Rykter rundt IFA & Cedia - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 101
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1100 lumens kalibrert på D65 fra LED med SXRD? Det ryktet der tror jeg du kan avskrive med en gang. LED egner seg vel egentlig ikke som lyskilde for andre teknologier enn DLP, i allefall ikke i nærmeste fremtid.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    1100 lumens kalibrert på D65 fra LED med SXRD? Det ryktet der tror jeg du kan avskrive med en gang. LED egner seg vel egentlig ikke som lyskilde for andre teknologier enn DLP, i allefall ikke i nærmeste fremtid.
    TI er de eneste som har anonsert bruk av LED som lyskilde forløpig.Vill også tro som deg at "DLP-speilene" er den teknologien som "sluker" minst lys,sammenlignet med konkurentene.Men Luminus som skal forsyne TI med LED-sett reklamerer også med at disse kan brukes til LCOS brikker,og dette er jo bare en LED-leverandør av flere.+at det er jo ikke helt uvanelig at projector selskapene har egen-patenter på lys-baner/bruk av optikk osv,som kan føre til bedere utnyttelse av LED som lyskilde.
    Forstår skepsisen,men personelig tror jeg det er litt tidlig og avskrive LED som lyskilde på sxrd/lcos projectorer på kommende CEDIA.
    TIME WILL SHOW:smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper du har rett, men jeg tviler. Greier DLP campen å presentere ett faktisk produkt som klarer 600 ansilumen kalibrert, er det over all min forventning. Mitt stalltips er imidlertid at selv de, i beste fall, vil ha prototyper, proof of concepts, å vise frem, uten at dette innebærer noen konkrete lanseringsplaner den nærmeste fremtiden. At Sony skal ha ett reelt LED produkt, og med de spesifikkasjonene, virker helt urealistisk for meg.

Ingenting vil glede meg mer enn om jeg tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når tror dere vi kan forvente å se eventuelt TW3000 i salg da? utover høsten mon tro?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP produsentene ruller forhåpentligvis snart ut 3 chips modeller i folkelige prisklasser.

Mer fleksible linser hadde også gjort seg.

Når LCD og SXRD produsentene kan klare det så burde DLP leiren kunne gjøre det samme.

Det begynner å bli på tide å pensjoner min eldgamle VW50 nå:-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer en vesentlig ting. Full-HD DMD-brikker er fortsatt alt for store. Dette medfører veldig mye dyrere optikk enn det konkurrerende teknologier (LCD og LCoS) slipper unna med. Skal DLP-projektorene har like fleksibel optikk, vil de dessverre ikke kunne konkurrere på pris. Forhåpenligvis produserer TI en vakker dag en fysisk mindre full-HD DMD.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sant nok.

Det begynner å bli lenge siden jeg så en skikkelig god DLP projector.

Hvordan er det med regnbuer og "ro" i bildet på de beste nå for tiden sammenliknet med de beste LCD og LCoS projectorene?

Kan DLP slå tilbake i slutten av 2008?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett mange ?

Hvordan er det med regnbuer og "ro" i bildet på de beste nå for tiden sammenliknet med de beste LCD og LCoS projectorene?
    Det skiller ikke mye, og de beste DLP'ene er mist like gode som sine rivaler med SXRD, LcOS og LCD teknikk. Modellene til Marantz er et godt eksempel på dette.

Det er vel ingen behov for å slå tilbake, men kanskje de kan få et solid overtak?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Lenge siden du så DLP generelt?

Trenger du virkelig en sammenlikning mellom disse teknologiene og DLP når det kommer til regnbuer?

Mot hva? Er ikke PD8150 og VP-11S2 de tøffeste gutta i klassen lenger?

Ps. PD8150 har horizontal og vertikal lens shift, hva jeg anntar er det du etterlyser når du ønsker mer fleksible linser.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg ser DLP relativt ofte og er ikke plaget med regnbuer på nyere utgaver. Det jeg derimot er allergisk mot er den uroen jeg synes det er i bildet sammenliknet med for eksempel LCD og LCoS.

De to DLP modellene du nevner er sikkert fine de, men hvis man sammenlikner med mangfoldet til konkurrentene blekner det litt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som er synd angående LCoS baserte projektorer, er at VW200 er den eneste som klarer å gjengi noe som minner om korrekte farger. I tillegg er ansi-kontrasten på LCoS-projektorene svært lav i forhold til det en opplever på projektorene AK nevner. Alle teknologier har fordeler og ulemper - enn så lenge. :???:

Minusene ved VW200 er (foruten lav ansi-kontrast) kort levetid på lampen, og enorm varmeproduksjon (rundt 500 watt).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som er synd angående LCoS baserte projektorer, er at VW200 er den eneste som klarer å gjengi noe som minner om korrekte farger.
    Og jeg som trodde jeg var syk

Jeg klarer heldigvis å leve med de ukorrekte fargene på VW50.

Vi har alle våre utfordringer i hjemmekinoen.

Jeg trenger ekstrem offset ( 150 % )og kort kasteavstand 72" på under 3 meter ink. projector, men trenger ikke å tenke på støy eller utseende.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...må si meg litt enig der, Arendal, noen av verstingene må definitivt vurdere å gro en dertil passende HiFi-hale (les: den gode gamle HiFi-hestehalen), for dette begynner jo å ligne den gode gamle equalizer-debatten i ny drakt til tider...

"Korrekte" farger tror jeg nok mange, meg inkludert, ikke nødvendigvis er veien til nirvane. Jeg er langt mer opptatt av selve opplevelsen av bilde og lyden, og da teller defintivt den opplevede realismen langt mer for meg enn dønn nøyaktige farger. Jeg vil jo selvsagt ha en så god gråskala som mulig, for all del, men jeg er mer opptatt av skikkelig sort og bildedynamikk.

...jeg er også av typen som derfor synes cinescope og kurvede lerretsløsninger med lydtransparent duk er utrolig spennende, for det tar meg enda et hakk nærmere FILMEN og OPPLEVELSEN, jeg er med andre ord temmelig likegyldig for en eventuell geometrisk ujevnhet eller annet en slik løsning måtte fremtvinge.

MEN, nå har jo jeg bestilt meg en ekte arcademaskin fra USA bare fordi jeg er så glad i EKTE gjengivelse av arcadespill også, så helt frisk er jeg jo ikke....

Det er uansett spennende med en orientering i begge retninger selvsagt, der en på den ene siden går etter maksimal fargekorrekhet, mens en på den andre fokuserer mer på hva brukeren opplever som underholdende. Sony har nok, og vil nok alltid, være litt i retning overmettede farger, det samme er jo JVC. Andre aktører, som f.eks. InFocus og Projectiondesign legger mer prestisje i en "ren" gjengivelse, og unngår da bruk av aktiv iris hvis mulig (vel, projectiondesign bruker det jo, men langt fra en som er like aktiv som andre, med unntak av toppmodellen til en halv mill der irisen uansett er så rask at den i teorien ikke påvirker gråskalaen), og for ALL DEL, begge orienteringer har definitivt noe for seg. Kan jo tenkes jeg plutselig vil tilbake til "fargeleilren" hvis det tar helt av i den andre mener jeg...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det virker kanskje ekstremt, men jeg er dr... lei selvlysende gress i skyggepartier. ;-)
    Forøvrig ser uttalelsen min rimelig mye mer ekstrem ut når den er klippet ut av sammenheng. Poenget var jo at ingen projektorteknologi er feilfri i dagens marked.

Og bare for å supplere deg Lygren, Infocus bruker også dynamisk iris (IN83).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser poenget. Ocean 11 på rs1 er som tivoli på syre. Alle teknologiene har vel sine nykker... Tråden begynner uansett å spore av.. Er vi tomme for cedia rykter?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig opptatt av å ha et korrekt bilde, men ikke dersom det medfører mye lavere bildedynamikk og dårligere sortnivå. De som kjenner meg vet vel at jeg setter bra sortnivå forran det meste.

Når det er sagt, er jeg i likhet med Gorm, dritlei av at produsentene ikke kan ta mer hensyn til hva produsentene ønsker at vi skal se. Det er en grunn til at det blir brukt veldig mye tid på å få fargene som de skal være i mastringsprosessen.
    Et display med veldig feil farger vil jo da vise oss en helt annen fargekombinasjon en det som er meningen at vi skal se... Det er vel ikke noe de fleste ønsker vil jeg tro.

Når det gjelder IFA, er jeg litt spent på om det blir vist noen fungerende hjemmekinoprojektorer med LED eller laser... Det er lov å håpe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony viser VPL-VW70 på cedia, priset til 7999$. Den bør helst være bra til den prisen!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da legger VW70 seg mellom VW40 og VW200, men man kan kanskje håpe på en ytelse nærmere VW200 til en noe lavere pris?

Det er jo forøvrig ca samme pris som VW50 og VW60 lå på.

Hvem blir førstemann til å annonsere 100000:1 kontrast tro?
    ( Hvis ikke noen allerede har gjort det ).

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har lenge versert rykter om en arvtager for Qualia 004 - vi får håpe noe slikt dukker opp fra Sony. VPL-VW70 blir vel neppe en slik maskin...

Uansett, jeg tror det vil begynne å komme produkter med høyere oppløsning. Selv betviler jeg verdien av dette pga. kildematerialet. Jeg tror økt kontast, bedre sortnivå, mer korrekt fargegjengivelse er mer interessant. Problemet er at dette er vanskeligere å selge enn oppløsning.

I tillegg har jeg en forkjærlighet for 2,35:1 løsninger, så alt nytt på den fronter er interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD1 og HD100 går ut og blir etterfulgt av HD350 og HD750. HD350 vil ytelsesmessig ligge ett sted mellom HD1 og HD100. HD750 vil være en 4K projektor. JVC stiller ikke ut på Cedia men på en kino like i nærheten.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •