fair byttehandel? eller ikke?Z2 VS proxima - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    da jeg har problemer med å ha tro på et for meg usett merke som i tillegg gjør noe så direkte uintelligent.
    Direkte uintelligent er vel å dra det litt langt.
    beklager, synes ikke det. Gitt at jeg skulle selge deg en volvo, og 3-hjulinger er siste skrik. Hadde jeg vært lur om jeg sveiset fast det ene hjulet? :lol:

men joda, tviler ikke på at optoma også har mange gode sider.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp p.g.a. det Roffe sier i innlegget over, ble det ikke H30. at det kommer ny firmware hjelper lite, da jeg har problemer med å ha tro på et for meg usett merke som i tillegg gjør noe så direkte uintelligent.
    Det er vel ikke direkte uintelligent, men heller gjort med litt snevert syn på det amerikanske markedet som bruker NTSC som bare har 480 linjer kodet i DVDene.
    PAL-DVDer har til sammenligning 576 innkodede linjer.
    Optoma er ikke et ukjent merke, jeg har ihvertfall hørt om dem i flere år, og hvis jeg skal vurdere H30 (med ny firmware) mot Infocus SP4805 (som er native 16:9 med 854x480 oppløsning), så ville jeg nok gått for H30 i PAL-verdenen (Synd at anamorfe linser er såpass dyrt...).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt at jeg skulle selge deg en volvo, og 3-hjulinger er siste skrik. Hadde jeg vært lur om jeg sveiset fast det ene hjulet?
    Dette er litt OT. men det blir ikke det samme. Dersom jeg leser specen. på volvoen vet jeg hva jeg får, det samme gjelder de som kjøper H30. Leser man specen. (noe alle burde gjøre før evt. kjøp) vet man hva man får.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest produktbladet, og fant ingen opplysning om at aktiv oppløsning var 800x450.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Nettopp p.g.a. det Roffe sier i innlegget over, ble det ikke H30. at det kommer ny firmware hjelper lite, da jeg har problemer med å ha tro på et for meg usett merke som i tillegg gjør noe så direkte uintelligent.
    Det er vel ikke direkte uintelligent, men heller gjort med litt snevert syn på det amerikanske markedet som bruker NTSC som bare har 480 linjer kodet i DVDene.
    PAL-DVDer har til sammenligning 576 innkodede linjer.
    Det er en mulig årsak, en annen er at SP4800 er sterkeste konkurrent, og de vil gi inntrykk av å være ren widescreen-projektor. Begrunner mitt utsagn med at å låse den til et format slik, er noe man må gjøre bevisst. 4:3 funksjon er ikke noe man "legger til" på en 4:3 native chip. Det er heller ikke noe problem å sette format pr. kilde, at den går over til 16:9 som forvalgt format når man bytter fra VGA.(men samtidig ha mulighet for 4:3.)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt at jeg skulle selge deg en volvo, og 3-hjulinger er siste skrik. Hadde jeg vært lur om jeg sveiset fast det ene hjulet?
    Dette er litt OT. men det blir ikke det samme. Dersom jeg leser specen. på volvoen vet jeg hva jeg får, det samme gjelder de som kjøper H30. Leser man specen. (noe alle burde gjøre før evt. kjøp) vet man hva man får.
    Og nettopp derfor ble X1 valgt fremfor H30, og du ville vel heler ikke kjøpt den volvoen?!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser man specen. (noe alle burde gjøre før evt. kjøp) vet man hva man får.
    Specer (ihvertfall de reklame-produktarkene man får hos forhandlere) er ofte unøyaktige. Det riktige rådet er:

Hvis man sjekker spesifikasjonene på avforum.no (noe alle burde gjøre før evt. kjøp) vet man hva man får.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å selv ha lest produkt databladet for H30 ser jeg at oppløsning faktisk ikke er nevnt, noe som er utrolig svakt. Jeg må si meg litt mer enig med deg nå Burre. Men når H30 blir "ekte" SVGA får man ihvertfall vist alle linjene i PAL.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest produktbladet, og fant ingen opplysning om at aktiv oppløsning var 800x450.
    Når jeg kjøpte den var det mye motstridende informasjon om hva den virkelig viste,så akkurat det var jo ikke så proft

Burre og Roffe:Har dere fått tatt en titt på H-30?Jeg er klar over poenget med oppløsning NTSC vs PAL men tro meg på dette.Den funker meget bra på alt PALmatriale jeg har puttet i den.Har sett ca 15 filmer til nå og har ikke sett noe piksleringer eller ujevne kanter eller lignende slik jeg har sett på tidligere svga'er.Dette sier meg at scaleren/linjedobleren funker utmerket også for PAL.

Det er en mulig årsak, en annen er at SP4800 er sterkeste konkurrent, og de vil gi inntrykk av å være ren widescreen-projektor.
    Tror også dette var grunnen.Alle produsenter gjør tabber ved utvikling av nye produkt,selv en meget stor produsent som Optoma.De har jo fikset en ny software ganske kjapt siden det ble mye protester.Blir jo litt som at Volvo tilbakekaller alle bilene siden det 4 hjulet var fastsveiset Skal H-30 brukes kun til 16:9 betyr det jo heller ingenting at Optoma har maskert brikken til 800x480(Unntatt for de som ville brukt en anamorfisk linse da)
    For meg var X1 helt uaktuell pga viftestøy,men dette er jo høyst subjektivt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    re melle: som sagt, er ikke i tvil om at bildet H30 gir er kjempebra, helt sikkert bedre enn X1 også(har ikke sett den selv, men jeg stoler på tigre). grunnen til at den her ble ekskludert, er at kjøper vil og skal ha 4:3 på videokilder.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forresten sendt mail til optoma for å finne årsak til at det ble gjort slik.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, jeg har ikke sett den, og alle tester er positive til denne. Jeg er litt sær på dette punktet. Jeg vil at ting skal gjengi ting med samme detaljering eller bedre i forhold til kildematerialet. Siden PAL-DVD er kodet med 720 x 576 pixels, styrer dette mine preferanser for oppløsning.

Parallell: Jeg er nå 34 år og begynner å få litt sviktende hørsel over 17kHz, men kunne likevel aldri drømme om å kjøpe høyttalere med oppgitt frekvensområde lavere enn 20kHz i diskanten.

Det har med følelsen av å miste noe å gjøre....

PS. Synet mitt er det foreløpig ingenting i veien med!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er "digresjon" riktig bruk av ordet i dette tilfellet? ; ops: