Epson TW1000 eller Benq W5000 til min kjellerstue?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW1000 eller Benq W5000 til min kjellerstue?

Hei
    Har nettopp kastet ut leieboeren og har en kjellerstue som skal bli hjemmekino/oppholdsrom. Det er 3 kjellervinduer som jeg skal ha rullegardin foran så da blir det så godt som mørkt på stua, MEN panelveggene er malt i en lys beige farge som jeg tror kan skape litt trøbbel, men det vil tiden vise.

Spm mitt er hvilken prosjektor jeg skal velge, og om noen har noen synspunkter på dette.
    Har vurdert Infocus X-10, Sanyo Z2000, Sony VW40, Optoma HD80 som alle har fallt igjennom pga hva jeg har lest og litt magefølelse :-)
    Drømmen er Epson Emp-TW2000, men den blir litt i dyreste laget, så da tenker jeg på Epson Emp-TW1000.
    Men hvordan er Epson Emp-TW1000 i forhold til Benq W5000? Noen synspunkter på dette mottas med stor takk!!!

Bruksområde for prosjektor:
    80% filmer, BR og SD
    20% spill (PS3)

Når det gjelder lerret så har jeg foreløpig strandet på Dreamscreen V2 Dynagrey, men her er det også veldig mange meninger, så synspunkter på dette også mottas med takk.

MVH
    Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eventuelt kan du som meg velge epson tw-980, som er akkurat samme projektoren som tw1000. Men som kommer i hvit istedet for svart.
    Koster noen 1000 mindre ca 13.600 hos billigste forhandler.

her er diskuterer de Benq, selv synes jeg at epson virker bedre. mere for kronene i hvertfall.

http://avforum.no/forum/digitale-pro...-av-w5000.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på en runde i byen og sett på noen prosjektorer. Jeg ble veldig imponert av Mitsubishi HC5000, og jeg har fått tilbud på den til 16000,- noe jeg synes er en vedig god pris for den prosjektoren.

Jeg vet den fases ut, men spørsmålet er om den er så god som en Epson TW1000?

Er det noen som har noen synspunkter på dette, så tar jeg gjerne imot dem, da jeg må bestemme meg fort.

Takker

MVH
    Martin

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du sammenligne W5000 med Epson så sammenlign med TW2000, ikke TW1000

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er W5000 så mye bedre enn TW1000/TV980 altså? Jeg vipper mellom W5000/TV980/X10 og klarer IKKE å bestemme meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sier jo at fargebalansen skal være mye bedre på TW2000 enn TW1000 og at det er verdt mellomlegget, men når man ikke har de pengene så er jo valget greit. For min del ble det en demobrukt Mitsubishi HC5000 som jeg skal kople opp i helga. Gleder meg til å se resultatet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •