Rykter rundt IFA & Cedia - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 101
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sjukt kul den skjermen din, men hvordan funker konsoll i 2.35:1 ? Det er vel hverken options for det på 360 eller ps3? Blir ikke bildet strukket kunstig bredt? Må si jeg fikk lyst til å slå ned en vegg å bygge bredere sjøl nå. 230 cm. 16:9 løsningen min blir jo som en reisetv etter å ha sett det bilde du posta ovenfor.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    sjukt kul den skjermen din, men hvordan funker konsoll i 2.35:1 ? Det er vel hverken options for det på 360 eller ps3? Blir ikke bildet strukket kunstig bredt? Må si jeg fikk lyst til å slå ned en vegg å bygge bredere sjøl nå. 230 cm. 16:9 løsningen min blir jo som en reisetv etter å ha sett det bilde du posta ovenfor.
    Jeg bruker bare Vertikal Stretch funksjonen i projectoren og en Anamorfisk linse akkurat som på film. Proposjonene virker ganske naturlige, men jeg mister litt i topp og bunn av bildet, som bare er et problem hvis kontroll display er plassert for langt ned. Har ikke vært noe problem med det materialet jeg har sett hittil.
    Er du en ivrig spiller (noe jeg ikke er), så vil du ikke angre på å slå ut den veggen. :shock: :-D

PS. Skal se om jeg kan få tatt noen spill screenshots i løpet av noen dager og poste dem i Games seksjonen så denne tråden ikke spore helt av.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fargene på den på IFA var helt latterlig dårlige, så ut som en 80-talls dårlig innstilt CRT... LED er uansett spennende, og med de spekkene som oppgis på den LED-baserte "liquid" kjølte varianten du viser til, ARTY, kan det jo snart begynne å ligne noe. Disse lampene er jo noe skikkelig mas, og kan en kvitte seg med det surret hadde det jo vært særdeles glimrende!
    Ser ut som LED projectoren fra Chilin som jeg postet her og som blir vist på CEDIA er vesentlig bedre enn de som ble demonstrert på IFA, hvis vi skal tro rapportene fra Alan Gouger og Jason Turk.

Sitat Opprinnelig postet av Alan Gouger Vis post
    Chilin LED DLP projector. Yes,true blacks and very high on/off. Plenty bright on a 100" grey hawk. Very dynamic image with very wide color gamut yet it did not look like the colors were over saturated. It looked very CRT. It was in a proto case. Very impressive.
    Sitat Opprinnelig postet av Jason Turk Vis post
    I saw it today. They had a closed room but I used my clout to get me in.

600 lumens, 100000:1 contrast, dual (possibly 4) HDMI 1.3 inputs, Silicon Optix VP, 15000 hour LED life. It used a single DLP chip, but RGB LED's to form the colors. They are also liquid cooled. The only fan was for the power supply, but the above picture was a prototype (real case will not look like that). Expected to ship 2nd quarter 2009.

My screenshots are okay, but that was with a camera phone...not a real camera.
    De screenshotsene er ikke okay, men hva kan man vente av folk som jobber innen en visuel industri som projector industrien enn at de ikke tar med seg et ordentlig kamera, men nøyer seg med kamera i telefonen. :shock: :razz:

Bildene finnes i denne tråden; Cedia picture and report page! - AVS Forum

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdrag av JVC 4K2K projektor pressemelding.
    (Dette er ikke Meridian modden)

Results for 'DLA- SH4K D-ILA'
    JVC UNVEILS 10 MEGAPIXEL ULTRA HIGH DEFINITION PROJECTOR
    4K2K D-ILA Projector Provides Four Times the Resolution of Full HD

Denver, CO (September 3, 2008 ) – JVC unveils the world's smallest 4K2K ultra high definition projector, the DLA-SH4K. Based on the company's new proprietary 1.27-inch 10 megapixel D-ILA devices, the DLA-SH4K projects images at greater than 4 times the resolution and clarity of the industry's latest full high definition projectors.
    The higher resolution will bring a new level of reality to aircraft simulators, medical analysis, 3D display, command and control, museums, theme parks, and ultra high-end home theaters.

The projector's chassis achieves a remarkable 65% reduction in size compared with conventional projectors in its class. This was achieved in part by using JVC's latest 1.27-inch Direct Drive Image Light Amplifier (D-ILA) devices and a new optical system..

The D-ILA devices used in the DLA-SH4K provide a native 4096 x 2400 resolution—multi-screen display modes that allow users to view up to four Full HD screens at a time. A new optical design featuring an 825 Watt Xenon lamp generates a light output of 3500 ANSI Lumens and features adjustable lamp power that ranges from 825 to 660 watts.

Two DLA-SH4Ks can be stacked for increased light output. In addition, the projector can be inclined up to a ± 90-degree tilt angle and has a horizontal lens shift of ±25% and vertical shift of ±50%, which enables flexible installation.

The DLA-SH4K is available immediately. For more information and photos on the DLA- SH4K D-ILA projector, please visit JVC's Web site at JVC Reference Series.
    Noen som har hørt en pris eller om noen vil ta den til Norge?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Alan har jo samme inntrykket som meg da, oversaturerte "CRT"-farger... Uansett er teknologien spennende, skulle jo nesten vært "over there" en tur jeg nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    De screenshotsene er ikke okay, men hva kan man vente av folk som jobber innen en visuel industri som projector industrien enn at de ikke tar med seg et ordentlig kamera, men nøyer seg med kamera i telefonen. :shock: :razz:
    Å sammenlikne projectorer fra screenshots er som å sammenlikne høytalere over telefon, så hva han bruker er vel ikke så viktig. At både alan og jason er imponerte er veldig positive nyheter. Kunne tenkt meg mer lys ut av den men...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alan har jo samme inntrykket som meg da, oversaturerte "CRT"-farger... Uansett er teknologien spennende, skulle jo nesten vært "over there" en tur jeg nå...
    Jeg trodde oversaturerte farger var midt i blinken for deg? Har ikke du RS1 og er svært fornøyd?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Haha, joa, jeg skal jo innrømme at jeg ikke tilhører de som er overdådig opptatt av 100% korrekte farger (vel, det skader jo ikke, men jeg velger heller bedre dynamikk hvis jeg må velge en av delene...), men hadde du sett den LED-saken på IFA hadde du nok innsett at selv surrehuer som meg blir vondbrotne...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såpass ja. Det lover jo ikke godt, vi får håpe det ferdige produktet blir forbedret.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom demoen på IFA viser hvor langt utviklingen med LED i frontprojeksjon er kommet, er det lang vei før vi kan nyte godt av den teknologien.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Å sammenlikne projectorer fra screenshots er som å sammenlikne høytalere over telefon, så hva han bruker er vel ikke så viktig. At både alan og jason er imponerte er veldig positive nyheter. Kunne tenkt meg mer lys ut av den men...
    Det var bare litt ironisering over at Jason Turk mente at screenshotsene hans var okay, når de er noe av de verste jeg har sett. Tross alt så har han visuel kvalitet og gjenngivelse som yrke og vi vil jo gjerne kunne stole på hans kritiske sans når han f.eks. kommer med en review av en projector.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet er av hw10 som counterpointer påpeker lengere ned.

Built for the home theater enthusiast, the VPL-VW70 features 60,000:1 dynamic contrast, brightness of 800 ANSI lumens.

We already knew that Sony's VPL-HW10 was well on its way to retail shelves, but now you can mark it down -- it, along with the VPL-VW70, are officially official here in Denver. This 1080p SXRD two-fer offers up 24p True Cinema technology and the BRAVIA Engine video signal processing engine. As for the VPL-VW70, it checks in with a 60,000:1 dynamic contrast ratio and 800 ANSI lumens; the VPL-HW10 offers up half the contrast ratio and 1,000 ANSI lumens for use in brighter areas. Full specifications are just after the cut, but if you're anxious for pricing: the VW70 will hit this November for a staggering $8,000, while the HW10 can be had later this month for around $3,500.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Oj, spennende sak da... 60.000:1, dog dynamisk, er virkelig en forbedring fra VW60. Når dette samtidig kombineres med moderat lysutbytte kan vi nok se frem til virkelig sortlakkerte kinobilder i tiden som kommer! Med det prisforlangende kan det se ut til at de sikter inn VW70 som en direkte konkurrent til JVCs HD750. Blir spennende å se om VW70 blir en verdig konkurrent, men det tror jeg en absolutt ikke skal se bort fra!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay jeg vet dette høres skikkelig gay ut, men jeg synes sony har blitt flinkere også med designet på selve kassa her. JVC synes jeg går helt i feil retning, jeg likte utseendet på de to gamle (rs1&2), men de nye syns jeg er dritstygge. Til syvende og sist skal vi jo ikke sitte og se på selve projectoren, men det skader ikke at de ser ok ut når de skal henge i taket heller.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, skal si meg enig i at Sony er gode på designet, men samtidig er det jo som du sier; såfremt ikke designet er fryktelig stygt, som jo på ingen måte JVC sitt er (jeg liker det faktisk veldig godt), er det jo ytelsen det står på!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Bare for ordens skyld. Siden det er VW70 så er det kanskje bedre med et bilde av den enn HW10

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, skal si meg enig i at Sony er gode på designet, men samtidig er det jo som du sier; såfremt ikke designet er fryktelig stygt, som jo på ingen måte JVC sitt er (jeg liker det faktisk veldig godt), er det jo ytelsen det står på!
    Helt enig!
    Hadde GJERNE tatt en Meredian 810 selv om den er stygg som juling.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    VW70 er nå ute på Sonys amerikanske sider, men der står den oppført med 50.000:1 kontrast... Hva stemmer mon tro? Ser uansett spennende ut, har lagt ut all tilgjengelig info her: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1661.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW70 er nå ute på Sonys amerikanske sider, men der står den oppført med 50.000:1 kontrast... Hva stemmer mon tro? Ser uansett spennende ut, har lagt ut all tilgjengelig info her: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1661.
    Hva med prisen? Det står 8000$om veil pris. Med den "normale" 10 gangen gir dette svimlende 80K :evil: Minner litt om prisingen av VW100 og 200 desverre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tviler sterkt på pris på 80k her til lands... Sony er svært kommersielle i sin tankegang, og jeg kan tenke meg at den blir liggende på type 39.999.-. Legger de den på 49.999 eller mer vil konkurransen mot JVCs HD750 bli "overhengende", og alle vet jo at 50.000:1 dynamisk kontrast ikke er på nivå med JVCs 30.000:1 statiske. Samtidig er det selvsagt mer enn kun kontrast som avgjør hvor god VW70 er, så det er vanskelig, før en faktisk har sett og vurdert projektoren, å angi noe konkluderende mening rundt prisingen.

Uansett; jeg mener den markedsmessig korrekte prisen på VW70 ligger nærmere 40 enn 50, og mer enn det vil mest sannsynlig fjerne den helt fra kartet og DET tror jeg Sony verken ønsker eller foretar seg i et marked de har store ambisjoner om å ta ytterligere markedsandeler i fremover.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •