000.

Mitsubishi

HC5500
    Kontrastnivå: ?
    Lysstyrke: ?
    Støynivå: ?

HC6500
    Kontrastnivå: 17000:1 On/Off

HC700GT
    Kontrastnivå: 70000:1 On/Off
    Støynivå: 17dB

Sony

VPL-VW80
    Kontrastnivå: 75000:1

Epson

TW30000
    Kontrastnivå: 60000:1

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klør av lyst til å skrive i denne tråden, men dessverre er all informasjon taushetsbelagt frem til IFA. :???:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klør av lyst til å skrive i denne tråden, men dessverre er all informasjon taushetsbelagt frem til IFA.
    Slik er det hvert år... Jeg har kun listet opp info som er enkelt tilgjengelig fra flere plasser på nettet

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det store i år blir led/laser som lyskilde.Stabil lyskilde med lang levetid (forhåpentligvis)
    (lasere som "tegner" opp selve bildet må vi vell vente en stund til på)

Ellers er det jo en del prat om høyere oppløsning på "bilde-brikker" muligens fra Jvc og Sony.Kanskje sammenheng med nye kreative løsninger for 2.35:1 visning.

Tror det største fra TI blir "led-sett" som lyskilde,med Optoma som prøvekanin(offisielt).Ingen rykter om ny dlp-brikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg klør av lyst til å skrive i denne tråden, men dessverre er all informasjon taushetsbelagt frem til IFA. :???:
    Ehh, når kan du skrive noe da? Jeg klør av nyskjerrighet hva du eventuelt sitter på av info

Kan vi kanskje regne med en Tw3000 allerede i høst, noen tanker rundt det ?

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å bli en fin høst! Har en Mitsu HC6000, og selv om det er bedre pj'er der ute billedmessig er jeg blitt veldig glad i 19dB støy. Det er egentlig ingen vei "tilbake" for meg, så med 17dB på HC7000 + bedre kontrast blir det nok en sånn på meg. Vel, så fremt det ikke kommer andre pj'er i samme prisleie med like lavt støynivå og som slår den på native kontrast da. Meridian 810 støyer jo litt mye, så den blir det ikke .

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg er personlig møkk lei 16:9, så nye innovative 2:35:1-løsninger er det som "teaser" min interesse mest om dagen... Spørs om vi ser noe særlig til det i år, men spennende hadde det uansett vært! Blir jo uansett kostende utrolig mye hvis det er linsa de "hybriderer", men kjører de en ekte cinescope-brikke trenger det ikke koste alt for mye.

Samtidig, mer kontrast og lavere støy er selvsagt også mer enn velkommen, men føler at ting har stått litt stille en stund nå!

LED er jo også sikkert spennende, men ikke på bekostning av lysutbytte som jo så langt har vært tilfelle.

Uansett gleder jeg meg til IFA, alltid mye spennende å kaste seg over der nede!

...OG - Ak og Gorm, det er bare å begynne å spre inside med meg NU (jeg looooover å ikke lekke (alt for mye)... )...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H5500
    Kontrast:14000:1
    Lysstyrke 1200 ansi
    Støy : 19 db

Alt tilgjengelig fra "frie" kilder.

Mvh
    Oddbjørn

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke projector relatert, men på CEDIA ryktes det at Meridian skal vise en HDMI switch box/dekoder som skal bringe deres 800 serie inn på HD lyd og bilde markedet.
    Det ryktes også at Parasound skal vise sin nye Halo processor.
    Theta skal vise sin løsning for HD lyd og bilde til deres Casablanca III.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg er personlig møkk lei 16:9, så nye innovative 2:35:1-løsninger er det som "teaser" min interesse mest om dagen... Spørs om vi ser noe særlig til det i år, men spennende hadde det uansett vært! Blir jo uansett kostende utrolig mye hvis det er linsa de "hybriderer", men kjører de en ekte cinescope-brikke trenger det ikke koste alt for mye.
    Tror ikke du skal holde pusten... Og å tro at en cinescope brikke blir rimelig tror jeg er passe naivt. Dette er tross alt rimelig sært, og i beste fall ett nisjemarked i projectormarkedet, som i utgangspunktet er ett nisjemarked i seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking D-ila

JVC kommer visa en ny D-ILA för ca 2800 euro på IFA.

23 dagar kvar...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ajaj, spennende... Takker for info Aero!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Tror ikke du skal holde pusten... Og å tro at en cinescope brikke blir rimelig tror jeg er passe naivt. Dette er tross alt rimelig sært, og i beste fall ett nisjemarked i projectormarkedet, som i utgangspunktet er ett nisjemarked i seg selv.
    ...du har nok dessverre sikkert rett, vi må nok belage oss på linser og annen moro en god stund fremover allikevel...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper virkelig Epson denne gangen får gjort noe med vifte støyen. kanskje også en større fleksibilitet på vifte styring/bilde modus. Dette krever kanskje at de må ha ny design på kabinettet med ny vifteløsning? Spennende....Gorm?...hint...hint...:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg oppfatter hint og rykter riktig som svirrer rundt CEDIA(AVS),kan det se ut til at Sony kommer med en VW300(Qualia etterfølger?) 4K oppløsning på en 2.35:1 brikke og med LED som lyskilde(1100 lumens kalibrert på D65)

Men som sagt er ikke dette offisielt bekreftet så vidt jeg vet,så foreløpig er det vell greit å ta disse spesifikasjonene med en liten klype salt..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Hvis jeg oppfatter hint og rykter riktig som svirrer rundt CEDIA(AVS),kan det se ut til at Sony kommer med en VW300(Qualia etterfølger?) 4K oppløsning på en 2.35:1 brikke og med LED som lyskilde(1100 lumens kalibrert på D65)

Men som sagt er ikke dette offisielt bekreftet så vidt jeg vet,så foreløpig er det vell greit å ta disse spesifikasjonene med en liten klype salt..
    Ja, da er det i så fall bare å begynne å spare...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, da er det i så fall bare å begynne å spare...

Hehe,ja høres jo ut som en våt drømm.Men dyrt:shocken magre trøsten må bli at det som regel kommer lik teknologi i billigere forpakning for oss vanlige dødelige etter en stund.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, må bare vente "noen" år... Uansett, hvis dette stemmer viser det jo i klartekst av Sony har bestemt seg for å innta ledertrøya innen avansert videoprojeksjon atter en gang, og det synes jeg personlig er litt morsomt. Sony som foretak er en utrolig levedyktig en, og selv om de går på bommerter (store til tider) som MP3 og mobil (jeg bare ser litt i glasskula, iPhone og Apple kommer til å ta rotta på markedet... ), har de klart å hevde seg overraskende lenge innen AV-markedet, selv om de hadde en liten nedtur for noen år tilbake siden.

Uansett - antar Sony ikke tar med seg moroa til IFA da, der er det jo Sony Tyskland som stiller, og sist år var det neimen ikke mye å skrye av mht Hi-End AV. Det er trist når/hvis de har noe slikt å vise frem!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic,men har også stor tro på enkelheten men samtidig mulighetene Apple tilbyr med Iphone,Apple-tv osv.Også det beste av alt,det FUNGERER(stort sett ivertfall)Blir utrolig spennende å se hvordan film-utleie via Apple-tv blir i Norge,de har jo alle de store filmselskapene i ryggen.Dette er helt klart fremtiden for distrubisjon av film.Håper bare vi ikke må vente altfor lenge på Apple-tv(2) slik at vi kan nyte full "blu-ray"kvalitet...

Iphonen min fungerer foresten utmerket som fjernkontroll for Apple-tv

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det var temmelig off topic, men min iPhone 3G jobber også som Apple-TV remote om dagen... Moro...

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •